Poll

Wie is de Mol

Evelien De Bruijn
14 (9.3%)
Evi Hanssen
35 (23.3%)
Jamie Trenité
3 (2%)
Merel Westrik
46 (30.7%)
Niels Littooij
3 (2%)
Nikkie de Jager
10 (6.7%)
Rick Paul van Mulligen
11 (7.3%)
Robert van Beckhoven
5 (3.3%)
Sarah Chronis
17 (11.3%)
Sinan Can
6 (4%)

Totaal aantal stemmen: 150

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2019  (gelezen 319970 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #540 Gepost op: 15-09-2018, 14:32:29 »
Das grappig, als dat lijstje klopt, dan ken ik ze juist allemaal. (Althans, ik heb ze allemaal wel eens gezien/gehoord)  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #541 Gepost op: 15-09-2018, 14:50:55 »
Haha frappant :)

Ik denk overigens niet dat dat de 5 mannen zijn omdat er weinig diversiteit in zit qua werk en uiterlijk. Veel presentatoren en allemaal publieke omroep. Er zullen er wellicht 1 of 2 van kloppen. Ik hoop op een zanger, sporter en acteur erbij.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2018, 14:52:39 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #542 Gepost op: 15-09-2018, 16:57:50 »
Twijfeldatum?
Merel Westrik 16 mei

https://www.538.nl/evers-staat-op-run/merel-westrik-is-volop-in-training


(opbrengst was trouwens 162.500 euro)


Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #543 Gepost op: 16-09-2018, 16:33:49 »
Wat was ook alweer de verwachte opnameperiode?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #544 Gepost op: 16-09-2018, 18:22:43 »
Wat was ook alweer de verwachte opnameperiode?

Afgaand op de afwezigheid van Evelien de Bruijn: tussen 15 mei en 13 juni...  ::tandpastasmiley::

Evers heeft Merel natuurlijk "slechts" gebeld hè op 16 mei... dan kan ze ook zomaar elders op de wereld zijn... misschien acclimatiserend voor de opnames beginnen...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #545 Gepost op: 17-09-2018, 16:35:14 »
Hi!

Ik reageer niet meer zo vaak los omdat we vanuit Tunnelvisie hier een apart account hebben waar we af en toe mee reageren.
Ik heb even wat pagina’s gelezen en ik zal even het lijstje hier posten waar we onze ogen vooral op kunnen vestigen. Vanaf het begin al uitgegaan van 16/17 mei t/m 7/8 juni als opname periode.

Evelien de Bruijn. Is een zekerheid in mijn ogen, is in volledige periode afwezig geweest bij hvn op sbs, en ook bij haar avondprogramma op radio2. Ze wisselt af met Carolien Borgers en is in de opname periode door meerdere vervangers vervangen.

Merel Westrik. Ik volg een website op twitter die nederlandse presentatrices en actrices screenshot (van hun programma’s die ze dagelijks doen op tv) en op een twitterpagina zet. Merel komt hier het hele jaar meerdere malen op voor maar mist in de volledige opnameperiode. Is op 16 mei sochtends even te horen geweest op radio maar daarna 3+ weken nergens gespot of gezien (heeft nieuws ook niet gepresenteerd in deze weken, dat heb ik opgezocht)

Rick Paul van Mullingen. Acteur en past in WIDM plaatje. Was tijdens opname periode stil op instagram. Post iets over dat ie in Indonesië was voor opnames van een film, maar na onderzoek bleken deze opnames al zijn afgerond in april (een oude foto dus)

Deze 3 zijn vrij zeker.

Dan heb je:
- Sarah Chronis, waarvan ik eerst vrij zeker was maar nu bekend is geworden dat ze een vrij grote rol heeft in Nieuwe Buren 4 (de opnames daarvan waren tussen april en juni) lijkt zij mij niet zeker meer.
- Bart Meijer, past perfect in het WIDM plaatje en is niet actief op social media in de opnameperiode. Zit niet genoeg op social media om er echt hele duidelijke conclusies uit te kunnen trekken maar mag zeker op de misschien-lijst.
- Thomas Erdbrink. Vond ik meteen de dag dat Ima de foto plaatste waar wellicht een hint in zou zitten. Thomas stond op die foto naast haar en zij droeg een legerjas wat ik vond slaan op Thomas erdbrink die duidelijke connecties heeft met terreur. Hij is journalist en tweet normaliter extreem veel. In de opnameperiode echter niet. Is echter nog steeds niet terug naar oude twitter stijl van veel tweets en na onderzoek vond ik dat hij zijn columns voor de New York Times gewoon heeft geschreven. Die zijn in mei en begin juni gewoon gepubliceerd. Kan niet vooruit geschreven zijn aangezien het allemaal columns/artikelen waren over de oorlog in Syrie. Mag op de misschien-lijst qua status en profiel. Maar het zou ook prima kunnen van niet.
- Carmen Verheul/Stefan Stasse. Beide werkzaam bij NPO Radio. Stefan heeft een iets prominentere rol op de radio als presentator. Carmen verslaat het nieuws. Vind Stefan met 58 jaar een vrij ‘oude’ deelnemer. Het kan prima, ik weet dat er deelnemers waren van 50+ maar die waren dan vaak nog begin 50 (Loretta, Inge, Joep, Ron)
Zowel Carmen als Stefan schijnt op vakantie te zijn geweest in de opnameperiode. Ik ga er vanuit dat ze beide niet meedoen, omdat ik het raar zou vinden als er 3 personen van NPO radio 2 mee zouden doen. Evelien, Carmen en Stefan. Kleine kans dat 1 van de 2 toch meedoet, maar alle 3 lijkt me onwaarschijnlijk (ook al gaan ze Evelien waarschijnlijk onder SBS ‘presenteren’
- Lars Gierveld. is stil op twitter en instagram van 13 mei t/m 5 juni. Past qua profiel ook wel in WIDM. Maar is zeker de laatste paar jaar minder op tv en dus geen zekerheid.

We zitten dus op 3 zekerheidjes (denk ik) en een stuk of 6 mensen waarvan het prima zou kunnen maar ook prima van niet.

Namen als Abby Hoes, Barry Atsma, Ireen Wust kunnen allemaal meteen van de lijst. 2 minuten uitzoekwerk en je kan zien dat alle 3 gewoon regelmatig gepost hebben tijdens de opname periode OF gespot zijn. Barry is op 27 mei gespot in EYE museum voor een persconferentie van een serie waarin hij speelt uit England.
Abby Hoes zat de hele maand in Cuba voor opnames van een speelfilm. Ireen Wust twittert gewoon en plaatst op Instagram ook gewoon dingen.

Er zal vast nog een acteur bijkomen. Uit de journalistieke hoek/presentatoren die nieuws doen hebben we waarschijnlijk genoeg.
Misschien een muzikant. We dachten even aan rapper/muzikant Typhoon maar die is op 23 mei getagt op instagram door iemand. Het betreft een foto uit de studio.

Ondanks een paar namen weten ze het dus goed geheim te houden dit jaar!
Knap!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #546 Gepost op: 18-09-2018, 13:09:25 »
Thanks Rämon!

Een helder overzicht... gek toch dat er kandidaten zijn waarvan iedereen overtuigd was dat ze deelnemen maar dat het toch niet helemaal zeker lijkt te zijn... (Thomas Erdbrink).

Ik heb zo het gevoel dat er max. 5-6 namen hier genoemd zullen zijn. Ik denk ergens dat er sowieso nog een jonge acteur/actrice mee doet en dat er een ex-sporter (m/v) mee doet. Zo iemand die sinds de sportcarrière een beetje uit beeld is geraakt maar die nog wel bekend is bij iedereen... Beetje uit de categorie Inge de Bruijn / Margot Boer / Mark Huizinga / Ernesto Hoost... al een paar jaar gestopt maar met een behoorlijke staat van dienst.

 ::tandpastasmiley::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #547 Gepost op: 18-09-2018, 18:34:26 »
Ik vind het echt fantastisch dat er nog zoveel namen open liggen!  ::bravo::

En was Nicolaas Veul al onderuit gehaald? Want die had ik genoemd, maar is nu nergens meer in overzichtjes gezien. Misschien dat ik ergens iets vergeten ben of gemist heb, hoor. ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #548 Gepost op: 18-09-2018, 22:18:22 »

En was Nicolaas Veul al onderuit gehaald? Want die had ik genoemd, maar is nu nergens meer in overzichtjes gezien. Misschien dat ik ergens iets vergeten ben of gemist heb, hoor. ::vergroot::

Hmmm... zijn Instagram stilte past precies. Die mag wel op de lijst, ja.  Mooi gevonden.


Erdbrink is denk ik bijna zeker na de hint van Imanuelle Grives. Denk dat hij wel mocht werken. Als mol heb je dan ook altijd een reden om je af te zonderen van de groep als de opnames van die dag erop zitten.  :D

Haha frappant :)

Ik denk overigens niet dat dat de 5 mannen zijn omdat er weinig diversiteit in zit qua werk en uiterlijk. Veel presentatoren en allemaal publieke omroep. Er zullen er wellicht 1 of 2 van kloppen. Ik hoop op een zanger, sporter en acteur erbij.

Sowieso weinig tot geen diversiteit qua ethniciteit bij de mannen èn de vrouwen. Geen enkele token 'niet-Westerse allochtoon' op dit moment. Dat ligt nou niet echt heel erg voor de hand als je de laatste edities bekijkt.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #549 Gepost op: 18-09-2018, 23:43:11 »
Erdbrink is denk ik bijna zeker na de hint van Imanuelle Grives. Denk dat hij wel mocht werken. Als mol heb je dan ook altijd een reden om je af te zonderen van de groep als de opnames van die dag erop zitten.  :D

Nu hoeft het niets te zeggen... maar heb het gevoel dat we na 3 mannelijke mollen nu weer eens een vrouwelijke mol krijgen...

Iets anders: ben al lang fan van ze... en ze hebben geen actieve social media...
Weet iemand iets over de dames van Toren C? Maike Meijer en Margot Ros?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #550 Gepost op: 19-09-2018, 18:38:23 »
Nu hoeft het niets te zeggen... maar heb het gevoel dat we na 3 mannelijke mollen nu weer eens een vrouwelijke mol krijgen...

Iets anders: ben al lang fan van ze... en ze hebben geen actieve social media...
Weet iemand iets over de dames van Toren C? Maike Meijer en Margot Ros?

Grappig genoeg zag ik gisteren dat Maike Meijer onlangs een instagramaccount heeft aangemaakt. Pas in juli, dus valt qua opnameperiode WIDM weinig aan te linken en omdat ze verder ook geen social media heeft blijft het lastig maar een comedienne zou wel leuk zijn bij deze groep omdat we tot nu toe vrij strakke gezichten hebben. Vond het wel
Opvallend dat Maike instagram heeft aangemaakt en best vaak post sindsdien. Misschien is ze door evt haar kinderen enthiousiast gemaakt wetende dat ze meedoet aan WIDM en dat ze de social media dan een beetje kan bijhouden. Vind het namelijk geen type voor social media.

Nicolaas Veul kan inderdaad wel qua instagram stilte. Is op twitter ook stil. Past er ook wel bij. Zou na Rick Paul dan de 2e homosexuele man zijn. Niet dat dat uitmaakt natuurlijk maar ik kijk even of dat vaker is gebeurd in 1 seizoen en kwam toen al snel bij seizoen 13, 15 en 17 waar 2 of meerdere homosexuele mannen in hetzelfde seizoen zaten.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2018, 18:45:12 door Rämon »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #551 Gepost op: 19-09-2018, 23:40:55 »
Stefan Stasse Instagramt volop in de vermoedelijke opnameperiode.

Rik was overigens op de terugvlucht op 9 juni gespot, de opnameperiode is ongeveer tussen 15 mei* en 9 juni.

*Het spel duurt 18 dagen, plus 2 reisdagen en meestal 1 (à 2?) rustdagen = zo’n 22 dagen dat de reis maximaal in beslag neemt. Ik denk dan dat de opnames 17 / 18 mei zijn vertrokken.

Edit: met rustdagen bedoel ik de dagen dat de groep op reis is maar er niet wordt gefilmd, die zijn er ook altijd (maar niet in de uitzendingen te zien)!
« Laatst bewerkt op: 19-09-2018, 23:49:01 door JP1999 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #552 Gepost op: 20-09-2018, 16:20:21 »
Stefan Stasse Instagramt volop in de vermoedelijke opnameperiode.

Rik was overigens op de terugvlucht op 9 juni gespot, de opnameperiode is ongeveer tussen 15 mei* en 9 juni.

Dan kan Lars Gierveld ook van de lijst. Die tweette alweer op 7 juni (geen RT)



Nicolaas Veul kan inderdaad wel qua instagram stilte. Is op twitter ook stil. Past er ook wel bij. Zou na Rick Paul dan de 2e homosexuele man zijn. Niet dat dat uitmaakt natuurlijk maar ik kijk even of dat vaker is gebeurd in 1 seizoen en kwam toen al snel bij seizoen 13, 15 en 17 waar 2 of meerdere homosexuele mannen in hetzelfde seizoen zaten.

Ja, klopt. Vorig seizoen was veel meer een uitzondering met toen alleen hetero's.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #553 Gepost op: 23-09-2018, 19:24:45 »
Dit jaar denk ik niet (ze was aanwezig bij het Eurovisiesongfestival als vakjury), maar ik denk dat we ergens de komende jaren zomaar Lesley van der Aa in WIDM kunnen verwachten. De achtergrondzangeres heeft nu echt wel redelijke bekendheid geworven, en ze lijkt me nog een interessante kandidaat ook! Kunnen we de komende jaren dus best in de gaten houden. O.a. bekend uit De Zomer Voorbij en De Beste Zangers van Nederland
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #554 Gepost op: 23-09-2018, 21:37:01 »
Nu hoeft het niets te zeggen... maar heb het gevoel dat we na 3 mannelijke mollen nu weer eens een vrouwelijke mol krijgen...


Inderdaad: seizoen 4, 5, 6 en 7 hadden vrouwelijke mollen. Dus dat zegt inderdaad niets.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #555 Gepost op: 26-09-2018, 21:00:44 »
Rick verklapt weer iets op Instagram!
Citaat van: Rick McCullough op Instagram
wie is de mol? op een geheime locatie ergens in nederland de opening van het nieuwe seizoen opgenomen vandaag. volgens mij wordt het mooi. ...en wat zou het zijn? #whereohwhere #wieisdemol #widm #seizoen19 #wieisdemol19 #ergensinnederland
#rickmccullough #thanksmomo #thanksebbie
Spannend ::hyper::

En als antwoord op de vraag van een volger:
Citaat van: luuk.vanhavere
Wanneer wordt er meer info gegeven mbt het nieuwe seizoen? Kandidaten etc.
Citaat van: richardkingmccullough
@luuk.vanhavere - waarschijnlijk over een week of 5. waarschijnlijk. 🤫
Nog even geduld maar het komt er weer aan ::bravo:: :D
...óf niet!

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #556 Gepost op: 26-09-2018, 21:17:43 »
Ik stuitte zojuist op een website waarbij ik eigenlijk meteen aan WIDM dacht. Het werd gepromoot op Facebook en heeft blijkbaar ook uitgeprint in een café gehangen. De oplossing weet ik niet, maar puzzelfreaks hier zouden de code toch moeten kunnen breken. Ik weet niet of het echt iets van het programma zou kunnen zijn, maar in deze tijd zou het best wel eens kunnen. De Belgen deden het verleden jaar ook met iets gelijksoortigs.

http://www.hetbegintnu.nl

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #557 Gepost op: 26-09-2018, 23:52:55 »
Ik stuitte zojuist op een website waarbij ik eigenlijk meteen aan WIDM dacht. Het werd gepromoot op Facebook en heeft blijkbaar ook uitgeprint in een café gehangen. De oplossing weet ik niet, maar puzzelfreaks hier zouden de code toch moeten kunnen breken. Ik weet niet of het echt iets van het programma zou kunnen zijn, maar in deze tijd zou het best wel eens kunnen. De Belgen deden het verleden jaar ook met iets gelijksoortigs.

http://www.hetbegintnu.nl

Geen idee wat ik er van moet maken...
Je kunt kennelijk een mailadres opgeven maar ivm met spam en zo niet gedaan...

Iemand een idee? Vijf keer 3 letters/cijfers boven en onder een balk...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #558 Gepost op: 27-09-2018, 00:28:02 »
Het aftelklokje loopt af aanstaande maandag om 10 uur 's morgens. Dan begint het...
Volgens Pac heeft Rick gezegd dat we pas over een week of vijf iets meer te weten zullen komen. Ik denk daarom dat het puzzeltje op die site over iets heel anders gaat.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #559 Gepost op: 27-09-2018, 01:12:41 »
Rick verklapt weer iets op Instagram!Spannend ::hyper::

En als antwoord op de vraag van een volger:Nog even geduld maar het komt er weer aan ::bravo:: :D
Dit is niet in Kiev toch?  ::) :P ben nu wel heel benieuwd wat dit te betekenen heeft. Zal wel een mysterieus shot worden waarin Rik v.d Westelaken opduikt of iets doet dat gerelateerd is aan de opening van het seizoen zelf. Week op 5 max 6 kan wel kloppen trouwens, want dan is het begin november en vorig jaar werd de ingelaste voorstelaflevering op 11 november uitgezonden  ::jaja::