Auteur Topic: WIDM-veilingreis: Georgië  (gelezen 3708 keer)

Offline superkimmi

  • Forumlid
WIDM-veilingreis: Georgië
« Gepost op: 3-09-2018, 15:12:45 »
Hoi allemaal!

Zoals jullie misschien nog wel weten, heb ik met de veiling op de fandag een trip naar Tbilisi in de wacht gesleept. Men heeft mij toen verzocht om jullie op de hoogte te houden van deze reis. Dat wou ik via dit topic gaan doen.

Over twee weken is het zo ver en vertrekken wij met een rechtstreekse vlucht van Georgian Airways van Amsterdam naar Tbilisi. We verblijven alle dagen daar, in het Chardonnay hotel.

Op de eerste volle reisdag, hebben we een volledig verzorgde tour door Tbilisi zelf. O dag 2 vertrekken we naar Gori, Mtskheta en Uplistsikhe. de eerste twee zijn plaatsen in Georgië met mooie kloosters en fenomenale uitzichten. De laatste staat bekend om zijn grottenwoningen.

Die beide trips zaten bij de veilingreis in.

Hierna hebben we nog 2 volle dagen om zelf naar keuze te vullen. we hebben nagedacht wat we gaan doen (auto huren, ov, tours) en gaan waarschijnlijk ook die twee dagen guided tours doen. Dit omdat we dan mensen hebben die zowel Engels, Russisch, als Georgisch spreken en we graag zoveel mogelijk over het land willen leren. Daarnaast kosten tours echt he-le-maal niks daar. Als je een tour van 12 uur doet vanaf Tbilisi, waarbij je bijvoorbeeld bij Kutaisi (van de witte brug) en Borjomi (van het raften) komt, dan betaal je daar nog geen 40 euro per persoon voor.

WE hebben er inmiddels onwijs veel zin in!
« Laatst bewerkt op: 7-09-2018, 12:30:16 door Daisy »
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #1 Gepost op: 3-09-2018, 16:17:12 »
WE hebben er inmiddels onwijs veel zin in!

Dat kan ik me goed voorstellen!  Geniet er maar flink van  ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #2 Gepost op: 3-09-2018, 17:30:41 »
Klinkt top! Veel plezier alvast! En we kijken uit naar je verhalen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #3 Gepost op: 3-09-2018, 19:18:16 »
super kimmi!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #4 Gepost op: 4-09-2018, 21:20:53 »
Heel gaaf! Veel plezier daar! :D (Ik ben heus niet jaloers hoor ::fluit::)
...óf niet!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #5 Gepost op: 5-09-2018, 17:26:40 »
Veel plezier!!  ::bravo::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #6 Gepost op: 6-09-2018, 04:28:32 »
Veel plezier. We zien je (foto)verslag wel tegemoet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #7 Gepost op: 6-09-2018, 15:53:32 »
Wordt je medereiziger niet in een ander land gedropt? ;D

Veel plezier hoor, lijkt me een hele toffe reis!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #8 Gepost op: 6-09-2018, 23:04:26 »
Heel veel plezier daar.


Nogmaals sorry voor het (mede) opdrijven van de prijs die je ervoor hebt betaald.


 :-X :-X ;D

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #9 Gepost op: 7-09-2018, 12:31:01 »
Veel plezier op de veilingreis  ::bravo:: ;D

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: WIDM-velingreis: Georgië
« Reactie #10 Gepost op: 7-09-2018, 21:49:35 »
Wordt je medereiziger niet in een ander land gedropt? ;D

Veel plezier hoor, lijkt me een hele toffe reis!

Hahaha nou ik hoop het toch niet!

Heel veel plezier daar.


Nogmaals sorry voor het (mede) opdrijven van de prijs die je ervoor hebt betaald.


 :-X :-X ;D


Vond het alsnog een koopje hoor! En kan andersom ook mijn excuses aanbieden dat ik m voor je neus heb weggekaapt natuurlijk! :-\\
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #11 Gepost op: 10-09-2018, 00:04:10 »
Veel plezier, ben er met twee forumleden vorige week ook geweest ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #12 Gepost op: 16-09-2018, 13:44:34 »
@Superkimmi: is absoluut niet nodig hoor.  Ik heb vaak genoeg tot  mijn stomme verbazing dingen uit de veiling in handen gekregen, waar ook anderen op hadden geboden.

Dat is nou eenmaal de opzet van een veiling.

Als de bestemming voor Widm2019 klopt, sla ik overigens een jaartje over, als er een reisje daarheen in de veiling komt....

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #13 Gepost op: 17-09-2018, 11:01:08 »
Veel plezier! :D

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #14 Gepost op: 17-09-2018, 19:42:41 »
Veilig aangekomen! Tbilisi is een bijzondere stad. Je ziet op veel plekken de vergane glorie, maar ook nog veel majesteuze pleinen. Toch voel je je ook in de straatjes met opgebroken stoepen en weinig verlichting, absoluut niet onveilig.

Onze rit naar het hotel was een belevenis op zich. De chauffeur was duidelijk aangepast aan het verkeer hier. Op twee rijstroken passen best 3 auto’s naast elkaar, iemand snijden kan best, als ze t maar niet bij jou doen. En bellen achter het stuur doe je liever de hele tijd..

We hebben gegeten bij het hard rock cafe. Niet omdat we geen Georgisch willen proberen, maar ik ben vegetariër en voor zo’n aankomstdag en honger is het dan fijn om te weten waar je zeker vega kan eten.

Morgen hebben we de gidstour door Tbilisi zelf. Dan ga ik hem tips vragen voor de vegetariër in Georgië. Ben heel benieuwd naar de stad!
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #15 Gepost op: 17-09-2018, 20:40:42 »
Oehh wat klinkt dat gaaf! Doe voorzichtig, maar geniet er vooral met volle teugen van!! ::bravo:: ::jaja::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #16 Gepost op: 19-09-2018, 20:36:21 »
De twee dagen met (privé) tours waren echt heel tof! Gisteren hebben we in Tbilisi doorgebracht en veel geleerd over de historie en cultuur van de stad en het land. Daarnaast veel mooie plekjes bezocht, foto’s volgen later.

We zijn in een enorme kerk geweest, heb nog nooit zo’n grote gezien met vele verdiepingen. De kerk is overigens echt hagelnieuw. Er stond ooit een oude kerk maar door een rije georgier staat er nu een nieuwe enorme kerk.

Verder zijn we oa naar het etnografisch museum geweest, waar we in oude Georgische huizen konden kijken. Elk huis had zn eigen gids, die veel wist te vertellen.

Het leuke van Tbilisi is dat het duidelijk een stad is op de grens van veel culturen. Je vind Italiaans aandoende huizen pal naast Perzische en Arabische paleisjes.

Vandaag zijn we naar drie plekken geweest, mtscheta (een oude hoofdstad), wat echt een heel leuk plaatsje was. We hebben daar oa over een markt gelopen en veel Georgische dingen geproefd. Vooral de limonade was erg lekker! En volgens mijn man het wijnijsje (ja echt met wijn!) ook. Boven Mtscheta heb je een oud klooster met fenomenaal uitzicht.

Hierna zijn we naar Gori gegaan, waar het Stalin museum staat. Bizar daar is dat het echt een verering van Stalin betreft. Geen woord over zijn bloedvergieten enzo.

Tot slot zijn we naar Uplistsikhe gegaan, waar een groot complex met oude grottenwoningen staat. Erg bijzonder en ook hier mooie uitzichten.

De gids en chauffeur waren supervriendelijk. En gelukkig hadden we een goed rijdende chauffeur, die bijv op tijd kon remmen toen een stel koeien de snelweg over wilde steken.

We hebben voor de komende twee dagen besloten dat we het aandurven een auto te huren. Deze hebben we morgen vanaf 10:00, dus ben heel benieuwd!
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #17 Gepost op: 20-09-2018, 08:50:10 »
Wat tof, Kim! Leuk om je verslagen te lezen, geniet ervan!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM-veilingreis: Georgië
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2018, 17:03:16 »
Dat klinkt allemaal fantastisch! Geniet er nog van!
Ich bin ein Bärliner!