Auteur Topic: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'  (gelezen 47800 keer)

Offline blamethemoon

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #120 Gepost op: 13-02-2017, 16:03:48 »
Thomas maakte op de piano een soort wijsje en zong "Sanne is de Mol"

Wijs maken? dat Sanne de Mol niet is...  ::vergroot::

Of: Sanne en Thomas gingen de underground verkennen en waren de mensen die de anderen moesten aanwijzen welke enveloppen er gepakt moesten worden.

Oftewel:
Art (niet letterlijk gezegd natuurlijk): "Wie wil er (aan)wijzer worden?"
Thomas steekt gelijk zijn hand op. Er staat denk ik niet voor niets een vraagteken in de titel.

Wijzer worden kan echt op heel veel manieren op Thomas slaan in ieder geval :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #121 Gepost op: 13-02-2017, 19:50:05 »
 De joker van Jochem:

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #122 Gepost op: 13-02-2017, 22:49:55 »
Weet even niet goed in welk topic dit te plaatsen...

Twee dingen die opvallen in de EXTRA video behorend bij afl 6 (working girls hotel):

- we zien Thomas tijdens tanden poetsen naar zijn evenbeeld in de spiegel kijken (2!)
- verderop in de video maakt Jochem een foto van zijn ondergoed (gebrekkig geheugen) met mobiele telefoon. Hebben kanditdaten gewoon hun telefoon tot hun beschikking gedurende het spel?!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #123 Gepost op: 13-02-2017, 22:52:07 »
Weet even niet goed in welk topic dit te plaatsen...

Twee dingen die opvallen in de EXTRA video behorend bij afl 6 (working girls hotel):

- we zien Thomas tijdens tanden poetsen naar zijn evenbeeld in de spiegel kijken (2!)
- verderop in de video maakt Jochem een foto van zijn ondergoed (gebrekkig geheugen) met mobiele telefoon. Hebben kanditdaten gewoon hun telefoon tot hun beschikking gedurende het spel?!

Thomas' evenbeeld is ook te zien in de leader (als enige) wat sowieso de hint gaat zijn dit seizoen.

En ja kennelijk is het inleveren van telefoons al wat jaartjes verleden tijd helaas

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #124 Gepost op: 13-02-2017, 23:27:53 »
De proeven lopen in elkaar over, duidelijker kan het niet.

Iedereen had dus kunnen weten dat ze een paar dagen later op dit evenement terecht zouden komen. Voor zover ik op hun facebookpagina heb kunnen zien, waren een aantal gasten alweer vergeten dat de Nederlanders er waren geweest  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #125 Gepost op: 14-02-2017, 00:30:28 »
Net de aflevering gekeken. Ik vond het een mooie.
Misschien zit ik te diep in de tunnel, maar deze aflevering bevestigd wederom dat Thomas de mol is. Niet zo zeer door acties, maar door zijn doen en laten.

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #126 Gepost op: 14-02-2017, 13:01:20 »
Weet even niet goed in welk topic dit te plaatsen...

(...)
-verderop in de video maakt Jochem een foto van zijn ondergoed (gebrekkig geheugen) met mobiele telefoon. Hebben kanditdaten gewoon hun telefoon tot hun beschikking gedurende het spel?!

Op de site van de AVRO staat een extra filmpje over de telefoon van Jochem

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #127 Gepost op: 14-02-2017, 20:29:03 »
Thomas' evenbeeld is ook te zien in de leader (als enige) wat sowieso de hint gaat zijn dit seizoen.

En ja kennelijk is het inleveren van telefoons al wat jaartjes verleden tijd helaas

En thomas zegt dat het hotel hem doet denken aan zijn studentijd: lange gangen met meerdere kamers..
een mol leeft ook in lange gangen met meerdere kamers..

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #128 Gepost op: 16-02-2017, 11:24:33 »
Zou Jochem 'wijzer worden' ? Hij slaat het bondje wat Sanne met hem wil af na zijn desastreuze ervaring met Sigrid en Imma.

Offline MichaV

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #129 Gepost op: 16-02-2017, 12:48:48 »
Wijzer worden...slaat dit misschien op de kijker die iets wijzer wordt wie de mol is ?

-De 1e opdracht: Ard zegt dat de mol zich hier thuis voelt. Diederik in het donker aan 't werk.
-De 2e opdracht: Verwarring zaaien met het woord MOLBOEKJES. "Is het geen dubbele punt"? "IS dat wel een "S"?
-De 3e opdracht: Diederik vind geen button. Zegt ineens "Ik kan een hoop" Molshoop ?

Als hij een bondje met Sanne sluit, wordt hij hier "wijzer van".

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #130 Gepost op: 16-02-2017, 13:11:49 »
Wijzer worden...slaat dit misschien op de kijker die iets wijzer wordt wie de mol is ?

-De 1e opdracht: Ard zegt dat de mol zich hier thuis voelt. Diederik in het donker aan 't werk.
-De 2e opdracht: Verwarring zaaien met het woord MOLBOEKJES. "Is het geen dubbele punt"? "IS dat wel een "S"?
-De 3e opdracht: Diederik vind geen button. Zegt ineens "Ik kan een hoop" Molshoop ?

Als hij een bondje met Sanne sluit, wordt hij hier "wijzer van".
Yes, dat past beter in mijn Diederik tunnel.

Offline Mindorao

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #131 Gepost op: 16-02-2017, 18:04:20 »
Wijzer worden slaat naar mijn inziens op Thomas die bij de laatste opdracht wijst op het mollogo op de badge en vervolgens de tekst 'haven't i seen you before' uitslaat. Dit is een erg vreemde tekst en als je letterlijk kijkt naar wijzer worden, wordt hij op dat moment de wijzer, door het mollogo aan te wijzen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #132 Gepost op: 16-02-2017, 18:34:07 »
 ::ok::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2017, 11:11:50 »
gisteren de herhaling gezien op NPO Best en mij viel opeens op dat Diederik zei en nu gaan wij naar de bergen en ja hoor zaterdag zijn ze in de bergen hoe wist hij dit?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #134 Gepost op: 18-02-2017, 02:36:04 »
gisteren de herhaling gezien op NPO Best en mij viel opeens op dat Diederik zei en nu gaan wij naar de bergen en ja hoor zaterdag zijn ze in de bergen hoe wist hij dit?

Hoewel ik diep in de Diederik tunnel vertoef, is dat de conclusie van de groep omdat ze die richting op rijden. Thomas zegt ergens hetzelfde.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2017, 18:02:58 »
Over de mogelijkheid dat het vast stond dat iedereen deze aflevering door zou gaan.

Sinds seizoen 10 komt het eigenlijk ieder seizoen wel een keer voor dat kandidaten de mogelijkheid krijgen om hun scherm niet te zien, waardoor degene met het rode scherm ook zou mogen blijven. Nog geen enkele keer is het voorgekomen dat er alsnog een rood scherm viel bij zo'n executie.

Ik heb van alle seizoenen op een rijtje gezet hoe groot de kans (statistisch gezien) is dat de afvaller bij degenen zou zitten die hun scherm niet te zien zou krijgen.

10: 3/4 (Scherm afkopen)
11: 2/5 (Handdoekenspel)
12: 2/2 (Höfði-huis, hierbij stond van tevoren vast dat de afvaller bij de twee zou zitten die afgekocht konden worden)
13: 7/7 (Rode/groene kaart-executie, enkel Kees zag zijn scherm)
14: 4/7 (Superingewikkelde executie aflevering 3, helft van vier duo's kreeg zijn scherm niet te zien)
15: 6/7 (Vrijstelling weggeven bij de test)
16: 7/9 (Topitotrekken)
17: 3/4 (Afgelopen week, uitgaande van Thomas als Mol)

De kans dat bij volledig eerlijk verlopen executie-uitslagen dit al 8 seizoenen lang goed gaat is: 3/4*2/5*2/2*7/7*4/7*6/7*3/4, oftewel: 8,6%.

Statistisch gezien is er dus geen significante afwijking in de testuitslag ::jaja:: (met α=0,05).
(Desalniettemin is het natuurlijk ook weer geen supergrote kans, plus ik heb over iets specifieks als het Lubachverhaal niks gezegd nu.)
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2017, 18:08:14 »
 ::bravo::

Wat goed gedaan!
Ik realiseerde me hiervoor helemaal niet dat er elke keer vanaf seizoen 10 wel zo'n situatie is geweest.

Dus als ik het goed begrijp kunnen we hier uit concluderen dat het erg onwaarschijnlijk is dat de testuitslagen ook echt eerlijk verlopen?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 18:10:38 door Mollenmania »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2017, 18:23:47 »
Mooi opgezocht ::bravo::

Het brengt ook met zich mee dat de executie vorige week helemaal niet spannend was. Je voelt gewoon aan je kleine teen dat er niemand uitgaat als men met dat privilege aan komt lopen.

Dan lijkt het me zinvoller om die 10 minuten te steken in een lange, mooie, weldoordachte opdracht en gewoon aan het begin van het programma te zeggen dat er niemand uitgaat als de groep met 5 of 6 is.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2017, 18:40:38 »
Heel mooi om dit nu eens in een overzicht te zien en helemaal goed dat je het zo zakelijk benaderd hebt en puur naar de feiten kijkt, Pac. Vaak verzanden de discussies hierover in emotionele betogen over regels, wantrouwen en complottheorieën

Ik heb zelf niet zoveel bezwaren tegen al die vrijstelling constructies, buiten het feit dat het geen betere TV oplevert en ik net als Hulpmol liever een beter opdracht zie dan deze heisa. Maar een groot deel van het programma bestaat nu eenmaal uit het voor de gek houden van de kijker, en dit is slechts een klein onderdeel daarvan.

Waar ik wel moeite mee heb, is dat de kandidaten op het verkeerde been gezet kunnen worden. Er zullen buiten Lubach vast wel andere voorbeelden geweest zijn waarbij kandidaten conclusies uit deze testuitslag getrokken hebben. IDTV zou op zijn minst de morele plicht moeten hebben om de kandidaten te melden dat deze testuitslag niets zegt. Misschien doen ze dat ook wel, maar dat zullen wij nooit weten.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 18:43:10 door molecula »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2017, 18:50:40 »
Waar ik wel moeite mee heb, is dat de kandidaten op het verkeerde been gezet kunnen worden. Er zullen buiten Lubach vast wel andere voorbeelden geweest zijn waarbij kandidaten conclusies uit deze testuitslag getrokken hebben. IDTV zou op zijn minst de morele plicht moeten hebben om de kandidaten te melden dat deze testuitslag niets zegt. Misschien doen ze dat ook wel, maar dat zullen wij nooit weten.

Een jaar of vijf geleden was ik in de gelegenheid om het hier met Arjen over te hebben en hij zei toen dat ie er niet aan wilde dat ie zo voor de gek is gehouden toen, al snapte hij mijn twijfels. Niet dat ie ooit van Erik als Mol zou zijn afgestapt maar netjes is anders.