Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 191875 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #440 Gepost op: 6-11-2019, 23:23:02 »
Ik ben deze zomer echt amper actief geweest hier op het forum :-\\ Ik heb zelfs mijn 10-jarig bestaan hier gemist ::oink::

Dus bij dezen, meer dan een maand te laat alsnog:  ::feest:: ::jarig:: ::feest:: Gefeliciteerd aan mezelf ;D

Gefeliciteerd Pac!  ::tandpastasmiley::


Ok dit volgende bericht is HEEEEEEEL off-topic maar aangezien niemand nog kijkt in de oude boards.

Weten jullie nog dat Astrid in s4 de keuze had tussen blijven in het spel of weggaan met 7000 euro?

In het oude board staat een topic van molloten die destijds opzoek waren naar hoe dat kon, aangezien zoiets nog nooit gebeurd was in de historie van widm.
Nu ben ik er achter gekomen dat Angela haar (Astrid) al kende en haar heeft gevraagd om mee te doen. Ze had destijds net een scheiding achter de rug en had amper geld dus ik ben er zeker van dat dit opgezet spel was en dat zij die 7000 goed kon gebruiken.
Ik las in dat board zelfs dingen als dat mensen dachten dat zij de Mol was en er daarna een andere Mol is aangewezen... Dat geloof ik echt niet.
Dat hele ding was te toevallig. Astrid die in geldproblemen zat, Angela die haar kende en opperde om mee te doen, Astrid die vervolgens meedeed en uitgerekend zij die dat aanbod krijg van alle kandidaten..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #441 Gepost op: 7-11-2019, 00:39:12 »
Onderschat de molloten van toen niet...…..

Voor zover ik weet, heeft Astrid dat geld als investering gebruikt. Ze was toen een van de gezichten van de Wereldwinkel, en voor zover ik weet, heeft ze het geld voor 1 van haar projecten gebruikt.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #442 Gepost op: 7-11-2019, 00:55:37 »
Onderschat de molloten van toen niet...…..

Voor zover ik weet, heeft Astrid dat geld als investering gebruikt. Ze was toen een van de gezichten van de Wereldwinkel, en voor zover ik weet, heeft ze het geld voor 1 van haar projecten gebruikt.

waar onderschat ik de molloten van toen? ik heb net alle pagina's afgelezen en niemand wist van haar "relatie" met Angela? Dus ik zeg nu alleen dat ik er 100% vanuit ga dat dit geen toevalligheid was. Waar ze het geld ook aan heeft besteed maakt mij verder niets uit...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #443 Gepost op: 7-11-2019, 07:39:26 »
Zie het overdrachtelijk, ik bedoelde niet letterlijk ''onderschatten''.


Ik bedoel eigenlijk meer: de exit van Astrid ligt bij de een beter in het geheugen dan bij de ander. Het was voor mij 1 van de opmerkelijkste momenten uit seizoen 4.

Wat het opnieuw aanwijzen van een mol betreft: uit de terugblikaflevering van destijds konden degenen die toen van dat scenario uitgingen, al afleiden dat dat niet waar kon zijn. In de terugblik was namelijk onmiskenbaar te zien dat de opname met de lintjes-opdracht een opmerking van Elise te zien was, waarin ze zegt dat ze slechts rondjes rondom het huis (de schuur, of wat was het) gelopen had....achteraf deze scene erin monteren lijkt me geen optie.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #444 Gepost op: 12-11-2019, 22:45:47 »
Jongens iemand enig idee waar ik alle persfoto's per jaar kan vinden. van de kandidaten.

De officiele persfoto's. Ik weet dat er van de oude seizoenen geen officiele persfoto's bestaan (volgens mij) maar vanaf 2011 zijn er officiele persfoto's op locatie gemaakt, ik kan ze nergens vinden.
Ik weet dat Sam Nijssen deze foto's tot 2015 maakte, maar ik heb geen idee waar ik ze kan vinden.
Iemand die mij kan helpen?


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #445 Gepost op: 29-11-2019, 13:55:22 »
Ik ben een beetje boos op avrotros. Ik heb al diverse malen gemaild of mijn lidmaatschap opgezegd kan worden, omdat ik niet meer op mijn oude adres woon. Maar ik krijg maar geen reactie en ondertussen heb ik voor een nieuw jaar moeten betalen.  ::niet-ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #446 Gepost op: 29-11-2019, 14:27:15 »
Ik ben een beetje boos op avrotros. Ik heb al diverse malen gemaild of mijn lidmaatschap opgezegd kan worden, omdat ik niet meer op mijn oude adres woon. Maar ik krijg maar geen reactie en ondertussen heb ik voor een nieuw jaar moeten betalen.  ::niet-ok::

Kan je dan niet via een andere weg opzeggen? :O

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #447 Gepost op: 29-11-2019, 16:26:44 »
Ik ben een beetje boos op avrotros. Ik heb al diverse malen gemaild of mijn lidmaatschap opgezegd kan worden, omdat ik niet meer op mijn oude adres woon. Maar ik krijg maar geen reactie en ondertussen heb ik voor een nieuw jaar moeten betalen.  ::niet-ok::
Als je betaalt via automatische incasso, kun je dit bedrag tot 56 dagen na afrekening nog storneren.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #448 Gepost op: 1-12-2019, 04:38:13 »
Ik zie dat het afgelopen seizoen van De Mol Vlaanderen nu op NPO Start Plus te vinden is :) Voor de meeste van ons hopelijk niet bijzonder - maar je kan het altijd nog een keertje willen kijken  ::love:: Voor wie het nog niet gezien heeft: doe het gelijk want het is magistraal!
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #449 Gepost op: 4-12-2019, 11:45:42 »
Er ontstaat ineens allemaal kritiek omdat Wie is de mol? zich dit jaar in China afspeelt. Ik snap dat er gedoe is over mensenrechten. Zoals de AvroTros reageerde: "Het format Wie is de Mol? leent zich er niet voor om geopolitieke kwesties te behandelen".

Dat is denk ik de enige juiste reactie hierop. Voor zulke zaken heb je andere programma's toch? Dit is een spel en geen (onderzoeks)journalistieke documentaire :-X Je kan iets benoemen, want dan laat je ook die kant van het land zien, maar daar moet het dan ook wel bij blijven.

En ergens snap de kritiek wel omdat het om mensenrechten gaat en WIDM alleen de mooie kanten van de speellocatie laat zien, maar ik vind het aan de andere kant totaal onzinnig omdat de kijker daar helemaal niet mee bezig is. En als je zo gaat redeneren, dan is driekwart van de landen op deze wereld ongeschikt om een serie te draaien om die reden. Colombia waar nog steeds de drugscriminaliteit hoog is (wel veel minder dan vroeger), 1 aflevering in Kiev/Moskou, de USA waar de doodstraf nog steeds in meerdere staten geldt... toen hoorde je ook niemand toch? HongKong waar de situatie ook erg gezellig is op het moment, de Filipijnen, Zuid-Afrika (waar overigens ook gewoon in de townships is gefilmd).
« Laatst bewerkt op: 4-12-2019, 11:50:15 door MollenvangR-Art »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #450 Gepost op: 4-12-2019, 11:55:37 »
Hmm, ik begrijp de kritiek goed, maar begrijp ook dat widm niet het platform is om daarover (in discussie) te gaan/het aan de kaak te stellen.

Wat natuurlijk wel interessant is: het toerisme vanuit Nederland trekt vaak aan na een widm seizoen in een bepaald land, dus daarin is het wel goed om te beseffen naar wat voor land je gaat en dat televisie niet altijd het echte beeld schetst. Ik hoop dat er wel iéts van de huidige staat van het land terugkomt in de serie, maar dat zullen we moeten gaan zien.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #451 Gepost op: 4-12-2019, 12:07:23 »
Ik vind het ook een onhandige keuze om nu naar China te gaan. Maar misschien weten ze er wel een draai aan te geven in een van Riks praatjes dat China niet alleen maar dat mysterieuze land met het mooie landschap is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #452 Gepost op: 4-12-2019, 12:22:05 »
Ik vind het ook een onhandige keuze om nu naar China te gaan. Maar misschien weten ze er wel een draai aan te geven in een van Riks praatjes dat China niet alleen maar dat mysterieuze land met het mooie landschap is.
Ik vraag me af hoe je dit binnen WIDM onder de aandacht wil brengen. Ik ben bang dat China toch vooral gebruikt gaat worden als dat laatste - een mooi decor. Het is een land met een rijke culturele geschiedenis, maar politiek gezien is het natuurlijk prut.

Ik zie voorlopig geen bruggetje hoe je hier binnen het programma aandacht voor kan hebben. 'Hier worden natuurlijk veel mensenrechten geschonden. En dat treft: het is tijd voor de executie.' ::ohno:: Het enige wat ik me kan voorstellen is nog Moltalk, maar of ze daar zin hebben om ineens serieus te gaan doen? Ben het wel eens met de kritiek - de minder kritische kijker gaat natuurlijk alleen een mooie reisbestemming zien.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #453 Gepost op: 4-12-2019, 12:28:42 »
Ik zie voorlopig geen bruggetje hoe je hier binnen het programma aandacht voor kan hebben. 'Hier worden natuurlijk veel mensenrechten geschonden. En dat treft: het is tijd voor de executie.' ::ohno::

 ::rofl::

Nee, zo zie ik dat ook niet voor me. Maar het zou fijn zijn als niet alleen het beeld van een sprookjesland geschetst wordt. Er mag ook wel iets gezegd worden over het China van nu.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #454 Gepost op: 4-12-2019, 17:51:32 »
Er mag ook wel iets gezegd worden over het China van nu.
Moet alles politiek gemaakt worden?

Dat is de gedachte die ik hier een beetje bij heb. Kennelijk mag je een fenomeen waar dingen op zijn aan te merken, niet meer gebruiken voor een artistieke uiting. (WIDM is een artistieke uiting).

Dat is hetzelfde als zeggen dat je geen sinterklaas meer mag vieren als de pieten zwart zijn. Zelfde discussie. Tegenwoordig lijkt het alsof alles overal bij de haren bij gesleept wordt en je niets meer "onschuldig" kan doen. Guilt by association. O wee als je de mooie kanten gebruikt van iets wat ook lelijke kanten heeft.

Willen we daar heen?

Ik niet. Noem het een kop in het zand steken of whatever, maar China kan tegelijk een dictatoriale surveillancestaat zijn èn een prachtig decor voor een spel.

Edit. Daarnaast. Stel even dat wie is de mol iets zou wllen bijdragen aan bewustwording van al het vreselijks dat er in China gebeurt. Wat zouden ze dan beter kunnen doen dan het land onder de aandacht brengen van 4.000.000 mensen die er hopelijk meer over willen weten en er dan achterkomen dat er meer is dan meets the eye. Alleen maar veilige landen kiezen is dan  misschien juist wel een kop in het zand steken.

Edit 2. Het zou hetzelfde zijn als dat ik de heer Van Muiswinkel zijn kritiek zou afdoen door aan te geven dat op Twitter ook van alles is aan te merken en dat hij dat platform ook vrolijk gebruikt om zijn punt te maken. Dus.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2019, 17:58:47 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #455 Gepost op: 4-12-2019, 18:20:01 »
Noem het een kop in het zand steken of whatever, maar China kan tegelijk een dictatoriale surveillancestaat zijn èn een prachtig decor voor een spel.


Mee eens. Maar door dat eerste ook te benoemen laat je al zien dat je je kop niet in het zand steekt en dat lijkt me goed om te doen. Zal ook vast wel gebeuren want vorig jaar stipte Rik ook de drugsproblemen in Colombia aan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #456 Gepost op: 4-12-2019, 22:05:43 »
Maar met welke moralistische vinger zou je nog willen wijzen als wij als Europese Unie vluchtelingen in Griekenland laten barsten? Dan moeten we bij de Belgische mol met dat vingertje naar onszelf Europa, waar wij als Nederland volop aan meedoen, gaan wijzen.
Ik ben het wel met Erik eens. Wie is de mol is helemaal niet geschikt voor politieke meningen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #457 Gepost op: 4-12-2019, 22:38:38 »
Je kan ook lastig de situatie helemaal loskoppelen van politiek. Uit het verleden is wel gebleken wat voor goede reclame widm is geweest op het bezochte land. Dan snap ik de kritiek van mensen die niet achter deze keuze staan. Je kunt je afvragen of je voor zo'n land wel reclame wilt maken. Hoe mooi de natuur en cultuur ook kan zijn.

Ik heb er zelf niet al te veel problemen mee, maar zou zelf toch niet zomaar naar China afreizen. Al zei ik dat een maand geleden ook nog over Turkije,  maar nu ik het land elke dag zie liggen en wat mensen heb gesproken, begin ik daar toch anders over te denken. Een land is meer dan alleen de politiek die je elke dag hoort.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #458 Gepost op: 5-12-2019, 08:17:03 »
Ik snap dat sommige mensen er moeite mee hebben, maar een land is meer dan de mensen die dat land besturen. Isolatie of verdere isolatie van landen met dit soort regimes is meestal niet goed voor de bevolking van zo'n land. Ik heb er daarom geen moeite mee.



Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #459 Gepost op: 5-12-2019, 18:18:32 »
voor mij is t land waar de opnames gemaakt worden, slechts een soort kapstok waaraan de serie wordt opgehangen. bij een erg goede serie is er een verbinding tussen de opdrachten en culturele aspecten van het land, maar daar heeft politiek in mijn beleving nooit iets mee te maken.

je kan iets zeggen over de keuze van china en mensenrechten, maar dat gold zeker ook voor zuid afrika en apartheid, colombia en drugsproblematiek om over bepaalde landen en hun houding tov lhtb-ers nog maar te zwijgen.

Nee maak aub van dit format geen politiek correct steekspel, maar gewoon een spel om naar de identiteit  van de mol te zoeken en lekker mee te puzzelen hier op t forum