Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 133628 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #300 Gepost op: 28-01-2019, 23:35:56 »
Ik blijf nog altijd in een vrouw geloven. Anders hebben ze zich toch echt vastgezet naar volgend jaar toe.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #301 Gepost op: 28-01-2019, 23:39:40 »
Ik blijf nog altijd in een vrouw geloven. Anders hebben ze zich toch echt vastgezet naar volgend jaar toe.

Bovendien is er een heel kijkerspubliek dat pas ingeschakeld is sinds het op zaterdag is (2016) en die hebben nooit anders geweten dan een mannelijke Mol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #302 Gepost op: 29-01-2019, 01:38:47 »
Mijn schot voor de boeg:

6/7. Merel.   De mol wordt nooit zo vroeg verdacht neergezet. En de programmamaker doen niet aan  trapjespsychologie. WIDM wordt niet gemaakt voor de molloten, maar voor de andere groep kijkers (die is veel groter).

Over dat verdacht maken van Merel: Ik zie juist veel biechts waarin zij minder verdacht wordt gemaakt. Zo wordt ze weggezet als “onhandig” (Jamie nadat Merel opperde de verhuispuzzel in een half uur te doen) en “een nepmol” (Sarah na de balkonopdracht). En zo zijn er nog wel meer biechts dacht ik. Ze wordt in biechts dus juist minder verdacht gemaakt. Over het algemeen halen biechts die een goed woordje doen voor de mol veelal de uitzending. Biechts die slecht spreken over de kandidaten ook. Goed spreken over kandidaten wordt liever weggelaten.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #303 Gepost op: 29-01-2019, 05:33:47 »
Omdat ie het niet is

Omdat het min of meer één of twee is.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #304 Gepost op: 29-01-2019, 06:17:23 »
Was overgestapt naar Niels maar ik kan me niet voorstellen dat een Mol de joker omwisselt en zo (per ongeluk) Evelien eruit gooit. Hoewel hij wel goed kan liegen duidelijk, gedurende de test en exit is niets aan hem te zien. Merel heb ik er nog een beetje bij maar denk steeds meer dat ze bewust molt om zich verdacht te maken bij kandidaten.

Voor nu ga ik voor Rick Paul. Hij doet alleen dingen goed als voor de hand ligt dat anderen de fout in zullen gaan.

Maar eerlijk, zou niet verbaasd zijn als ik compleet verkeerd zit.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #305 Gepost op: 29-01-2019, 07:47:22 »
Ik merk dat ik na vorig jaar bijna niet meer durf te kiezen na deze aflevering....een mol zou toch nooit zoveel geld verdienen of meedoen?  ::rofl::
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #306 Gepost op: 29-01-2019, 08:55:17 »
Over dat verdacht maken van Merel: Ik zie juist veel biechts waarin zij minder verdacht wordt gemaakt. Zo wordt ze weggezet als “onhandig” (Jamie nadat Merel opperde de verhuispuzzel in een half uur te doen) en “een nepmol” (Sarah na de balkonopdracht). En zo zijn er nog wel meer biechts dacht ik. Ze wordt in biechts dus juist minder verdacht gemaakt. Over het algemeen halen biechts die een goed woordje doen voor de mol veelal de uitzending. Biechts die slecht spreken over de kandidaten ook. Goed spreken over kandidaten wordt liever weggelaten.

Ik vind ook niet bepaald dat Merel verdacht wordt neergezet. Ze doet eerder vage dingen, maar echt high-level molacties hebben we 'binnen' beeld nog niet gezien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #307 Gepost op: 29-01-2019, 09:15:59 »
Ik blijf nog altijd in een vrouw geloven. Anders hebben ze zich toch echt vastgezet naar volgend jaar toe.
Dat soort geluiden hoorden we de twee vorige jaren ook al, ook van mij, maar misschien kiezen ze elk jaar de mol die ze zelf het beste vinden, ook als dat - alweer - een man is. Als er geen "maatschappelijke onrust" van komt kunnen er makkelijk nog twee mannen bij.

Ze kunnen eventuele kritiek ook makkelijk weerleggen omdat er tot en met vorig seizoen 9 mannen en 9 vrouwen de mol zijn geweest.

(En van mij mag de verhouding meer naar de mannen doorslaan...)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #308 Gepost op: 29-01-2019, 09:55:29 »
Ik vind ook niet bepaald dat Merel verdacht wordt neergezet. Ze doet eerder vage dingen, maar echt high-level molacties hebben we 'binnen' beeld nog niet gezien.
Daarbij is ze volgens mij bij de 'gewone' kijker (dus degenen die alleen de uitzending kijken, eventueel gevolgd door Moltalk, maar verder helemaal niks meer tot volgende zaterdag) veel minder verdacht. Als ik het zo om me heen hoor, hoor ik wel regelmatig Robért, Sinan en Rick-Paul voorbij komen, maar de dames nauwelijks.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #309 Gepost op: 29-01-2019, 10:10:39 »
Sinan. Nog niet in een tunnel, maar op dit moment het verdachtst, vóór Rick Paul en Sarah.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #310 Gepost op: 29-01-2019, 10:10:49 »
Daarbij is ze volgens mij bij de 'gewone' kijker (dus degenen die alleen de uitzending kijken, eventueel gevolgd door Moltalk, maar verder helemaal niks meer tot volgende zaterdag) veel minder verdacht. Als ik het zo om me heen hoor, hoor ik wel regelmatig Robért, Sinan en Rick-Paul voorbij komen, maar de dames nauwelijks.

Mijn omgeving precies hetzelfde. mijn zus verdenkt Niels en beetje door mij Rick Paul.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #311 Gepost op: 29-01-2019, 11:02:12 »
Ik denk toch dat de mol dit jaar weer een man is.
We hebben eerder 4 jaar op rij een vrouwelijke mol gehad, nu 4 jaar op rij een mannelijke mol?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #312 Gepost op: 29-01-2019, 11:11:03 »
Over dat verdacht maken van Merel: Ik zie juist veel biechts waarin zij minder verdacht wordt gemaakt. Zo wordt ze weggezet als “onhandig” (Jamie nadat Merel opperde de verhuispuzzel in een half uur te doen) en “een nepmol” (Sarah na de balkonopdracht). En zo zijn er nog wel meer biechts dacht ik. Ze wordt in biechts dus juist minder verdacht gemaakt. Over het algemeen halen biechts die een goed woordje doen voor de mol veelal de uitzending. Biechts die slecht spreken over de kandidaten ook. Goed spreken over kandidaten wordt liever weggelaten.

Tja, ze wordt misschien minder 'in your face' verdacht gemaakt zoals bij Evelien werd gedaan, maar ik vind wel degelijk dat de montage haar bewust verdacht probeert te maken. Je ziet ook al terug aan de landelijke statistieken van de verdenkingen vanaf aflevering 1 dat de montage er niet in slaagt om haar onverdacht te houden en ik geloof erin dat de productie echt wel voldoende kennis heeft van psychologie (zeker na al de seizoenen die al gefilmd zijn) om hierin te slagen. Kan me nog herinneren dat Merel al in aflevering 1 verdacht in beeld gebracht werd. Toen zei ze in een biecht: 'ik ben de mol niet.. denk ik'. Dat was zo'n wazig moment waarop de gemiddelde kijker waarschijnlijk denkt: dit hoor je toch te weten, Merel? Verdacht! Mijns inziens zou het raar zijn als ze in de eerste aflevering al in beeld zouden brengen dat de mol twijfelt over of ze wel de mol is in een biecht. Door zoiets in beeld te brengen, vestig je toch meteen de aandacht negatief op Merel, en wat je niet wil als productie is dat er te vroeg te veel aandacht op de mol wordt geplaatst waardoor deze persoon verdacht kan worden. Ik vind bovendien dat de hints naar Merel er te dik bovenop liggen. Al die vogels die je ziet, die vogels op dat sleeptouw, die letter L die in een shot in de leader over een meer wordt gesleept.. Meer-L.. Merel... als Merel de mol zou zijn, zou het er toch niet zo dik bovenop gelegd worden zo vroeg in het seizoen? De productie heeft toch wel geleerd van het fiasco met Klaas? Die onderschatten de molloten en de kracht van social media niet nog een keer.. vorig jaar waren de hints naar Jan ook heel subtiel, terwijl de Stine/Simone hints er dik bovenop lagen. Hoe dikker de hints erbovenop liggen, hoe waarschijnlijker we op een dwaalspoor gezet worden dus. Daarnaast wordt Merel misschien wel nauwelijks als verdachte genoemd bij de test door kandidaten, maar Rick Paul bv. heeft wel in de vorige aflevering gezegd in zijn biecht bij de bootopdracht: 'ik ging samen met Merel, want die vertrouwt natuurlijk niemand'. Dat is toch ook een bewuste verdachtmaking die de uitzending echt niet per se hoefde te halen? Daarnaast wordt de rare reactie van Merel wanneer Rick Paul haar aanvalt na de serenade opdracht VOL in beeld gebracht. Mijns inziens was dat een duidelijke poging van de montage om haar verdacht te maken: kijk Merel eens gek doen! Dit moment had de uitzending niet hoeven halen (zoals met het overleg voor de serenade opdracht ook is gebeurd), maar dat is toch gebeurd. Lijkt me duidelijk wat het doel was van dat ze ons dit toonden: Merel verdacht maken bij de kijker... wat ook goed gelukt is, daar zijn de landelijke statistieken van de verdenkingen het bewijs van!

Dus ja, Merel wordt misschien subtieler verdacht gemaakt in de montage dan sommige andere kandidaten, maar ze wordt wel degelijk verdacht gemaakt door de montage.. zeker in vergelijking met sommige andere kandidaten. Er zijn ook nog wel andere momenten waarop dit gebeurt, maar dit zijn de meest opvallende momenten die mij nog bijstaan.

Ik moet mijn Merel frustratie toch maar los gaan laten (denk ik), maar ik vind het wel lichtelijk frustrerend dat het gros van dit forum waar volgens mij toch wel echt veel goede speurders op zitten voor deze montagetrucjes valt (sorry jongens  ::rofl::). Als ze toch de mol is, beloof ik mijn schoen op te eten!  :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #313 Gepost op: 29-01-2019, 11:23:06 »
Het is zaterdagavondvermaak geworden.... het is gewoon allemaal meer in your face, zie vorig jaar Jan. Ik dacht toen ook aan meer subtiliteit zoals Stine tentoonspreidde, maar het is nu allemaal gewoon voller in beeld. En dan wel met tegensprekende geluiden volop natuurlijk, zoals Sarah die het over nepmol Merel heeft. Maar we zullen zien of we met een stunt te maken krijgen zoals vorig jaar Stine/Simone hun rode scherm kregen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #314 Gepost op: 29-01-2019, 11:32:20 »
Ik moet mijn Merel frustratie toch maar los gaan laten (denk ik), maar ik vind het wel lichtelijk frustrerend dat het gros van dit forum waar volgens mij toch wel echt veel goede speurders op zitten voor deze montagetrucjes valt (sorry jongens  ::rofl::). Als ze toch de mol is, beloof ik mijn schoen op te eten!  :P

Ik denk precies hetzelfde. Merel komt te verdacht over, terwijl veel dingen juist onmols zijn. Bijvoorbeeld:

- Merel steekt 2 vingers in de lucht als ze om haar aantal honden wordt gevraagd. Ze heeft 1 hond en dat corrigeert ze ook nog op tijd. Lijkt verdacht, maar is eigenlijk onmols.

- Bij de Ver Tellen opdracht merkt ze steeds op "Te moeilijk, volgende vraag!" als het ook echt een onmogelijke vraag is waar de Mol 100% zeker gaat liegen.

- Bij de Min of Meer opdracht: Zij is degene die naar Jamie en Sinan blijft roepen dat ze langer moeten blijven zitten voor meer geld. Waarom dit idee opperen? Dadelijk doen Jamie en Sinan er ineens iets mee. Erg onmols dus.

- Bij de kisten-opdracht in afl 1: Ze laat een kist vallen, lijkt verdacht, maar is eigenlijk onmols. Verder heeft ze ook alleen aan de kant kisten omhoog gehaald waar geen of één van de vier vrijstellingen omhoog zijn gehaald. Drie (of vier) vrijstellingen zijn namelijk allemaal aan de kant van Rick Paul, Jamie, Sarah, Evelien en Nikkie opgehaald.

- Iedereen vindt haar verdacht bij de laser-opdracht, terwijl ze daar het meeste geld van iedereen ophaalt voor de pot. Als je de beelden analyseert is er niet eens bewijs dat ze iets raars heeft gedaan daarbinnen, sterker nog: in de vier à vijf minuten dat ze binnen was heeft ze echt weinig tijd gehad om naast de twee geldpunten ook nog geld te gaan verduisteren op plekken. Erg onmols dus.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #315 Gepost op: 29-01-2019, 11:59:19 »
Het is zaterdagavondvermaak geworden.... het is gewoon allemaal meer in your face, zie vorig jaar Jan. Ik dacht toen ook aan meer subtiliteit zoals Stine tentoonspreidde, maar het is nu allemaal gewoon voller in beeld. En dan wel met tegensprekende geluiden volop natuurlijk, zoals Sarah die het over nepmol Merel heeft. Maar we zullen zien of we met een stunt te maken krijgen zoals vorig jaar Stine/Simone hun rode scherm kregen.

Ik zat gister nog wat afleveringen van vorig seizoen terug te kijken en ik vond juist niet dat Jan 'in your face' mollend in beeld werd gebracht. Niet in de eerste afleveringen tenminste. Ja, hij werd niet volkomen uit beeld gehouden nee, maar als hij in beeld kwam was dat aan het begin bijna alleen maar op een positieve manier. Sterker nog, toen ik de eerste paar afleveringen deels terugkeek, dacht ik: ik zie eigenlijk Jan vooral dingen goed doen (veel meer dan dat je dat bij de andere kandidaten zag) en de fanatieke kandidaat lijken, en ik heb geen enkele kandidaat een verdenking richting Jan horen uitspreken (behalve Simone dan kort bij de test). Je hoort zelfs Olcay nog iets in de trant van 'goed gedaan, Jan' zeggen bij die paraglide opdracht waarbij ze met hem samenwerkte. Dit suggereert bij de kijker dat Jan inderdaad die fanatieke kandidaat is die hij lijkt te zijn en ook in de landelijke statistieken van de verdenkingen stond hij (na aflevering 1) onderaan na de eerste paar afleveringen. Alleen bij de graafopdracht zie je in beeld hoe Jan molt aan het begin door Emilio iets te laten doen wat nutteloos is, maar dit verdachte moment wordt in de montage overschaduwd door te laten zien hoe Loes, Ruben en Olcay rare dingen doen tijdens die opdracht. Aan het einde zie je bovendien Jan benadrukken hoe goed de opdracht is gegaan en dat het echt niet beter had gekund, wat suggereert dat Jan niet de mol is aangezien hij de leiding had. In de eerste paar afleveringen is er dus veel aan gedaan in de montage om Jan als fanatieke kandidaat en onverdacht af te schilderen, en dat is de productie gelukt ook.. ik trapte erin samen met bijna heel Nederland toch wel totdat Stine en Simone eruit lagen.

Dus ja. Wat zien we nu bij Merel gebeuren? Die wordt misschien niet zo verdacht gemaakt als Evelien en Evi, maar de montage slaagt er ook zeker niet in om haar aan het begin van het seizoen niet de nummer 1 te laten zijn in de landelijke statistieken van verdenkingen. Ook worden verdachte momenten van haar en verdachtmakingen richting haar wel degelijk onnodig in beeld gebracht. Dit staat in direct contrast met hoe de montage Jan aan het begin van het vorige seizoen juist afschilderde als die fanatieke kandidaat die veel goed doet en waar zo goed als niets slechts over werd gezegd... de productie is echt wel competent genoeg om Merel niet nu al de meest verdachte persoon te laten zijn bij de landelijke statistieken, mocht ze de mol zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #316 Gepost op: 29-01-2019, 12:19:28 »
maar de montage slaagt er ook zeker niet in om haar aan het begin van het seizoen niet de nummer 1 te laten zijn in de landelijke statistieken van verdenkingen.

Er staan vier personen nagenoeg gelijk aan kop. Ik zou eerder zeggen dat ze dan toch iets goed doen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #317 Gepost op: 29-01-2019, 12:40:55 »
Er staan vier personen nagenoeg gelijk aan kop. Ik zou eerder zeggen dat ze dan toch iets goed doen.

Ik zeg ook zeker niet dat ze het verkeerd doen, we weten immers niet wie de mol is, en ik vind het inderdaad knap dat de verdenkingen zo verdeeld zijn! (Al moet ik wel zeggen dat ik me soms wel afvraag in hoeverre die statistieken betrouwbaar zijn... het zou me op zich ook niets verbazen als daar niet ook een beetje mee gesjoemeld wordt, mocht de mol te veel verdacht worden. :P Zodat je geen bandwagon effect krijgt).

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #318 Gepost op: 29-01-2019, 21:39:35 »
1. Rick Paul
2. Sarah
3. Jamie
4. Sinan
5. Robèrt
6. Merel
7. Niels
🜃

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #319 Gepost op: 30-01-2019, 00:26:47 »
Ik blijf nog altijd in een vrouw geloven. Anders hebben ze zich toch echt vastgezet naar volgend jaar toe.

Ik vrees dat dit wel eens kan gaan kloppen, hoe belachelijk het ook klinkt. Naar mijn mening moet men enkel de benodigde kwaliteiten voor het Molschap meewegen bij de keuze van de Mol en dienen zaken als geslacht, seksuele geaardheid of etniciteit/afkomst geen enkele rol te spelen. Nu is het echter zo in deze tijden van steeds verdergaande politieke correctheid en identiteitspolitiek dat tegenwoordig in de media alles langs de gender- en allochtonenmeetlat wordt gelet. Of het nu gaat om een nieuw kabinet of om bijvoorbeeld een nieuwe Raad of College van Bestuur van een groot bedrijf of organisatie: het lijkt wel of er eerder gekeken wordt naar het aantal vrouwen en allochtonen dan simpelweg naar de inhoudelijke kwaliteiten van de personen. Ik mag toch echt hopen dat, ondanks dat de NPO natuurlijk ook een vrij politiek-correcte organisatie is, de makers van WIDM hier niet naar kijken. Kies gewoon de beste Mol uit, of die nu blank, zwart, man, vrouw, homo, hetero of biseksueel is. En als het tien keer op rij een vrouw is, dan is het tien keer op rij een vrouw. En als het tien keer op rij een man is, dan is het tien keer op rij een man. Voor mijn part is het tienkeer op rij een transseksuele lesbische negerin, als dat de beste Molkandidaat is.

Ik zeg overigens absoluut niet dat ik denk dat dit het geval is, ik wil het in deze tijden van steeds verdergaande politieke correctheid echter niet compleet uitsluiten. Dat Rick Paul, Sinan, Merel of Sarah straks niet mede gekozen zijn om hun seksuele geaardheid, afkomst of geslacht. Het is overigens wel frappant - en daarvan weet ik wél zo goed als zeker dat het toeval is - dat sinds Kees in 2013 de Mol steeds om en om hetero- en homoseksueel is. Ik hoop dus allerminst dat daarnaar gekeken wordt, maar het zou wel mijn actuele hoofdverdachte bevestigen :P



« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 00:28:39 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'