Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 136052 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #480 Gepost op: 11-02-2019, 00:33:40 »
Ik blijf bij Sinan, met Jamie op plek 2.

(En op de achtergrond hoor ik hier iemand grinniken, of is het inmiddels bulderen van het lachen? ;D }

 ::rofl::

Ah, ik ga ook alle kanten op hoor. Eerst Niels, toen Robčrt, toen Sarah, ook nog Sinan, toen Rick Paul en nu maar weer terug naar Niels. En ik hoop maar dat ik daarmee goed zit, al kan het nog steeds iemand anders zijn.  ???

We zitten nu dus even niet in dezelfde tunnel  ;D, maar wie weet komt dat alsnog, haha. Wie weet...

Raar en verwarrend seizoen dit.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #481 Gepost op: 11-02-2019, 00:35:26 »
Ja, vind ik ook, maar ik amuseer me er wel mee. En ook met alle aardige vondsten en ideeën die ik hier voorbij zie komen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #482 Gepost op: 11-02-2019, 00:39:48 »
Leuk is het zeker!

Maar, in tegenstelling tot vorig jaar, ga ik nu niet keihard roepen wie de mol is.  ;D

De mol vind ik nog steeds redelijk onduidelijk, al hoop ik dat ik nu goed zit. Met Robčrt zat ik er vreselijk naast, erger dan dat is niet meer mogelijk.   :)

Het kan alleen maar beter worden.  ::tandpastasmiley::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #483 Gepost op: 11-02-2019, 00:57:11 »
Ik heb Robčrt, net als jij, ook het Molschap toegedicht, zoals je weet.  ;D

Maar ja, ik heb sowieso de neiging om mensen allerlei mooie eigenschappen en geniale acties toe te dichten waarover ze vaak achteraf in hun relatieve onschuld niet hadden durven of kunnen dromen. Robčrt was dus echt zo onschuldig als ie leek.

Dit gezegd hebbende: ik denk dat Sinan en ook Jamie wel degelijk in staat zijn tot het spelen van bijzonder sluwe spelletjes waarmee ze veel mensen in de luren kunnen leggen. De één, schijnbaar maar waarschijnlijk ook daadwerkelijk, doordachter en net wat meer weloverwogen dan de ander. Vandaar de plaatsen 1 en 2 bij mij.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #484 Gepost op: 11-02-2019, 16:11:43 »
Ik blijf bij Rick Paul. Dat hij zo verdacht in beeld kwam deze aflevering deed me ook wel even twijfelen, maar naar mijn idee wordt elke kandidaat dit jaar wel eens erg verdacht in beeld gebracht en is dat geen reden om van iemand af te stappen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #485 Gepost op: 11-02-2019, 17:35:20 »
Ik heb Robčrt, net als jij, ook het Molschap toegedicht, zoals je weet.  ;D

Maar ja, ik heb sowieso de neiging om mensen allerlei mooie eigenschappen en geniale acties toe te dichten waarover ze vaak achteraf in hun relatieve onschuld niet hadden durven of kunnen dromen. Robčrt was dus echt zo onschuldig als ie leek.

Dit gezegd hebbende: ik denk dat Sinan en ook Jamie wel degelijk in staat zijn tot het spelen van bijzonder sluwe spelletjes waarmee ze veel mensen in de luren kunnen leggen. De één, schijnbaar maar waarschijnlijk ook daadwerkelijk, doordachter en net wat meer weloverwogen dan de ander. Vandaar de plaatsen 1 en 2 bij mij.

Nou, dat was voor mij ook een 'teleurstelling', Robčrt die gewoon zo onschuldig was als hij eruit zag.  ::rofl:: Ach, hoe mooi zou het zijn geweest als hij de saboteur was.

Ik kan ook goed meegaan met wat je zegt over Jamie en Sinan. Datzelfde heb ik heel sterk met Niels en voor nu is het mijn hoofdverdachte. Maar ik blijf zijtunnels houden (naar Rick Paul vooral, maar ik twijfel of dat klopt).

Dus wie weet komen we bij aflevering 9 ofzo toch opnieuw uit in dezelfde tunnel: bij Niels, Jamie of Sinan (en dan zul je zien dat Merel de mol is  ;) ).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #486 Gepost op: 12-02-2019, 09:05:50 »
1) Sarah
2) Merel
3) RP

Merel en RP staan eigenlijk gelijk.

Sinan, Niels en Jamie zijn het niet.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #487 Gepost op: 12-02-2019, 20:33:54 »
Ik verdenk op dit moment eigenlijk niemand meer. Voor iedereen is wel een goed argument te bedenken voor waarom diegene het niet is.

Zou er geen mol zijn dit jaar? Heeft iemand ooit aan Rick gevraagd of dat ook mogelijk is?  ::rofl::

Misschien is er sprake van een soort zwarte dood, die variant bij het gezelschapsspel De weerwolven van Wakkerdam. De eerste kandidaat die raadt dat er geen mol is, wint het spel. Raadt niemand het.. dan wint de presentator.  ::rofl::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #488 Gepost op: 12-02-2019, 20:44:23 »
En dan sturen ze elke week een random kandidaat naar huis?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #489 Gepost op: 12-02-2019, 20:45:52 »
En dan sturen ze elke week een random kandidaat naar huis?

Dat zou wel het meest eerlijk zijn.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #490 Gepost op: 12-02-2019, 21:07:00 »
En dan sturen ze elke week een random kandidaat naar huis?

Of de kandidaat met de meeste verdenkingen op zich. Dat zal ze afleren, die nepmollen!
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #491 Gepost op: 13-02-2019, 10:45:13 »
Het verbaast me dat Rick Paul zo hoog staat op dit forum. (Bovenaan zelfs op dit moment)

Bij de Tuktuk-opdracht geeft RP duidelijk blijk van een gebrek aan voorkennis, wat er eigenlijk altijd op duidt dat diegene de Mol niet is.

In de eerste ronde rijdt Rick Paul door nadat de tijd al voorbij is. Hij heeft de oproep om te stoppen niet gehoord/niet begrepen. Dit heeft verder geen invloed op het spel (hij was toch al te laat), maar jongens, dit zou de Mol nooit overkomen! De Mol weet van te voren hoe het spel werkt, dus als die het plan heeft om te laat aan te komen, zit hij/zij juist te wachten op die mededeling van Rik en blijft dan staan.

Ik denk zelf trouwens dat het Sinan is. Inderdaad, het is ongebruikelijk dat de Mol niet meedoet aan de adrenaline-opdrachten en het komt ook een beetje flauw over, maar eens moet de eerste keer zijn.

Als er inderdaad geld is verdwenen uit 1 of 2 envelop(pen) bij de Tuktuk-opdracht, is dat gedaan door iemand die wel op tijd bij Rik was met die envelop (anders werd het minbedrag minder, dus onlogisch voor de Mol). Sinan komt met 2x het laagste bedrag aan, maar misschien zat er oorspronkelijk wel 400 euro in allebei zijn enveloppen, waarvan hij er 2x350 kwijtgemaakt heeft. Of 1 envelop met 750, waarvan hij er 700 kwijtgemaakt heeft. Who knows?

Bovendien, bij de zipline kan de opdracht van de Mol zijn geweest om te zorgen dat er niemand afvalt. De Mol kan dit doen door te zorgen dat hij/zij bij de potentiële afvaller in het groepje komt. De productie kiest vervolgens de volgorde waarop ze naar beneden gaan. Je kunt dan de Mol als beste als laatste laten gaan om eventuele fouten van z'n voorgangers te herstellen, zeker als de Mol ook nog een beetje een angsthaas is (wat ik zelf ook ben, btw :P). Dan hoeft de Mol namelijk helemaal niet te gaan als blijkt dat de bordjes al goed hangen. Ik denk dat dat in dit geval gebeurd is. Als mede-angsthaas vind ik de zipline eng, maar veel minder eng dan het abseilen. Als het moest, zou ik de zipline doen, het abseilen niet omdat ik daar zelf meer fouten kan maken.
Ik snap ook niet echt dat een grote groep mensen voor de mol gaat die door de regie aan de kijkers wordt "gevoerd". Want het is bekend dat Rick McCullough het liefst niet ziet dat de mol veel meer dan evenredig verdacht wordt in de finale (zoals bij Klaas en Thomas wel het geval was). Je gaat een mol die al duidelijk verdacht gedrag vertoont en heel erg verdacht wordt door de groep ook nog niet eens extra verdacht neerzetten in de edit.

Ik weet dat het een gevaarlijke uitspraak is, maar RP is voor mij een kandidaat die in de finale als bliksemafleider voor de mol moet dienen ...of de kandidaat die als laatste afvalt voor die finale. Zodat je als regisseur het publiek in verwarring achterlaat. Een laatste "twist".

Wie is het dan wel?

Mja, lastig. Ik begin ook weer heel erg aan Sinan te denken, nu ik "verdachte" acties van Jamie en vooral Niels als kandidaats ben gaan zien, door sterke argumenten van andere forummers.

Merel en Sarah zag ik al als mega kandidaats door hun gedrag.

Dus Sinan, met Jamie als reserve mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #492 Gepost op: 13-02-2019, 11:01:56 »
Als Sinan de Mol is dan vrees ik nu al voor zo'n flauwe molactie als slotje aanpassen bij het abseilen terwijl niemand het kon ontdekken. Categorie 'Klaas op de heuvel'.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #493 Gepost op: 13-02-2019, 11:47:19 »
We hebben nog een paar afleveringen te gaan.....

Het kan best dat er nog kandidaten zijn die zich erg verdacht gaan gedragen waardoor de twijfel bij de kijkers weer toeslaat vlak voor de finale. ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #494 Gepost op: 13-02-2019, 14:38:47 »
Het verbaast me dat Rick Paul zo hoog staat op dit forum. (Bovenaan zelfs op dit moment)

Bij de Tuktuk-opdracht geeft RP duidelijk blijk van een gebrek aan voorkennis, wat er eigenlijk altijd op duidt dat diegene de Mol niet is.

In de eerste ronde rijdt Rick Paul door nadat de tijd al voorbij is. Hij heeft de oproep om te stoppen niet gehoord/niet begrepen. Dit heeft verder geen invloed op het spel (hij was toch al te laat), maar jongens, dit zou de Mol nooit overkomen! De Mol weet van te voren hoe het spel werkt, dus als die het plan heeft om te laat aan te komen, zit hij/zij juist te wachten op die mededeling van Rik en blijft dan staan.


-Of de mol wilde niet in de eerste ronde binnenkomen met een goed gevulde enveloppe...
-En de mol wilde wel in de buurt van Rik komen omdat Rik inmiddels goed gevulde ingeleverde enveloppen had die nog geplunderd moesten worden.( met hulp van de productie)
-De smoes was inderdaad doorzichtig en Sinan trapte er niet in
-De mol heeft zijn tweede ronde niet gemaakt ( weinig en veel dezelfde tuc tuc beelden van RP)
- Rik heeft op zijn tweede positie geen enveloppen meer bij zich en als na Niels en Sinan  RP arriveert zijn er ook nergens ingeleverde enveloppen te zien.
_RP komt op het nippertje op tijd.Hij kan rustig ergens in de buurt enveloppen hebben geplunderd.De tweede enveloppen van Jamie en Merel die te laat waren bevatten maar 50 euro en daar is niets uitgehaald.

Wat wel lastig is hierin is de enveloppe met nr 1 van Sarah.

Sarah overigens ook op een verdachte positie met rondjes om het plein......

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #495 Gepost op: 13-02-2019, 15:26:38 »

-En de mol wilde wel in de buurt van Rik komen omdat Rik inmiddels goed gevulde ingeleverde enveloppen had die nog geplunderd moesten worden.( met hulp van de productie)
Knip
_RP komt op het nippertje op tijd.Hij kan rustig ergens in de buurt enveloppen hebben geplunderd.

Knip

Dat zal toch niet?! Mede omdat ze al in bezit van Rik waren  op dat moment.
Dat dan weer wel

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #496 Gepost op: 15-02-2019, 09:53:50 »
Ik ga toch voor nu maar even Jamie invullen hier. De rest verdenk ik gewoon minder en ik stap van Sarah af als hoofdverdachte omdat ik mij gerealiseerd heb dat mijn verdenking richting haar vooral gebaseerd is op een heleboel aannames over wat ze gedaan zou kunnen hebben buiten beeld (geld verduisteren bij de laseropdracht, bij de tuktukopdracht, klooien met de opdrachten terwijl ze alleen loopt in de steenfabriek buiten beeld). Verder haalt ze veel geld binnen en doet ze ook veel goed. Ik mag hopen dat we de mol ook wel kunnen ontmaskeren op basis van wat we wel in de afleveringen zien. Ook denk ik dat een mol niet niet stressbestendig is... (toen ik de aflevering terugkeek viel mij op dat zij samen met Niels beweerde de minst stressbestendige van de groep te zijn toen de groepsverdeling voor de ziplineopdracht werd gemaakt). Dat leek me niet gelogen. Jamie heeft verder minder verdiend en hij heeft volgens follow the money een heleboel geld uit de pot gehouden.. volgens sommige lijstjes zelfs het meeste geld van iedereen. Ook viel zijn lichaamstaal me in aflevering 1 het meeste op, dus ik volg maar gewoon mijn intuďtie totdat er zich een betere optie voordoet.  ::rofl::

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #497 Gepost op: 15-02-2019, 10:20:01 »
Ik snap ook niet echt dat een grote groep mensen voor de mol gaat die door de regie aan de kijkers wordt "gevoerd". Want het is bekend dat Rick McCullough het liefst niet ziet dat de mol veel meer dan evenredig verdacht wordt in de finale (zoals bij Klaas en Thomas wel het geval was). Je gaat een mol die al duidelijk verdacht gedrag vertoont en heel erg verdacht wordt door de groep ook nog niet eens extra verdacht neerzetten in de edit.

Ik weet dat het een gevaarlijke uitspraak is, maar RP is voor mij een kandidaat die in de finale als bliksemafleider voor de mol moet dienen ...of de kandidaat die als laatste afvalt voor die finale. Zodat je als regisseur het publiek in verwarring achterlaat. Een laatste "twist".

Wie is het dan wel?

Mja, lastig. Ik begin ook weer heel erg aan Sinan te denken, nu ik "verdachte" acties van Jamie en vooral Niels als kandidaats ben gaan zien, door sterke argumenten van andere forummers.

Merel en Sarah zag ik al als mega kandidaats door hun gedrag.

Dus Sinan, met Jamie als reserve mol.

Welke argumenten tegen Niels zijn dat?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #498 Gepost op: 15-02-2019, 11:29:25 »
Schiet mij maar lek! Ik vind Rick-Paul echt overtuigend de Mol, maar aangezien dit ook allemaal in beeld wordt gebracht begin ik toch enorm te twijfelen. Werkelijk geen idee wie het anders zou moeten zijn....  Is het dan toch Rik?  ::rofl::
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #499 Gepost op: 15-02-2019, 11:40:06 »
Schiet mij maar lek! Ik vind Rick-Paul echt overtuigend de Mol, maar aangezien dit ook allemaal in beeld wordt gebracht begin ik toch enorm te twijfelen. Werkelijk geen idee wie het anders zou moeten zijn....  Is het dan toch Rik?  ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl::

Rick Paul is de perfecte bliksemafleider. Ik denk niet dat hij het is omdat hij vorige week zo verdacht in beeld werd gebracht inderdaad, maar ook omdat hij zich in de tuktukopdracht naar mijn mening onmols gedroeg (hij leek geen voorkennis te hebben en als hij de mol is was hij niet naar Rik toe gereden terwijl hij stil had moeten staan en had hij daar niet gedaan alsof zijn porto het niet deed... naar mijn mening maak je je daardoor als mol veel te verdacht en die acties leveren je verder niets op). Maar hij is wel de enige kandidaat die nog niets gedaan heeft verder wat ik echt heel erg onmols vind. Maar hij is het dus niet? Vind het dan toch wel knap hoe hij zichzelf zo verdacht neer heeft weten te zetten dan (of is dit deels ook te danken aan de montage?).  ::rofl::