Auteur Topic: Feedback Topic Seizoen 19  (gelezen 173936 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #120 Gepost op: 11-03-2019, 15:19:11 »
Dit is dus precies wat er gebeurt. Zelfs de meest kritische forummers putten zich in dit topic uit om hun waardering voor de moderators en forumbeheerders én de programmamakers uit te spreken, maar hun commentaar (bovendien met voorbeelden en feiten gestaafd) wordt voortdurend gebagatelliseerd ("het is maar een klein groepje diehard molloten die nooit tevreden zullen zijn"), overdreven (er is helemaal geen sprake van "het hele seizoen alleen maar zeiken") en op zijn zachtst gezegd (geheel ten onrechte) als onheus bestempeld, zoals nu weer door D*n, in nota bene het topic dat voor 'feedback' bedoeld is. Dat uitgerekend hij de mensen tot "een open houding" oproept is trouwens zonder meer geestig.
Als één van de meest kritische crewleden wil ik hier toch ook nog even op reageren.

We proberen als crew een balans te vinden tussen (respectvolle) kritiek toestaan en de sfeer bewaren. Twee jaar geleden met een kritiektopic al na aflevering 1 ging dat, zoals D*N al aangaf, duidelijk de grens over naar een overdaad aan kritiek die de sfeer op het forum behoorlijk verpestte. We hebben datzelfde jaar een enquête gehouden waaruit bleek dat veel forummers graag wilden dat dit strenger zou worden aangepakt. Het jaar daarop hebben we dan ook dit nieuwe beleid toegepast, waarin we kritiek op het programma willen bewaren voor dit feedbacktopic en tijdens het seizoen een focus willen op het speuren naar de mol.

Daarbij is het zeker niet de bedoeling dat alle kritiek en discussie direct wordt ingeperkt, gebagatelliseerd of als onheus bestempeld, maar het is soms lastig om die grens te vinden tussen terechte respectvolle kritiek en puur afkraken en afzeiken. Die grens is uiteraard ook voor iedereen anders. Als we streng modereren vinden sommige mensen het te streng, als we de teugels meer laten varen zijn er weer andere mensen die de sfeer te negatief vinden.

We doen als crew in ieder geval ons best om daar een balans in te vinden en dit forum voor iedereen een prettige plek te maken. Zowel voor de kritische fan, als de fan die alles fantastisch vindt, als de productie die hier meeleest. Maar uiteindelijk blijft het altijd mensenwerk en kunnen we daar nooit helemaal perfect in zijn. Ik hoop oprecht dat jullie daar begrip voor kunnen hebben, en dat niemand het gevoel heeft dat ze hier niet zouden mogen posten :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #121 Gepost op: 11-03-2019, 15:52:22 »
Ik hoor een aantal mensen zeggen dat het lang in het spel blijven belangrijker is voor de deelnemers dan het verdienen van geld. Zou het niet een fantastisch idee zijn om daarom weer echte dilemma's in het spel te brengen? Voorbeeld: in plaats van een zipline waar een groepsvrijstelling verdiend kan worden dezelfde opdracht, maar deze keer kan er geld verdiend worden door de opdracht te laten slagen. Ga je echter niet naar beneden, dan krijg je een of een paar vragen fout bij de test (negatieve jokers). In plaats van de drempel heel laag te maken om met een beetje angst op te geven, met als bonus extra verdenkingen, neem je nu als kandidaat enorm risico als je je verdacht wilt opstellen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #122 Gepost op: 11-03-2019, 16:03:35 »
<knip>
De makers lezen hier mee, we hebben zelfs een (ondertussen) jaarlijkse chat. Maar als iedereen hier het hele seizoen lang maar blijft roepen hoe slecht het wel niet is dan snap ik dat ze een keertje denken van, hey zoek het even lekker uit.
Ik geloof dat ik het nu een beetje ga snappen. Opeens schiet me een spreekwoord te binnen
Wiens brood men eet diens woord men spreekt
Is niet zo lullig bedoeld als het misschien klinkt, maar je snapt wat ik bedoel.

Persoonlijk denk ik dat de makers veel meer hebben aan opbouwende kritiek, waar op dit forum volgens mij voornamelijk sprake van is, dan aan een stelletje ja knikkers. De makers willen toch ook dat het programma zo veel mogelijk het (hoge) niveau van weleer houdt, zo niet overstijgt?

Pak het seizoen van Zuid-Afrika, met Mol Kees Tol. Dat was absoluut top. Alleen dat begin al in die kerk met die toespraak aan alle kandidaten. Ik word weer heel blij als ik hieraan terug denk. En ik denk dat met name de molloten die zich deze seizoenen nog zo goed voor de geest kunnen halen nu met kritiek komen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #123 Gepost op: 11-03-2019, 16:29:35 »

Pak het seizoen van Zuid-Afrika, met Mol Kees Tol. Dat was absoluut top. Alleen dat begin al in die kerk met die toespraak aan alle kandidaten. Ik word weer heel blij als ik hieraan terug denk. En ik denk dat met name de molloten die zich deze seizoenen nog zo goed voor de geest kunnen halen nu met kritiek komen.

Helemaal eens met de rest van je verhaal maar dit laatste was een mega fout natuurlijk. Door die priesterhint in afl 1 wisten we meteen wie de mol was.

Dus velen van ons waren juist hier absoluut niet blij mee.
Verder was t wel n vet seizoen idd

Offline Harko

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #124 Gepost op: 11-03-2019, 16:32:48 »
Het grootste probleem is dat het programma is vastgeroest in bepaalde patronen. Zo bevat elke aflevering 3 losse opdrachten + een executie, met tussendoor natuurbeelden en vooral veel nadruk op bondjes.

Er mag wat mij betreft meer buiten deze lijntjes gekleurd worden. Opdrachten die met elkaar samenhangen, uit meerdere delen bestaan, waarbij kandidaten verschillen rollen vervullen. Een goed voorbeeld lijkt me de tweede aflevering uit 2017.


Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #125 Gepost op: 11-03-2019, 16:35:41 »
Allereerst prachtige beelden, leuke groep kandidaten en niks mis met de presentator.   
     
Ik mis inderdaad ook het “harde”, zoals hier al eerder genoemd. Het kamperen en de nachtelijke opdrachten.

Daarnaast de gelaagde opdrachten, waarna je zin hebt nog eens terug te kijken en eea uit te puzzelen. Een beetje diepgang.
Ik keek die afl met het roulette en kokosnoten gooien met iemand die nog nooit had gekeken en zat me plaatsvervangend te schamen. Maar wellicht is dat nodig voor het grotere publiek, die er na de uitzending niet meer over na willen denken. Die niets willen terugkijken of uitpuzzelen.

Al met al wist het me niet zo te boeien dit jaar. Geen molkriebels gehad.
Maar ik vind mijn kriebels wel bij de Vlaamse versie en bij de vraag wie er in mei nu eindelijk op die troon zit  ;D

Ps: Maar ik kijk volgend jaar gewoon weer. Het blijft mijn favoriete Nederlandse programma
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 16:55:20 door Moljet »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #126 Gepost op: 11-03-2019, 16:37:28 »
Ik hoor een aantal mensen zeggen dat het lang in het spel blijven belangrijker is voor de deelnemers dan het verdienen van geld. Zou het niet een fantastisch idee zijn om daarom weer echte dilemma's in het spel te brengen? Voorbeeld: in plaats van een zipline waar een groepsvrijstelling verdiend kan worden dezelfde opdracht, maar deze keer kan er geld verdiend worden door de opdracht te laten slagen. Ga je echter niet naar beneden, dan krijg je een of een paar vragen fout bij de test (negatieve jokers). In plaats van de drempel heel laag te maken om met een beetje angst op te geven, met als bonus extra verdenkingen, neem je nu als kandidaat enorm risico als je je verdacht wilt opstellen.

Zoiets dus!  ::ok::

Als je gisteren de eerste aflevering van de Vlaamse Mol hebt gezien, weet je dat het allemaal zoveel beter kan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #127 Gepost op: 11-03-2019, 16:41:18 »
Persoonlijk denk ik dat de makers veel meer hebben aan opbouwende kritiek, waar op dit forum volgens mij voornamelijk sprake van is, dan aan een stelletje ja knikkers. De makers willen toch ook dat het programma zo veel mogelijk het (hoge) niveau van weleer houdt, zo niet overstijgt?

Dat kan toch ook nu hier in dit topic?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #128 Gepost op: 11-03-2019, 20:34:52 »
Ik ben een beetje klaar met het schoolreisje-concept wat ze nu hebben. Veel sfeerbeelden, veel gelul, veel luxe hotels. De kandidaten lijken er ook geen zin in te hebben af en toe. En waarom zouden ze ook? De pot boeit ze geen ene reet. Ik ben laatst oude seizoenen gaan terugkijken (vanaf 1) en wat je daar ziet is:

- Meer dynamiek in de groep (echte emoties en reacties)
- Drive om voor de pot te gaan
- Hogere bedragen die erg aantrekkelijk zijn voor onbekende Nederlanders
- Nog geen jokers die de helft van het spel beslaan
- Nog niet zoveel lultijd voor kandidaten die elke stap beschrijven die ze zetten
- Opdrachten wat heftiger en vaak ook langer, in plaats van een kwartiertje
- Opdrachten langer in beeld. Hangt ook samen met het gebrek aan zendtijd voor de kandidaten zelf; die vullen nu pak 'm beet de helft van de opdracht op met gepraat over die opdracht.
- Geen overdreven luxe. Soms gewoon met een tentje in een weiland. Hoorde erbij, hield je scherp.

Dat beviel mij toch wat beter :-) De Vlaamse versie heeft gelukkig nog wel van die elementen.

Ik overweeg om de Nederlandse niet meer te kijken na dit seizoen, terwijl ik het zo'n leuk programma vind/vond :-/ Ik vind Rik als presentator ook niet bepaald sterk, maar dat komt misschien nog. Hij is me wat te stijf en formeel. Karel en Pieter Jan waren wat directer/harder en informeler en dat kon ik wel waarderen. Angela was ook wat directer/harder en juist weer erg betrokken bij de kandidaten.

Het is nu erg overgeproduceerd en e.e.a., zoals het sluiten van bondjes, is ook gescript (niet de bondjes zelf, maar de scène wel), wat ik erg jammer vind. Het ziet er zo nep uit.

En nu heb ik net de eerste aflevering van de Belgische gekeken en kan ik alleen maar weer denken: zo kan het ook.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #129 Gepost op: 11-03-2019, 22:18:54 »
Na het lezen van de chat met Rik denk ik wat het probleem is...

Er moet dringend een frisse wind waaien in de productie. Ze doen hun best maar ze missen gewoon soms de feeling. Nieuwe krachten samengebundeld met vaste waarden lijkt me dan de beste oplossing.

‘Er weten maar 2 personen wie het rode scherm na de zipline opdracht had, dat was dan niet meer relevant’. Van zo’n uitspraak krijg ik het eerlijk gezegd. En snap ik volledig waarom de opdrachten niet gelaagd zijn. Als je zoiets niet belangrijk vindt, tja..

Ik heb weinig goede hoop voor de komende jaren. Het zal leuke enterainment blijven, maar de final touch zal helaas niet komen daarvoor lijkt hun focus ergens helemaal anders te liggen...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #130 Gepost op: 11-03-2019, 22:23:18 »
Ik denk dat ik nooit over de schreef ben gegaan. Maar ik kreeg te horen dat meerdere mensen problemen hadden met sommige reacties. Verder ken ik ook geen context.

Ik heb een tunnel verdedigd, maar heb nooit een andere tunnel afgebroken, zeker niet op een onrespectvolle manier denk ik. Ik vind het moeilijk om meningen te posten zonder in discussie te treden met personen dus dan lijkt het me beter om alles gewoon op de achtergrond mee te lezen vooraleer er personen hun plezier vergald wordt door de sfeer gecreërd door zo’n harde discussies

Wij zaten beide in een andere tunnel en ik meen mij te herinneren dat we ook weleens over en weer hebben gediscussieerd in de Niels(en/of Sarah)-tunnel ;), maar ik heb het in ieder geval niet als onrespectvol ervaren. Juist wel prettig om een andere mening te horen.

Zolang het respectvol gaat, wat Blip en Cinner ook op een mooie manier zeggen, lijkt mij dat prima.

Algemeen gezien, kan ik mij voorstellen dat dit een moeilijk punt is, ook voor de moderators, want mensen (ikzelf ook wel hoor  ;D) kunnen best fanatiek zijn als het om WIDM gaat. Waar leg je dan de grens?

Wat de een vindt kunnen, gaat misschien voor iemand anders te ver. Misschien is het ook een idee om daarover regels te hebben. Iedereen wil het leuk houden op het forum, maar hoe dat moet is misschien weer voor iedereen anders.

PS: ik had ook graag geweten wie dat rode scherm had gehad als de zipline-opdracht niet was geslaagd.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 22:25:07 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #131 Gepost op: 11-03-2019, 22:27:24 »
Wat de een vindt kunnen, gaat misschien voor iemand anders te ver. Misschien is het ook een idee om daarover regels te hebben. Iedereen wil het leuk houden op het forum, maar hoe dat moet is misschien weer voor iedereen anders.

https://www.wieisdemol.com/policy/

 ;)
You'll never walk alone

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #132 Gepost op: 11-03-2019, 22:40:33 »
https://www.wieisdemol.com/policy/

 ;)

Dank! :-) Die policy zie ik gelukkig niet helemaal voor het eerst. ::tandpastasmiley::

Ik vraag me nog wel af: waar ligt de grens tussen fanatiek de eigen tunnel verdedigen en wanneer wordt het voor anderen storend?

Ik denk zelf dat ieder forummer 'recht' heeft op een eigen tunnel. Vragen hoe iemand kijkt naar een bepaalde kandidaat en waarom degene denkt dat iemand de mol is, prima.
Mensen belachelijk maken omdat ze een bepaalde kandidaat verdenken, gaat voor mij dan over de grens.

Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen: respect voor iedereen die dit forum draaiende houdt.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #133 Gepost op: 12-03-2019, 08:28:04 »
Ik ben een beetje klaar met het schoolreisje-concept wat ze nu hebben. Veel sfeerbeelden, veel gelul, veel luxe hotels. De kandidaten lijken er ook geen zin in te hebben af en toe. En waarom zouden ze ook? De pot boeit ze geen ene reet. Ik ben laatst oude seizoenen gaan terugkijken (vanaf 1) en wat je daar ziet is:
Ja, die sfeer van het gezellige schoolreisje bevalt mij absoluut niet. Het is zo klef.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #134 Gepost op: 12-03-2019, 10:06:29 »
Na veel meegelezen te hebben hier puntsgewijs mijn feedback voor het programma. Ik besef dat een aantal zaken overeen komt, maar het is toch fijn het gevoel te hebben het programma iets terug te geven.

Tops  ::tandpastasmiley::
+ Blijft het beste programma van de Nederlandse TV
+ Executie op de daken!
+ Niels, Sarah, Merel topfinalisten, fijne mensen om naar te kijken.
+ Enorm genoten van de podcast! Annemieke deed het super, en heel gaaf om alle verhalen achter de schermen te horen.
+ Minder hints, persoonlijk zou ik ze lekker helemaal weglaten.

Tips  :)
- Minder 'regeren over het spel': laat het spel zijn/haar werk doen. Probeer niet alle controle te houden.
- Meer gelaagde opdrachten
- Langere opdrachten
- Meer mindfucks/twists ("Wij zijn niet in Kiev, vriend!" zijn toch dingen die je uiteindelijk bij blijven...)
- Probeer kijkers het eerlijke spel te geven met veel informatie uit de opdrachten. Kandidaten doen zelf vaak verdacht genoeg om het moeilijk genoeg te maken de mol te bepalen.
- Bondjes mogen minder aandacht krijgen
- Terugblik op seizoen uitgebreider. Kan op meerdere manieren: extra filmpje/minder 'live-finale'/podcast


Lieve redactie,

Ik geniet ieder jaar enorm van jullie programma. Bovenstaande is totaal niet bedoeld als kritiek, maar juist als aanmoediging om zo door te gaan en wat accenten anders te leggen. Wij als molloten vragen veel van het programma, maar beseffen niet altijd dat het programma te maken heeft met veel meer belangen/geld vanuit NPO. Entertainment is nu eenmaal een gevoelig punt, maar jullie zijn veel meer dan dat. Ook in de originele vorm van het programma wat mij betreft. WIDM mag uit gaan en voort bouwen op haar unieke kwaliteiten. Jullie brengen mensen bij elkaar met het programma! Samen kijken, samen genieten en samen discussieren.

Enorm bedankt voor het harde werk, de ziel en zaligheid die van het programma afdruipt.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #135 Gepost op: 12-03-2019, 10:42:36 »
Het probleem van feedback geven vind ik vooral in de intonatie. Ze leren bij mijn zoon op de basisschool al dat je bij feedback geven óók positieve dingen moet belichten. Ik lees in dit topic hele lappen tekst met alleenmaar negatieve feedback. Ik zit me daar echt enorm aan te ergeren en snap volkomen dat de forumleiding niet die negatieve sfeer in het hele forum wil zien. Dus wat mij betreft mag de regel blijven bestaan dat de feedback voor na aflevering 10 in dit topic bewaard mag worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zelf ook een matig seizoen, en heb ook echt niet overal positief op gereageerd gedurende het seizoen maar vind dat er soms wel heel negatief gedaan wordt, dat kan toch wel anders? Kijk naar bijvoorbeeld de enorm lange bijdrage van Hulpmol, één van de meest kritische forummers dit seizoen denk ik. Hij begint met een positieve inleiding en sluit ook zo af. Dat leest toch veel makkelijker weg. Ik denk eerlijk gezegd dat de makers (waaraan we dit toch richten) daar veel meer mee gaan doen dan met die negatieve opmerkingen en sneren die hier af en toe gegeven worden.

En dit heeft niets te maken met 'wiens brood met eet' maar alles met normale omgangsvormen waardoor we dit gewoon een leuk forum kunnen houden.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #136 Gepost op: 12-03-2019, 11:42:03 »
Het probleem van feedback geven vind ik vooral in de intonatie. Ze leren bij mijn zoon op de basisschool al dat je bij feedback geven óók positieve dingen moet belichten. Ik lees in dit topic hele lappen tekst met alleenmaar negatieve feedback. Ik zit me daar echt enorm aan te ergeren en snap volkomen dat de forumleiding niet die negatieve sfeer in het hele forum wil zien. Dus wat mij betreft mag de regel blijven bestaan dat de feedback voor na aflevering 10 in dit topic bewaard mag worden.

...
Elke vorm van feedback wordt tijdens het seizoen de kop ingedrukt door de mods. Dat komt er nu allemaal uit. Eigen schuld, dikke bult... En als ik verplicht positieve dingen met gaan zeggen wordt het wel heel eng hier. Ik ben geen blinde aanbidder van het programma en ik vond het echt een slecht seizoen.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2019, 11:43:52 door vickypollard »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #137 Gepost op: 12-03-2019, 12:23:16 »
Elke vorm van feedback wordt tijdens het seizoen de kop ingedrukt door de mods. Dat komt er nu allemaal uit. Eigen schuld, dikke bult... En als ik verplicht positieve dingen met gaan zeggen wordt het wel heel eng hier. Ik ben geen blinde aanbidder van het programma en ik vond het echt een slecht seizoen.
Misschien moet je ook even mijn bericht bovenaan deze pagina lezen. Het is zeker niet de bedoeling dat alle kritiek de kop in wordt gedrukt of dat je alleen maar positieve dingen mag zeggen. Maar we willen wel graag dat kritiek niet ten koste gaat van de sfeer, en daarom zijn uitgebreide analyses van wat er allemaal beter kan aan WIDM niet de bedoeling tijdens het seizoen, maar is dit iets voor dit topic. Daarbij is toon inderdaad ook belangrijk: het is goed om op te blijven letten hoe je bericht over kan komen op anderen en of het wel echt relevant is (niet alleen bij kritiek maar ook in discussies). We doen als crew oprecht ons best om dit een fijn forum te maken, maar daar hebben we jullie ook bij nodig. Een beetje begrip en empathie voor anderen goes a long way :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #138 Gepost op: 12-03-2019, 12:38:31 »
En als ik verplicht positieve dingen met gaan zeggen wordt het wel heel eng hier. Ik ben geen blinde aanbidder van het programma en ik vond het echt een slecht seizoen.

Maar als je het 100% slecht vind dan heb je misschien ook niet heel veel op een fan forum te zoeken? Ik bedoel niet dat je van mij weg mag blijven hoor, zeker niet, maar ik zou hier persoonlijk niets meer te zoeken hebben dan.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #139 Gepost op: 12-03-2019, 13:13:54 »
Maar als je het 100% slecht vind dan heb je misschien ook niet heel veel op een fan forum te zoeken? Ik bedoel niet dat je van mij weg mag blijven hoor, zeker niet, maar ik zou hier persoonlijk niets meer te zoeken hebben dan.
Daarom gaf ik ook aan dat ik overweeg het volgende Nederlandse seizoen niet meer te kijken. Dit seizoen heb ik wel afgekeken (anders kan ik voor mezelf ook geen oordeel geven) en ik heb nu dus feedback gegeven waar hoop ik iets mee gebeurt voor de volgende keer. We zullen zien :-)

En dat ik het een slecht seizoen vind neemt nog niet het aspect van het theoretiseren over de mol weg. Dat aspect van het programma zit er natuurlijk nog steeds wel in. Maar dat benoem ik niet expliciet als positief punt, want dat is de kern van het programma. Als dat er niet meer in zou zitten hoeven ze het programma niet meer te maken natuurlijk...
« Laatst bewerkt op: 12-03-2019, 13:15:48 door vickypollard »