Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415239 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2019, 15:15:41 »
"Porto-discipline" Het is ether discipline. Porto is anagram voor poort. De brug waar de kisten uit het water gevist moesten worden heet 'Poort West'.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2019, 19:25:00 »
Zij sleepte Evi mee om het touw los te maken. Ze nam dus Evi op sleeptouw.

Zij was het die zei dat een kandidaat met de vrijstelling de test heel slecht zou moeten maken? Waarna de groep haar corrigeerde en zei "maar wij verdelen de vrijstellingen niet".

Later besloot zij om te gaan voor geld. (Als laatste.) Toen al duidelijk was dat de groep voor de vrijstellingen zou gaan.


Op het Instagram-account van Merel merkt iemand op "Merels eten rupsen". Er kwam een rups in beeld. (Ik dacht dat het een duizendpoot was.) Merel is een behoorlijke duizendpoot overigens: nieuwslezeres, fotografe.

Maar wat symboliseert dan de link tussen de prooi en de Merel? anders is het een lege associatie.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2019, 19:36:59 »
Maar wat symboliseert dan de link tussen de prooi en de Merel? anders is het een lege associatie.
Link tussen jager op rupsen en kandidate?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2019, 22:20:20 »
Maar wat symboliseert dan de link tussen de prooi en de Merel? anders is het een lege associatie.

Merels eten insecten en mollen eten ook af en toe insecten.... zoiets?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2019, 23:07:32 »


Op het Instagram-account van Merel merkt iemand op "Merels eten rupsen". Er kwam een rups in beeld.

Wow deze is goed! Ik vond de rups zo duidelijk in beeld komen. Ik vind dit een goede verwijzing! (heb verder niet gecheckt of merels idd ruspen eten  ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2019, 09:20:28 »
Merels eten insecten en mollen eten ook af en toe insecten.... zoiets?
Merels eten insecten en een van de kandidates heeft de naam Merel. Zoiets?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2019, 12:01:40 »
Ik vind het opmerkelijk dat Merel zo verdacht wordt. Ik vraag me af waar dit vandaan komt. Dit zijn mijn observaties en ik vind ze allemaal erg onmols:

- Merel laat die kist vallen in het water (de Mol wil juist kisten naar boven)
- Ze is erg nerveus bij de executie (als dit gespeeld is, is ze echt een goede actrice maar zo is ze ook in interviews buiten WIDM)
- Ze is een echte control freak en perfectionistisch. Dat zie je ook terug in de opdrachten, ze raakt gefrustreerd omdat mensen chaos veroorzaken. Het lijkt allemaal erg oprecht te zijn.
- Bij de definitieve stemming gaat ze ineens voor het geld en niet voor de vrijstellingen. Als Mol zet je jezelf erg in de schijnwerpers op dat moment, beetje onnodig verdenking op je halen lijkt me. Gewoon voor vrijstellingen stemmen was ook niet opgevallen in de groep. Stel dat ineens omdat Merel voor het geld stemt nog twee deelnemers denken: oh dan ga ik ook wel voor het geld, dan heb je wel een grote fout gemaakt als Mol.
- Ze reageert ook bij opdrachten erg verrast en lijkt niet altijd alles even goed te begrijpen als een uitleg is geweest (dat kan gespeeld zijn, maar zoals ik al zei: zo is ze ook in het dagelijks leven bij interviews).
- Bij de fietsopdracht doet ze ook niets raars.

Dus waar komt de verdenking vandaan? :) (behalve misschien de vogeltjes die in beeld kwamen)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2019, 15:56:03 »
- Merel laat die kist vallen in het water (de Mol wil juist kisten naar boven)

Ook nog geen Merelverdenker, maar hier wil ik wel zeggen dat lege kisten laten gaan heel mols is. Dat is namelijk energie die je kan spenderen aan kisten mét een vrijstelling.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2019, 17:43:03 »
De stroming van de rivier nam de kist op sleep touw.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2019, 01:45:53 »
Ook nog geen Merelverdenker, maar hier wil ik wel zeggen dat lege kisten laten gaan heel mols is. Dat is namelijk energie die je kan spenderen aan kisten mét een vrijstelling.

Dat is wel waar, maar waarom zou je als mol überhaupt aan kisten beginnen die toch geen vrijstelling bevatten? :p

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2019, 08:01:59 »
Dat is wel waar, maar waarom zou je als mol überhaupt aan kisten beginnen die toch geen vrijstelling bevatten? :p
Om tijd te verspillen, om een hard werkende kandidaat te lijken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2019, 10:11:15 »
Dat is wel waar, maar waarom zou je als mol überhaupt aan kisten beginnen die toch geen vrijstelling bevatten? :p

Omdat de situatie je daar naartoe brengt?

Wat we missen in die eerste opdracht is het overleg. Dat verdelen in 5 vs 5 krijgen we te zien, maar waarom er niet bij kist 1 begonnen wordt door beide groepen dat is me onduidelijk en dat is ook relevante informatie.

Ik wil maar zeggen dat het mogelijk Evi haar idee was en dat Merel (als ze de Mol zou zijn) dacht: Ik ga Evi haar krachten niet laten verspillen aan een lege kist, dus ik maak die even los.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2019, 00:53:25 »
Wisseling naar de winnaar. Evelin voor aflevering 2 de mol en Merel de winnaar. Voor aflevering 1 was het andersom, maar vind er te onderzoekend.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2019, 11:34:18 »
Na nog een keer kijken: nog steeds mijn mol, gevolgd door Rick-Paul.
Frankje Lapi

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2019, 22:07:25 »
Bij ± 45 minuten. De reactie van Merel toen Rik over de jokers zei: "Zit er niets in, dan is ie niets meer waard".

Ik dacht dat ze van haar stokje zou gaan, dat was niet gespeeld.
Voor mij was ze al niet de mol, maar nu dus helemaal niet meer.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2019, 22:20:08 »
Voor mij geen mol meer, komt erg fanatiek over in de eerste en tweede opdracht.  ::ok::

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2019, 23:03:32 »
Voor mij geen mol meer, komt erg fanatiek over in de eerste en tweede opdracht.  ::ok::
Maar met dat rennen naar de volgende vraag in opdracht 1 omdat die mogelijk makkelijker zou zijn (terwijl de mol zou weten dat die nog moeilijker zou zijn), vond ik wel weer verdacht. Plus die 2 vingers opsteken bij die vraag over huisdieren, dat sowieso naar de verkeerde uitslag zou leiden als Sarah niet nog even voor de zekerheid verifieerde of het klopte...

Voor de joker gaan is ook niet per definitie onmols, want daarmee maak je als mol de kans kleiner voor de kandidaten om een vrijstelling te pakken (en de mol weet hoogstwaarschijnlijk in welke joker een vrijstelling zit en zou die dan ook zeker pakken) en tegelijkertijd kom je tegenover de anderen over als fanatieke kandidaat.

Het geld pakken in de laseropdracht kan haar manier zijn van goodwill kweken bij de rest, hoewel het niet nodig was geweest omdat nagenoeg iedereen faalde  ::)

Het is niet per se mijn hoofdmol, maar ik schrijf haar zeker nog niet af.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2019, 23:16:00 »
Bij ± 45 minuten. De reactie van Merel toen Rik over de jokers zei: "Zit er niets in, dan is ie niets meer waard".

Ik dacht dat ze van haar stokje zou gaan, dat was niet gespeeld.
Voor mij was ze al niet de mol, maar nu dus helemaal niet meer.

Ik vond dat juist ontzettend over-geacteerd. Reden om haar wel als Mol te zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2019, 03:13:48 »
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.

Als je naar de graffiti muur (leader) kijkt staat Merel op de 7e plek, de foto rechts verwijst naar het album: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods) 7e nummer is Horseplay...

Dan heb je ook nog dat eerder genoemde shot van die rups in (afl 1 opdracht 1) (merels houden zeker van rupsen) en maakt ze een kist los; op sleeptouw nemen. (titel)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 03:41:22 door ErikY »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2019, 04:01:51 »
Merel was mijn mol in de eerste aflevering, en is nu na de 2e wel ietsje gezakt, maar vind haar nog steeds verdacht.

Het was raar dat ze duidelijk en langdurig twee vingers opstak bij de vraag hoeveel huisdieren ze heeft die uitgelaten moeten worden. Ze heeft maar één hond (Muttley).
Ze corrigeert het ook pas als Sarah haar erop aanspreekt en haar min of meer zelf corrigeert. Sarah onmols hier en Merel... vreemd.
Ook roept ze eerst dat 2 personen lepeltje lepeltje kunnen slapen en verandert dat dan heel snel naar 4. En bij de lengtetorenvraag is ze de eerste die wegloopt naar een volgende ton, gevolgd door Jamie die zegt dat deze vraag kansloos is. Meer tijdrekken door weer een nieuwe vraag op te starten? Om ze vervolgens naar een nóg kanslozer vraag te sturen over hoedenmaten, die vrijwel niemand weet.

Maar bij de laseropdracht haalt Merel 250 euro binnen. Echter, ze roept ook nadrukkelijk na Sinan dat zij als tweede wil. Mol zal vroeger in het spel willen beginnen, omdat A. de groep dan nog weinig besef heeft van wat de gemiddelde speeltijd is, en tijd rekken door andermans geld te verminderen of te verstoppen dan minder zal opvallen en B. omdat er dan nog meer geld ligt in het spel. Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken voor haar binnenhalen van 250 euro; als ze daarmee onverdacht wil lijken en door haar gesjoemel met andermans geld het dubbele of meer weer uit het spel heeft gespeeld (potentieel althans). Maar 250 euro is wel een beetje veel in een opdracht waar vrijwel iedereen op clowneske wijze valt en afraakt..
En ze gaf ook goede instructies aan de anderen over het parcours.

Het feit dat ze 1 joker pakt ipv geld is prima te rijmen met een mol.