Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413458 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2019, 20:01:57 »
Ja het lijken er best veel te zijn.  Als ze terug komt laat ze ze ook nog heel kort zien.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2019, 20:13:58 »
Toch vind ik dat ze als ze mol is wel erg veel geld heeft meegenomen bij de laseropdracht.
Het zou op zich een goede mol-actie zijn om geld te verduisteren.
Maar als ze met 100 euro terug gekomen was had ik het iets waarschijnlijker gevonden.
Voor mij is ze door deze actie mol-af en is ze toch de mol dan is het een slechte mol, de bedoeling is niet dat je de pot flink spekt.

Ze had sowieso al kunnen bedenken dat het zeker de helft niet ging lukken om over de balken en tussen de laserstralen heen te lopen.
Zij is dan topscorer in deze opdracht.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2019, 20:16:34 »
Ja het lijken er best veel te zijn.  Als ze terug komt laat ze ze ook nog heel kort zien.

Ze laat aan de groep vijf briefjes van 50 = 250 euro zien.

Het kan nog zijn dat ze eerst vier briefjes pakte en verkeerd telde dat het 150 was in plaats van 200. En dat ze de tweede keer maar één briefje pakte. (Zou goed kunnen aan de beelden te zien.) Dan zou de 50 euro van Rick Paul ook niet vreemd hoeven zijn. Betekent wel dat er op andere plekken veel meer geld moet hebben gelegen om aan die 3500 te komen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2019, 20:17:51 »
Volgens mij had ze bij de eerste stapel minstens 5 briefjes. Dan zegt ze "ik heb € 150". Ik geloof er niks van, dametje!

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2019, 20:20:08 »
weten we zeker dat er geen extra geld lag her en der zonder naambordje erbij?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2019, 20:31:48 »
Ik heb even in slomo gekeken. Ze lijkt alleen maar angelaatjes te hebben. Kan zijn dat de meiden angelas hadden en de mannen Artjes. Zo ver lijkt het daar wel op.

Ze pakt bij de eerste sowieso als eerste 2 briefjes op. Dan nog een en dan nog een. Dus minimaal 4 briefjes idd. Je ziet het aan hoe ze het geld er onderuit trekt.

Bij de laatste trekt ze er een briefje uit zien we op beeld.

Nikki pakt als eerste overigens zo te zien 2 briefjes. Maar geen idee van welke waarde.

Bij de tweede zo te zien 2x Angela.

Lagen er nu ook Karels? En bij wie lagen die dan?

« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 20:38:44 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2019, 20:33:59 »
Zij is dan topscorer in deze opdracht.

Precies! Er zijn toch behoorlijk wat kandidaten die gewoon afgingen vanwege contact met een laserstraal. Dan kun je als Mol allemaal wel subtiel de laserstralen uitzetten en wat geld achteroverdrukken van de andere kandidaten, maar dat is de moeite dan toch niet waard?

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2019, 20:55:15 »
Precies! Er zijn toch behoorlijk wat kandidaten die gewoon afgingen vanwege contact met een laserstraal. Dan kun je als Mol allemaal wel subtiel de laserstralen uitzetten en wat geld achteroverdrukken van de andere kandidaten, maar dat is de moeite dan toch niet waard?

Natuurlijk wel: als jij kan zorgen dat de pot van €3500 bij voorbaat(!) al flink leeg is en je verdient zelf €250 (€350 vond ze vermoedelijk te veel), sla je twee strategische vliegen in een klap! (goede molactie, alleen die €100 hè)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 21:39:20 door ErikY »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2019, 22:03:04 »
Natuurlijk wel: als jij kan zorgen dat de pot van €3500 bij voorbaat(!) al flink leeg is en je verdient zelf €250 (€350 vond ze vermoedelijk te veel), sla je twee strategische vliegen in een klap! (goede molactie, alleen die €100 hè)

Prima! Laat het hele forum maar gaan voor Merel (want ja, Follow The Money) en Avogadro (en enkele dapperen) voor Niels. Ik verwacht die twee sowieso al tot in de finale.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2019, 17:56:39 »
Ik heb toch nog eens een extra keer goed naar het aantal briefjes gekeken dat Merel bij de lasers pakt. De eerste keer zijn het er dus minstens vier zoals ik al eerder postte. Dat is vrij goed te zien. (Plaatje 1 hieronder.) Merel geeft dan door dat ze 150 heeft gepakt, wat sowieso niet klopt omdat ze uiteindelijk alleen maar vijftigjes laat zien aan de groep (plaatje 4). Ze moet de eerste keer minstens 4 x 50 = 200 hebben gepakt. De tweede keer dacht ik te zien dat ze maar één briefje pakte (en dan kon het zijn dat ze de eerste briefjes per ongeluk verkeerd telde) maar nu ik nog eens heb gekeken denk ik dat het er twee zijn. Wat ze pakt is te lang voor één briefje, het lijken er twee achter elkaar. (Zie plaatje 2 en plaatje 3) Het lijkt er dus sterk op dat ze in totaal minstens 6 x 50 = 300 heeft gepakt in plaats van de 250 die ze aan de groep geeft.



(Klik om te vergroten.)

Edit: Na nog een paar keer kijken weet ik het niet meer. Het kan ook zijn dat het de tweede keer toch één briefje is en dat het er twee lijken afhankelijk van de download of speler die je gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2019, 12:21:39 door Heinz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2019, 19:20:18 »
Ik heb toch nog eens een extra keer goed naar het aantal briefjes gekeken dat Merel bij de lasers pakt. De eerste keer zijn het er dus minstens vier zoals ik al eerder postte. Dat is vrij goed te zien. (Plaatje 1 hieronder.) Merel geeft dan door dat ze 150 heeft gepakt, wat sowieso niet klopt omdat ze uiteindelijk alleen maar vijftigjes laat zien aan de groep (plaatje 4). Ze moet de eerste keer minstens 4 x 50 = 200 hebben gepakt. De tweede keer dacht ik te zien dat ze maar één briefje pakte (en dan kon het zijn dat ze de eerste briefjes per ongeluk verkeerd telde) maar nu ik nog eens heb gekeken denk ik dat het er twee zijn. Wat ze pakt is te lang voor één briefje, het lijken er twee achter elkaar. (Zie plaatje 2 en plaatje 3) Het lijkt er dus sterk op dat ze in totaal minstens 6 x 50 = 300 heeft gepakt in plaats van de 250 die ze aan de groep geeft.



(Klik om te vergroten.)

Bij Thomas konden we ook afleiden dat hij het geld had verduisterd. De kans dat merel de mol is wordt ineens vrij reëel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2019, 21:58:44 »
Het zijn er minstens vier zo te zien.

Ik zie twee nullen op twee briefjes bovenaan. Dat moet minstens 2X50 = 100 zijn.

Onderaan bungelt ook een Angelaatje.... Weer 50 euro = 150.

Met een vierde briefje zit ze dus over de 150 heen die ze zegt te hebben. Hm... :-\\ ::rofl::
Volgens mij had ze bij het eerste punt minimaal 7 briefjes. 1x € 50 + (6x € 25) = € 200. Als het 2x € 50 + (5x € 25) is, dan is het € 225.

Volgens mij had ze bij het tweede punt beduidend meer dan 1 briefje. In theorie zou het daar 5x € 25 kunnen zijn voor de € 350, maar ik verwacht dat het een hoger bedrag is.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2019, 22:16:40 »
Ik heb toch nog eens een extra keer goed naar het aantal briefjes gekeken dat Merel bij de lasers pakt. De eerste keer zijn het er dus minstens vier zoals ik al eerder postte. Dat is vrij goed te zien. (Plaatje 1 hieronder.) Merel geeft dan door dat ze 150 heeft gepakt, wat sowieso niet klopt omdat ze uiteindelijk alleen maar vijftigjes laat zien aan de groep (plaatje 4). Ze moet de eerste keer minstens 4 x 50 = 200 hebben gepakt. De tweede keer dacht ik te zien dat ze maar één briefje pakte (en dan kon het zijn dat ze de eerste briefjes per ongeluk verkeerd telde) maar nu ik nog eens heb gekeken denk ik dat het er twee zijn. Wat ze pakt is te lang voor één briefje, het lijken er twee achter elkaar. (Zie plaatje 2 en plaatje 3) Het lijkt er dus sterk op dat ze in totaal minstens 6 x 50 = 300 heeft gepakt in plaats van de 250 die ze aan de groep geeft.



(Klik om te vergroten.)

Ah ja je hebt gelijk. Je ziet het tweede briefje er aan de bovenkant achteruit komen. Ze heeft dan sowieso 2x 50 euro bij die. En bij die andere minimaal 4x 50 euro en misschien heeft ze daar ook wel eentje dubbel gepakt want daar zie je haar duidelijk 4x succesvol grijpen maar als ze ze dan open laat zien kunnen het er ook heel goed 5 zijn van 50.
Dat maakt in totaal wel die 350 euro.

Ik denk dat ze 100 euro heeft weg gemoffeld en dat ze daarnaast nog bij een paar kandidaten de briefjes van bv 100 heeft weggepakt. Dat hoeft in theorie maar 3x en die 250 van haar is waardeloos en daarnaast kan de rest nooit meer al het geld binnen halen. Ze loopt op een begeven moment ook dicht bij een bordje van Niels waar ze vanuit die positie volgens mij wel wat had kunnen weg halen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2019, 08:09:33 »
Ik denk dat ik zojuist een 'Eureka!' moment had.

Wat werd er na de executie gezegd over de jokers?

"Ik wil er over nadenken" of zoiets? De joker (vrijstelling!) zit in de wachtkamer.
Je bedoelt dat Merel haar joker heeft omgewisseld met eentje waar een vrijstelling in zat?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2019, 08:15:38 »
Je bedoelt dat Merel haar joker heeft omgewisseld met eentje waar een vrijstelling in zat?
Nee, dat zij haar joker (vrijstelling) in de wachtkamer heeft gezet.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2019, 08:22:58 »
O het ging om een hint ::)
Uiteindelijk zit er een hint in ‘Op Sleeptouw’ en ‘Uitgerekend’, maar er hoeft geen hint te zitten in de opdrachttitels, dat is nog nooit geweest ::zwaai::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2019, 11:27:49 »
Wat ik nog grappig, en een beetje opvallend vond, is dat Merel bij het praatje van Rik 3 vingers over haar bovenbeen beweegt. Dit zie je in beeld terwijl Rik zegt, er zijn 3 jokers gepakt  ;)

EDIT: hilarisch, meteen ook even aflevering 1 weer bekeken, wanneer Rik zegt dat er 4 vrijstellingen verdiend zijn, maakt Merel ook een 4 op haar dijbeen. Mmmmmmm... 
::vergroot::

Maar goed, is denk ik toeval maar viel me vooral in aflevering 2 op omdat je dat niet snel van nature doet zo met 3 vingers. Zal wel niks zijn.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2019, 12:14:52 door Juuls247 »
Meer L

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2019, 14:08:49 »
Dat zou een prachtige hint zijn. Zo in het zicht van de niets-wetende Rik  ::bravo::

Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2019, 00:21:25 »
Wat vinden de Merelverdenkers van het losmaken van de kist in aflevering 1? Is dat niet erg onmols of valt dat mee volgens jullie? En in opdracht 2 van aflevering 1 vraagt ze aan Evelien of die een route heeft, Milouska-actie?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2019, 00:26:21 »
Wat vinden de Merelverdenkers van het losmaken van de kist in aflevering 1? Is dat niet erg onmols of valt dat mee volgens jullie? En in opdracht 2 van aflevering 1 vraagt ze aan Evelien of die een route heeft, Milouska-actie?

Ik ben (nog) geen Merelverdenker, maar het zou kunnen dat Evi naar die kist wilde en dat Mol Merel wist dat die leeg was. Dan kan je maar beter die kist laten gaan en je energie steken in een kist met een vrijstelling zodat de kans stijgt dat iedereen door is.