Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413670 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2019, 22:12:24 »
Opvallend zeker die actie. Maar als haar tactiek is om stuntelig te mollen je het wel perfect. Stel dat het gelukt zou zijn.. En nu lijkt het zo obvious dat het bijna niet verdacht is..

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #101 Gepost op: 19-01-2019, 22:13:04 »
Ik verdenk Merel nog behoorlijk, maar die actie bij opdracht 3 met de trap dat ze voor 30 minuten gekozen zouden hebben vond ik toch wel heel bijzonder!
Geweldig optreden!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #102 Gepost op: 19-01-2019, 22:16:33 »
Ik vind het grappig dat iedereen de Evelien tunnel verlaat (inclusief ondergetekende), maar voor het grote deel dan hier heen gaat? Merel is minstens net zo verdacht in de productie.

Dat van die joker vond ik ook raar hoor. Ze wordt wel een vrees mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #103 Gepost op: 19-01-2019, 22:17:34 »
De biecht van Niels Jamie dat Merel zo warrig is is wel typisch iets wat de makers goed kunnen gebruiken als dekmantel voor de Mol. En misschien is het ook een eigenschap die Merel zelf als Mol uitvergroot. Net zoals vorige mollen onhandigheid, naïviteit of fanatisme uitvergrootten.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 11:47:32 door Heinz »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2019, 22:18:20 »
Ik vind het grappig dat iedereen de Evelien tunnel verlaat (inclusief ondergetekende), maar voor het grote deel dan hier heen gaat? Merel is minstens net zo verdacht in de productie.

Dat van die joker vond ik ook raar hoor. Ze wordt wel een vrees mol.
eens. Deze halve uitzending zat vol met dingetje die op haar moeten wijzen. Zoals die mol logootjes bij Jenga, die ze dan ook nog op haar voorhoofd doet.
Ik vind haar nog meer dan Evelien te opvallend.,
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2019, 22:24:01 »
Mijn verdachte nummer 2, maar Evelien is het gewoon mijn inziens.

Hier een aanwijzing voor alle mensen die Merel verdenken:

Niet gered is een anagram voor 'n gedierte en Merel is een vogel. Een hint naar Merel?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2019, 22:26:05 »
Ik hoop van harte dat Merel niet de mol is en er snel uitvliegt, want ze gaat me steeds meer irriteren. Waarom? Geen idee, van die kleine dingetjes, het is iedere keer wat, maar alles bijelkaar echt teveel om haar nog leuk te vinden.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2019, 22:38:48 »
Hoop echt niet dat zij de mol is en ik denk dat ook niet.

Pot is momenteel  3500 euro.
aflevering 1: groepje Merel zorgt voor 300 euro
aflevering 2: laseropdracht Merel zorgt voor 250 euro
afleveirng 3: puzzelopdracht Merel zorgt samen met Sarah ervoor dat de trappuzzel goed nagebouwd wordt en Merel geeft daarbij goede tip (moet je niet links en rechts aangeven). Dus 1500 euro in de pot.

Merel zorgt er dus voor dat er mede door haar 2000 euro in de pot zit.
Dat is meer dan de helft van het totale bedrag.

Als je dan de mol bent heb je het spel niet begrepen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2019, 22:40:02 »
Ik vond haar ook te goed bezig tijdens de laatste opdracht...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #109 Gepost op: 19-01-2019, 22:55:52 »
Nee, ze maakt juist zichzelf verdacht met nutteloze acties die geen geld uit de pot halen. En de montage laat deze acties erin zitten. De montage zou bij de echte mol nooit zulke opzichte acties laten zien. Bij kandidaten doen ze dat echter wel, om de verdenking van de mol weg te houden.

Ik hoop dat de makers ook meelezen op forums zoals de onze en ook beseft hebben onderhand dat hun oude methode nét zo voorspelbaar was geworden: zoek de persoon die het meest uit de wind en uit beeld gehouden wordt. Na de brutale mol van vorig jaar (waarvan heel erg veel molacties gewoon vol in beeld kwamen) denk ik dat er juist wel bepaalde molacties in beeld gebracht worden. En aangezien veel kandidaten ook lopen te mollen worden wij er niets wijzer van daardoor.

Merel weer de verdachtste voor mij deze aflevering (gevolgd door Niels wederom). Vond haar verstrooide versprekingsactie wederom leuk (eerst 1 hond = 2 vingers opsteken, nu 45 minuten warhoofderig in 30 minuten veranderen). Ik denk dat ze daarmee juist verdenkingen van zich af zou kunnen schudden, als ze de mol is. Want welke mol is zo opzichtig?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #110 Gepost op: 19-01-2019, 23:03:16 »
In de tijd van fake news moet ik erg lachen om hoe Merel in het spel is. De keurige presentatrice van WNL en RTL nieuws die zulke "slimme" opmerkingen maakt.

Zoals over de vrijstelling op naam. Rick Paul corrigeerde haar en zij speelt "Oh jee natuurlijk. Wat ben ik ook een domme sufferd!" terwijl ze heel goed weet hoe het gaat.

Milouska (van het Jeugdjournaal!) deed zich ook dom voor. Molouska werd er later door haar gezegd over haar shirt. Merel noemt Nikkie spottend Molly.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #111 Gepost op: 19-01-2019, 23:10:44 »
Dus Merel mocht vorige week als eerste een joker pakken, kijkt wat ze pakt: een joker die onder een opvallend rechtopstaande joker ligt, zet de joker niet in, slaat 'm kapot en er zit een vrijstelling in. Heel opvallend en dus verdacht allemaal. Maar wat heeft de Mol eraan?

Ik dacht dat het misschien eenzelfde soort actie zou kunnen zijn als jan die vorig jaar zorgde dat de knaller van verschillende landen/steden tot zijn recht zou komen? Deze groene vrijstelling is hét nieuwe item, als eerste getoond als een soort van Gepetto in zijn werkplaats (link met de leugenaar Pinocchio). Het zou een beetje een anticlimax zijn als geen van de kandidaten zijn joker durfde open te meppen. Mocht Merel de mol zijn, dan heeft ze er als eerste voor gezorgd dat het ding daadwerkelijk in het spel komt..
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 23:12:48 door Nat007 »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #112 Gepost op: 20-01-2019, 00:02:48 »
Opwiddende Merel aflevering.

Haar ogen spraken echt mols. Ze leek verast / opgewonden van dat het niet was gelukt. Ook opvallend dat Sarah het ook over ogen heeft van na horen zeggen Evelien, maar daarvoor duidelijk Merel in de gaten houdt.

Ook denk ik dat Merel als mol Evelien de jokers gunt omdat ze weet dat Evelien niet op haar zit. Zij had meer jokers kunnen hebben, natuurlijk had ze wel de joker van vorige week. Ook dubbel spel met Sarah die misschien verdacht dicht bij komt.

Dat gedoe met die 30 minuten is weer extra verwarring te saaien. Het zou dus zo maar kunnen dat ze ook weet wie de mol is en dat ik misschien betrapt heb op haar ik ben er uit (naast haar schoenen gaat lopen) heb betrapt. Tijd om zelf te mollen. Misschien te vroeg juicht.

Ik vond Merel ook erg sexy in deze aflevering. ::regenboog::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 00:11:35 door Pierce_Brosnan »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #113 Gepost op: 20-01-2019, 00:17:00 »
 
Opwiddende Merel aflevering.
Ik vond Merel ook erg sexy in deze aflevering. ::regenboog::
Ga lekker boeven vangen Pierce! Heel "opwiddend".
 ::ohno::
 
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 01:42:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #114 Gepost op: 20-01-2019, 02:10:11 »
In aanloop naar de test is er muziek te horen van de serie "Westworld".

Verder zit ik niet in een tunnel, hoor... ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #115 Gepost op: 20-01-2019, 02:19:27 »
Hoop echt niet dat zij de mol is en ik denk dat ook niet.

Pot is momenteel  3500 euro.
aflevering 1: groepje Merel zorgt voor 300 euro
aflevering 2: laseropdracht Merel zorgt voor 250 euro
afleveirng 3: puzzelopdracht Merel zorgt samen met Sarah ervoor dat de trappuzzel goed nagebouwd wordt en Merel geeft daarbij goede tip (moet je niet links en rechts aangeven). Dus 1500 euro in de pot.

Merel zorgt er dus voor dat er mede door haar 2000 euro in de pot zit.
Dat is meer dan de helft van het totale bedrag.

Als je dan de mol bent heb je het spel niet begrepen.
Ja daarom had ik haar ook gestreept. Ze haalt gewoon bakken met geld binnen. Is best zo dat er her en der wat af gaat ook maar het is geen compensatie. Met dat laseren viel bijna iedereen toch al gewoon af door de straal. Dan heeft ze hooguit wat geplukt van het stapeltje van RP, nou, wat ze zelf wel binnenhaalde was veel meer.. per saldo dus bepaald geen molactie maar het tegenovergestelde (zoals het uitpakte, akkoord, ze kon het vantevoren dan ook niet weten).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #116 Gepost op: 20-01-2019, 02:20:06 »
Wederom iets met haar handen?....

*23.13u*

Edit:

En wederom @ 39.37
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 02:45:52 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #117 Gepost op: 20-01-2019, 02:56:14 »
Ja daarom had ik haar ook gestreept. Ze haalt gewoon bakken met geld binnen. Is best zo dat er her en der wat af gaat ook maar het is geen compensatie. Met dat laseren viel bijna iedereen toch al gewoon af door de straal. Dan heeft ze hooguit wat geplukt van het stapeltje van RP, nou, wat ze zelf wel binnenhaalde was veel meer.. per saldo dus bepaald geen molactie maar het tegenovergestelde (zoals het uitpakte, akkoord, ze kon het vantevoren dan ook niet weten).

Iedereen heeft het er wel over dat er geld werd weggejat, maar misschien heeft Meermol in het begin wel een paar plankjes verschoven waardoor een hoop kandidaten na haar een lastiger route kregen en daardoor sneller afvielen? Dan heeft ze wel wat meer weg weten te mollen dan alleen dat ene stapeltje van RP.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #118 Gepost op: 20-01-2019, 03:01:23 »


Ik krijg echt een Susan-visser-zwarte-vrijstelling en Jan-zegt-dat-ze-in-Kiev-zitten gevoel.

Jan in Kiev wil ik je nog wel geven maar Susan heeft geen zwarte vrijstelling gehad.

Er is in haar seizoen 2x een ZV geweest, 1x door Sofie en de tweede keer door Sofie en Tygo.
(tenzij ik mij zwaar vergis, wat ook wel kan door het uur dat ik dit post)
klaar voor de strijd

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #119 Gepost op: 20-01-2019, 03:14:57 »
De Mol is actief en/maar de "Merel" is op vakantie? ;)



Edit;Typo
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 03:55:32 door Loebas »
Omnia vincit amor