Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413491 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 20-01-2019, 11:44:12 »
Volgens mij heeft Merel gewoon koffie lopen drinken bij mensen thuis in opdracht 1. Waar was ze?! Als ze hoort dat de opdracht mislukt is lijkt ze haar lach te moeten verbergen, wat mislukt.

Bij het Jenga is ze eerst heel zenuwachtig en later ineens heel kalm en gooit ze die toren om. In tegenstelling tot Evelien, die echt heel zenuwachtig is/lijkt, lijkt het Merel allemaal niet uit te maken.

In opdracht 3 stemt Merel weer als een van de laatsten, in de hoop dat er 5 mensen op 30 min zouden stemmen?

"Merel, die is gewoon een beetje warrig" - Jamie Trenite

Die uitspraak zegt alles voor mij. Merel is de mol.  :)
Frankje Lapi

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 20-01-2019, 12:38:18 »
Ik zag hem op twitter voorbijkomen, maar ik had hem hier nog niet gezien: de intro van RTL-nieuws doet denken aan de executie uit de aflevering 'Niet gered'.



Dat zou dus op Merel kunnen wijzen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 20-01-2019, 13:27:36 »
Heel opvallend dat net zij de joker met de vrijstelling heeft en vooral dat ze die pas deze aflevering openmaakt. E met het geld verduisteren erbij.. Ik zie alsnog geen mol in haar, maar er gebeuren vreemde dingen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 20-01-2019, 14:46:49 »
Heel opvallend dat net zij de joker met de vrijstelling heeft en vooral dat ze die pas deze aflevering openmaakt. E met het geld verduisteren erbij.. Ik zie alsnog geen mol in haar, maar er gebeuren vreemde dingen.
Dat Merel precies tot deze executie wacht met haar vrijstelling is inderdaad wel een sterk gevalletje 'voorkennis'... Maar waarom zouden ze dat scenario zo uitschrijven? ??? Als je dan het heft een beetje in handen wilt hebben als productie (een vrijstelling in de lichten-executie versterkt het effect omdat je dan als ziet hoe het groen wordt), dan zou ik pas in aflevering 3 gaan doen. Bij de Jenga zou de Mol nog een vrijstelling kunnen verdienen. En desnoods, als de Mol niets wint, kun je extra veel gevulde jokers in het mandje leggen. (Of nog sneakier: wanneer een kandidaat een lege joker open wil breken verwissel je hem stiekem met een gevulde >:D)
...óf niet!

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 20-01-2019, 16:54:24 »
Ik hoop van harte dat Merel niet de mol is en er snel uitvliegt, want ze gaat me steeds meer irriteren. Waarom? Geen idee, van die kleine dingetjes, het is iedere keer wat, maar alles bijelkaar echt teveel om haar nog leuk te vinden.
Leuke woordspeling: Merel die er uitvliegt  ::rofl::

(Sorry, kon het niet laten ;D)
Ik ben het overigens wel met je eens, begin me ook aan 'die kleine dingetjes' te irriteren.
Ze is gewoon te vaag en niet te volgen  ::niet-ok::

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 20-01-2019, 19:36:46 »
Jan in Kiev wil ik je nog wel geven maar Susan heeft geen zwarte vrijstelling gehad.

Er is in haar seizoen 2x een ZV geweest, 1x door Sofie en de tweede keer door Sofie en Tygo.
(tenzij ik mij zwaar vergis, wat ook wel kan door het uur dat ik dit post)

Nee, je hebt gelijk. Ik heb het even teruggelezen en, hoewel ik er heilig van overtuigd was, klopt het inderdaad niet. Ik bedoelde de topito-ruilopdracht waarbij Susan voor de groepsvrijstelling ging in plaats van 2000 euro. Ik denk dat ik weer terug ga in mijn meeleesrol en het posten laat voor wat het is.  ::ohno::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 20-01-2019, 19:44:21 »
Ik denk dat ik weer terug ga in mijn meeleesrol en het posten laat voor wat het is.  ::ohno::

Nergens voor nodig. Iedereen zit er wel eens naast. ::jaja::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 20-01-2019, 20:13:02 »
Nee, je hebt gelijk. Ik heb het even teruggelezen en, hoewel ik er heilig van overtuigd was, klopt het inderdaad niet. Ik bedoelde de topito-ruilopdracht waarbij Susan voor de groepsvrijstelling ging in plaats van 2000 euro. Ik denk dat ik weer terug ga in mijn meeleesrol en het posten laat voor wat het is.  ::ohno::

Was zeker mijn bedoeling niet Grover. Iedereen zit er wel eens naast en vergist zich.

Ik wou alleen maar aantonen dat de mol niet altijd een nieuw spelelement inbrengt.

Maar blijf zeker posten.
klaar voor de strijd

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 20-01-2019, 20:47:02 »
Ten eerste: ik snap de frustratie omtrent Merel en dat zij erg opzichtig zou mollen. Ik zou dit juist wel leuk vinden, iedereen die niet snapt waarom het zo opvallend is en haar maar gewoon afschrijft. Aan de andere kant zal het gros van de Nederlandse kijkers (en dus niet de molloten) haar daardoor verdenken, maar dat gebeurde ook niet echt met Jan vorig jaar.

Ten tweede: ik snap wel waarom zij haar joker openbrak deze aflevering. In eerste instantie lijkt het niet slim: er zijn veel jokers in het spel en die joker heb je nodig. Aan de andere kant kun je ook denken (als kandidaat) dat de hoeveelheid jokers meevalt; de meesten met een joker hebben er enkel één. Waarom zou je dan niet dat risico nemen de joker open te breken? Als ik zou meedoen aan widm, zou ik bijna elke joker wel openen. Een joker is natuurlijk belangrijk, maar niet zóveel waard dat je hem nooit zou moeten openbreken: de vrijstelling is namelijk pas écht een kostbaar bezit.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 20-01-2019, 21:10:10 »
Merel zegt dat ze geen Spaans kan maar knikt wel meteen instemmend als Rik zegt dat ze treinta minutos hebben. Daarnaast maakt ze roja van rojo, wat in combinatie met het woord ropa (kleding) de juiste vervoeging is.

« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 21:17:39 door Harko »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 20-01-2019, 21:22:18 »
Merel zegt dat ze geen Spaans kan maar knikt wel meteen instemmend als Rik zegt dat ze treinta minutos hebben. Daarnaast maakt ze roja van rojo, wat in combinatie met het woord ropa (kleding) de juiste vervoeging is.
Ik spreek ook geen Spaans, maar toch kan ik best wat begrijpen met wat kennis van Frans en Despacito. Treinta minutos en rojo kende ik in elk geval ;)
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 20-01-2019, 21:25:04 »
Maar het punt is dat ze kennelijk een juiste vervoeging maakt. Dat vind ik wel sterk opgemerkt!

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 20-01-2019, 21:32:12 »
Maar het punt is dat ze kennelijk een juiste vervoeging maakt. Dat vind ik wel sterk opgemerkt!

Enorm sterk! Ik kan widm niet meer kijken zonder haar volledig te screenen. Ik alles vind ij haar nèt te vroeg òf veel te laat ècht reageren. Eigenlijk jammer dat ik het nu al weet (hoezo tunnel). Maar ik vind het ook wel geruststellend. Voor de punten.  ::rofl:: Grapje!

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 20-01-2019, 21:39:15 »
Ik spreek ook geen Spaans, maar toch kan ik best wat begrijpen met wat kennis van Frans en Despacito. Treinta minutos en rojo kende ik in elk geval ;)

Hahaha met Despacito kom je al een heel eind ja, maar ben het niet helemaal eens. Ik denk dat de meeste leken qua Spaans niet op het niveau zitten dat ze weten dat treinta 30 is, omdat 30 in het frans trente is.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 20-01-2019, 21:47:51 »
Ik had dat ook wel door, want: wat is het anders?

Roja/rojo: Misschien heeft ze wel naar Rop in de metro in de Domenicaanse republiek geluisterd.

 ::rofl::

Ff serieus: je kunt zo’n woord makkelijk verkeerd onthouden: voor iemand die geen Spaans spreekt is rojo en roja één pot nat.

Alles lijkt naar Merel als mol te lezen; maar ze legt het er wel erg dicht bovenop. Het zou echter wel fantastisch zijn als er iemand speelt zoals ik het spel zou spelen: zóveel nepmolacties uitvoeren dat je wel een kandidaat lijkt. Die verwisseling van 30 en 45 minuten is zo’n typische nepmolactie.


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #135 Gepost op: 20-01-2019, 22:03:39 »
Merel zegt dat ze geen Spaans kan maar knikt wel meteen instemmend als Rik zegt dat ze treinta minutos hebben. Daarnaast maakt ze roja van rojo, wat in combinatie met het woord ropa (kleding) de juiste vervoeging is.

Merel zegt 'presta - roja'. Niet onlogisch als je de taal niet spreekt, want als het rijmt is het makkelijker te onthouden. Ropa heb ik haar niet horen zeggen.
'Treinta minutos' is voor iedereen met een beetje taalgevoel wel duidelijk hoor. Maar het werd door Evelien ook direct vertaald, dus ook zonder dat taalgevoel was het voor iedereen duidelijk.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #136 Gepost op: 20-01-2019, 22:12:36 »
Leuke woordspeling: Merel die er uitvliegt  ::rofl::

En het was niet eens bewust. :-D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 20-01-2019, 22:16:45 »
Ten tweede: ik snap wel waarom zij haar joker openbrak deze aflevering. In eerste instantie lijkt het niet slim: er zijn veel jokers in het spel en die joker heb je nodig. Aan de andere kant kun je ook denken (als kandidaat) dat de hoeveelheid jokers meevalt; de meesten met een joker hebben er enkel één. Waarom zou je dan niet dat risico nemen de joker open te breken? Als ik zou meedoen aan widm, zou ik bijna elke joker wel openen. Een joker is natuurlijk belangrijk, maar niet zóveel waard dat je hem nooit zou moeten openbreken: de vrijstelling is namelijk pas écht een kostbaar bezit.
Of het slim is om de joker op te breken hangt volgens mij af van hoeveel kandidaten er nog over zijn.
Als je nog met 10 kandidaten zit is het onwijs om de joker te openen, omdat je met één joker al genoeg voorsprong hebt om de test niet als slechtste te maken.
Als er nog maar weinig kandidaten over zijn dan maakt een joker niet meer zoveel uit. Dan kan het verstandig zijn om toch maar de gok te wagen op een vrijstelling. Waar precies het kantelpunt ligt? Zou je misschien uit kunnen rekenen, bijvoorbeeld door uit te gaan van 1 vrijstelling per 4 jokers en hoeveel vragen je gemiddeld goed zou hebben, als je geen idee hebt wie de Mol is. Dat laatste hangt weer af van hoeveel antwoordmogelijkheden er gemiddeld per vraag zijn. Dit varieert van 2 (Vraag 1: de man / vrouw vraag) tot het aantal kandidaten dat er nog over is (de beroemde vraag 20).

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 21-01-2019, 01:19:19 »
Het is misschien al eens gezegd in 1 van de vele topics hier, maar waarom is iedereen zo zeker dat iedere kandidaat 350 euro aan geld had liggen bij de laseropdracht? Dit is toch nooit verteld geweest.
Kan even goed zijn dat niet iedereen evenveel had, toch? Denk dat dit in het verleden ook al vaker zo was.

Over het Spaans van Merel: zou er niet te veel in zien, voor Spaanstaligen gaat het ook totaal niet uitmaken of je nu rojo of roja zegt, ze gaan beiden verstaan. Ik zou als ik jullie was eerder zitten nadenken (aan zij in de tunnel) waarom ze dan zo slecht en traag bezig was met het vragen van kleding, zelfs in het Engels kwam ze niet uit haar woorden, als ze wist dat ze om de opdracht te doen mislukken het eigenlijk supergoed moest doen? Zeker als ze wat Spaans zou kunnen zoals jullie suggereren, zou ze het toch veel sneller en beter moeten gedaan hebben?
Lomperik..

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 21-01-2019, 06:06:09 »
Ik sta voor de ingang van de Merel-tunnel, maar wat me weerhoudt van erin stappen is, dat Merel regelmatig dingen doet die wel opvallen, maar eigenlijk niet goed passen in wat een mol zou moeten doen/weten:
- een kist in het water laten vallen, terwijl je zoveel mogelijk kisten (vrijstellingen) boven wilt hebben
- lang wegblijven bij het verzamelen van gekleurde kledingstukken, en dus minder kledingstukken inbrengen, terwijl dat ervoor kan zorgen dat de opdracht slaagt (er moeten minder dan 6 waslijnen gevuld worden)
- kledingstukken 'stelen' terwijl de mol zou moeten weten dat dat niet de bedoeling is. De productie heeft blijkbaar kledingstukken in de goede kleuren uitgedeeld in het dorp.