Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415255 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #160 Gepost op: 21-01-2019, 16:09:10 »
Maar is het logisch dat ze deze joker/vrijstelling onder de ogen van Jamie opent ?

Niet echt maar misschien hoopt ze dat Jamie iets weet over anderen of ze nu een vrijstelling hebben of niet? Hebben ze een bondje?

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #161 Gepost op: 21-01-2019, 16:11:37 »
Niet echt maar misschien hoopt ze dat Jamie iets weet over anderen of ze nu een vrijstelling hebben of niet? Hebben ze een bondje?

Ja, maar je moet natuurlijk niet te eerlijk zijn tegenover je bondje.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #162 Gepost op: 21-01-2019, 16:26:41 »
Ja, maar je moet natuurlijk niet te eerlijk zijn tegenover je bondje.
Wat heb je überhaupt te verliezen met het delen van of je joker openmaakt en de inhoud daarvan? Dat je zoiets met je bondje deelt vind ik wel fair.
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #163 Gepost op: 21-01-2019, 17:08:40 »
Dus Merel mocht vorige week als eerste een joker pakken, kijkt wat ze pakt: een joker die onder een opvallend rechtopstaande joker ligt, zet de joker niet in, slaat 'm kapot en er zit een vrijstelling in. Heel opvallend en dus verdacht allemaal. Maar wat heeft de Mol eraan?


Voor mij is dit er een in de categorie van hoe ik Susan Visser destijds ontmaskerde (met dan aan Art): de theater-opdracht werd omstandig aan Horace uitgelegd en daarna zei Art "En dat geldt ook voor jou, Susan". Aan Susans reactie en het feit dat het net iets te nadrukkelijk aan Horace werd uitgelegd kon je opmaken dat Susan het allang allemaal wist en dus de Mol was. Nu zien we die duidelijk gemarkeerde joker (degene onder de enige die opvallend verticaal in de mand staat) én Merel die als eerste mag toetasten. Vervolgens zien we haar waar overtrokken reactie als Rik vertelt dat er iets in kan zitten. Die reactie was duidelijk van te voren ingestudeerd.

Kortom: Merel is de Mol. De pool zal ik niet winnen, want ik was net te laat voor aflvering 1, maar deze keer zou ik hoge ogen moeten kunnen gooien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #164 Gepost op: 21-01-2019, 17:50:00 »

Voor mij is dit er een in de categorie van hoe ik Susan Visser destijds ontmaskerde (met dan aan Art): de theater-opdracht werd omstandig aan Horace uitgelegd en daarna zei Art "En dat geldt ook voor jou, Susan". Aan Susans reactie en het feit dat het net iets te nadrukkelijk aan Horace werd uitgelegd kon je opmaken dat Susan het allang allemaal wist en dus de Mol was. Nu zien we die duidelijk gemarkeerde joker (degene onder de enige die opvallend verticaal in de mand staat) én Merel die als eerste mag toetasten. Vervolgens zien we haar waar overtrokken reactie als Rik vertelt dat er iets in kan zitten. Die reactie was duidelijk van te voren ingestudeerd.

Kortom: Merel is de Mol. De pool zal ik niet winnen, want ik was net te laat voor aflvering 1, maar deze keer zou ik hoge ogen moeten kunnen gooien.

Laten we zeggen dat je je naam wel eer aan doet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #165 Gepost op: 21-01-2019, 19:20:16 »

Voor mij is dit er een in de categorie van hoe ik Susan Visser destijds ontmaskerde (met dan aan Art): de theater-opdracht werd omstandig aan Horace uitgelegd en daarna zei Art "En dat geldt ook voor jou, Susan".
Dat was niet Horace Cohen maar Owen Schumacher.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 19:27:42 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #166 Gepost op: 21-01-2019, 19:55:50 »
Bij de laseropdracht was 3500 euro te verdienen, maar we weten niet hoeveel geld één persoon maximaal kon ophalen.
Was het 3500 euro, dus 350 euro voor iedereen? Of kon iedereen maximaal 250 euro meenemen en zou er een bonus van 1000 euro komen als al het geld zou zijn meegenomen?
Het maakt het verschil hoe mols of onmols de 250 euro die Merel meenam is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #167 Gepost op: 21-01-2019, 20:26:49 »
Ze komt (op mij) nep over in haar reacties en in sommige biechts. (Ik denk omdat ze niet zo lekker in haar rol als Mol zit.)
Die indruk heb ik ook, Merel komt naïef over terwijl zij toch een verstandige vrouw is. Kan een dekmantel zijn (zij is ook mijn hoofdverdachte) maar het is te vroeg om een definitieve keuze te maken.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #168 Gepost op: 21-01-2019, 20:36:29 »
Merel wordt naar mijn idee wel erg verdacht gemaakt met haar rare acties, met name in deze aflevering. Het lijkt mij dat de productie een mol niet zo opvallend wil uitzenden. Toch blijf ik verlopig in de Merel-tunnel, bij gebrek aan een andere mollende kandidaat.  ???

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #169 Gepost op: 21-01-2019, 20:46:40 »
Er zijn op internet verschillende interviews van Merel Westrik te vinden, zo ook bij RTL late night, daar is ze ook warrig. Het is dus gewoon haar karakter en niet een rol die ze speelt.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #170 Gepost op: 21-01-2019, 20:59:24 »
Bij de laseropdracht was 3500 euro te verdienen, maar we weten niet hoeveel geld één persoon maximaal kon ophalen.
Was het 3500 euro, dus 350 euro voor iedereen? Of kon iedereen maximaal 250 euro meenemen en zou er een bonus van 1000 euro komen als al het geld zou zijn meegenomen?
Het maakt het verschil hoe mols of onmols de 250 euro die Merel meenam is.

Zou in theorie kunnen, maar het blijft dan natuurlijk wel vreemd dat Rik bij aanvang niet zegt dat er nog €1000 bonus te verkrijgen valt, daarmee wordt dat mijns inziens toch onwaarschijnlijk.
En aangezien er geen aanwijzingen zijn dat er een kandidaat was die méér dan €350 had kunnen verdienen, maakt dat aannemelijk dat elke kandidaat exact €350 kon scoren. (om een totaal van €3500 te kunnen halen)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 21:02:58 door ErikY »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #171 Gepost op: 21-01-2019, 21:20:53 »
Merel wordt naar mijn idee wel erg verdacht gemaakt met haar rare acties, met name in deze aflevering. Het lijkt mij dat de productie een mol niet zo opvallend wil uitzenden. Toch blijf ik verlopig in de Merel-tunnel, bij gebrek aan een andere mollende kandidaat.  ???

Precies dit.
Ze wordt net als Evelien erg ‘verdacht’ neergezet. Dat doet mij ook twijfelen .. aan beiden.

Wel grappig dat Robèrt in de test Merel als verdachte noemt en Nikki Evelien.
Als Robèrt doorgaat zit ik weer wat lekkerder in deze tunnel.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #172 Gepost op: 21-01-2019, 22:00:28 »
Ik krijg steeds meer de indruk dat ze met Merel-Evelien een Stine-Simone proberen uit te halen. Beiden worden wel erg verdacht neergezet. Voorlopig blijf ik even uit deze tunnel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #173 Gepost op: 21-01-2019, 22:30:45 »
Ik las elders op dit forum een opmerking over Morse.

In aflevering 1 had Merel het over porto-discipline. Via de portofoon kun je morse doorseinen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #174 Gepost op: 22-01-2019, 01:10:50 »
Dat was niet Horace Cohen maar Owen Schumacher.

I stand corrected!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #175 Gepost op: 22-01-2019, 07:30:02 »
Ik krijg steeds meer de indruk dat ze met Merel-Evelien een Stine-Simone proberen uit te halen. Beiden worden wel erg verdacht neergezet. Voorlopig blijf ik even uit deze tunnel.

Zowel Merel als Evelien vind ik toch een stuk verdachter dan dat ik Simone en Stine ooit heb gevonden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #176 Gepost op: 22-01-2019, 08:37:44 »
Ja, maar je moet natuurlijk niet te eerlijk zijn tegenover je bondje.
Eerlijk of "eerlijk"? Iets wat heel eerlijk lijkt kan juist heel vals zijn. Trust nobody.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #177 Gepost op: 24-01-2019, 10:56:24 »
Bij de eerste groepsfoto staat achter hen een standbeeld van een wijzende man. Als je de lijn van het wijzen doortrekt naar de groep, komt die lijn uit bij Merel. Merel heeft daar een bruin t-shirt aan, vele hints gaan over kleuren die als je ze mengt, op bruin uitkomen. Haar vingers vormen een duidelijke M.
https://www.glamour.nl/nieuws/films-series-tv/a25977957/aanwijzingen-wie-is-de-mol/
« Laatst bewerkt op: 24-01-2019, 11:42:41 door Run »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #178 Gepost op: 24-01-2019, 11:40:58 »
Mijn hoofdverdachte! Ze stemde als enigste niet bij het verdelen van de joker binnen 2 minuten. Ze hoopte natuurlijk dat er geen meerderheid zou komen. Maar die kwam er wel. De meeste stemden op Niels.

En dat openbreken van de joker vond ik ook erg mols. Ze liet zien: kijk er zit een vrijstelling in. Ben benieuwd of de hele groep dit weet in aflevering. 4.

En ik denk dat Robert er nog in zit, want die zit als enigste op Merel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #179 Gepost op: 24-01-2019, 11:44:48 »
Mijn hoofdverdachte! Ze stemde als enigste niet bij het verdelen van de joker binnen 2 minuten. Ze hoopte natuurlijk dat er geen meerderheid zou komen. Maar die kwam er wel. De meeste stemden op Niels.

En dat openbreken van de joker vond ik ook erg mols. Ze liet zien: kijk er zit een vrijstelling in. Ben benieuwd of de hele groep dit weet in aflevering. 4.

En ik denk dat Robert er nog in zit, want die zit als enigste op Merel.
Als de mol niet een vrijstelling uit een joker zou halen, zou de kans er zijn dat niemand dat zou doen en dat zou betekenen dat alle voorbereiding voor niets zou zijn geweest.