Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415234 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #180 Gepost op: 24-01-2019, 20:55:45 »
Bij de laseropdracht was 3500 euro te verdienen, maar we weten niet hoeveel geld één persoon maximaal kon ophalen.
Was het 3500 euro, dus 350 euro voor iedereen? Of kon iedereen maximaal 250 euro meenemen en zou er een bonus van 1000 euro komen als al het geld zou zijn meegenomen?
Het maakt het verschil hoe mols of onmols de 250 euro die Merel meenam is.

We weten sowieso dat Evi al 325 euro had dus het is waarschijnlijk gewoon 350 per persoon.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #181 Gepost op: 24-01-2019, 23:20:40 »
We weten sowieso dat Evi al 325 euro had dus het is waarschijnlijk gewoon 350 per persoon.
Evi had € 225.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2019, 07:31:38 »
Heb het idee dat veel mensen denken dat hier 3500 te verdienen viel maar Rik zei na afloop 2500 euro. 10 x 250. Na Niels (3e) was dit bedrag nóg een stukje lager dan 7x250.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2019, 08:31:52 »
Heb het idee dat veel mensen denken dat hier 3500 te verdienen viel maar Rik zei na afloop 2500 euro. 10 x 250. Na Niels (3e) was dit bedrag nóg een stukje lager dan 7x250.

Wanneer zei Rik dat? Direct na de opdacht zien we Rik niet meer. Bij zijn uitleg noemde hij ook geen bedrag. (En 3500 stond in beeld.)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2019, 10:00:24 »
Direct na de volgende opdracht, ik haal geloof ik wat door elkaar. Nog even teruggekeken maar bedrag wordt nergens genoemd, maar wel in beeld gebracht.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2019, 10:05:10 door foxhunter »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #185 Gepost op: 25-01-2019, 10:46:11 »
Het moment is wel een beetje vreemd. Was het een centrale executie, dan had Rik gezegd, "Merel, jij had een vrijstelling dus bent door" en de hele groep had vraagtekens (excl Jamie) van hoe en wat dan. Nu zitten ze geisoleerd op een toren en gaat gewoon een groen licht als eerste bij Merel branden, dus iedereen weet nog niks.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #186 Gepost op: 25-01-2019, 11:51:53 »
Het moment is wel een beetje vreemd. Was het een centrale executie, dan had Rik gezegd, "Merel, jij had een vrijstelling dus bent door" en de hele groep had vraagtekens (excl Jamie) van hoe en wat dan. Nu zitten ze geisoleerd op een toren en gaat gewoon een groen licht als eerste bij Merel branden, dus iedereen weet nog niks.

De rest van de kandidaten komen er dan ook niet achter, mits Merel dit niet verteld, dat zij een vrijstelling uit de joker had gekregen!
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #187 Gepost op: 25-01-2019, 13:13:32 »
Het moment is wel een beetje vreemd. Was het een centrale executie, dan had Rik gezegd, "Merel, jij had een vrijstelling dus bent door" en de hele groep had vraagtekens (excl Jamie) van hoe en wat dan. Nu zitten ze geisoleerd op een toren en gaat gewoon een groen licht als eerste bij Merel branden, dus iedereen weet nog niks.

Terwijl je dat als Mol mogelijk wel wil - voor het introduceren van het nieuwe spelelement. Dat maakt dan ook meteen dat het - als ze de mol is - logischer is dat ze hem opent in het gezelschap van Jamie. Misschien wachtte ze in de vorige aflevering wel met het openen in groepsverband omdat ze als eerste groen moest krijgen bij de spots? - De Mol gaat altijd door, dus als eerste zoiets?


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #188 Gepost op: 25-01-2019, 17:43:42 »
Direct na de volgende opdracht, ik haal geloof ik wat door elkaar. Nog even teruggekeken maar bedrag wordt nergens genoemd, maar wel in beeld gebracht.
€ 3500 dus in plaats van € 2500.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #189 Gepost op: 25-01-2019, 21:49:58 »
Het moment is wel een beetje vreemd. Was het een centrale executie, dan had Rik gezegd, "Merel, jij had een vrijstelling dus bent door" en de hele groep had vraagtekens (excl Jamie) van hoe en wat dan. Nu zitten ze geisoleerd op een toren en gaat gewoon een groen licht als eerste bij Merel branden, dus iedereen weet nog niks.

Ja ik vond het sowieso vreemd dat ze een groene straal kreeg. Normaal zie je met een vrijstelling je scherm toch helemaal niet? Ik kan me voorstellen dat je dat voor het effect doet, maar had Merel dan overgehouden met de afvaller, samen naar beneden laten komen en haar dan laten onthullen dat ze een vrijstelling had.
Dat doet me dan toch wel vermoeden dat Robert eruit is en Nikki vrijwillig vertrekt. En als Robert eruit gaat ga ik toch twijfelen aan merel als mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #190 Gepost op: 25-01-2019, 23:30:58 »
Een groene vrijstelling is goed voor groen licht. Ben  het eens dat "normaal" genomen een vrijstelling wordt genoemd en geen scherm krijgt. Echter de lichtstralen zullen van te voren besteld en geïnstalleerd zijn en dus gebruikt. Van te voren was er immers niet in te schatten dat iemand een vrijstelling zou inzetten.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #191 Gepost op: 26-01-2019, 15:14:30 »
Nadat de kandidaten de woordjes hebben gekregen van Rik maakt Merel een zin met de verschillende woorden.

Echter, de groep blijft niet bij elkaar. Er worden drie duo's gevormd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #192 Gepost op: 26-01-2019, 18:05:18 »
Ik krijg steeds meer de indruk dat ze met Merel-Evelien een Stine-Simone proberen uit te halen. Beiden worden wel erg verdacht neergezet. Voorlopig blijf ik even uit deze tunnel.

Daar refereerde ik ook naar in wie is de mol poll of wie is de mol niet poll. En ik ging toen met Stine er volledig in mee. Ondertussen was het iemand anders. Merel zie ik toch echt als de sluwe gewiekste kandidate. Die reacties bij andere kandidaten uitlokt, verdacht over wil komen.

Ze zal er wel ver mee komen verwacht ik. Zeker wel richting de finale of vlak ervoor. Maar ik zie haar niet als mol. Wel als potentieel winnares.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #193 Gepost op: 26-01-2019, 18:23:38 »
Ik heb de vage theorie dat Merel de mol is maar eerst over wil komen als een warrige mollende kandidate, waardoor ze als mol door de deelnemers wordt afgeschreven en de ruimte heeft voor opvallende en onopvallende molacties

(Ook genoemd in topic Op treden, maar dat wordt wellicht niet veel meer gelezen en ik ben benieuwd wat jullie van deze mogelijke mol-werkwijze vinden...)
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #194 Gepost op: 26-01-2019, 18:27:59 »
Goede theorie Thingy. Als het mollen onverhoopt toch niet helemaal lekker gaat (en ik heb het vermoeden dat dit bij Merel het geval is) zou dit een leuke tactiek kunnen zijn om een dwaalspoor uit te zetten. Zeker omdat het weer een geval zou zijn waarbij de Mol bepaalde karaktereigenschappen van zichzelf uitvergroot.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #195 Gepost op: 26-01-2019, 18:41:37 »
Ik heb de vage theorie dat Merel de mol is maar eerst over wil komen als een warrige mollende kandidate, waardoor ze als mol door de deelnemers wordt afgeschreven en de ruimte heeft voor opvallende en onopvallende molacties

(Ook genoemd in topic Op treden, maar dat wordt wellicht niet veel meer gelezen en ik ben benieuwd wat jullie van deze mogelijke mol-werkwijze vinden...)
Zou kunnen hoor. Maar ik denk dat het nu te vroeg is om dit nu al vast te kunnen stellen. Denk dat wij vanavond meer aan de weet komen. Na afloop van afl. 4 en na vertrek van 2 deelnemers is het makkelijker de gedragingen van de kandidaten tegenover elkaar te zetten en af te wegen. Dit jaar wordt het ons niet makkelijk gemaakt. Gelukkig! Het blijft nog even spannend.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #196 Gepost op: 26-01-2019, 18:42:21 »
Het kan zijn ontstaan nadat acties niet zo goed lukken, maar ook een vooropgezette tactiek zijn
In de allereerste opdracht was ze opvallend door een kist te laten vallen (lijkt op mollen maar bleek uiteindelijk weinig invloed te hebben dus lijkt dan op een molactie van een kandidaat die niet weet dat het niet zoveel uitmaakt)
dat met die huisdieren was ook een expres  actie (lijkt een molactie, maar was te opvallend en werd daarom 'betrapt' als nep-mol) haar poging bij het op treden om alsnog voor de 30 minuten te gaan (valt op, dus de kandidaten kunnen denken dat ze een mol wil lijken, maar als het toch gelukt zou zijn, was het gunstig voor de mol omdat de opdracht dan kon  mislukken)

Dit zijn de voorbeelden die bij mij blijven hangen. (En me leiden naar een tunnel...)
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #197 Gepost op: 26-01-2019, 19:13:29 »
Straks verder kijken naar het gemol van een merel. Een mol die zijn kop boven de grond uitsteekt ontmoet de merel die haar snavel in de grond prikt op zoek naar eten.

En in hoeverre La Merel toneel speelt? Ik ken haar niet persoonlijk. Haar karakter is voor mij onbekend.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #198 Gepost op: 26-01-2019, 19:30:44 »
Als je een rol moet spelen, is het het makkelijkst om zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven en bepaalde karaktereigenschappen uit te vergroten. Merel schijnt ook in het echte leven een nogal warrig persoon te zijn. Daar zou ze gebruik van kunnen maken als ze de mol is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #199 Gepost op: 26-01-2019, 22:09:25 »
De reden dat ik Merel verdenk komt door een redelijk specifiek voorval. Ik heb daardoor moeite om te zien hoe ze overall overkomt. Zowel voor de kijker als haar medekandidaten.

Het is noemenswaardig dat Sarah uitspreekt Merel af te schrijven (?), omdat zij te opvallend aan het (nep)mollen is. Als ze dat echt bewust weet uit te spelen en al haar mede kandidaten vallen ervoor, dan verdient ze een pluim. Ik twijfel echter of het bewust is.