Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415110 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 27-01-2019, 00:25:51 »
De locaties waar de opdrachten worden uitgevoerd liggen allemaal in het westen van Colombia, mol - west..
In deze aflevering reizen ze weg uit het westen, maar wie weet is er een hint met 'west'. De eerste aflevering van het seizoen wordt gespeeld vanaf de 'westelijke brug'. Verder waren de tafels waarop Jenga gespeeld werd aangeduid met windrichtingen. Merel en Evelien speelden op de tafel die was aangeduid met 'west'.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #221 Gepost op: 27-01-2019, 00:31:44 »
Ik begin ook steeds meer dat idee te krijgen. Je kan als Mol toch niet zo op een verkeerd balkon blijven staan* en dan achteraf als je hierop aangesproken wordt alleen maar een rood hoofd krijgen en wat stamelen? Krijgen we nu dan eindelijk die Mol die het nepmollen als tactiek heeft? Ik vrees ervoor maar tegelijk wil ik niet in een val lopen.

Toch maar weer eens van nul beginnen en alle andere kandidaten weer eens goed onder de ::vergroot:: nemen.
Het wordt ons wel moeilijk gemaakt dit jaar! Inderdaad opnieuw beginnen. Terugkijken zonder geluid, dat doe ik ook nog wel eens, en de afvallers (en Merel) negeren. Soms leer je meer van lichaamstaal van de overblijvers.

edit: *Dat deed ze kennelijk niet. Ze stond eerst goed en later pas fout.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #222 Gepost op: 27-01-2019, 08:20:05 »
Als je eerst op een goed balkon staat, dat verkondigt, en dan stiekem naar een ander balkon erboven verhuist terwijl de anderen rondrennen, dat is een pure mollenstreek.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 08:33:16 door Run »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #223 Gepost op: 27-01-2019, 10:54:42 »
Je kan als Mol toch niet zo op een verkeerd balkon blijven staan* en dan achteraf als je hierop aangesproken wordt alleen maar een rood hoofd krijgen en wat stamelen? Krijgen we nu dan eindelijk die Mol die het nepmollen als tactiek heeft? Ik vrees ervoor maar tegelijk wil ik niet in een val lopen.

Hier zit ik ook mee. Dat laatste lijkt mij heel onwaarschijnlijk (mol aan het nepmollen) dat zou ronduit onhandig zijn vd mol. Het lijkt me dat een mol zich beter voorbereidt dan zo te spelen.

Edit Ik begin nu zwaar te twijfelen aan Merel als mol.
Dat dan weer wel

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #224 Gepost op: 27-01-2019, 10:58:38 »
Doet weer enorm vreemde en vage dingen. Het zou alvast een leuk en vernieuwend type mol zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #225 Gepost op: 27-01-2019, 11:53:00 »
Ik ben door deze aflevering alleen maar meer in de Mereltunnel gekomen. Dat zal vast niet verstandig zijn, omdat achteraf altijd blijkt dat de programmamakers het zo hebben gedaan dat iemand die duidelijk met mol-acties in beeld komt eigenlijk niet de mol is. Dus misschien moet ik hier maar eens uit,,,

Misschien dat de makers tijd vonden om dat eens te doorbreken  :)
Dat zou voor komende seizoenen het concept openbreken; ook kandidaten op wie meer de nadruk wordt gelegd kunnen dan de mol zijn, in plaats van het nu bekende format 'Zoek de meest uit de wind gehouden kandidaat = mol'.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #226 Gepost op: 27-01-2019, 13:34:34 »
Dat shot van Merel die wegvaart en RP zoiets zegt van "doen we dit nou echt"
Als Merel de mol is zou RP wel eens de winnaar kunnen worden.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #227 Gepost op: 27-01-2019, 13:58:49 »
Dat shot van Merel die wegvaart en RP zoiets zegt van "doen we dit nou echt"
Als Merel de mol is zou RP wel eens de winnaar kunnen worden.

Tenzij een ander al eerder op het goede spoor zit.

Offline 23Limes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #228 Gepost op: 27-01-2019, 14:03:06 »
Ik geloof dat met Sinan die Merel vermoedt, en Merel die Sinan vermoedt. Evenals dat citaat van Rick Paul. Dat die 3 onze finalisten zijn met Merel als de mol.
Zelfs als het wordt uitgevoerd, Merel is mijn mol.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #229 Gepost op: 27-01-2019, 16:04:06 »
Sarah als laatste kreeg rood bij een scherm. Volgens mij was het merel die bij twee schermen rood kreeg of een rood en een keer rood weg gegeven. Ook kreeg Sican namens Nilson ook een. Koffie dik kijken  (toekomstig rood scherm waarschuwing voor de kijker dat Sican next is na Sarah. ) ::rofl::

Zou misschien ook hint kunnen zijn dat Merel twee roden schermen later of op vertrekt. In aflevering  6 of 5 dan. Sican daarna. Hoewel het ook altijd rood is met de mol en dat geld zeker voor erg zenuwachtige Merel.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #230 Gepost op: 27-01-2019, 17:07:19 »
Merel blijft voor mij de Mol, eigenlijk op 1 moment. Het moment bij de laseropdracht dat zij zich zo met de volgorde bemoeide, perse als 2e wilde. Sowieso is met de volgorde bemoeien altijd een verdachte bezigheid. Daarbij is de manier waarop ze dat deed opvallend.
En het was de opmaat tot de beste molstrategie voor dat spel: zelf met geld terugkomen, overdreven vaak waarschuwen voor 'bewegende laser', zonder locaties van andere bordjes door te geven (wat de belangrijkste taak was voor de verkenners), en natuurlijk, geld bij anderen wegjoepen (als ze dat gedaan heeft, ze was in elk geval opvallend lang bezig met haar eerste geld).
Wie heeft een goede kandidaatreden voor haar 'dan wil ik als 2e?' Anders blijf ik lekker in deze tunnel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #231 Gepost op: 27-01-2019, 17:14:06 »
Wie heeft een goede kandidaatreden voor haar 'dan wil ik als 2e?' Anders blijf ik lekker in deze tunnel.

Er werd ook direct 'ik wil derde' geroepen door iemand. Dit kan ook gewoon excitement zijn.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #232 Gepost op: 27-01-2019, 17:17:46 »
Klopt, Niels, maar dat vanuit excitement doen past bij hem. Maar bij Merel?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #233 Gepost op: 27-01-2019, 17:33:14 »
Wat een aanwinst voor dit seizoen! Alles aan Merel is intrigerend. Het ene moment lijken haar vele emoties en gedachten van haar gezicht af te lezen en out in the open, dan heb je weer geen idee wat er in haar hoofd omgaat. Als kandidaat voelt het steeds alsof er iets niet helemaal met haar klopt maar voor een Mol lijkt ze te labiel en oprecht. Vreet het spel haar als kandidaat op, speelt ze een rol, of heeft ze het als Mol heel erg zwaar?
Ze lijkt steeds ergens mee te zitten en elke aflevering gebeurt er wel weer wat opmerkelijks bij, met of door haar.

Ik ben er nog niet uit hoe het zit maar elke week maakt Merel het voor mij interessant en ben ik benieuwd hoe haar verhaal verdergaat. Ik hoop dat ze tot het einde blijft!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #234 Gepost op: 27-01-2019, 17:37:46 »
Ik hou het er voorlopig op dat ze het als Mol heel zwaar heeft. En een mol merel kat in het nauw (ze wordt zwaar verdacht) maakt rare sprongen. Zoals op het laatste moment een verkeerd balkon op rennen als de opdracht toch al mislukt is. Mogelijk in de hoop als nepmol te worden gezien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #235 Gepost op: 27-01-2019, 17:54:34 »
Voor degenen die heel diep in de Merel-tunnel zitten: volgens mij was zij toch de enige die naar een kamer eindigende op 13 moest. En ja, de letter M is de 13de letter van het alfabet. De M van Merel, ofwel de M van... MOL!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #236 Gepost op: 27-01-2019, 18:32:18 »
Ik kan er niet in geloven. Het ligt er allemaal zo dik op. Er zijn zoveel hints richting Merel. Cijfers, letters, windrichtingen, warrig gedrag. De tijd van margrieten en vissen hebben wij toch wel gehad? Veel te veel, allemaal. De laatste aflevering sterkt mij daarin.
Zou het mogelijk zijn dat ze een bepaalde rol toebedeeld heeft gekregen om de aandacht af te leiden?
Ik ga nog eens goed terug kijken en zien wie er het meest uit de wind wordt gehouden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #237 Gepost op: 27-01-2019, 18:37:22 »
Sarah als laatste kreeg rood bij een scherm. Volgens mij was het merel die bij twee schermen rood kreeg of een rood en een keer rood weg gegeven. Ook kreeg Sican namens Nilson ook een. Koffie dik kijken  (toekomstig rood scherm waarschuwing voor de kijker dat Sican next is na Sarah. ) ::rofl::

Zou misschien ook hint kunnen zijn dat Merel twee roden schermen later of op vertrekt. In aflevering  6 of 5 dan. Sican daarna. Hoewel het ook altijd rood is met de mol en dat geld zeker voor erg zenuwachtige Merel.

Wanneer kreeg Sarah rood? Nooit toch? Ze zit er nog steeds in. En wie of wat is Sican?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #238 Gepost op: 27-01-2019, 19:18:00 »
Pierce Brosnan, niet de echte denk ik trouwens, bedoelt dat ze bij de laatste opdracht over de koffie een rood scherm kreeg te zien. Was volgens mij op de laatste laptop

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #239 Gepost op: 27-01-2019, 19:21:08 »
Ah zo.  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!