Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413531 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 29-01-2019, 14:17:40 »
Die opdracht was blijkbaar last-minute bedacht. Het lijkt me daarom straf dat er hints in zitten.

Nee hoor, Rick bedacht de opdracht tijdens de researchreis. (Vertelt hij in de podcast.)

Mooie mogelijke hint!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #261 Gepost op: 29-01-2019, 14:24:03 »
Nee hoor, Rick bedacht de opdracht tijdens de researchreis. (Vertelt hij in de podcast.)

Mooie mogelijke hint!

Mijn fout, dan heb ik dat ergens verkeerd opgevangen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #262 Gepost op: 30-01-2019, 07:40:23 »
Hoewel het steeds drukker wordt in de Merel-tunnel wordt Merel steeds rustiger.

Er zijn er die de reactie van Merel (als zij beschuldigd wordt na de Serenade-opdracht) zwak vinden. Misschien een voorbeeld van "Moeilijk Of Lastig vinden"? (Zo iets zei ze, maar ik heb het nog niet teruggevonden.)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #263 Gepost op: 30-01-2019, 16:53:24 »
In dit extra beeldmateriaal zegt Merel dat ze Jamie verdenkt. Ze noemt Jamie ook als verdachte bij de test. Jamie lijkt Merel te vertrouwen. Een raar bondje is het dus al sowieso.

In een biecht die bij de opdracht met de bootjes hoort zegt Merel: "Weet je wat zo moeilijk is? Als je iemand een beetje vertrouwt in dit spel, dan geloof je wat mensen tegen je zeggen. En dat is mijn valkuil bij Jamie."

Ja, wat is het nou? Is Jamie nu haar hoofdverdachte (met iemand anders op de kamer gaan levert haar geen informatie op zegt ze ook nog in het extra materiaal) of vertrouwt ze hem? Ik vind dit erg verdacht want we hebben al vaker gezien dat de Mol niet consequent is in wie hij verdenkt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #264 Gepost op: 30-01-2019, 20:06:40 »
Merel lijkt in aflevering 2 Evi te verdenken, in aflevering 3 Nikkie en in aflevering 3 + 4 Evelien. Beiden afvallers. Het komt vaker voor dat de mol iedere aflevering de afvaller verdenkt.

Keer op keer een afvaller verdenken maar toch in het spel blijven is op zijn minst verdacht. Zeker als de anderen hun verdenking richting iemand anders hebben.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #265 Gepost op: 30-01-2019, 20:53:58 »
In dit

Ja, wat is het nou? Is Jamie nu haar hoofdverdachte (met iemand anders op de kamer gaan levert haar geen informatie op zegt ze ook nog in het extra materiaal) of vertrouwt ze hem? Ik vind dit erg verdacht want we hebben al vaker gezien dat de Mol niet consequent is in wie hij verdenkt.

Dus je blijft gezellig in deze tunnel?
Yaaay. 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #266 Gepost op: 30-01-2019, 23:39:33 »
Haha ja... KROM.. helemaal eens, Heinz ::ok:: 8) ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #267 Gepost op: 31-01-2019, 00:16:15 »
In dit extra beeldmateriaal zegt Merel dat ze Jamie verdenkt. Ze noemt Jamie ook als verdachte bij de test. Jamie lijkt Merel te vertrouwen. Een raar bondje is het dus al sowieso.

In een biecht die bij de opdracht met de bootjes hoort zegt Merel: "Weet je wat zo moeilijk is? Als je iemand een beetje vertrouwt in dit spel, dan geloof je wat mensen tegen je zeggen. En dat is mijn valkuil bij Jamie."

Ja, wat is het nou? Is Jamie nu haar hoofdverdachte (met iemand anders op de kamer gaan levert haar geen informatie op zegt ze ook nog in het extra materiaal) of vertrouwt ze hem? Ik vind dit erg verdacht want we hebben al vaker gezien dat de Mol niet consequent is in wie hij verdenkt.

Maar uit de tekst: “Als je iemand vertrouwt geloof je alles wat die zegt en dat is mijn valkuil bij Jamie” maak ik wel op dat ze er alert op is bij hem. Waarom zou het anders en valkuil zijn? Misschien is ze daar op gaan letten en is ze hem later pas echt verdacht gaan vinden.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #268 Gepost op: 31-01-2019, 07:54:38 »
Uit die biecht klinkt hooguit twijfel. Ik kan het niet rijmen met dat Jamie haar hoofdverdachte zou zijn. Ik hou het er voorlopig op dat Merel als Mol liever bij iemand op de kamer zit die haar enigszins vertrouwt dan dat ze met een van de anderen (die haar ook bij de test duidelijk als verdachte uitspreken) terechtkomt. (En die biecht is ook een mooi excuus voor haar en RP's actie om snel de kooi te verlaten ondanks dat ze wisten dat ze moesten wachten.)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #269 Gepost op: 31-01-2019, 15:34:44 »
Uit die biecht klinkt hooguit twijfel. Ik kan het niet rijmen met dat Jamie haar hoofdverdachte zou zijn. Ik hou het er voorlopig op dat Merel als Mol liever bij iemand op de kamer zit die haar enigszins vertrouwt dan dat ze met een van de anderen (die haar ook bij de test duidelijk als verdachte uitspreken) terechtkomt. (En die biecht is ook een mooi excuus voor haar en RP's actie om snel de kooi te verlaten ondanks dat ze wisten dat ze moesten wachten.)
Inderdaad. Ze begrepen dat ze beter konden wachten, en ze hadden zelf helemaal in de hand of ze wel of niet de kooi open zouden maken. Dan vind ik het verdacht dat Rick Paul en Merel alsnog de kooi uit gaan. Ze konden gemakkelijk meer verdienen, maar hebben alsnog het meeste van iedereen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #270 Gepost op: 31-01-2019, 15:59:49 »
Ja maar dat lag wel buiten hun macht. Sterker nog. Merel doet wel enigzins een poging om als eerste bevrijd te worden. Dan hadden ze misschien verwarring kunnen veroorzaken door de verkeerde kant op te varen of juist het tempo kunnen opvoeren en minder geld kunnen pakken. Maar hun boot wordt logisch ook als laatste open gemaakt. Wat als mol ook wel fijn is want dan kan je mooi zien wat de rest doet en heb je sowieso de mogelijkheid om nog enigzins te treuzelen en met mingeld over de finish te gaan als het bij de rest ook niet heel snel gaat. Helaas ging iedereen snel dus dan ook maar snel met zo min mogelijk geld over de finish.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #271 Gepost op: 31-01-2019, 16:08:40 »
Hoe laat de kandidaten in de kooi hun code te horen krijgen maakt helemaal niets uit, toch? Tenzij ze helemaal niets te horen krijgen, maar dat zou sowieso niet gebeuren. Uiteindelijk bepalen Rick Paul en Merel zelf wanneer ze de kooi verlaten en voor hoe veel geld. Ze wisten dat ze het best langer konden wachten en toch deden ze dat niet: een molactie.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #272 Gepost op: 31-01-2019, 16:30:03 »
Sinan schreeuwde ze toe dat ze NU moesten gaan want de anderen waren ook allang vertrokken.

Hij is een sterke persoonlijkheid die zoals het er tot nu uitziet de groep volkomen in zijn macht en greep heeft.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #273 Gepost op: 31-01-2019, 21:44:09 »
Even terugkomende op opdracht 1

Over bruggen.

Geld of vrijstellingen.

De mol kiest natuurlijk voor de vrijstellingen dus wil dat er genoeg kisten omhoog worden gehaald om dit interresant te maken.

Maar wil de mol dat iedereen doorgaat of mag er van het spel best iemand uit op dat moment?

Oftewel. Zou je als mol er ook voor zorgen dat je eigen naam omhoog wordt getrokken.
Dat ze dan toch voor de vrijstellingen gaan en dat het dan ook nog eens voor niets is geweest omdat degene met de minste goede antwoorden geen vrijstelling had. Dus door jezelf ook omhoog te halen verklein je wel de kans dat er niemand naar huis moet.

Natuurlijk kan je op dat moment niet bedenken dat de andere 3 ook nog eens allemaal achter elkaar afvallen. Dat is toeval. (Waardoor je als enige overblijft en misschien weer opvalt, maar dat kun je dus niet weten vantevoren)

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #274 Gepost op: 31-01-2019, 21:55:33 »


Maar wil de mol dat iedereen doorgaat of mag er van het spel best iemand uit op dat moment?



Het maakt de mol niet zoveel uit. Hoe meer mensen blijven hoe meer verwarring er gezaaid kan worden dus als de mol zou moeten kiezen kiest ie voor niemand naar huis

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #275 Gepost op: 31-01-2019, 22:51:50 »
Puur naar het doel van de mol kijkend klopt dat denk ik niet. Als de mol een zo laag mogelijk bedrag in de pot wil en niet ontdekt wil worden, dan wil hij wel een kandidaat naar huis - dat betekent minder opdrachten en dus minder kans om 1. Geld te verdienen en 2. Ontdekt te worden.

Los daarvan weten we inmiddels dat er elk seizoen wel een aflevering is waarin niemand eruitgaat en zal de mol het echt niet erg vinden als dat in aflevering 1 gebeurt.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #276 Gepost op: 31-01-2019, 23:56:02 »
Ik weet het niet hoor...

Natuurlijk zijn er verschillende aanwijzingen naar Merel als Mol.
Maar dit is te makkelijk. Ik geloof echt niet dat Rick na dat kloosterdrama met Klaas zo overduidelijk de nadruk wil leggen op 1 kandidaat...

ALS Merel de Mol is dan brengen ze haar wel heel nadrukkelijk in beeld. Ik denk vooral om de aandacht van iemand anders af te leiden... Vorig jaar heb ik net als vele anderen heel lang in de Stine-tunnel gezeten. Die was wel heel erg in beeld... en we weten hoe dat is afgelopen...

Omdat ik toch al hopeloos onderin sta in de pool zet ik alles in op 1 Mol... en als die er uit gaat... jammer...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #277 Gepost op: 1-02-2019, 00:28:36 »
Ik vind juist dat andere kandidaten veel meer naar voren worden geschoven als potentiele mol zoals Niels en Rick Paul en (Evelien en evi) Merel wordt juist vaak als nep mol bestempeld of als chaotisch en warrig.
Maar als het idd iemand is die nog minder opvalt dan zou het bv Sinan of Jamie kunnen zijn. Misschien Sarah alhoewel ze wel echt hele kandidaatse dingen heeft gedaan en Robert ook.
Ik zou het wel jammer vinden als het net als vorig jaar iemand is die wel redelijk wat geld heeft binnen gebracht en eigenlijk wel heel kandidaats was. Want dan wordt het niet meer de grootste uitdaging voor de mol om zo min mogelijk geld te verdienen maar dan wordt het zo min mogelijk verdacht worden de grootste uitdaging. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #278 Gepost op: 1-02-2019, 00:43:54 »
Ik vind juist dat andere kandidaten veel meer naar voren worden geschoven als potentiele mol zoals Niels en Rick Paul en (Evelien en evi) Merel wordt juist vaak als nep mol bestempeld of als chaotisch en warrig.
Maar als het idd iemand is die nog minder opvalt dan zou het bv Sinan of Jamie kunnen zijn. Misschien Sarah alhoewel ze wel echt hele kandidaatse dingen heeft gedaan en Robert ook.
Ik zou het wel jammer vinden als het net als vorig jaar iemand is die wel redelijk wat geld heeft binnen gebracht en eigenlijk wel heel kandidaats was. Want dan wordt het niet meer de grootste uitdaging voor de mol om zo min mogelijk geld te verdienen maar dan wordt het zo min mogelijk verdacht worden de grootste uitdaging.

Mee eens. Maar ook al heeft Jan vorig jaar veel geld in de pot gebracht, hij heeft er nog veel meer uit gehouden... daarom hou ik eigenlijk iedereen nog in de gaten.

En ja, Merel is warrig en chaotisch. Maar dat kan een dekmantel zijn natuurlijk...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #279 Gepost op: 1-02-2019, 01:51:49 »
Precies. Voor alsnog is zij mijn hoofdverdachte.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy