Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413554 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 2-02-2019, 23:19:52 »
Ik heb gewoon geen zin om naar haar switchen :-\\
...óf niet!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 2-02-2019, 23:25:46 »
Ik heb gewoon geen zin om naar haar switchen :-\\

Ik ook niet. Wat tegen haar pleit is het feit dat ze veel geld verdient voor de pot. Natuurlijk is het ene 'Volg-het-geld'-klassement het andere niet, daar het bij genoeg zaken ontzettend moeilijk is om te bepalen wat nu precies de financiële bijdrage van een individuele kandidaat is , maar los van de precieze details lijkt me de rode draad toch wel dat Merel (relatief) veel geld voor de pot ophaalt. Daarom ben ik ook zeer benieuwd of er volgende week een opdracht komt à la Höfdihuis of de veilingen in Thailand/Amerika.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 2-02-2019, 23:27:24 »
Is Merel ook niet een beetje een wensmol aan het worden? Als ik de reacties her en der lees werken Niels en Jamie - van wie met name de laatste tamelijk obvious in beeld wordt gebracht - sommige kijkers nogal op de zenuwen, terwijl Sinans eventuele moltactiek neerkomt op totale lethargie.
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 2-02-2019, 23:31:03 »
Ik vind haar geen wensmol hoor, een wensmol is gewoon de ideale mol, zoals Jan vorig jaar, maar dat is ze duidelijk niet. Als je bijv. ziet hoe zwaar ze nu al verdacht wordt, alleen Jamie en Sarah kan ze nog 'beteugelen'.

Een wensmol zou eerder Sarah zijn, moet je eens kijken, na al die afleveringen mag ze nog altijd de penningmeester blijven, krijgt het volle vertrouwen van de groep. Dat zal je bij Merel deze serie niet gaan zien...  ::) :o 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 2-02-2019, 23:33:54 »
Misschien is Merel wel een wensmol, ja. Sarah vind ik bloedirritant met haar ingestudeerd overkomende voice-overs en biechten. Jamie, ook vervelend en een Jan-kloon. Rick Paul zou van de overgebleven kandidaten de leukste mol zijn qua persoonlijk, gevolgd door Merel. Ik hoop dat het een van die twee is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 2-02-2019, 23:44:05 »
Wat me tegenzit bij Merel is dat het de randzaken zijn die me in haar richting duwen. Ik lees in dit topic veel tunnelpraat om het verhaal maar recht te lullen. Ondertussen doet ze de opdrachten goed en heeft ze niet het karakter waarop ik haar als Mol zou selecteren (qua ongemakkelijkheid in groepen, haar warrigheid is inderdaad wel een typisch moldingetje). Ik vind liever de Mol op basis van het spel.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 2-02-2019, 23:50:35 »
Maar ze heeft toch in elke opdracht flink lopen mollen? Ik bedoel, in deze auto-opdracht heeft Madame Lingo het toch bar slecht gedaan?! Met 50-jes... het werd pas meer toen Robert er eenmaal bijkwam (en die lastpak, uitstekende kandidaat, heeft ze er dan ook maar gauw uitgewerkt haha). Glansrol in de laseropdracht zo nemen we aan, maar in elk geval de ultieme molpositie opnieuw daar. Geen geld verdiend in de fietsopdracht, of het zitten in de wachtkamer, haar enorm vlugge losmaken van de boot in de kooi, enz. Ik heb haar in elke opdracht flink zien mollen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 2-02-2019, 23:54:54 »
Wat me tegenzit bij Merel is dat het de randzaken zijn die me in haar richting duwen. Ik lees in dit topic veel tunnelpraat om het verhaal maar recht te lullen. Ondertussen doet ze de opdrachten goed en heeft ze niet het karakter waarop ik haar als Mol zou selecteren (qua ongemakkelijkheid in groepen, haar warrigheid is inderdaad wel een typisch moldingetje). Ik vind liever de Mol op basis van het spel.
Ik ben het wel met je eens, maar voor mij tellen molacties heel zwaar. Duidelijke zichtbare molacties zijn vaak op één hand te tellen. Er is zeker een schaarste aan acties in de afgelopen afleveringen, maar dat is geen reden om eerdere acties minder zwaar is wegen. Hopelijk laat ze zich komende afleveringen meer zien. (Of nog leuker, ben ik op het verkeerde been gezet.)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 2-02-2019, 23:55:31 »
Eens met Lo. De sleutelhangers kan ik echter niet goed plaatsen. Het straatbeeld ook niet heel goed, omdat dat duo wel heel voortvarend leek te gaan.

Verder?

Geen idee.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 3-02-2019, 00:01:31 »
Ik vind haar geen wensmol hoor, een wensmol is gewoon de ideale mol, zoals Jan vorig jaar, maar dat is ze duidelijk niet. Als je bijv. ziet hoe zwaar ze nu al verdacht wordt, alleen Jamie en Sarah kan ze nog 'beteugelen'.

Een wensmol zou eerder Sarah zijn, moet je eens kijken, na al die afleveringen mag ze nog altijd de penningmeester blijven, krijgt het volle vertrouwen van de groep. Dat zal je bij Merel deze serie niet gaan zien...  ::) :o 8)

Mijn wensmol zou de minst logische mol zijn, dus Sinan. Kan me geen eerdere mol heugen die zo apathisch was  :D

Maar on topic; het is lastig om deze aflevering vol op Merel te blijven, maar ik doe het toch. Soms heb je er opdrachten bij die door omstandigheden (een Robert die er met de neus bovenop zit bijvoorbeeld) gewoon niet helemaal goed gaan. Als mensen hier Sarah als moloptie noemen, dan kun je haar ook afstrepen op basis van de manier waarop ze de blokken slim nummerde vorige week en die opdracht liet slagen. Voor iedereen die nog over is vallen er opdrachten te noemen waar ze ontzettend goed bezig waren. Nouja, behalve Sinan wellicht  ::rofl::
(misschien moet ik toch switchen haha).
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 00:06:55 door Nat007 »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 3-02-2019, 00:11:03 »
1.1: Stemt voor geld. Vertrouwen winnen, oké, maar mollen is het niet.
1.2: Vindt netjes haar partner.
1.3: Leest schermpje niet op. Zoals bijna iedereen eigenlijk.
2.1: Twee vingers opsteken bij het optellen. Het is nog net geen krijtje. Of nog meer foute info geven? (Zou ik flauw vinden want daar hebben we als kijkers niets aan.)
2.2: 250 euro binnen halen. Als ze geld heeft gestolen vind ik het flauw, zeker als ze daarbij geholpen werd door de productie. Hoe Klaas 1000 euro binnenbracht om het daarna er zogenaamd weer uit te halen op de berg is gewoon een flauw productiespelletje om de Mol onverdacht te maken.
2.3: Blijft niet tot het einde zitten en dus 250 euro niet uit de pot.
3.1: Merel doet leuk mee met de waslijn, net als iedereen.
3.2: Met jenga valt geen geld te verdienen.
3.3: Samen met Sarah een sterk gestructureerd duo waardoor geen verwarring ontstaat over de puzzel.
4.1: Merel maant om langer te blijven zitten in de boot. Was Rick Paul wat standvastiger meegegaan, of Sinan en Jamie niet zo fanatiek, dan had er veel geld verdiend kunnen worden. (En ze verdienen alsnog het meeste van allemaal.)
4.2: Staat lang goed, maar wisselt als er toch al genoeg mensen fout staan ??? Omgedraaid mollen?
4.3: Toegegeven, hier voert Merel twee keer een verkeerd antwoord in in de laptop.
5.1: Gaat vlekkeloos met de foto's vinden.
5.2: Er wordt 1350 euro verdiend. Robèrt heeft daar een aandeel in, maar dan nog is het een hoog bedrag. En wie scrabble speelt weet dat 7-letterwoorden nou ook weer niet voor het oprapen liggen.
5.3: Merels kistje wordt geopend, geen Molactie.

Ik reken het niet goed ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 00:18:12 door Pac »
...óf niet!

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 3-02-2019, 00:12:49 »
Ik ben het wel met je eens, maar voor mij tellen molacties heel zwaar. Duidelijke zichtbare molacties zijn vaak op één hand te tellen. Er is zeker een schaarste aan acties in de afgelopen afleveringen, maar dat is geen reden om eerdere acties minder zwaar is wegen. Hopelijk laat ze zich komende afleveringen meer zien. (Of nog leuker, ben ik op het verkeerde been gezet.)

Mee eens, alleen weten we sinds de laseropdracht mede door jou & ondergetekende, dat de kans dat we op het verkeerde been gezet zijn erg klein is. Waarom zou Merel hier als kandidaat stelen terwijl andere deelnemers dat niet kunnen zien ? ...Precies!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 3-02-2019, 00:18:17 »
Mee eens, alleen weten we sinds de laseropdracht mede door jou & ondergetekende, dat de kans dat we op het verkeerde been gezet zijn erg klein is. Waarom zou Merel hier als kandidaat stelen terwijl andere deelnemers dat niet kunnen zien ? ...Precies!

Er zijn meerdere verklaringen voor de laseropdracht, maar daarvoor verwijs ik je door naar het topic van die opdracht.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 3-02-2019, 00:19:30 »
Ach je weet het niet..
Misschien "in your face"...elk jaar zien we wel zoiets.
Of het nu waar is of niet.

*een wensmol bij mij is iemand die ik wens een mol te zijn, of het nu zo zal zijn of niet, beetje hoop zeg maar....*

Omnia vincit amor

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 3-02-2019, 00:24:28 »
Ze is het.

Rick Paul of Sarah als wensmol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 3-02-2019, 00:29:54 »
Vond dat juist andersom. Robert was degene die het puzzelstukje wilde laten liggen nadat ze 'em gevonden hadden waarop Merel meteen tegenstribbelde. Als Mol zou je Robert gewoon lekker zijn gang laten gaan. Hij geeft haar zo'n mooi voorzetje en dan niks ermee doen??

Nee, dat was overduidelijk 'testen' van Robert of zij daar niet op in wilde gaan. En dus deed de Mol dat expres niet, want ze wilde Robert uit het spel spelen. Bovendien is er een goeie kans dat er een veiling of een andere geldverkwistende opdracht aan zit te komen, dus moest de pot even flink gespekt worden. Conclusie: missie geslaagd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 3-02-2019, 00:52:41 »
Waarom zou Merel hier als kandidaat stelen terwijl andere deelnemers dat niet kunnen zien ? ...Precies!
Dat was voor mij ook (mede) doorslaggevend. Ik zie haar ook niet als MOL. Mogelijk finalist.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 3-02-2019, 01:11:26 »
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die denken dat zij de mol is.

Dan zou de tactiek zijn: ik mag niet verdacht zijn en zorg er dus voor dat zo veel mogelijk opdrachten slagen en ik zoveel mogelijk geld binnen haal.

In aflevering 1 dit doen, ok dat is om de verdenking van je af te halen, maar als het na 5 afleveringen nog steeds zo is.

En als het zou zijn omdat er in aflevering 6 een trek-de-pot-leeg-opdracht komt, dan kunnen ze de eerste 5 afleveringen gewoon overslaan en starten met 5 kandidaten en 3 afleveringen.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 3-02-2019, 01:17:11 »

En als het zou zijn omdat er in aflevering 6 een trek-de-pot-leeg-opdracht komt, dan kunnen ze de eerste 5 afleveringen gewoon overslaan en starten met 5 kandidaten en 3 afleveringen.

Precies dit denk ik dus ook, dat de mol deze aflevering zijn best zou doen omdat in een volgende aflevering er toch zat geld uit gaat? :-\\

En nu niet specifiek Merel nu ofzo, maar überhaupt

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #319 Gepost op: 3-02-2019, 01:29:09 »
Ik heb haar steeds als mol, maar na deze aflevering begin ik te twijfelen. Zou ze niet een finalist kunnen zijn? Ze deed het erg goed deze aflevering.

Dat ze (veel) geld binnenhaalt lijkt mij ook niet echt logisch voor een mol... Ik verdenk haar niet (Wie het wel moet zijn? Denk RP, maar het blijft gissen), maar ik hoop dat ze in de finale komt. Ik gun het haar wel.  ::trots::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)