Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415199 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #320 Gepost op: 3-02-2019, 01:31:04 »
Ik vind Merel niet specifiek veel geld hebben verdiend tot zover.
Alleen in de laseropdracht maar daar kan ze het ook weggehaald hebben en uiteindelijk meer verspeeld hebben dan opgehaald. Daarnaast had Jan vorig jaar ook best veel geld binnengeharkt als mol zijnde.

In de boot opdracht van vorige week bv hebben ze zo min mogelijk geld binnen gehaald wat voor hun die als laatste werden geopend mogelijk was.

Opdracht met fotos kon de mol sowieso weinig.

Opdracht met autos komt ineens Robert nog even 7 letterwoorden maken. Wat zowel voor Merel als Sarah als een van die 2 de mol is roet in het eten gooide.

sleutelhangers konden zowel Merel als Sarah ook niet zo heel veel omdat Sinan ineens niet meer ging.
 Als Merel of Sarah daar een fout had gemaakt was het meteen duidelijk geweest voor de ander dat de fout bij de andere lag.
Als Sinan wel gegaan was en er was een fout gemaakt in de code had die bij 2 kandidaten kunnen liggen.

Vergis je niet. Er is uberhaupt nog maar weinig in de pot gebracht ten opzichte van wat het bedrag al had kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 01:36:21 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #321 Gepost op: 3-02-2019, 01:38:09 »
Ik zou mega teleurgesteld zijn als dit de mol was, want ik vind het tot nu wel heel erg veel geld.
Want zelfs bij de laseropdracht haalt ze veel geld binnen, en kun je wel geld bij anderen weghalen, maar de opdracht was al moeilijk genoeg, dus het merendeel zou toch niets binnenhalen.

Bij de auto's veel woordjes, en je kunt beter veel 5 -letterwoorden maken die je snel ziet, dan heel lang nadenken over 6- of 7 letterwoorden, dan zou ze veel last van Sarah gehad hebben die toch al veel verkeerd doorgaf.


Ik vind haar wel een leuke kandidaat en gun haar de winst, zie haar dan ook als de winnaar.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #322 Gepost op: 3-02-2019, 01:40:03 »
Geloof hier niks van, Merel aan de rand vh zwembad bezig met haar maquillage...  ::ohno::

*Mise-en-scčne*

Omnia vincit amor

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #323 Gepost op: 3-02-2019, 01:51:39 »
Ah ok. Ja ik heb dat niet zo. Naar mijn gevoel hebben de andere kandidaten persoonlijk juist meer geld binnen gehaald of bijgedragen aan het binnen halen van geld. RP Niels in de fietsopdracht. Niels Sarah en Jamie tijdens de wachtkamer.
Misschien alleen Sinan die minder geld heeft binnengehaald maar voor de rest zit ze ook heel vaak juist  fout of doet ze rare dingen als een opdracht niet slaagt onder het mom van warrig zijn.  En ja deze aflevering zit ze toevallig in de groep die geld binnen haalt met de sleutelhanger opdracht, maar wie weet wat ze nog allemaal uithaalt in komende afleveringen. 😜 vorige aflevering heeft ze eigenhandig wel 2 schermen rood gemaakt waar al veel geld op verdiend was. Oops weg geld.
Jan had vorig jaar bijna het meeste van iedereen binnen gehaald en toch vond ik hem wel een leuke mol eerlijk gezegd.
Ik vind het ook juist vaak minder leuk als het er te duidelijk boven op ligt.

En het gaat er naar mijn idee ook niet om wat de mol binnen haalt. Het gaat er om wat de Mol juist buiten de pot weet te houden. 😜
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 01:57:25 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #324 Gepost op: 3-02-2019, 01:55:45 »
In vond Jan niet perse een leuke mol, eerder een leuke man.
Daarom was het niet zo erg dat hij als mol teveel geld binnenhaalde.

Dat zou dit jaar voor Jamie gelden.

Maar dit terzijde, voor Mij zorgt Merel voor net teveel geslaagde opdrachten.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #325 Gepost op: 3-02-2019, 02:00:27 »
Haha ja dat was Jan zeker ook.
Ja die geslaagde opdrachten bij Merel zie ik niet zo erg. Op de sleutelhanger opdracht na dan.  Maargoed dit is ook de eerste aflevering waar er gewoon door de groep an sich echt geld is verdiend. Hiervoor kwam er maar weinig geld binnen.

Maar Sinan is zeker ook een optie. Die heeft denk ik verreweg het minste geld binnen gehaald of zichzelf nuttig gemaakt bij het laten slagen van een opdracht. 😂 maar ben het wel beetje eens met Thomas mbt Sinan.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 02:03:57 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #326 Gepost op: 3-02-2019, 02:23:24 »
Sjonge... ik weet het niet meer met Merel. Heeft continu in mijn top 3 gestaan. Maar deze aflevering was ze zó kandidaats... Opdracht 1 en 3 totaal onverdacht. En in opdracht 2 ook niet overtuigend verdacht.
Kan wel mijn kop in het zand steken, maar eigenlijk moet ik haar afstrepen. Moeilijk, moeilijk, denk er nog even over na.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #327 Gepost op: 3-02-2019, 08:35:42 »
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die denken dat zij de mol is.

Dan zou de tactiek zijn: ik mag niet verdacht zijn en zorg er dus voor dat zo veel mogelijk opdrachten slagen en ik zoveel mogelijk geld binnen haal.

In aflevering 1 dit doen, ok dat is om de verdenking van je af te halen, maar als het na 5 afleveringen nog steeds zo is.

Ik denk dat ze de pech had dat al heel vroeg veel kandidaten haar verdachten. (Mogelijk door onzekerheid of geacteerde reacties.) Dan kan je stug doormollen a la Margriet of veel voorzichtiger gaan doen a la Anne-Marie. Dat eerste ligt niet zo in Merels karakter dus ben ik bang dat het het tweede is geworden. Met als gevolg dat je een weinig mollende Mol krijgt die toch nog steeds erg verdacht wordt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #328 Gepost op: 3-02-2019, 09:13:45 »
Kijkend naar deze groep is Merel inderdaad een wensmol. Het alternatief is Sarah.

Qua type: iemand die dom en irritant is (zoals Milouska), clownesk (Jon van Eerd, val van Sarah) en een bad guy/girl (streken zoals Milouska (extra jokers pakken), Peggy (joker jatten), Sebastiaan Labrie (geld uit de pot halen), Tygo Gernandt (envelop jatten), Sigrid ten Napel (vragenlijst jatten), Nielson (joker omruilen voor brandhout)). Dat allemaal in 1 persoon.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #329 Gepost op: 3-02-2019, 09:41:04 »
lijkt me even genoeg over wensmollen nu.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #330 Gepost op: 3-02-2019, 10:33:47 »
lijkt me even genoeg over wensmollen nu.

Akkoord, ik snap dat concept niet zo goed. Vreesmollen vind ik iets anders, maar dat is Merel voor mij niet.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #331 Gepost op: 3-02-2019, 10:41:40 »
Bij de executie gisteren viel het me op dat Merel wel heel erg nerveus was. Als zij de mol (wat ik niet denk) is dan acteert ze hier wel heel erg goed.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #332 Gepost op: 3-02-2019, 10:43:47 »
Citaat
Sjonge... ik weet het niet meer met Merel. Heeft continu in mijn top 3 gestaan. Maar deze aflevering was ze zó kandidaats... Opdracht 1 en 3 totaal onverdacht. En in opdracht 2 ook niet overtuigend verdacht.
Kan wel mijn kop in het zand steken, maar eigenlijk moet ik haar afstrepen. Moeilijk, moeilijk, denk er nog even over na.

Ik zit met exact hetzelfde. Ik denk, dat het met de foto's in een duo wel lastig was. En dan nog die local die maar mee blijft lopen, zodat het goed gaat. Uiteindelijk heeft elke groep gewoon gedaan wat nodig was, maar we kunnen niet iedereen afstrepen. Bij de Sleutelhangers is terecht opgemerkt, dat het wel heel moeilijk werd toen Sinan niet ging. Zeker omdat hetzelfde duo al op de steiger had gestaan. Voor zowel Sarah als Merel als Mol geldt... Een fout in de laatste opdracht zou tot een wel heel zware verdenking door de ander hebben geleid.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #333 Gepost op: 3-02-2019, 10:50:57 »
Wat mij uit de Merel tunnel houdt is de verdachte edit die ze krijgt.
En allemaal zijn het potentiële molacties of opvallende biechten die bij haar uitvergroot worden.

Dat begon al in aflevering 1.
Dat ze de kist in het water liet vallen was natuurlijk te mooi om uit de montage te laten en helemaal dat ze daarover in een biecht zegt dat het touw over de reling sleept.

Maar dat ze bij de fietstocht constant achteraan fietst (m.i.geen goede molpositie) en dat opzichtig in beeld gebracht wordt dat op haar scherm een boodschap verschijnt  en niet gelezen is gaf mij een "Liesbeth, Anniek" gevoel.  Daarbij haar vergissing met de huisdieren, de uitgebreide edit bij de laser opdracht inclusief muziek uit Ocean 8 eronder.
De zgn verdwijntruc bij het was ophangen,  molaanwijzing bij de jengatoren, haar aanwezigheid bij rode schermen in de koffieopdracht en op het laatste moment naar het verkeerde balkon lopen.
 ::ohno::

Ze heeft de vrijstelling uit de joker gehaald maar behalve Jamie heeft niemand dat gezien. Wat heeft de mol daaraan? De verklaring dat ze bij de bijzondere executie als eerste het groene licht laat schijnen kun je er achteraf aan geven maar er was altijd wel iemand die het eerste groene licht zou laten schijnen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #334 Gepost op: 3-02-2019, 11:22:03 »
Ik denk dat ze de pech had dat al heel vroeg veel kandidaten haar verdachten. (Mogelijk door onzekerheid of geacteerde reacties.) Dan kan je stug doormollen a la Margriet of veel voorzichtiger gaan doen a la Anne-Marie. Dat eerste ligt niet zo in Merels karakter dus ben ik bang dat het het tweede is geworden. Met als gevolg dat je een weinig mollende Mol krijgt die toch nog steeds erg verdacht wordt.

Dan ben je toch geen goede mol, lijkt mij? Ik denk dat ze het niet is, ze is ondanks dat ze zei in de eerste biecht geloof ik, dat ze een goede mol zou kunnen zijn, krijg ik de indruk dat ze daar toch niet sterk genoeg voor is. Het zou mij zeer verbazen als zij de mol is. Maar goed ik zit er wel eens naast ;).
Wat de laatste Afl. betreft zit de mol volgens mij duidelijk in het mannen- abseilgroepje.  Merel was bezig met het helpen van Robčrt en niet met het laten mislukken van de opdracht...Misschien is niets wat het lijkt, maar ik zie Merel niet als mol :P.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 11:25:26 door Lonneke*L »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #335 Gepost op: 3-02-2019, 12:18:03 »
Ik lees hier iets  over een potleegtrek-opdracht. Is er iets in de beelden geweest die dit suggereert?

Daarbij bij de drie eerdere keren dat dit was gebeurde dit in aflevering 4 (veiling, hofdihuis en koehandel). Dus ik denk niet dat dit gaat gebeuren.
klaar voor de strijd

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #336 Gepost op: 3-02-2019, 12:29:00 »
Ik vind Merel niet specifiek veel geld hebben verdiend tot zover.

Vergis je niet. Er is uberhaupt nog maar weinig in de pot gebracht ten opzichte van wat het bedrag al had kunnen zijn.

En het gaat er naar mijn idee ook niet om wat de mol binnen haalt. Het gaat er om wat de Mol juist buiten de pot weet te houden. 😜

Precies, dit wordt snel vergeten, follow the money zou zich meer moeten richten op hoeveel en door wie er veel geld uit de pot gehouden wordt, i.p.v. wat de individuele bijdrage is.

In de eerste vier afleveringen is er erg veel geld uit de pot gehouden, alleen in aflevering 5 minder.
Zij is zeker een van de hoofdverdachten als het op het financieel mislukken van de opdrachten aankomt.
Vond haar Lingo skills trouwens bij het begin erg tegenvallen, alleen goedkope woorden.   
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 12:32:46 door ErikY »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #337 Gepost op: 3-02-2019, 12:44:42 »
Vond haar Lingo skills trouwens bij het begin erg tegenvallen, alleen goedkope woorden.

Ik heb dit nu al een paar keer gelezen en ik snap dit niet zo erg. Ze begon met 2 6-letter woorden (staart en straat) op een maximum van 7 letters. Ben zelf een fanatiek scrabbelaar maar het is helemaal niet zo eenvoudig om snel 7-letter woorden te maken. Ben ik nou de enige die vind dat Merel best goed haar best deed?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #338 Gepost op: 3-02-2019, 12:52:36 »
Ik heb dit nu al een paar keer gelezen en ik snap dit niet zo erg. Ze begon met 2 6-letter woorden (staart en straat) op een maximum van 7 letters. Ben zelf een fanatiek scrabbelaar maar het is helemaal niet zo eenvoudig om snel 7-letter woorden te maken. Ben ik nou de enige die vind dat Merel best goed haar best deed?
Dat laatste weet ik niet, maar bedenk dat het uitgangspunt een 7 letter woord is: GESTART. Zoals al eerder aangegeven kan je daar meteen GESTORT van maken (kassa!). Dat laat ze na. Ook GERITST is met een beetje Lingo-mind snel gelegd. En dan ook maar gelijk GERATST.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #339 Gepost op: 3-02-2019, 13:04:46 »
Ze hebben bij de eerste 3 rondes die gewoon gegeven werden de 7 letter woorden overgeslagen. Gestart allrisk en gordels.

Ze begonnen redelijk sterk met 6 letters. Maar lieten wel gestart lopen en kozen voor 2 A’s wat 7 letter woorden lastiger maakt.
Ronde 2 en 3 gingen slecht.
Ronde 2 allrisk geskipt en 3x 5 letter woordje. Wat telkens 1 letter wisselen was.
3 gaat mis door geldla waar Merel in dr biecht Robert de schuld van geeft maar geen idee wie dat woord oppert. (Zie je volgens mij niet)
4) alleen het woord finisht wat zo komt aanrijden? Tijd op?

Lijkt veel tijd verloren te zijn aan ronde 3.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy