Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413471 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #400 Gepost op: 4-02-2019, 09:06:23 »
Nee, de feiten zijn dat er na Merel's run (2e) al minimaal €100 verdwenen is!  (zie citaat en Lasertopic voor verdere uitleg)
 
Dit komt door Merel of Sinan, alleen bij Merel:
1: Regelt de volgorde, wil zelf als 2e gaan.
2: Achtergronddeuntje NYC Larceny (soundtrack Ocean's 8, over dievegges)
3: Verdacht veel bij andermans geld in de buurt, met als klapper de armbeweging richting Evi's geld. (zie shots rat)
4: Lijkt lang binnen te zijn.

Je kan niet zeggen "de feiten zijn" en dan verwijzen naar een citaat waar staat "ik denk dat". Het is nog steeds een aanname dat er €350 was voor iedere kandidaat. Een logische aanname, maar geen absolute zekerheid.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #401 Gepost op: 4-02-2019, 09:33:28 »
Je kan niet zeggen "de feiten zijn" en dan verwijzen naar een citaat waar staat "ik denk dat". Het is nog steeds een aanname dat er €350 was voor iedere kandidaat. Een logische aanname, maar geen absolute zekerheid.

"Ik denk dat" in het citaat slaat op het vermoeden dat het Merel is en niet Sinan, dit refereert dus niet naar "de feiten zijn"!

De €350 volgt uit een deductie (zie Lasertopic) die hier naartoe leidt.
Er is nagenoeg geen andere verklaring mogelijk, uitgezonderd eventuele fouten in het programma.
Ook een scheve verdeling onder de kandidaten is zeer onwaarschijnlijk, omdat niemand in staat leek méér dan €350 te kunnen verdienen.

Conclusie: weliswaar geen feit, maar wel aan bijna aan 100% grenzende waarschijnlijkheid.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 13:31:04 door ErikY »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #402 Gepost op: 4-02-2019, 10:10:25 »
Ik geloof niet dat Merel als ze als tweede gaat als “slimme kandidaat” even bij andere de stapeltjes afgaat alleen maar om te kijken of alles er nog ligt.
Daar ben je als kandidaat echt niet mee bezig. De opdracht is al spannend genoeg.
En dan zou ze in principe Sinan gaan controleren?
Ik ben er wel van overtuigd dat ze gewoon 350 per persoon hadden iets anders is niet logisch.
Ze kan wel als kandidaat best perongeluk 100 hebben laten liggen net zoals wat er bij Evi gebeurde.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #403 Gepost op: 4-02-2019, 10:20:18 »
Dan zijn de meningen hierover gelukkig verdeeld. Dus bij wie heeft ze dan wel geld weggenomen, bij RP? Ze wordt gespot bij het geld van Evi, maar daar lag er gewoon nog 350. Er kloppen toch een paar dingen niet

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #404 Gepost op: 4-02-2019, 10:23:15 »
De makers hebben gewoon een valstrik gezet voor de molloten; dat is dit volgens mij.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #405 Gepost op: 4-02-2019, 10:34:08 »
De makers hebben gewoon een valstrik gezet voor de molloten; dat is dit volgens mij.

Alles is uiteindelijk weg te wuiven natuurlijk.

De makers zullen het wel zuiver willen houden, het moet natuurlijk wel aan het eind van de serie bewezen kunnen worden dat het tijdens de reguliere uitzendingen mogelijk was geweest om de mol te spotten, anders wordt het een loterij...

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #406 Gepost op: 4-02-2019, 10:40:11 »
Dan zijn de meningen hierover gelukkig verdeeld. Dus bij wie heeft ze dan wel geld weggenomen, bij RP? Ze wordt gespot bij het geld van Evi, maar daar lag er gewoon nog 350. Er kloppen toch een paar dingen niet

Nee, Evi heeft vermoedelijk €225 gepakt en zag nog €100 liggen, er mist dus €25, wat overigens niet veel is. (zie lasertopic)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #407 Gepost op: 4-02-2019, 10:42:22 »
- Als je als Mol eerst goed staat en op het laatste moment nog naar het verkeerde balkon gaat, terwijl ongeveer de helft al fout staat, dan snap je het spelletje niet.
Of wel, omdat je bedenkt dat er (veel) mensen zullen zijn die zeggen dat de mol in deze situatie op een correct balkon gaat staan omdat de rest toch niet allemaal goed staat.
Citaat
- Als je als Mol een houten blokje met MOL voor je hoofd houdt dan is dit een zware belediging van de kijkers naar het programma.
Het is weinig subtiel, maar ook weer zo obvious dat ik het daarmee niet zie als belediging van de kijkers. Want die denken: dat doet een mol niet....
Citaat
- Als je als Mol kiest voor €2500 in de pot i.p.v. een mogelijke vrijstelling.
Wel als je het zo neerzet, maar niet als je dat doet op een moment dat er toch al een meerderheid is voor een vrijstelling.
Citaat
- Als je goed nadenkt wat je doet met jokers die je hebt gewonnen, i.p.v. deze domweg maar meteen in te zetten of te splijten (Mol heeft jokers niet nodig).
Tenzij dat een productie-doel is. Grote kans dat Merel dat wel gedaan zou hebben als Sinan de zijne niet gelijk gespleten had.

Citaat
- Als je constructieve bijdragen geeft bij de meeste opdrachten.
- Als je af en toe vrij duidelijk aan het mollen bent.
Op deze punten ben ik het met je eens, zeker in de laatste aflevering deed Merel mij iets te constructief mee.

m0ll0m

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #408 Gepost op: 4-02-2019, 10:45:08 »

Mijn idee: Ik zie hier eigenlijk alweer een hele slimme kandidaat in. Ze gaat even snel kijken hoeveel geld er bij iedereen ligt.

Ik vind dit wel goed bedacht eigenlijk! Als Merel niet de mol is weet ze wel hoeveel er bij iedereen lag en hoeveel ze uiteindelijk meenamen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 21:22:03 door Daisy, Reden: quote gefixed »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #409 Gepost op: 4-02-2019, 10:48:30 »
De makers zullen het wel zuiver willen houden

Hun play is voor een deel ook om de molloten ergens "kalt te stellen".

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #410 Gepost op: 4-02-2019, 10:49:47 »
Dan zijn de meningen hierover gelukkig verdeeld. Dus bij wie heeft ze dan wel geld weggenomen, bij RP? Ze wordt gespot bij het geld van Evi, maar daar lag er gewoon nog 350. Er kloppen toch een paar dingen niet

We weten dat er 325 lag. Dus er zou 25 euro weggenomen kunnen zijn. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #411 Gepost op: 4-02-2019, 11:17:21 »
We weten dat er 325 lag. Dus er zou 25 euro weggenomen kunnen zijn.

Oke 25 euro weggenomen, toch ook vreemd om maar 25 te nemen? Ik acht de kans dat Merel hier de mol is zeker aanwezig, maar er kloppen een aantal dingen niet.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #412 Gepost op: 4-02-2019, 11:32:11 »
Oke 25 euro weggenomen, toch ook vreemd om maar 25 te nemen? Ik acht de kans dat Merel hier de mol is zeker aanwezig, maar er kloppen een aantal dingen niet.

Merel heeft vermoedelijk bij meerdere kandidaten wat geld weggenomen (vooral de €50 van RP hint hier naar) en hoogstwaarschijnlijk €100 te weinig opgegeven.
Dit wordt mede door de afvallers en het feit dat Evi een hoog bedrag bij elkaar verzameld gemaskeerd.
Het verklaart ook goed dat de makers er voor kiezen, weliswaar in beeld te brengen dat Merel veel in de buurt is van andermans geld, maar dat ze alleen een shot laten zien van een daadwerkelijke arm(Merel) richting Evi's geld, Evi heeft immers alsnog een flink bedrag gepakt.  Ze maskeren dit nog eens extra door te suggeren dat Merel haar eigen geld pakt. (eerste shot is Merel's geld, andere hoek is ineens Evi's geld)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 11:36:05 door ErikY »

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #413 Gepost op: 4-02-2019, 11:47:33 »
Oke 25 euro weggenomen, toch ook vreemd om maar 25 te nemen? Ik acht de kans dat Merel hier de mol is zeker aanwezig, maar er kloppen een aantal dingen niet.

Dit dacht ik dus ook, maar ik besef me net: die briefjes vallen ook vrij makkelijk. Kijk naar Nikkie. Ik kan me best voorstellen dat je dan toch voorzichtig pakt; als er briefjes op de grond vallen, weet iedereen geheid dat je briefjes hebt lopen snatchen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #414 Gepost op: 4-02-2019, 11:47:54 »
Iedere aflevering wordt tot op de seconde uitgeplozen, maar dat Merel helemaal niet persé liegt over haar tijd bij de laseropdracht wil er blijkbaar niet in.
RP vraagt 'hoe zit je in de tijd' of zoiets, waarna Merel "4 minuten" zegt. RP vraagt niet hoeveel tijd ze nog heeft en Merel zegt niet dat ze nog 4 minuten over heeft. Ze hebben 10 minuten per persoon en er staat nog 6 minuten op de klok, dus Merel kan hier heel goed bedoeld hebben dat ze 4 minuten gebruikt heeft. Uit alleen het antwoord '4 minuten' kun je niets opmaken en meer heeft ze gewoon niet gezegd.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #415 Gepost op: 4-02-2019, 11:53:42 »
Mee eens, ze hoeft zeker niet over de tijdsaanduiding gelogen te hebben.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 19:21:08 door ErikY »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #416 Gepost op: 4-02-2019, 13:53:05 »
Merel is niet de MOL.
Omdat ze naar mijn smaak veel te veel in beeld wordt gebracht en er veel te veel (al dan niet) hintjes gevonden worden.
Zij is waarschijnlijk de afleiding. Had ik dat al niet eerder gepost? Dan sorry.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #417 Gepost op: 4-02-2019, 15:02:02 »
Hun play is voor een deel ook om de molloten ergens "kalt te stellen".


Inderdaad. Van de 'zuiverheid' waar Erik het over heeft ben ik inmiddels niet meer zo overtuigd.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 15:18:00 door Michmol »
Woosie down?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #418 Gepost op: 4-02-2019, 15:37:35 »
Inderdaad. Van de 'zuiverheid' waar Erik het over heeft ben ik inmiddels niet meer zo overtuigd.

De normale kijker is belangrijk, die moeten ze bedienen. Dat ene balkon dat afweek is misschien ook wel bedoeld als afleiding voor ons molloten.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #419 Gepost op: 4-02-2019, 15:49:01 »
FTM is mijn favoriete werkwijze, maar met zulk montagewerk is het bijna niet te doen. Wie is er verantwoordelijk voor het mislukken van de serenade en in welke mate? Is RP daar extra verdacht of had hij nog wat goodwill kunnen pakken door de naast hem staande Niels van zijn verkeerde plaats te halen?

Lastig.

We zien tegenwoordig zoveel niet. Als Merel 250 pakt bij de lasers en we op beelden zien dat er mogelijk of zelfs waarschijnlijk ook andere dingen gebeurd zijn... Is het dan +250? Of heeft ze ook 100 laten liggen (-100), iets van een ander genomen? (- X)?

Extreem lastig door de wijze van monteren en het alles of niets karakter van een aantal opdrachten.

Zet en tegenzet.
De molvolgers hadden eindelijk een bijna waterdichte manier gevonden om de mol te ontmaskeren. Want hoe je het wendt of keert, als een mol tóch geld binnenhaalt, is het geen mol meer.

Als tegenzet moest de productie dus met opdrachten komen waar minder individueel geld te verdienen is, en met een montage waarin ook niet helemaal te zien is waarom groepjes nou precies een opdracht niet behalen.