Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413556 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #420 Gepost op: 4-02-2019, 15:51:22 »
Want hoe je het wendt of keert, als een mol tóch geld binnenhaalt, is het geen mol meer.
Dan is er blijkbaar in het verleden nog nooit een echte mol geweest? Iedere mol heeft wel ergens 'onnodig' geld binnen gehaald...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #421 Gepost op: 4-02-2019, 15:52:31 »
Het gespeculeer over het mogelijk wegnemen van geld bij de laseropdracht door Merel lijkt verdacht veel op een discutabel moment uit het vorige seizoen. Toen leek het door de montage dat Simone buiten beeld stiekem de missende € 500,- verbeld had. Wat uiteindelijk ook het geval bleek, maar dan niet stiekem. E.e.a. was zo gemonteerd dat Simone daar verdacht uitkwam.

Merel zou best de mol kunnen zijn, maar dat zou ik niet aan de laseropdracht ophangen. Uiteindelijk pakt ze gewoon het meeste geld van iedereen en is er slechts de verdenking van het verdonkeremanen van andermans geld. Zou ik ook nog eens een knappe actie van haar vinden als ze de stralen niet uit mocht zetten, als je kijkt hoe lastig het voor de anderen was om niet te vallen of geraakt te worden. Meer loopwerk, vaker bukken, en dus meer risico om af te gaan in de weinige tijd die je hebt. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat haar dit allemaal gelukt is. Maar wie weet verrast ze me daarmee straks in aflevering 10.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline El Mollo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #422 Gepost op: 4-02-2019, 16:15:20 »
Hallo allemaal,

Normaal lees ik alleen mee, maar ik heb toch wel iets over Merel, wat ik wil delen.

Bij de balkonopdracht wisselde ze op het laatste moment van het goede naar het verkeerde balkon. Ze verplaatste hierbij van de 3e naar de 4e verdieping.
Een aantal jaar geleden wisselde ze van NPO 3 naar RTL 4 -> van 3 naar 4.

Later in dezelfde aflevering zit bij die koffie-opdracht die vraag die wisselt van 3 naar 4.

Tenslotte nog iets verder gezocht; op de 4e verdieping staat ze ten “westen” van Rick-Paul -> West-Rik ???????

Prima tunneltje, ik blijf nog even

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #423 Gepost op: 4-02-2019, 17:50:40 »
Dus omdat ze eens van NPO 3 naar 4 ging en nu van de 3de naar de 4de verdieping gaat, is ze de mol?  ::rofl::

Ik zie geen enkele link met een hint naar de mol

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #424 Gepost op: 4-02-2019, 18:00:35 »
Bij mijn weten heeft Merel ook nooit op NPO 3 gepresenteerd maar alleen op NPO 1 (in de ochtend), maar dit terzijde. Nee dit soort hints (hoe creatief gevonden ook) zijn echt te ver gezocht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #425 Gepost op: 4-02-2019, 18:06:50 »
Merel heeft het meeste geld in de pot gebracht van alle deelnemers.
Hoe komt het dat iedereen op dit forum haar zo verdenkt? Door de montagetrucs?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #426 Gepost op: 4-02-2019, 18:20:50 »
Merel heeft het meeste geld in de pot gebracht van alle deelnemers.
Hoe komt het dat iedereen op dit forum haar zo verdenkt? Door de montagetrucs?

Omdat FMT dit seizoen door het aard van opdrachten niet echt relevant en representatief is. Vaak wordt er een keuze gegeven en kan daardoor de mol net wel zijn best doen (die buizenopdracht), of hangt het geld verdienen van die keuze af en zien we niet hoe die gemaakt is (vlag ophangen/serenade). Er zijn ook weinig opdrachten waar individuele of bijdrages zijn in kleinere groepjes. Dat begint nu pas te komen omdat ze met weinig zijn.



Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #427 Gepost op: 4-02-2019, 19:46:52 »
Merel is de mol!!!

Net in het RTL nieuws ging het over een tunnel ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #428 Gepost op: 4-02-2019, 19:50:52 »

Net in het RTL nieuws ging het over een tunnel ::jaja::

Was het een ingestorte tunnel? ::rofl::

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #429 Gepost op: 4-02-2019, 19:56:08 »
Was het een ingestorte tunnel? ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #430 Gepost op: 4-02-2019, 20:48:45 »
Was het een ingestorte tunnel? ::rofl::

Nee, een tunnel voor een bankroof!  ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #431 Gepost op: 4-02-2019, 21:24:26 »
Zou er dan toch een trek-de-pot-leeg opdracht komen, dan is het misschien wel een aanwijziging. ::vergroot:: ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #432 Gepost op: 4-02-2019, 21:37:17 »
Ik zie in Merel gewoon een fanatieke kandidate, in deze aflevering heeft ze niet gemold hoewel ze daar wel de mogelijkheden toe had. Vooral bij dat abseilen had ze volgens mij wel meer kunnen doen. Maar ze was meer met Robčrt bezig dan dat ze heeft geprobeerd te mollen. De code was ook goed, alles klopte. Geld in de pot. Bij dat woorden maken deed ze ook niet veel (keurig met een paar 6 letter-woorden kwam ze). Het was eerder Sarah die af en toe verwarring veroorzaakte (al dan niet door de dyslexie). 1300 in de pot.
En ook opdr.1 met die foto's ging zeer voortvarend. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze de mol is en ik hoop het ook niet ;).
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 21:39:54 door Lonneke*L »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #433 Gepost op: 5-02-2019, 20:12:22 »
Is al genoemd dat Merel sinds Evelien weg is, vaak een bruin t-shirt aan heeft? Toch geen voor de hand liggende kleur.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #434 Gepost op: 5-02-2019, 20:17:14 »
Is al genoemd dat Merel sinds Evelien weg is, vaak een bruin t-shirt aan heeft? Toch geen voor de hand liggende kleur.

Ja toch wel hoor. De vrouwelijke merel is bruin.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #435 Gepost op: 5-02-2019, 20:49:14 »
De kleuren in de opdrachten zijn ook weg trouwens.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #436 Gepost op: 5-02-2019, 23:03:19 »
Merel kwam een soort merel tegen bij de derde foto.
Iemand al het aantal zonsondergangen geteld? Aflevering  5 minimaal 2. (westen = zonsondergang)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #437 Gepost op: 10-02-2019, 00:17:23 »
Ze zit altijd zo heerlijk op de juiste molpositie he, elke week weer. Nu aan de lijn op de positie om even te corrigeren... eventjes de fout van RP eruit halen, en de molklus was geklaard. Je moet dus vooral NIET als eerste gaan. Perfect.

Ook in de steenfabriek wist ze het handig te spelen, zag al dat het fout zat, en wilde dus zo gauw mogelijk naar de puzzel die toch nooit af kon komen. Daarmee leidde ze de heren weg van de fout. Maar het zal me ook niet verbazen als ze bij de 2e opdracht even snel het voorbeeld veranderd heeft zodat dat sowieso nooit meer goed zou komen. Daar was ze immers eventjes alleen, en je hoeft alleen wat stenen te verplaatsen.

In de tuktuk ging het denk ik even fout, ze kwam net te vroeg aan als derde. Dus dat kostte dan 250 euro. Later merkte je dat je Rik al van heel ver kunt zien. Dus de twee anderen zagen haar bij de eerste rit dan ook vast al aankomen. Ze kon dus niet meer inhouden. Dat zal het geweest zijn, of ze wilde gewoon 200 euro scoren om voor zo'n relatief laag bedrag wat verdenkingen af te schudden, want ze wordt enorm verdacht natuurlijk, en ze houdt het liefst Jamie nog in het spel. Dat kan alleen zoals de laatste keer zo succesvol gebeurde als je anderen om de tuin kunt leiden en verleiden opeens op iemand anders te stemmen (Robert). De tweede rit was ze wel enorm aan het mollen, ze kon wat maken, Jamie als partner dus die verdenkt haar toch niet (niet zo snel!!! haha).
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 00:19:16 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #438 Gepost op: 10-02-2019, 01:30:25 »
Het juiste aantal vierkanten was veertig. Merel is in 1979 geboren en wordt dus dit jaar veertig.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #439 Gepost op: 10-02-2019, 03:06:49 »
Denk het niet. Het abseilen gaf bij mij de doorslag. Ze helpt Robert heel fijn en had dat kunnen gebruiken om de kokers fout te doen. Maar ze doet beide hardstikke goed en haalt samen met Sarah lekker geld binnen. Kan me niet voorstellen dat je dat als Mol zou doen. Daarnaast werkte ze ook heel goed mee met de 3-D puzzel.