Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413671 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #440 Gepost op: 10-02-2019, 03:23:59 »
Als enige een tuktuk met gekleurde spatborden en natuurlijk in de kleur groen, de kleur vd mol.

*je weet het niet*
Omnia vincit amor

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #441 Gepost op: 10-02-2019, 09:36:17 »
Als enige een tuktuk met gekleurde spatborden en natuurlijk in de kleur groen, de kleur vd mol.

*je weet het niet*
Ja, hier verwees ik elders naar. Het dak is grijs/bruin. Kleuren van de mol.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #442 Gepost op: 10-02-2019, 10:04:13 »
Als enige een tuktuk met gekleurde spatborden en natuurlijk in de kleur groen, de kleur vd mol.

*je weet het niet*

De kleur van de mol was in 2005 anders rood met de rode vingerafdruk van Yvon?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #443 Gepost op: 10-02-2019, 10:35:42 »
Ze stond lang op mijn verdachte lijst, maar de laatste weken is ze te kandidaats bezig en haalt ze veel te veel geld binnen om de mol te kunnen zijn. Ik denk zelfs dat Merel de meeste euro's van allen heeft binnen gehaald. De Merel-tunnel is daardoor dus volledig ingestort.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #444 Gepost op: 10-02-2019, 10:39:49 »
Ik denk zelfs dat Merel de meeste euro's van allen heeft binnen gehaald.

Yep. Op de voet gevolgd door Sarah. Daarna is er een flink gat met de nummer 3. Een mol mag best af en toe wat geld verdienen om onverdacht te blijven, maar dit lijkt me wat teveel van het goede.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #445 Gepost op: 10-02-2019, 11:12:25 »
Ben ik de enige die bij het bekijken van de biechten van Merel denkt: het zou wel eens kunnen dat de kandidaatbiecht vlak na de molbiecht is opgenomen en dat ze haar gezicht nog steeds in de `molbiecht'-stand ( >:D) heeft staan?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #446 Gepost op: 10-02-2019, 11:17:51 »
Ben ik de enige die bij het bekijken van de biechten van Merel denkt: het zou wel eens kunnen dat de kandidaatbiecht vlak na de molbiecht is opgenomen en dat ze haar gezicht nog steeds in de `molbiecht'-stand ( >:D) heeft staan?

Nope.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #447 Gepost op: 10-02-2019, 13:39:10 »
Ben ik de enige die bij het bekijken van de biechten van Merel denkt: het zou wel eens kunnen dat de kandidaatbiecht vlak na de molbiecht is opgenomen en dat ze haar gezicht nog steeds in de `molbiecht'-stand ( >:D) heeft staan?
Nee.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #448 Gepost op: 10-02-2019, 16:13:36 »

In de tuktuk ging het denk ik even fout,
“Even fout” ?
Dan gaat het wel vaak mis dit seizoen bij de mol, gezien de FTM  ::)

Sorry, maar dit noem ik tunnelpraat (alles goed willen praten en vergeten wat de hoofdtaak van de mol is)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #449 Gepost op: 10-02-2019, 17:03:31 »
Na het abseilen vorige week en het rondrijden in de tuktuk heb ik het gevoel dat ik toch uit deze tunnel moet.

Maar waarheen?  ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #450 Gepost op: 10-02-2019, 18:05:44 »
Ik vind het ook steeds ongeloofwaardiger worden dat Merel het is als je naar het verdiende geld kijkt maar ook ik weet geen goed alternatief.

En iets anders waar ik door de podcast aan dacht (waarin de echte jokermaker Daan aan het woord is, leuk!): we zitten straks in aflevering 7 en er zijn nog maar weinig jokers opengeslagen. Toch wel heel mooi dat in één van die jokers daadwerkelijk een vrijstelling zat. Het was al een verdacht zaakje rondom Merel en haar joker, maar hoe verder we in de serie komen zonder dat iemand anders een vrijstelling uit een joker haalt, hoe verdachter het wordt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #451 Gepost op: 10-02-2019, 18:13:06 »
En iets anders waar ik door de podcast aan dacht (waarin de echte jokermaker Daan aan het woord is, leuk!): we zitten straks in aflevering 7 en er zijn nog maar weinig jokers opengeslagen. Toch wel heel mooi dat in één van die jokers daadwerkelijk een vrijstelling zat. Het was al een verdacht zaakje rondom Merel en haar joker, maar hoe verder we in de serie komen zonder dat iemand anders een vrijstelling uit een joker haalt, hoe verdachter het wordt.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze in het bakje ergens bovenaan een joker met vrijstelling hebben gelegd zodat de kans groot was dat iemand hem zou nemen?

Ik snap het argument dat "de Mol een nieuw spelelement moet invoeren", maar mogelijk heeft de productie het dit jaar gewoon zo opgedrongen aan een kandidaat. Ze hadden in de Jenga opdracht één aflevering later nog een plan B mogelijk indien niemand met een vrijstellingsjoker zat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #452 Gepost op: 10-02-2019, 18:14:21 »
We zien haar geld binnenbrengen bij de lasers en praten dat goed door te zeggen, dat er mogelijk geld verdwenen is.

We zien haar geld binnenhalen bij het abseilen en praten dat goed door te zeggen, dat het daar wel heel risicovol was om te mollen.

We zien haar nu als eerste een envelop van 250 pakken en die binnenbrengen en moeten nu opnieuw op zoek naar een excuus.

Lastig...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #453 Gepost op: 10-02-2019, 18:16:43 »
@Hulpmol: Dat kan inderdaad. Misschien zat er ook wel een vrijstelling in Robèrts joker of in een van Eveliens ingezette jokers, dat weten we niet. Feit blijft dat het rondom Merel opmerkelijk ging en dat verder niemand anders een vrijstelling uit een joker getoverd heeft.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #454 Gepost op: 10-02-2019, 18:17:29 »
Ik vind het ook steeds ongeloofwaardiger worden dat Merel het is als je naar het verdiende geld kijkt maar ook ik weet geen goed alternatief.

En iets anders waar ik door de podcast aan dacht (waarin de echte jokermaker Daan aan het woord is, leuk!): we zitten straks in aflevering 7 en er zijn nog maar weinig jokers opengeslagen. Toch wel heel mooi dat in één van die jokers daadwerkelijk een vrijstelling zat. Het was al een verdacht zaakje rondom Merel en haar joker, maar hoe verder we in de serie komen zonder dat iemand anders een vrijstelling uit een joker haalt, hoe verdachter het wordt.
Dat meer andere mensen hun joker niet openslaan maakt Merel toch niet meer de mol omdat zij hem wel opensloeg en een vrijstelling pakte, dan dat die actie op zich zelf al haar verdacht maakt? Je kan als mol de vrijstelling uit de joker halen om een nieuw spelelement te introduceren, maar dat het toenemen van ongeopende jokers de kans dat Merel de Mol is ook laat toenemen ben ik het niet mee eens. Ik betwijfel uberhaupt of dit nou zo'n goede aanwijzing is, Ja het zou kunnen dat een mol een nieuw spelelement introduceert, maar het is net zo geloofwaardig dat je dat als kandidaat doet. Dat vind ik heel wat anders dan bijvoorbeeld Thomas die ineens in no time de puzzels oplost waar de rest staat te kutten, puur om het helikoptergedeelte en de brug te activeren. Daar is geen argument voor als je kandidaat bent.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #455 Gepost op: 10-02-2019, 18:19:08 »
@Hulpmol: Dat kan inderdaad. Misschien zat er ook wel een vrijstelling in Robèrts joker of in een van Eveliens ingezette jokers, dat weten we niet. Feit blijft dat het rondom Merel opmerkelijk ging en dat verder niemand anders een vrijstelling uit een joker getoverd heeft.

Zeker opmerkelijk en ook de reden waarom ik zo lang heb gewacht om een Mol te gaan kiezen, want ik had het gevoel dat er voor veel mensen wel sterke argumenten waren.

Maar ondertussen is dat geld bij Merel toch wel een probleem gaan worden. Als ze de Mol is, wordt dat toch een beetje moeilijk te verkopen in aflevering 10.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #456 Gepost op: 10-02-2019, 18:26:31 »
Dat meer andere mensen hun joker niet openslaan maakt Merel toch niet meer de mol omdat zij hem wel opensloeg en een vrijstelling pakte, dan dat die actie op zich zelf al haar verdacht maakt? Je kan als mol de vrijstelling uit de joker halen om een nieuw spelelement te introduceren, maar dat het toenemen van ongeopende jokers de kans dat Merel de Mol is ook laat toenemen ben ik het niet mee eens.

Mijn gedachte erachter is dat het heel jammer zou zijn als er niemand de hele serie een vrijstelling uit een joker zou halen. Maar ik besef dat het een erg wankele redenering is. Want we weten niet hoeveel vrijstellingen er in jokers zaten en de makers konden ook moeilijk inschatten hoeveel jokers er gepakt en stukgeslagen zouden worden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #457 Gepost op: 10-02-2019, 18:32:57 »
Want we weten niet hoeveel vrijstellingen er in jokers zaten en de makers konden ook moeilijk inschatten hoeveel jokers er gepakt en stukgeslagen zouden worden.

In de doos in het begin bij de ambachtsman zaten er dacht ik drie vrijstellingen in. En ingezette jokers kunnen de makers ook recyclen. Dan neemt de vrijstellings-dichtheid in jokers toe.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #458 Gepost op: 10-02-2019, 18:34:41 »
Het heeft me ook lang in deze tunnel gehouden en nog is het lastig om die te verlaten. Het is de enige zekere manier om te laten zien, dat dit element daadwerkelijk bestaat en gebruikt kan worden. Mol pakt joker en maakt die open.

Elke andere optie is hopen dat iemand het doet. Overigens hadden ze ook de ingezette jokers kunnen openslaan, als extra spelelement. Gewoon voor het schokeffect. Iemand zet joker in en ontdekt achteraf dat het ook een vrijstelling had kunnen zijn. Dat is nog te sturen ook. Er is toch niemand die weet, dat het dezelfde joker is.

Zo redenerend met mezelf was de mol de joker laten openen niet de meest logische keuze, juist omdat het zo in de gaten loopt. Of ze moeten gedacht hebben dat er meer zouden volgen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #459 Gepost op: 10-02-2019, 18:40:51 »
Naar mijn gevoel is de tunnel naar Merel vooral ontstaan door ofwel (a) een woordspeling met haar naam te maken ergens 'West + Rik' ofwel (b) door het kistje dat los ging ofwel (c) door het wisselen van kamp bij de stemming (waardoor een 8-2 een 7-3 werd) ofwel (d) door een slinks montagegevalletje bij haar run in de laseropdracht ofwel (e) door het nemen van een joker met een vrijstelling in.

Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen dat niemand de tunnel in ging omwille van een echt tastbare molactie in een opdracht waardoor er geld weg ging. Correct me if I am wrong, want ik leg hier nu wel heel veel woorden in mensen hun mond.