Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413456 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #460 Gepost op: 10-02-2019, 18:46:04 »
Ik denk dat voor mij wel opgaat, ja. Er is de gedachte ontstaan dat Merel het zou kunnen zijn. Daarna werd die gedachte gevoed door veel kleine dingetjes, maar weinig concrete (en geslaagde) mol-actie.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #461 Gepost op: 10-02-2019, 18:47:48 »
Enige reden waarom ik nog twijfel aan Merel is inderdaad het joker-openslaan-gebeuren. Vond dat bijna té toevallig allemaal.....
You'll never walk alone

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #462 Gepost op: 10-02-2019, 19:11:43 »
Maar de kans en logica dat een kandidaat een joker open wil slaan is net zo groot als die van de mol. Dat zij er toevallig een vrijstelling uithaalt, pleit net zoveel voor kandidaatschap als voor molschap.

In andere seizoenen waarbij de mol spelelementen introduceerde was dat anders. Thomas die uit het niets ineens de oplossingen wist zodat de opdracht naar fase B kon. Dat pleit extra voor molschap, maar niet extra voor kandidaatschap.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #463 Gepost op: 10-02-2019, 19:14:56 »
Ik zit al sinds aflevering 1 op Merel, mede door haar erg vreemde gedrag en bepaalde aanwijzingen. Zo vind ik haar kamernummer 413 toch wel een erg sterke aanwijzing in haar richting.

Desondanks doet ze het de afgelopen afleveringen telkens wel erg goed. Ik denk toch dat ze het haast wel móet zijn. Dan is ze m.i. wel een erg slechte mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #464 Gepost op: 10-02-2019, 19:21:01 »
Ik zit al sinds aflevering 1 op Merel, mede door haar erg vreemde gedrag en bepaalde aanwijzingen. Zo vind ik haar kamernummer 413 toch wel een erg sterke aanwijzing in haar richting.

Desondanks doet ze het de afgelopen afleveringen telkens wel erg goed. Ik denk toch dat ze het haast wel móet zijn. Dan is ze m.i. wel een erg slechte mol.

"Vreemd gedrag en bepaalde aanwijzingen", maar "ze doet het wel erg goed de afgelopen afleveringen". Voor mij blijft de Mol de persoon die saboteert en geld uit de pot houdt of er zelfs actief uithaalt, maar ik zie toch vooral dat het de zelf gevonden hints zijn die je overhalen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #465 Gepost op: 10-02-2019, 19:27:24 »
We zien haar geld binnenbrengen bij de lasers en praten dat goed door te zeggen, dat er mogelijk geld verdwenen is.

We zien haar geld binnenhalen bij het abseilen en praten dat goed door te zeggen, dat het daar wel heel risicovol was om te mollen.

We zien haar nu als eerste een envelop van 250 pakken en die binnenbrengen en moeten nu opnieuw op zoek naar een excuus.

Lastig...

Mijn tunnel is door dit soort acties al ingestort. Dit valt uiteindelijk niet meer goed te praten...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #466 Gepost op: 10-02-2019, 19:32:35 »
Ik zit al sinds aflevering 1 op Merel, mede door haar erg vreemde gedrag en bepaalde aanwijzingen. Zo vind ik haar kamernummer 413 toch wel een erg sterke aanwijzing in haar richting.

Desondanks doet ze het de afgelopen afleveringen telkens wel erg goed. Ik denk toch dat ze het haast wel móet zijn. Dan is ze m.i. wel een erg slechte mol.
413 is echt een vrij zwakke en voor de hand liggende hint. Ik kan je een lijst van hints naar Sinan geven waar je U tegen zegt, maar uiteindelijk gaat het om de effectiviteit en gedrag in het spel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #467 Gepost op: 10-02-2019, 20:01:10 »
Wat ik allemaal zo zwaar mis in de discussies hier is de MOLPOSITIE.

Ja, ook ik was overtuigd van Merel als mol puur door alle kromheid en omliggende factoren. Maar nu ik alles op een rijtje ben gaan zetten kun je er echt niet meer om heen. In werkelijk elke opdracht RULET zij ver over iedereen heen qua molpositie.

Kijk nu eens wat er gebeurt als Rik die tuktuks heeft uitgelegd. Zowel Sarah, RP als Jamie staan er wel net als Merel als de kippen bij MAAR PAKKEN DE ONBELANGRIJKE KAART!!! Slaat werkelijk nergens op. Iedereen krijgt eenzelfde kaart. Dus totaal geen belang daar bovenop te duiken. Dom kandidatengedrag. Terwijl Merel zich heel centraal opstelt, en zo heel rustig de correcte envelop uit het linkerrijtje en het rechterrijtje trekt.

Alleen dit fenomeen al, minuut 25.35, bewijst dat zij de voorkennis-mol is. Ze heeft niet eens oog voor de kaart, die is onbelangrijk. Blijkbaar iets wat je pas weet als je de mol bent want instinctief ga je niet voor een enorme rij enveloppen maar voor het kleine stapeltje kaarten. Zo blijkt gewoon. Puur een menselijk trekje. En de mol is geen mens maar een mol, dat weten we allemaal. Merel is het dus gewoon, dat blijkt echt elke opdracht weer. En nee, het ging niet goed, want ze had natuurlijk die 250 niet op tijd mogen brengen, maar wat meer boekdelen spreekt is die molpositie die ze iedere keer weer pakt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #468 Gepost op: 10-02-2019, 20:04:56 »
Zo Merel in Weet ik veel, de quiz op RTL 4. ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #469 Gepost op: 10-02-2019, 20:05:54 »
Ook molpositie nemen is een zeer goed argument om iemand te verdenken, maar dan nog verklaart het niet dat er plots structureel veel geld binnen wordt gehaald door haar.

Ik weet ook niet of je per ongeluk met een tuktuk bij Rik terecht komt. Dat is niet een oepsie, maar een bewuste keuze lijkt me.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #470 Gepost op: 10-02-2019, 20:10:19 »
Zo Merel in Weet ik veel, de quiz op RTL 4. ::ok::
Mag ik een joker inzetten? Krijg ik een vrijstelling?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #471 Gepost op: 10-02-2019, 21:13:29 »
of je per ongeluk met een tuktuk bij Rik terecht komt. Dat is niet een oepsie, maar een bewuste keuze lijkt me.
Veel geld is het allemaal niet (dat zijn bedragen van 500 of 1000 niet 50/250), het is uiteindelijk allemaal kleingeld. Maar ja, vergeet niet wat Dennis zei in Moltalk: mollen maken ook fouten. En het was daar nog maar 9 seconden volgens de klok. Dus ze kan een fout hebben gemaakt, misschien was haar klokje niet goed, en het kan ook zijn dat ze de verkeerde enveloppen had, de tweede keer toen het goed mis ging had misschien 250 moeten zijn, dus ze heeft het dan omgedraaid. Kan allemaal best zijn, elk jaar halen mollen wel wat geld binnen, en maken ze ook fouten...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #472 Gepost op: 10-02-2019, 21:20:22 »
Veel geld is het allemaal niet (dat zijn bedragen van 500 of 1000 niet 50/250), het is uiteindelijk allemaal kleingeld. Maar ja, vergeet niet wat Dennis zei in Moltalk: mollen maken ook fouten. En het was daar nog maar 9 seconden volgens de klok. Dus ze kan een fout hebben gemaakt, misschien was haar klokje niet goed, en het kan ook zijn dat ze de verkeerde enveloppen had, de tweede keer toen het goed mis ging had misschien 250 moeten zijn, dus ze heeft het dan omgedraaid. Kan allemaal best zijn, elk jaar halen mollen wel wat geld binnen, en maken ze ook fouten...

Maar in een envelop met een 2 op zat geen 250 euro. Ze kon onderweg ook checken wat in haar envelop zat, denk ik (toch als ze de Mol was).

Bovendien is die opdracht inderdaad kleingeld, maar al die beetjes kleingeld stapelen op tot een substantieel deel van de pot ondertussen. Heel veel opdrachten waar ze aan het roer stond, gingen ook gewoon goed.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #473 Gepost op: 10-02-2019, 21:39:07 »
Veel geld is het allemaal niet (dat zijn bedragen van 500 of 1000 niet 50/250), het is uiteindelijk allemaal kleingeld. Maar ja, vergeet niet wat Dennis zei in Moltalk: mollen maken ook fouten. En het was daar nog maar 9 seconden volgens de klok. Dus ze kan een fout hebben gemaakt, misschien was haar klokje niet goed, en het kan ook zijn dat ze de verkeerde enveloppen had, de tweede keer toen het goed mis ging had misschien 250 moeten zijn, dus ze heeft het dan omgedraaid. Kan allemaal best zijn, elk jaar halen mollen wel wat geld binnen, en maken ze ook fouten...
Niet veel geld? Ze heeft het meeste individuele geld gepakt van alle kandidaten! :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #474 Gepost op: 10-02-2019, 21:59:28 »
Tot gisteren was het nog wel vol te houden misschien, maar geld pakken waar het niet hoeft en het er niet uithalen terwijl wel kan... Na die 750 van vorige week (die ik nog wel recht kon breien) is dat gewoon too much.

En 250 was toch -250 geworden als ze met de tuktuk een fout had gemaakt? Daar heb je zomaar een verschil van 500. In de steenfabriek had ze zomaar nog iets in kunnen zetten bij de laatste opdracht, waar ze alleen aan begon.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #475 Gepost op: 10-02-2019, 22:23:29 »
Merel zie ik met haar warrigheid nog wel oprecht de enveloppes omwisselen. Ook bij de discussie voor de molboekjes kon ze eventueel bepalend zijn. Bij de lasers kon ze geld verduisterd hebben. Het geld moet dus niet zo heel nauw genomen worden, maar ze verdient toch wel veel.

Ze doet heel vreemde dingen, maar is ze de mol? Ik weet het niet, maar zou het vage warrige type mol dat ze dan zou zijn wel tof vinden.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #476 Gepost op: 10-02-2019, 22:25:34 »
Zelf kijk ik eigenlijk alleen maar naar wat is een goede molpositie en in hoeverre is er sprake van voorkennis.
In het geval van Merel is er zeker vaak sprake van een goede molpositie, maar het gaat er natuurlijk dan wel om hoe je daar mee om gaat. Als ik dan feitelijk constateer dat ze in 2 individuele opdrachten relatief veel onnodig geld binnen haalt heb ik daar toch wel mijn vraagtekens bij.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #477 Gepost op: 10-02-2019, 22:27:45 »
Bij de lasers kon ze geld verduisterd hebben.

Maar daar denk ik toch ook weer: Ze heeft dan geld verduisterd in een opdracht waar slechts 4 mensen met geld buiten kwamen. Zij met het meeste, Evi dichtbij met slechts 25 euro minder.

Dat zou dan zoiets zijn dat ze in aflevering 10 als gewaagde molactie verkopen, maar ze was alleen en had dus in the end geen invloed ermee op de pot.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #478 Gepost op: 10-02-2019, 23:02:57 »
Wat ik allemaal zo zwaar mis in de discussies hier is de MOLPOSITIE.

Ja, ook ik was overtuigd van Merel als mol puur door alle kromheid en omliggende factoren. Maar nu ik alles op een rijtje ben gaan zetten kun je er echt niet meer om heen. In werkelijk elke opdracht RULET zij ver over iedereen heen qua molpositie.

Kijk nu eens wat er gebeurt als Rik die tuktuks heeft uitgelegd. Zowel Sarah, RP als Jamie staan er wel net als Merel als de kippen bij MAAR PAKKEN DE ONBELANGRIJKE KAART!!! Slaat werkelijk nergens op. Iedereen krijgt eenzelfde kaart. Dus totaal geen belang daar bovenop te duiken. Dom kandidatengedrag. Terwijl Merel zich heel centraal opstelt, en zo heel rustig de correcte envelop uit het linkerrijtje en het rechterrijtje trekt.

Alleen dit fenomeen al, minuut 25.35, bewijst dat zij de voorkennis-mol is. Ze heeft niet eens oog voor de kaart, die is onbelangrijk. Blijkbaar iets wat je pas weet als je de mol bent want instinctief ga je niet voor een enorme rij enveloppen maar voor het kleine stapeltje kaarten. Zo blijkt gewoon. Puur een menselijk trekje. En de mol is geen mens maar een mol, dat weten we allemaal. Merel is het dus gewoon, dat blijkt echt elke opdracht weer. En nee, het ging niet goed, want ze had natuurlijk die 250 niet op tijd mogen brengen, maar wat meer boekdelen spreekt is die molpositie die ze iedere keer weer pakt.

Wel jammer dat ze iedere keer dan niets doet met de mol positie. Keer op keer komt ze in de juiste positie, maar brengt ze weer geld in het laatje. Je geeft zelf al het goede voorbeeld van de tuktuk opdracht. Als zij de mol is, lukt het haar alleen om in de mol positie te komen, maar daar dan iets mee doen? Nee, dat lukt haar niet.

Voor mij zijn er dus twee opties:
1. Ze is gewoon een slimme kandidaat.
2. Ze is de mol, maar faalt keer op keer om een mollenstreek uit te halen.

Ik mag hopen dat het optie 1 is voor de serie.

Groetjes uit een ingestorte Merel-tunnel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #479 Gepost op: 11-02-2019, 00:54:07 »
Voor mij is Merel zeker een finalist. Of een winnaar of een mol vermoed ik.
Normaal gesproken zou ik haar aan de hand van hier en daar wat geld pakken ook wel af hebben geschreven maar sinds vorig jaar waar Jan in afl 4 nog op een veel hoger geld bedrag stond dan Merel had in afl 4 ben ik toch wat voorzichtiger geworden met het afschrijven. Vorig jaar zat ik enorm in een Jan tunnel door Kiev afl 1 maar ook toen zei iedereen nee kan niet teveel geld binnen gebracht. 200 euro hier, 250 euro daar, 500 euro met de ziplijn.
Uiteindelijk weet je pas aan het einde wat een kandidaat echt heeft binnengebracht en wat juist niet. En er kan ook zo weer een afl komen waar er flink wat geld uit wordt gehaald.
Het gaat er niet om wat een mol binnen brengt. Het gaat om wat de mol uit de pot houdt.
Ook nu heeft iedereen op Sinan na ergens wel geld binnen gebracht waar het onlogisch was voor een mol. Dus het kan voor mijn gevoel nog iedereen zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy