Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413602 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #480 Gepost op: 11-02-2019, 01:06:07 »
Normaal gesproken zou ik haar aan de hand van hier en daar wat geld pakken ook wel af hebben geschreven maar sinds vorig jaar waar Jan in afl 4 nog op een veel hoger geld bedrag stond dan Merel had in afl 4 ben ik toch wat voorzichtiger geworden met het afschrijven. Vorig jaar zat ik enorm in een Jan tunnel door Kiev afl 1 maar ook toen zei iedereen nee kan niet teveel geld binnen gebracht. 200 euro hier, 250 euro daar, 500 euro met de ziplijn.

Dat heb ik nagekeken en dat klopt niet. Jan had in de eerste opdracht al een stevig minbedrag te pakken voor het niet aankomen op de locatie in Kiev. Het enige wat je hem in de eerste 4 aflevering kon aanrekenen was dat over de finish komen met een verdubbelaar, maar daarvan ging zijn balans niet plots naar positief. En we hebben hier toen 2 overzichtjes gepost mét en zónder de zipline opdracht omdat we toen al vonden dat die een vertekend beeld ging geven.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #481 Gepost op: 11-02-2019, 01:22:59 »
De eerste opdracht had bijna iedereen al een stevig min bedrag te pakken. Sommige -750 Jan -500.
En het was ook niet alleen de ziplijn. Hij heeft bij meerdere opdrachten geld gepakt. Hij stond in de finale zelfs nog hoger dan Olcay kan ik me herrineren. Maargoed ander seizoen. Ik wil alleen maar aangeven dat het niet 100% hoeft te betekenen dat iemand geen mol kan zijn als ie ergens geld pakt.
Anders zou het dit jaar alleen maar Sinan nog kunnen zijn. 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #482 Gepost op: 11-02-2019, 09:55:11 »
De eerste opdracht had bijna iedereen al een stevig min bedrag te pakken. Sommige -750 Jan -500.
En het was ook niet alleen de ziplijn. Hij heeft bij meerdere opdrachten geld gepakt. Hij stond in de finale zelfs nog hoger dan Olcay kan ik me herrineren. Maargoed ander seizoen. Ik wil alleen maar aangeven dat het niet 100% hoeft te betekenen dat iemand geen mol kan zijn als ie ergens geld pakt.
Anders zou het dit jaar alleen maar Sinan nog kunnen zijn. 😜
of Niels, of RP, die hebben nog minder gepakt. Merel heeft al 1200 meer gepakt individueel, echt te veel.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #483 Gepost op: 11-02-2019, 10:00:02 »
Wat ik allemaal zo zwaar mis in de discussies hier is de MOLPOSITIE.

Ja, ook ik was overtuigd van Merel als mol puur door alle kromheid en omliggende factoren. Maar nu ik alles op een rijtje ben gaan zetten kun je er echt niet meer om heen. In werkelijk elke opdracht RULET zij ver over iedereen heen qua molpositie.

Kijk nu eens wat er gebeurt als Rik die tuktuks heeft uitgelegd. Zowel Sarah, RP als Jamie staan er wel net als Merel als de kippen bij MAAR PAKKEN DE ONBELANGRIJKE KAART!!! Slaat werkelijk nergens op. Iedereen krijgt eenzelfde kaart. Dus totaal geen belang daar bovenop te duiken. Dom kandidatengedrag. Terwijl Merel zich heel centraal opstelt, en zo heel rustig de correcte envelop uit het linkerrijtje en het rechterrijtje trekt.

Alleen dit fenomeen al, minuut 25.35, bewijst dat zij de voorkennis-mol is. Ze heeft niet eens oog voor de kaart, die is onbelangrijk. Blijkbaar iets wat je pas weet als je de mol bent want instinctief ga je niet voor een enorme rij enveloppen maar voor het kleine stapeltje kaarten. Zo blijkt gewoon. Puur een menselijk trekje. En de mol is geen mens maar een mol, dat weten we allemaal. Merel is het dus gewoon, dat blijkt echt elke opdracht weer. En nee, het ging niet goed, want ze had natuurlijk die 250 niet op tijd mogen brengen, maar wat meer boekdelen spreekt is die molpositie die ze iedere keer weer pakt.

Ja precies. En het is duidelijk dat ze meteen voor de envelop met nummer 1 gaat waar 250 euro in zit. Die pakt ze zo snel mogelijk. Waarom ze uiteindelijk op tijd bij Rik gekomen is weet ik niet...gevalletje slecht mollen denk ik!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #484 Gepost op: 11-02-2019, 11:17:56 »
Ik kijk nog eens naar "parkeergeld" en ik vraag me af of het wel Robèrt is die "geldla" oppert. Het lijkt er wel op en in een biecht zegt Merel ook dat het Robèrt was, maar het is niet helemaal duidelijk.

Als het Merel was die met "geldla" kwam zou dit zowel een molactie als een hint kunnen zijn. Geldla kon niet omdat ze maar één L hadden. Ze hadden Meer L (is ie weer!) nodig. :P

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #485 Gepost op: 11-02-2019, 12:04:39 »
Maar daar denk ik toch ook weer: Ze heeft dan geld verduisterd in een opdracht waar slechts 4 mensen met geld buiten kwamen. Zij met het meeste, Evi dichtbij met slechts 25 euro minder.

Dat zou dan zoiets zijn dat ze in aflevering 10 als gewaagde molactie verkopen, maar ze was alleen en had dus in the end geen invloed ermee op de pot.

Akkoord, moest ze geld verduisterd hebben heeft dat pot (met een beetje eufemisme) maximaal 500 euro gekost. Die 250 binnenhalen was ook een onnodig groot bedrag, zelfs als je geld hebt verduisterd.

Aan de andere kant kan je ook redeneren dat de ze pech heeft dat de groep het hier wel heel slecht doet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #486 Gepost op: 11-02-2019, 13:11:49 »
Ja precies. En het is duidelijk dat ze meteen voor de envelop met nummer 1 gaat waar 250 euro in zit. Die pakt ze zo snel mogelijk. Waarom ze uiteindelijk op tijd bij Rik gekomen is weet ik niet...gevalletje slecht mollen denk ik!
niet slecht mollen, gewoon kandidaats, zo kun je anders alles kromredeneren en dan zijn er 10 mollen ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #487 Gepost op: 11-02-2019, 22:33:33 »
Misschien moet de mol (Merel?) er wel voor zorgen dat er überhaupt iets in de pot komt. ;D Want van de kandidaten is het tot nu toe niet veel soeps. Zou wel erg triestig zijn voor de winnaar anders  ::rofl::  ::)

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #488 Gepost op: 12-02-2019, 00:15:09 »
Aan het einde van "steentje bijdragen" lijkt het of Merel iets aan haar broek heeft hangen, beetje vreemd bevestigd dat wel... maar zou het een joker kunnen zijn?
Ook omdat ze bij de Stripsearch niet in beeld is, even uit de voeten gemaakt?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #489 Gepost op: 12-02-2019, 08:23:02 »
Aan het einde van "steentje bijdragen" lijkt het of Merel iets aan haar broek heeft hangen,
Ik dacht tijdens de aflevering al dat zij een joker achter in haar broek stopte. Dit beeld lijkt het te bevestigen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #490 Gepost op: 12-02-2019, 08:38:16 »
Ik dacht tijdens de aflevering al dat zij een joker achter in haar broek stopte. Dit beeld lijkt het te bevestigen.

Ik heb gisteren ook naar een aantal shots in het begin van de opdracht gekeken, ik had de indruk dat er onder de steen bij de opdracht met het mollogo, 2 jokers te zien waren, de steen lag volgens mij ook  niet zo scheef als toen RP zijn joker pakte. Omdat ik er geen duidelijke shots van kon maken maar even niets mee gedaan. Wel opvallend dat Merel later met haar hand op haar rug wegloopt en ook bij de check niet aanwezig was.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #491 Gepost op: 12-02-2019, 08:51:43 »
Ik dacht tijdens de aflevering al dat zij een joker achter in haar broek stopte. Dit beeld lijkt het te bevestigen.

Dit is dan indirect ook een molactie, want het maakt de verschillen fout.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #492 Gepost op: 12-02-2019, 09:28:33 »
Aan het einde van "steentje bijdragen" lijkt het of Merel iets aan haar broek heeft hangen, beetje vreemd bevestigd dat wel... maar zou het een joker kunnen zijn?
Ook omdat ze bij de Stripsearch niet in beeld is, even uit de voeten gemaakt?
Dit kan toch geen joker zijn? waar is de zwaartekracht dan. Hij hangt onder haar shirt uit met de onderkant in beeld.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #493 Gepost op: 12-02-2019, 10:12:56 »
Dit kan toch geen joker zijn? waar is de zwaartekracht dan. Hij hangt onder haar shirt uit met de onderkant in beeld.

Gelden de wetten van de zwaartekracht in tunnels? ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #494 Gepost op: 12-02-2019, 10:18:34 »
ik denk dat het een rijstwafel is ;).....

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #495 Gepost op: 12-02-2019, 10:25:25 »
Aan het einde van "steentje bijdragen" lijkt het of Merel iets aan haar broek heeft hangen, beetje vreemd bevestigd dat wel... maar zou het een joker kunnen zijn?
Ook omdat ze bij de Stripsearch niet in beeld is, even uit de voeten gemaakt?
Je ziet daar ook al iets hangen als ze met mollogo aan het nabouwen is. Al lijkt het dan wel iets hoger te zitten. Geen idee wat het is. Het lijkt in mijn ogen wel dun en buigbaar, dus ik denk zelf niet dat het een joker is.

Viel me ook op dat ze het bovenste streepje van de E fout legt bij het nabouwen van het logo.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #496 Gepost op: 12-02-2019, 10:34:15 »
Viel me ook op dat ze het bovenste streepje van de E fout legt bij het nabouwen van het logo.

Goed gezien! Maar ze doet dit wel zo duidelijk verkeerd (op deze manier is ie niet alleen niet hoog genoeg maar het bovenste pootje ook niet breed genoeg) dat dit volgens mij altijd opgemerkt zou zijn als ze nog meer tijd zouden hebben.

Maar goed, mogelijk heeft ze als molactie wel meer stenen verkeerd gelegd.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #497 Gepost op: 12-02-2019, 10:35:35 »
Gelden de wetten van de zwaartekracht in tunnels? ;D
;D

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #498 Gepost op: 12-02-2019, 14:32:23 »
Maar goed, mogelijk heeft ze als molactie wel meer stenen verkeerd gelegd.
Laat dat 'misschien' maar weg... Kijk maar onder de E. In het origineel lopen de groeven daar al krom, maar bij Merel gaan ze gewoon rechtdoor... Ik durf zelfs de bewering wel aan dat er genoeg stenen lagen, maar door deze actie niet meer...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #499 Gepost op: 12-02-2019, 14:35:46 »
Goed gezien. Het lijkt er inderdaad op dat Merel hier voor verantwoordelijk is nu ik het zo terugkijk. Het is sowieso wel een makkelijke opdracht om te mollen en ook typisch een "soort van hint" dat de Mol "natuurlijk" met het mollogo in de weer ging. Merel wilde heel graag alsnog deze opdracht doen.