Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413488 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #500 Gepost op: 12-02-2019, 14:37:38 »
Oneens, dat is niet alleen Merel's fout, dat komt ook door alle lijnen daarvoor, ze lopen immers samen in een bocht en dat hebben ze niet goed nagemaakt. dus dit vind ik een groepsfout. Vond het sowieso onmols dat ze deze opdracht wilde skippen, idd een lastige, tijdrovende opdracht, en uiteindelijk nog het meest haar best doet deze opdracht te doen, waar de rest nog even doorklooit met andere opdrachten.

Offline Saarliempde

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #501 Gepost op: 12-02-2019, 14:38:30 »
Wat ik allemaal zo zwaar mis in de discussies hier is de MOLPOSITIE.

Ja, ook ik was overtuigd van Merel als mol puur door alle kromheid en omliggende factoren. Maar nu ik alles op een rijtje ben gaan zetten kun je er echt niet meer om heen. In werkelijk elke opdracht RULET zij ver over iedereen heen qua molpositie.

Kijk nu eens wat er gebeurt als Rik die tuktuks heeft uitgelegd. Zowel Sarah, RP als Jamie staan er wel net als Merel als de kippen bij MAAR PAKKEN DE ONBELANGRIJKE KAART!!! Slaat werkelijk nergens op. Iedereen krijgt eenzelfde kaart. Dus totaal geen belang daar bovenop te duiken. Dom kandidatengedrag. Terwijl Merel zich heel centraal opstelt, en zo heel rustig de correcte envelop uit het linkerrijtje en het rechterrijtje trekt.

Alleen dit fenomeen al, minuut 25.35, bewijst dat zij de voorkennis-mol is. Ze heeft niet eens oog voor de kaart, die is onbelangrijk. Blijkbaar iets wat je pas weet als je de mol bent want instinctief ga je niet voor een enorme rij enveloppen maar voor het kleine stapeltje kaarten. Zo blijkt gewoon. Puur een menselijk trekje. En de mol is geen mens maar een mol, dat weten we allemaal. Merel is het dus gewoon, dat blijkt echt elke opdracht weer. En nee, het ging niet goed, want ze had natuurlijk die 250 niet op tijd mogen brengen, maar wat meer boekdelen spreekt is die molpositie die ze iedere keer weer pakt.

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik had bij de opdracht in de steenfabriek ook echt het idee dat ze al van de opdrachten afwist. Op een gegeven moment hadden Merel en RP de 'zoek de verschillen opdracht' klaar en wilde Sinan controleren. Merel wilde ZSM wegwezen om nog aan de andere opdracht te beginnen (alsof dat oooooit was gelukt). In mijn ogen zodat de opdracht niet nauwkeurig nagekeken kon worden. En de opdracht was ook inderdaad mislukt.

Ben ik trouwens de enige die niet snapt hoe Niels en Jaimy die vierkanten niet konden vinden? Dat was toch alles behalve moeilijk? Ik denk dat de mol wel weet dat kandidaten hierin gaan mollen en zich daarom met een andere opdracht bezig houdt.

Ook wordt ze zo weinig verdacht gemaakt op tv. In tegenstelling tot Sarah, Niels RP en Jaimy.

Kortom, Merel begon in mijn ogen als 'mollende kandidaat', met wazige acties zoals 2 vingers opsteken, terwijl ze één huisdier heeft. Hierdoor verdenken medekandidaten haar niet.. nu gaat ze verder als fanatieke kandidaat, maar ik verwacht dat er nog veel geld de pot uit zal gaan door haar!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #502 Gepost op: 12-02-2019, 14:39:03 »
Goed gezien. Het lijkt er inderdaad op dat Merel hier voor verantwoordelijk is nu ik het zo terugkijk. Het is sowieso wel een makkelijke opdracht om te mollen en ook typisch een "soort van hint" dat de Mol "natuurlijk" met het mollogo in de weer ging. Merel wilde heel graag alsnog deze opdracht doen.

Voor 0 euro inzet. Dus de opdracht niet doen had hetzelfde effect.

Ik vind trouwens dat als we heel kritisch zijn dat de kromming van de vingerafdruk ook te wensen over laat. Afhankelijk van hoe er gequoteerd werd, vond ik dit net een heel moeilijke opdracht om perfect te doen, want kleine foutjes gebeuren altijd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #503 Gepost op: 12-02-2019, 14:45:32 »
Voor 0 euro inzet. Dus de opdracht niet doen had hetzelfde effect.

Klopt, maar een dingetje als "natuurlijk ging de Mol met het mollogo aan de slag waarbij ie ook nog stenen verkeerd legde" is typisch iets voor aflevering 10. Dat het voor de pot geen effect had is dan bijzaak. (Waar wij ons hier vervolgens lekker over kunnen opwinden. :P)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #504 Gepost op: 12-02-2019, 14:47:30 »
Klopt, maar een dingetje als "natuurlijk ging de Mol met het mollogo aan de slag waarbij ie ook nog stenen verkeerd legde" is typisch iets voor aflevering 10. Dat het voor de pot geen effect had is dan bijzaak. (Waar wij ons hier vervolgens lekker over kunnen opwinden. :P)

Rick Paul wilde de M wel maken. ::fluit::

Dat vind ik het nare aan focussen op hints (ik zeg niet dat jij dat doet), je kan altijd wel counteren met iets dat wijst naar een andere kandidaat.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #505 Gepost op: 12-02-2019, 14:56:51 »
Kortom, Merel begon in mijn ogen als 'mollende kandidaat', met wazige acties zoals 2 vingers opsteken, terwijl ze één huisdier heeft. Hierdoor verdenken medekandidaten haar niet.. nu gaat ze verder als fanatieke kandidaat, maar ik verwacht dat er nog veel geld de pot uit zal gaan door haar!

Maar ze haalt juist het meeste geld binnen.

Ik snap niet dat zoveel mensen Merel verdenken eigenlijk. Er klopt weinig voor haar als mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #506 Gepost op: 12-02-2019, 14:57:21 »
@Hulpmol: Voor RP geldt inderdaad hetzelfde. Maar Merel wilde de opdracht graag alsnog doen en rende er als eerste heen. En dit is Merels topic. ::tandpastasmiley::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #507 Gepost op: 12-02-2019, 15:25:55 »
Oneens, dat is niet alleen Merel's fout, dat komt ook door alle lijnen daarvoor, ze lopen immers samen in een bocht en dat hebben ze niet goed nagemaakt. dus dit vind ik een groepsfout. Vond het sowieso onmols dat ze deze opdracht wilde skippen, idd een lastige, tijdrovende opdracht, en uiteindelijk nog het meest haar best doet deze opdracht te doen, waar de rest nog even doorklooit met andere opdrachten.
Het klopt dat de groep daar de mist in gaat, maar als je goed kijkt dan zie je dat Merel de meest rechter lijnen al gelegd heeft. En dat is een sleutel, want als je in het begin de lijnen te lang maakt dan gaat de rest als het ware automatisch mee. Maar ik ben met je eens dat het een sterker signaal was geweest als de boel al half af was toen RP en Sinan aankwamen....

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #508 Gepost op: 12-02-2019, 21:06:25 »
Ik begrijp überhaupt niet waarom de mol zou willen saboteren door een paar opvallende stenen bovenop verkeerd te leggen  in een opdracht die wat betreft tijd sowieso weinig kans van slagen had. Ze maakt de meeste haast terwijl Sinan aangeeft dat de opdracht geen zin meer heeft. RP.  maakt ook.geen aanstalten....
Haar begin, met drie stenen rechts  en vervolgens 6 in de tweede rij is gewoon goed.

Mollen kan hier veel subtieler. Het verkeerd leggen van de letter E is meteen Merel aan te rekenen. Als dit molgedrag is dan kan ik het helemaal niet rijmen met de tuc tuc opdracht waar ze bewust van één stapel de bovenste enveloppe pakt en van de andere de onderste om vervolgens met het meeste geld binnen te komen en slechts het laagste bedrag uit de pot te houden....

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #509 Gepost op: 12-02-2019, 21:24:09 »
Ik begrijp überhaupt niet waarom de mol zou willen saboteren door een paar opvallende stenen bovenop verkeerd te leggen  in een opdracht die wat betreft tijd sowieso weinig kans van slagen had. Ze maakt de meeste haast terwijl Sinan aangeeft dat de opdracht geen zin meer heeft. RP.  maakt ook.geen aanstalten....
Haar begin, met drie stenen rechts  en vervolgens 6 in de tweede rij is gewoon goed.

Mollen kan hier veel subtieler. Het verkeerd leggen van de letter E is meteen Merel aan te rekenen. Als dit molgedrag is dan kan ik het helemaal niet rijmen met de tuc tuc opdracht waar ze bewust van één stapel de bovenste enveloppe pakt en van de andere de onderste om vervolgens met het meeste geld binnen te komen en slechts het laagste bedrag uit de pot te houden....

Merel zal als mol wel geld moeten verdienen want hoe kan ze anders met deze groep  molkandidaten geld uit de pot kunnen halen in de laatste afleveringen  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #510 Gepost op: 13-02-2019, 00:12:34 »
Merel zal als mol wel geld moeten verdienen want hoe kan ze anders met deze groep  molkandidaten geld uit de pot kunnen halen in de laatste afleveringen  ::rofl::
Ik maak hieruit op je ook vindt dat Merel niet de Mol is. Anders kun je met dit soort argumenten alles wat krom is recht redeneren.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #511 Gepost op: 13-02-2019, 03:15:56 »
Ik maak hieruit op je ook vindt dat Merel niet de Mol is. Anders kun je met dit soort argumenten alles wat krom is recht redeneren.

Je snapt hem  ;)


Offline Saarliempde

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #512 Gepost op: 13-02-2019, 15:33:03 »
Maar ze haalt juist het meeste geld binnen.

Ik snap niet dat zoveel mensen Merel verdenken eigenlijk. Er klopt weinig voor haar als mol.

Ik vind haar op tv het minst verdacht overkomen, dat is alleen al verdacht. Dat was bij Jan ook het geval. Opvallende mol acties van de mol worden nooit direct in beeld gebracht.

Dat ze veel geld binnenbrengt vind ik nou ook wel weer meevallen. De rest haalt gewoon bar weinig binnen. Zij en Sarah halen als enige wat binnen zou je kunnen zeggen  ::rofl:: Was bij Jan overigens ook het geval. Hierdoor was hij minder verdacht.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #513 Gepost op: 13-02-2019, 17:06:29 »
Misschien moet de mol (Merel?) er wel voor zorgen dat er überhaupt iets in de pot komt. ;D Want van de kandidaten is het tot nu toe niet veel soeps. Zou wel erg triestig zijn voor de winnaar anders  ::rofl::  ::)

Best geinig, een paar afleveringen geleden werd er een paar keer iets verdiend, en toen vond iedereen de pot zo hoog. Er moest en zou een opdracht komen waarbij de hele pot leeg moest gaan. Die opdracht is er nooit gekomen. Nu wordt gesproken over enorm lage pot...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #514 Gepost op: 13-02-2019, 17:28:59 »
Nu wordt gesproken over enorm lage pot...
Ik vind dat er juist heel veel in zit.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #515 Gepost op: 13-02-2019, 19:18:52 »
De pot eindigt iedere jaar op € 10.000-25.000. We zijn al over de helft van het seizoen. Laten we zeggen dat de pot nog verdubbeld. Dan komt de pot uit op ongeveer € 15.000. Dat klinkt niet super veel of weinig. Ik denk niet dat de huidige stand nu zo hoog of zo laag is.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #516 Gepost op: 13-02-2019, 21:46:09 »
De pot eindigt iedere jaar op € 10.000-25.000.

1999: € 37.437 (ƒ 82.500)
2001: € 31.765 (ƒ 70.000)
2002: € 42.300
2003: € 35.550
2005: € 23.000
2006: € 24.475
2007: € 17.300
2008: € 20.375
2009: € 22.650
2010: € 21.950
2011: € 19.540
2012: € 12.601
2013: € 17.120
2014: € 16.700
2015: € 10.500
2016: € 13.020
2017: € 24.320
2018: € 17.750

Gemiddeld is dat € 22.686. Opvallend is dat sinds het spel met BN-ers wordt gespeeld de pot lager eindigt. Laten we namelijk de series tot en met 2003 buiten beschouwing, dan is het gemiddelde maar € 18.664.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #517 Gepost op: 13-02-2019, 23:21:49 »
Opvallende mol acties van de mol worden nooit direct in beeld gebracht.

Wel toch? Een paar jaar terug faalde (ik gebruik de spoiler maar)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vol in beeld bij iets met rodeo's vlak voor de finish.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #518 Gepost op: 14-02-2019, 00:46:30 »
niet slecht mollen, gewoon kandidaats, zo kun je anders alles kromredeneren en dan zijn er 10 mollen ;)
Nee hoor nog maar 6. Flauw hé?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #519 Gepost op: 14-02-2019, 09:38:45 »
Wel toch? Een paar jaar terug faalde (ik gebruik de spoiler maar)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vol in beeld bij iets met rodeo's vlak voor de finish.

Bij Thomas kwam elke molactie uitvergroot in beeld. Nu zijn ze wat voorzichter, maar er komen nog steeds molacties in beeld. Het verschil is dat door montage trucjes ook andere kandidaten nu meer verdacht worden gemaakt.