Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413474 keer)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #540 Gepost op: 16-02-2019, 22:36:08 »
Ik vond het veelzeggend hoe stil Merel was na de dubbele executie terwijl de andere drie (vooral Niels en Sinan) er spontaan op los speculeerden wat er nou gebeurd was. Het lijkt me moeilijk om daar als Mol in mee te gaan.

Helemaal mee eens. Het kan echt verdriet zijn geweest, maar ook een goed ingeleefd en voortgezet acteerwerk.

Ik zat in het begin op merel, maar stapte daar door het door het programma ingebrachte molduel-gevoel tussen rp en Jamie over. Tijd om naar Merel terug te keren. Of niet... ik weet het voor nu even niet meer. Eerst alle topics nog maar eens doorspitten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #541 Gepost op: 16-02-2019, 23:50:07 »
Dacht ik ook meteen  :)
Net zoals ze als allereerste een joker opensloeg om er een vrijstelling uit te halen. De makers wilden dat in beeld, want de opening van het hele seizoen toonde de jokermaker en mocht niemand een joker openmaken dan was dat voor niets geweest.
En Sinan dan, die deed dat meteen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #542 Gepost op: 17-02-2019, 00:07:04 »
Mensen strepen Merel af omdat ze emotie toont bij de test. Maar ik denk dat de test voor de mol nog steeds enorm stressvol is. Dus ik zou daar een mol niet op afschrijven. Sowieso is het al spannend om alle ogen op je gericht te krijgen bij je scherm. Gaan ze iets zien aan je? En ook als mol kan je het best erg vinden als kandidaten moeten vertrekken. Zelfs een schuldgevoel hebben. We hebben eerder mollen zien huilen bij executies volgens mij.

Sinan doet niet zoveel maar als hij van zich laat horen of iets doet dan kiest hij wel voor geld of doet ie een opdracht goed. Vrijstelling geld opdracht. Stond vrij snel op juiste balkon. Het rijden met de tractor. Links/rechts.  Ik zie hem gewoon niet echt als mol. Maar meer als een journalist. Hij observeert heel goed en verzamelt info en als hij wat doet dan doet hij het goed of staat ie op een plek die ook niet gunstig zou zijn als mol.

Niels en Sarah hebben beide rare (nep?) mollerige dingen gedaan maar hebben ook beide echt hele goede dingen gezegd en gedaan op momenten waar dat absoluut niet had gehoeven daardoor neig ik toch meer naar kandidaat.
Niels perongeluk geld pakken bij fietsopdracht. In een vroeg stadium voor geld kiezen bij wachtkamer. Jamie proberen te verbeteren bij de abseil opdracht.
Sarah het verbeteren van merel en andere kandidaten op meerdere momenten. Het cijfers zetten op de blokken. Ze hebben beide momenten dat ze echt fanatiek en kandidaats overkomen.

Sarah heeft zeker ook wel aantal keren redelijke sleutelpositie gehad. Niels minder.

Merel heeft ook zeker wel geld binnen gehaald maar wel op momenten dat het of toch niet in de pot kwam. Of op momenten die je kan verklaren doordat ze niet wilde opvallen op dat moment omdat ze in een duo zat.  Misschien heeft ze er uiteindelijk wel meer uitgemold dan dat ze heeft binnen gebracht. Ze zit voor mij het meest in het midden qua gedrag. Ze is niet heel kandidaats maar ook niet heel opvallend mols. Zat in veel opdrachten in een situatie waarop ze last minute iets anders deed of koos. Denk aan geld of vrijstelling. De wachtkamer joker. De balkon opdracht. Of in een gunstige positie om te mollen.

Ook qua hints valt er voor iedereen wel wat te vinden uiteraard, maar lijken de Merel hints wat minder mooi bedacht te zijn. Vooral naar Sarah en ook wel naar Sinan zijn de mooiere en meeste hints te vinden. Maar meestal zijn de hints vaak juist veel simpeler als ik meestal denk. Zie ze ook gerust straks zeggen. Jullie hadden het kunnen weten door de leader. Een L in een meer. Meer L.

Merel wordt vaak als warrig of nep mol neergezet door andere kandidaten en zelfs in Moltalk lijken de hints en berichten over haar een beetje tussen neus en lippen door genoemd te worden om vervolgens snel verder te gaan op een andere kandidaat.

Waarschijnlijk zit ik in een tunnel maar ik hoop toch op Merel als Mol dit jaar.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 01:38:31 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #543 Gepost op: 17-02-2019, 01:17:41 »
En Sinan dan, die deed dat meteen.

Ja heb je gelijk in. Maar Sinan zou de meest apathische mol in de geschiedenis zijn. Al hoop ik nu dat hij de mol is trouwens

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #544 Gepost op: 17-02-2019, 01:47:50 »
Aflevering teruggekeken met visie op m'n wensmol...

*Eindelijk die 4 vingers eens ín de broekzak ipv erbuiten (zie foto 35.18u.).
Dit is niet tijdens groepsfoto maar bij groepsmoment (evaluatie opdracht met Rik).
Minder druk? Viel iig op. Dus zegt dit juist wat over de 4 vingers bij de groepsfoto's en zo ja; wat.

*Zoals eerder in bovenstaande genoemd (door Rat) begint Merel bij groen station (Mol groen want gaat immers nooit naar huis).

*Zie ook wat in de theorette dat de Mol de envelop met 2 executies trekt, móet nu eenmaal gebeuren want we hebben immers geen 11 afleveringen. De Mol weet dit maar wellicht niet wie naar huis gaat en de Mol is en blijft een mens, vandaar de oprechte emotie. Lijkt dat ze ervaart hoe zwaar het bestaan vd mol kan zijn. Hoe leuk het ook is.
Dacht eerder ook aan de -1000 euro van Sinan en Sarah (en dat molacties zouden zijn) maar deze envelop móest getrokken worden mi.

*Merel heeft een enórm gore helm op, als enige. Vol aarde (vanuit de grond waaruit ze als Mol kroop? Zie foto 36.58u.).

*Bovendien (wellicht om hier de nadruk op te leggen) ook tijdens evaluatie als enige nog de -vieze- helm op (zie foto 43.38 u.) terwijl het 48 graden Celcius is?
Moet dit voor de reguliere kijker een hint zijn?

*Halve Molbiecht?; "...en dat doet een beetje zeer, had het hem gegund in de finale te komen".

*Als Niels groen scherm krijgt reageert Merel erg laat, weet ze dit of is het zo dat het haar niet zo veel uitmaakt, ze feliciteerde hem wel maar wel als laatste.

*Merel zegt bij opdracht "Getouwtrek" (als zij de laatste noot moet werpen); "en toen lag het lot van deze opdracht eigenlijk even in mijn handen". Klinkt als onderdeel van molbiecht...
M.a.w. Nu falen; duidelijk Molactie. ik MOET dus nu goed werpen.
Terwijl zij daar meer heeft lopen storen dan Sarah imho.

*Bij de Roulette- opdracht zie je Merel nog even checken; heb ik nu echt het een na laatste bakje? -Want die MÓET ik pakken-.

*Laatste voor het slapen gaan; als Rik tijdens een moment "kandidaten" zegt beweegt Merel haar hoofd vreemd op en neer. Ga kijken of dit eerder en dus vaker zo was, kan zijn dat zij dit doet omdat zij zich niet aangesproken voelt, als Mol zijnde.



*truste*


-Edit aanvulling Rat als bron-
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 02:25:28 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #545 Gepost op: 17-02-2019, 03:03:35 »
Met die gele helm lijkt ze op henk; de mol uit alfred jodocus kwak;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #546 Gepost op: 17-02-2019, 03:29:51 »
Helemaal mee eens. Het kan echt verdriet zijn geweest, maar ook een goed ingeleefd en voortgezet acteerwerk.

Dat verdriet kan toch nog wel echt zijn?? Een mol voelt ook emoties en spanning. Ik kan me voorstellen dat die er uitkomen bij zo’n heftige executie. Zij weet dat door haar haar slapie en Rick Paul naar huis zijn, dat doet gewoon zeer.

De rode schermen moesten wel in het spel komen dus de opdracht is gescript met Merel als poppetje om die envelop te pakken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #547 Gepost op: 17-02-2019, 07:59:55 »
Met haar warrigheid zou ze een nieuw type mol zijn wat altijd wel verfrissend is. Ik heb  wel nog altijd moeite met een mol in haar te zien, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet is. De vreemde acties (bijvoorbeeld de joker een aflevering later openmaken) en mogelijkheden tot geld verduistering zijn er en kan je niet negeren.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #548 Gepost op: 17-02-2019, 08:07:55 »
Ze wordt volgens mij veel verdacht maar op de app staat ze laag. Ook vreemd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #549 Gepost op: 17-02-2019, 08:58:01 »
Hmmmmmmm Merel pakt toevallig de 2 rode schermen die nodig waren om goed uit te komen met het aantal afleveringen....

Daar was inderdaad niks toevalligs aan. Ik zei, zodra duidelijk werd dat er sprake was van een envelop met twee rode schermen, al tegen mijn vriendin: "Moet je opletten, straks loopt Merel naar een van de achterste bakjes en pakt zij de envelop met de twee rode schermen!" En ja hoor...

Merels overdreven reactie toen Rik vertelde dat er een vrijstelling in een joker kan zitten, het feit dat zij als enige inderdaad een vrijstelling in haar joker vond (en dat dat zo mooi in beeld werd gebracht toen ze hem samen met Jamie open maakte) en nu het pakken van de door de productie gewenste dubbel executie, maakt het plaatje duidelijk: Merel is de Mol. Kees closed, koekie eitje!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #550 Gepost op: 17-02-2019, 09:42:42 »
Helemaal mee eens. Het kan echt verdriet zijn geweest, maar ook een goed ingeleefd en voortgezet acteerwerk.

Ik zat in het begin op merel, maar stapte daar door het door het programma ingebrachte molduel-gevoel tussen rp en Jamie over. Tijd om naar Merel terug te keren. Of niet... ik weet het voor nu even niet meer. Eerst alle topics nog maar eens doorspitten.
Het was volgens mij duidelijk echt verdriet, maar dat kan ook als Merel de mol is.

Vraag ik me in dat geval af waarom ze dan die twee rode schermen pakte. Moest dat van de produktie, of had ze wat dat betreft als mol geen voorkennis?

Want uit eigen beweging had ze nooit de kans willen vergroten dat Jamie naar huis moest. Zoveel was duidelijk. Ze was echt gek op hem.

Sowieso is het als mol niet handig om in de volgende aflevering een bliksemafleider minder te hebben.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #551 Gepost op: 17-02-2019, 10:19:06 »
Het pakken van de twee rode schermen kun je op twee manieren uitleggen.

Mols: de productie wil naar een finale met drie mensen, en de mol moest daarom de envelop met 2x rood pakken. Ook een mol kan emotioneel zijn, wetende dat ze hiermee twee mensen naar huis moest sturen met wie ze bevriend is geraakt. Dat zou kunnen verklaren waarom ze er zo gedeprimeerd bij zat tijdens het kampvuur.

Onmols: een mol wil met zoveel mogelijk kandidaten naar de volgende ronde. De mol weet wat er in welke envelop zit en zou normaal gesproken niet bewust twee rode schermen willen pakken.

Aangezien de productie nog een aflevering heeft om een extra kandidaat op een andere manier te lozen, neig ik naar de tweede optie. We hebben geen aanleiding om aan te nemen dat de productie per se naar een finale met drie mensen wilde én dat het afvallen van een extra kandidaat per se in deze aflevering moest plaatsvinden. Merel kan nog steeds de mol zijn, maar het pakken van de rode schermen vind ik daarvoor geen sterk argument.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #552 Gepost op: 17-02-2019, 10:25:09 »
Die rode schermen zouden anders de volgende aflevering er door geduwd moeten worden. Dat kost alleen maar meer moeite en hoe garandeer je dat ze er dan wel in komen? Een finale met 4 geloof ik niet in. Dat is niet meer van deze tijd.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #553 Gepost op: 17-02-2019, 10:26:32 »

Sowieso is het als mol niet handig om in de volgende aflevering een bliksemafleider minder te hebben.

Ik denk ook dat een finale met vier perfect mogelijk is, dus het kan ook gewoon pech zijn. Uit het standpunt van mol-Merel kan ze dan wel weer weten dat er al 2000 euro uit de pot gaat en dat de productie toch aanstuurt op twee afvallers. Conclusie, het is niet noodzakelijk mols of onmols.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #554 Gepost op: 17-02-2019, 10:35:38 »
Mols: de productie wil naar een finale met drie mensen, en de mol moest daarom de envelop met 2x rood pakken. Ook een mol kan emotioneel zijn, wetende dat ze hiermee twee mensen naar huis moest sturen met wie ze bevriend is geraakt. Dat zou kunnen verklaren waarom ze er zo gedeprimeerd bij zat tijdens het kampvuur.

Ik vrees dat Merel helemaal geen keuze had en dat het gewoon moest van de productie. Haar verdriet leek me oprecht. Het Molschap kan haar wel eens zwaarder zijn gevallen dan menigeen denkt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #555 Gepost op: 17-02-2019, 10:44:48 »
en Merel is het dan ook!

in plaats van tweets hebben we dit jaar de instagram posts vanrichardkingmccullough en laat daar nou toch het antwoord in zitten..

Hoe kom ik tot deze oplossing?

Bij de teksten die niet met een hoofdletter beginnen heb ik de tijden opgeteld en doorgeteld, vervolgens de letter genomen die het cijfer aangaf.

Uitkomstletters zijn
M   R   L   E   L   T   E   K   I   D   E   N   S   W


anagram van

M   E   R   E   L      W   E   S   T   ?   I   K      L   D   N

of

M   E   D   E   L   L   ?   N      W   E   S   T   R   I   K

in elk geval Merel Westrik lijkt mij..

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #556 Gepost op: 17-02-2019, 10:50:48 »
Mijn eerste mol was Merel, via een omweg naar Rick Paul ben ik hier weer teruggekomen en nu ga ik deze tunnel niet meer verlaten.  :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #557 Gepost op: 17-02-2019, 11:16:30 »
Met haar warrigheid zou ze een nieuw type mol zijn wat altijd wel verfrissend is. Ik heb  wel nog altijd moeite met een mol in haar te zien, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet is. De vreemde acties (bijvoorbeeld de joker een aflevering later openmaken) en mogelijkheden tot geld verduistering zijn er en kan je niet negeren.

Was Milouska ook niet erg warrig?

ben het verder met jullie eens. Vanaf afl 1 op Merel (en Niels) gezeten maar ze is het gewoon. Elke opdracht staat ze op strategische posities. Nu weer niet aan de uiteinden van de kokosnoten lijn, terwijl zij en Sarah de boel probeerden te verstieren met het slechte kokosnoot gooien. Als ze zelf posities mochten bepalen, dan zet je de zwakste schakels aan het einde, en niet in het midden. Zal Mol Merel ongetwijfeld zelf zo gestuurd hebben. Bij de bananenopdracht lijkt ze werkelijk niets gedaan te hebben, behalve wat heen en weer rennen naar en met anderen en panikeren. Ze lijkt me behoorlijk sportief, dus het geeft een sterk gevoel van acteren. Denk ook dat de rol haar emotioneel zwaar valt. Waar Jan vorig jaar nog genoot van alles (topmol daardoor, net als dennis toentertijd) lijkt zij vooral te piekeren, twijfelen en ik krijg weinig fun factor van haar.

Hooooop dus (ondanks de pool stug op Merel te hebben ingezet dit seizoen) dat het Sinan is, die is zo chill en lijkt overal bovenop te zitten, van een afstandje observerend. Maar het is Merel.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 11:22:18 door Nat007 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #558 Gepost op: 17-02-2019, 11:23:15 »
Was Milouska ook niet erg warrig?

Ja, maar Milouska speelde het. Bij merel lijkt het me echt haar karakter en niet gespeeld.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #559 Gepost op: 17-02-2019, 11:26:48 »
Merel was vanaf het begin mijn wensmol en ze blijft nog steeds achter in mijn hoofd zitten als mol. Niet dat ik nou zoveel redenen heb om haar te verdenken (maar dat heb ik eigenlijk bij geen een van de kandidaten). Er is ook weinig dat haar vrijpleit als mol. Ze is extreem warrig, veel warriger dan hoe ik haar 'ken' van televisie (in haar werk als journalist maar ook in langere interviews als Waar is de Mol en bijvoorbeeld haar deelname aan Weet ik veel). Dat is op zich al opvallend. Verder vind ik het opvallend dat ze nu alweer voor de zoveelste keer de spil is in een belangrijke twist in het programma. Merel haalt als enige een vrijstelling uit haar joker (moest toch een keer gebeuren, omdat het anders niet leuk is voor het programma). Merel is degene die de twee schermen-envelop trekt (lijkt me speltechnisch ook nodig geweest, want anders blijven er teveel kandidaten over). Maar tegelijkertijd: heeft de productie wel de mol nodig om dit te doen en waarom zou de productie de mol op deze manier onder de aandacht brengen? In mijn pool blijf ik lekker op Merel zitten, maar echt zeker ben ik niet.