Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413484 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #580 Gepost op: 17-02-2019, 13:44:14 »
Dat is toch al heel erg vaak beantwoord? Het zijn gewoon peanuts; Sarah stond steeds bovenaan, nu opeens onderaan door 1 opdracht. Het wil gewoon zeggen dat het allemaal kleine bedragjes zijn waar in dit geval Merel mee komt aanzetten. Niet significant. Wat wel significant is, is dat van de 25.000 er maar 8.000 in de pot zit. Dan praten we tenminste ergens over, niet over een 50-je hier of daar. Dat zit allemaal zo dicht bijelkaar, het is verwaarloosbaar. En het kenmerkt ook alleen maar de mol,  die immers met luttele bedragen goede sier wil maken.

Andere jaren was er veel meer te verdienen heb ik het idee. De opbrengst per opdracht lijkt steeds verder te dalen. 8k van de 25k (ongeveer 33%) of 12k van de 60k (ongeveer 20%). Ik weet wel wat ik beter vind. Niet het huidige seizoen.

Ik kan dus niets met dit antwoord van je. Voor mij niet overtuigend.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #581 Gepost op: 17-02-2019, 13:45:33 »
Dat is toch al heel erg vaak beantwoord? Het zijn gewoon peanuts; Sarah stond steeds bovenaan, nu opeens onderaan door 1 opdracht. Het wil gewoon zeggen dat het allemaal kleine bedragjes zijn waar in dit geval Merel mee komt aanzetten. Niet significant. Wat wel significant is, is dat van de 25.000 er maar 8.000 in de pot zit. Dan praten we tenminste ergens over, niet over een 50-je hier of daar. Dat zit allemaal zo dicht bijelkaar, het is verwaarloosbaar. En het kenmerkt ook alleen maar de mol,  die immers met luttele bedragen goede sier wil maken.

In de meeste FTM staat Sarah toch nooit bovenaan, maargoed.
Merel staat bovenaan in geld verdienen en bij geld niet verdienen staat ze onderaan in zowat alle schema’s..

Ik vind het verschil niet meer verwaarloosbaar eerlijk gezegd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #582 Gepost op: 17-02-2019, 13:56:35 »
Dat regisseur Rick in de podcast min of meer zegt dat het dit jaar een keuze was om een finale met drie te doen in plaats van vier betekent dat er óf in aflevering 7 óf in aflevering 8 twee kandidaten naar huis moesten. Ook vertelt hij dat zoiets bijzonders een heel gepuzzel is en dat je het liever wat vroeger in de serie doet zodat je daarna nog tijd hebt voor een plan B. In dit geval was die tijd er niet en had er in aflevering 8 toch echt iets geforceerd moeten worden als het inderdaad een keuze was om een finale met drie te spelen. Ik plaats dit natuurlijk in Merels topic omdat zij er netjes voor zorgde dat Rick niet in de stress hoefde te zitten.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #583 Gepost op: 17-02-2019, 14:10:41 »
Dat regisseur Rick in de podcast min of meer zegt dat het dit jaar een keuze was om een finale met drie te doen in plaats van vier betekent dat er óf in aflevering 7 óf in aflevering 8 twee kandidaten naar huis moesten. Ook vertelt hij dat zoiets bijzonders een heel gepuzzel is en dat je het liever wat vroeger in de serie doet zodat je daarna nog tijd hebt voor een plan B. In dit geval was die tijd er niet en had er in aflevering 8 toch echt iets geforceerd moeten worden als het inderdaad een keuze was om een finale met drie te spelen. Ik plaats dit natuurlijk in Merels topic omdat zij er netjes voor zorgde dat Rick niet in de stress hoefde te zitten.

Wat ik bij roulette dan zou doen: Zet de mol als een van de laatste. Als het rode scherm al eerder is gepakt, dan kan de mol er gewoon geld uit halen. Als het rode scherm nog niet is gepakt, dan moet de mol het maar doen als Plan B. Dan heb je gegarandeerd de rode schermen.

Een quote uit het opdrachtentopic:

Ik heb geprobeerd om de volgorde te vinden bij deze opdracht, dus welke kandidaat was als eerste aan de beurt t/m laatste. Dit heb ik gedaan a.h.v. het aantal enveloppen dat zichtbaar is in het kistje dat voor Rick staat, wanneer zij uitleg krijgen over de opdracht.

Volgorde waarop deze opdracht is uitgevoerd is volgens mij:
1) Rick Paul
2) Merel
3) Jamie
4) Sinan
5) Niels
6) Sarah

Zie hieronder de eerste foto met daarop van elke kandidaat het bakje met enveloppen. Bij een aantal is het verschil nauwelijks zichtbaar, mogelijk dat daar iets net andersom kan zijn. Duidelijk is wel dat Sarah in ieder geval de laatste was. ( Niels had 3 enveloppen weggenomen, vandaar dat je veel minder enveloppen bij Sarah ziet ).

Verder nog iets heel opmerkelijks gezien bij Niels. Wanneer hij aanloopt naar Rick, dan is het bakje met enveloppen helemaal vol. ( alsof hij de eerste kandidaat is ). Maar daarna komt hij meerder keren in beeld bij Rick waarbij de helft van de enveloppen weg is. Wat is hier gebeurd??

Als iemand als Sarah de mol is, zouden er dus al 5 personen kunnen zijn die een rood scherm hebben kunnen pakken. Dat biedt de optie dat zij gewoon mingeld kan pakken. De pot zo laag mogelijk krijgen is toch een van de taken van de mol. Iemand als Merel zou verplicht het rode scherm moeten pakken, waardoor ze in opdracht van de productie niet zou kunnen mollen bij deze opdracht.

Hoe later je in deze opdracht aan de beurt bent, hoe groter de kans is dat je in mijn ogen de mol bent. Dit is weer een reden voor mij waarom Merel minder verdacht is.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #584 Gepost op: 17-02-2019, 14:11:59 »
en Merel is het dan ook!

in plaats van tweets hebben we dit jaar de instagram posts vanrichardkingmccullough en laat daar nou toch het antwoord in zitten..

Hoe kom ik tot deze oplossing?

Bij de teksten die niet met een hoofdletter beginnen heb ik de tijden opgeteld en doorgeteld, vervolgens de letter genomen die het cijfer aangaf.

Uitkomstletters zijn
M   R   L   E   L   T   E   K   I   D   E   N   S   W


anagram van

M   E   R   E   L      W   E   S   T   ?   I   K      L   D   N

of

M   E   D   E   L   L   ?   N      W   E   S   T   R   I   K

in elk geval Merel Westrik lijkt mij..

Ik snap je niet. Je hebt de tijden 'opgeteld en doorgeteld'. Hoe dan? Ik zie niet zo hoe je op 7, 8, 8, etc. uitkomt

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #585 Gepost op: 17-02-2019, 14:16:42 »
Dat is toch al heel erg vaak beantwoord? Het zijn gewoon peanuts; Sarah stond steeds bovenaan, nu opeens onderaan door 1 opdracht. Het wil gewoon zeggen dat het allemaal kleine bedragjes zijn waar in dit geval Merel mee komt aanzetten. Niet significant. Wat wel significant is, is dat van de 25.000 er maar 8.000 in de pot zit. Dan praten we tenminste ergens over, niet over een 50-je hier of daar. Dat zit allemaal zo dicht bijelkaar, het is verwaarloosbaar. En het kenmerkt ook alleen maar de mol,  die immers met luttele bedragen goede sier wil maken.

Ik zit op Merel maar snap een hoop van wat ze binnenbrengt ook niet eerlijk gezegd. Neem die tuk tuk opdracht; Merel kiest zelf de enveloppen uit, waarom in godsnaam 250 euro binnenbrengen? Het meest van iedereen, als ik het me goed herinner. Was toch echt onnodig en een mol onwaardig?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #586 Gepost op: 17-02-2019, 14:19:21 »
Ik zit op Merel maar snap een hoop van wat ze binnenbrengt ook niet eerlijk gezegd. Neem die tuk tuk opdracht; Merel kiest zelf de enveloppen uit, waarom in godsnaam 250 euro binnenbrengen? Het meest van iedereen, als ik het me goed herinner. Was toch echt onnodig en een mol onwaardig?

Klopt, maar misschien is het wat Dennis Weening zei. Dat ze door die rechte straat kwam waar de kandidaten haar al zagen en dat het misschien de bedoeling was te laat te komen maar dat zou opvallen ..
Mislukte molactie?

We zullen het in afl 10 pas gaan zien wat daar achter zat

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #587 Gepost op: 17-02-2019, 14:22:31 »
Ik zit op Merel maar snap een hoop van wat ze binnenbrengt ook niet eerlijk gezegd. Neem die tuk tuk opdracht; Merel kiest zelf de enveloppen uit, waarom in godsnaam 250 euro binnenbrengen? Het meest van iedereen, als ik het me goed herinner. Was toch echt onnodig en een mol onwaardig?

Dit gebeurt te vaak. De tuktuk opdracht is in mijn optiek maar een voorbeeld.

Ik zie twee opties:
1. Ze is gewoon niet de mol.
2. Ze is de mol, maar heel veel molacties mislukken.

Dan hoop ik gewoon optie 1. Ik zou haast zeggen: Merel is de enige die ik durf af te strepen. Al durf ik eigenlijk helemaal niemand af te strepen... Lastig seizoen dit jaar...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #588 Gepost op: 17-02-2019, 14:25:13 »
Bij de tuktuk zag je juist zo duidelijk de voorkennis. Iedereen sprint naar voren en duikt op de onbelangrijke plattegronden. WHY?? Merel is de enige die koelbloedig de enveloppen selecteert. Zegt genoeg.

En ik heb de FTM hier op het forum wel gevolgd (hoewel het niet zozeer mijn topic is) en daar stond Sarah steeds bovenaan, tot aan de laatste aflevering dan. Nu dan Merel, maar het zijn allemaal zulke minieme verschillen... zoals ik al zei, je kan in 1 aflevering bij puur toeval van nummer 1 naar nummer laatst zakken, dat zegt al genoeg. Je moet toch echt meer doen, en de opdrachten goed bestuderen. Aan alleen cijfermateriaal heb je gewoon niets.

Ik vind wat Heinz zegt een goede vondst (en Merel zat ook vrij laat in de rangorde). Maar ik houd er niet van. Zoals Margriet dan de Zwarte Vrijstelling 'moest' spelen. Het zijn allemaal randzaken. Ik vind het niet de taak van de mol. Die moet gewoon geld verduisteren, klaar uit. Daarbij een rookgordijn optrekken. Maar niet aan script-grapjes meewerken, dat zou eigenlijk niet tot de taken moeten behoren.

Alleen de geschiedenis bewijst dat het wel een kerntaak is, helaas. Dus ik geloof er wel in, die joker openmaken en een vrijstelling vinden, en nu weer de 2 rode schermen trekken. Het is in feite jammer want ik vind dat de mol gebaat is bij GEEN zwarte vrijstelling, en gebaat is bij maar 1 rood scherm... om zoveel mogelijk verwarring te scheppen met jokers en alles, en zoveel mogelijk mensen in het spel te houden. Maar toch gaan ze tegen zichzelf in en werken mee aan deze grapjes. Tjsa, het is wel een feit...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #589 Gepost op: 17-02-2019, 14:27:41 »
Bij de tuktuk zag je juist zo duidelijk de voorkennis. Iedereen sprint naar voren en duikt op de onbelangrijke plattegronden. WHY?? Merel is de enige die koelbloedig de enveloppen selecteert. Zegt genoeg.

Ja maar wat levert dat praktisch op? Ze pakt de envelop met het hoogste bedrag en laat zich in de hoofdstraat binnen de tijd aan de andere kandidaten zien, dus geld is binnen. Dat is de feitelijke uitkomst. Ik ben het met je eens dat ze steeds voorkennis heeft, en ze is mijn mol sinds afl 1 maar ik baal van dit soort gestuntel als ze de mol is. Dan pak je gewoon niet de 250 euro envelop, of je zorgt flink uit de buurt van het verzamelpunt te blijven.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #590 Gepost op: 17-02-2019, 14:28:52 »
En ik heb de FTM hier op het forum wel gevolgd (hoewel het niet zozeer mijn topic is) en daar stond Sarah steeds bovenaan, tot aan de laatste aflevering dan. Nu dan Merel, maar het zijn allemaal zulke minieme verschillen... zoals ik al zei, je kan in 1 aflevering bij puur toeval van nummer 1 naar nummer laatst zakken, dat zegt al genoeg. Je moet toch echt meer doen, en de opdrachten goed bestuderen. Aan alleen cijfermateriaal heb je gewoon niets.


Toon mij dan eens die FTM schema's waar Sarah bovenaan staat? Ik heb net alle FTM schema's na  aflevering 6 bekeken. Overal staat Merel bovenaan... Dus graag met correcte informatie komen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #591 Gepost op: 17-02-2019, 14:44:01 »
Het is gewoon de info die hier op het forum te vinden is. Ik heb er met een schuin oog naar gekeken omdat het zo weinig impact heeft. Die kleine verschilletjes. Sarah stond almaar bovenaan. Het scheelde niet veel met Merel. Maar wat boekdelen sprak is dat Sarah opeens onderaan stond, gewoon door 1 aflevering. Zegt toch genoeg?! Al die lijstjes zijn niet significant.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #592 Gepost op: 17-02-2019, 14:49:05 »
Maar de vraag waarom er zoveel meer geld dan de andere deelnemers binnen wordt gehaald, wordt hier wel altijd mooi ontweken. 'Een mol verdient nooit het minst geld', kan zijn, maar een mol verdient ook niet het meest geld.
FTM is waardevol, maar niet per definitie de waarheid.

Er zijn weinig individuele opdrachten. De meeste opdrachten worden uitgevoerd met iedereen, in groepjes of in duo's. Bedragen worden in de overzichten verdeeld over de kandidaten (terecht voor de methodiek), maar in wekelijkheid kan één kandidaat meer invloed hebben gehad op de uitkomst van de opdracht.

Bij Uitstralen (€250), Wachtkamer? (€0), Links/Rechts (€250) is Merel onmiskenbaar direct zelf verantwoordelijk voor de benoemde bedragen. Ik kan ook niet ontkennen dat er niet-individuele opdrachten zijn waar ze medeverantwoordelijk is voor het binnen halen van geld. Bijvoorbeeld bij de sleutelhanger opdracht.

Echte molacties zijn vaak niet goed te verrekenen. Ze zijn ook puur speculatief, maar als aan het eind van het seizoen blijkt dat de mol iets uitgespookt heeft kan de FTM flink om gooien. Voorbeelden:
- Bij rondje om de kerk kan de (porto)communicatie verstoord zijn door de mol. Hierdoor is meer van het niet verdiende geld toe te schrijven aan de mol.
- Bij de 'zoek de verschillen'-puzzel van steentje bijdragen kan Merel expres een fout hebben gemaakt. Niet verdient geld dat nu wordt toegeschreven aan Merel & RP is dan puur de schuld van Merel.

Betekend niet dat ze ineens een zwaar negatieve inbreng heeft in de pot, maar de FTM bedragen liggen zo dicht bij elkaar dat ze wel ineens helemaal naar onder zakt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #593 Gepost op: 17-02-2019, 14:50:32 »
Het is gewoon de info die hier op het forum te vinden is. Ik heb er met een schuin oog naar gekeken omdat het zo weinig impact heeft. Die kleine verschilletjes. Sarah stond almaar bovenaan. Het scheelde niet veel met Merel. Maar wat boekdelen sprak is dat Sarah opeens onderaan stond, gewoon door 1 aflevering. Zegt toch genoeg?! Al die lijstjes zijn niet significant.

Helemaal eens ... in die lijstjes wordt ook niet helemaal meegenomen hoeveel onze Merel uit de pot heeft gehouden. Niet alleen in de laseropdracht maar ook het lingo spelletje met al haar korte woordjes etc

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #594 Gepost op: 17-02-2019, 14:52:33 »
Toon mij dan eens die FTM schema's waar Sarah bovenaan staat? Ik heb net alle FTM schema's na  aflevering 6 bekeken. Overal staat Merel bovenaan... Dus graag met correcte informatie komen.
Maar in die FTM overzichten weet niemand wat ze uit de pot heeft gehouden. Zo bleef er in de bananentros een kokertje hangen... was dat haar tros? Dan is het -500. Of de balkonopdracht. Of heeft ze elders geld weggegooid? Dat kan de balans aardig toen omslaan.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #595 Gepost op: 17-02-2019, 14:53:24 »
Het is gewoon de info die hier op het forum te vinden is. Ik heb er met een schuin oog naar gekeken omdat het zo weinig impact heeft. Die kleine verschilletjes. Sarah stond almaar bovenaan. Het scheelde niet veel met Merel. Maar wat boekdelen sprak is dat Sarah opeens onderaan stond, gewoon door 1 aflevering. Zegt toch genoeg?! Al die lijstjes zijn niet significant.

En dat klopt ook niet, Sinan staat overduidelijk onderaan nu ;)

Maargoed. Ik zoek alleen of ik dingen gemist heb, waarom ze zo verdacht wordt, maar blijkbaar is dat dus niet het geval.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #596 Gepost op: 17-02-2019, 14:55:55 »
Maar in die FTM overzichten weet niemand wat ze uit de pot heeft gehouden. Zo bleef er in de bananentros een kokertje hangen... was dat haar tros? Dan is het -500. Of de balkonopdracht. Of heeft ze elders geld weggegooid? Dat kan de balans aardig toen omslaan.
Ja precies. En dat komt omdat die verschillen zo minimaal zijn. Er komen straks bakken met mollenstreken in aflevering 10 die deze lijstjes helemaal zullen wegvagen, slechts 1 aflevering is al genoeg, zo bewijst Sarah... En het is niet dat we niet nu al zeggen wat die molacties zijn, dat hebben 'we' als Merelverdenkers wel bij elke opdracht al geroepen. Alleen het bewijs... dat volgt nog  ::jaja:: ::bravo:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #597 Gepost op: 17-02-2019, 14:58:22 »
Maar in die FTM overzichten weet niemand wat ze uit de pot heeft gehouden. Zo bleef er in de bananentros een kokertje hangen... was dat haar tros? Dan is het -500. Of de balkonopdracht. Of heeft ze elders geld weggegooid? Dat kan de balans aardig toen omslaan.

Dan staat ons nog een flinke kluif te wachten komende seizoenen. Mol kan in opdrachten de hoogste bedragen binnenhalen want buiten ons zicht om, buiten alle kennis die voorhanden is om, wordt er geld weggespeeld. waar we pas in de allerlaatste aflevering achterkomen.
Natuurlijk is dat al zolang dit programma bestaat aan de orde, maar ik kan me niet herinneren dat er veel mollen waren die daarnaast gewoon bijna het meeste zichtbare geld binnenbrachten. Al is er binnen FTM inderdaad een hoop subjectiefs gaande, per definitie, bij het toekennen van plus en minbedragen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #598 Gepost op: 17-02-2019, 15:02:49 »
Nou zeg... zo zit t echt niet.

Ze heeft vol in beeld haar best gedaan de pot zo laag mogelijk te houden en ik ga niet weer t lijstje opdreunen.

Sommigen doen net of ze alleen maar bezig is geweest met geld binnenharken.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #599 Gepost op: 17-02-2019, 15:07:18 »
Ja haha het is inderdaad een hele waslijst. En bij elke opdracht. Het is zoveel dat niet eens alles aflevering 10 kan halen. Maar we kunnen altijd nog naderhand bevestiging krijgen in het Vragenvuur :).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)