Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413649 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #720 Gepost op: 22-02-2019, 16:17:41 »
En helemaal eens met de rest van je post. Ze heeft meer geld uit de pot gehouden dan erin gespeeld en daar hoor je hier bijna niemand over  ::)

Omdat elke kandidaat dat doet als ze er 7 afleveringen in blijven. Merel vormt daar absoluut geen speciale uitzondering op.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #721 Gepost op: 22-02-2019, 16:20:57 »
Inderdaad. Anno 2019 zal een Mol op een gegeven moment wel geld moeten gaan verdienen. De kandidaten doen immers ook aan FTM. Geld verdienen hoort dus tegenwoordig ook tot het takenpakket van de Mol. Anders wordt te snel (voor zowel het publiek als de kandidaten) overduidelijk wie de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #722 Gepost op: 22-02-2019, 16:25:42 »
Inderdaad. Anno 2019 zal een Mol op een gegeven moment wel geld moeten gaan verdienen. Anders wordt te snel (voor zowel het publiek als de kandidaten) overduidelijk wie de Mol is.
Maar, dan toch liever niet de grootverdiener. Ook al ben jij een topper in het laten liggen van geld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #723 Gepost op: 22-02-2019, 16:34:31 »
Omdat elke kandidaat dat doet als ze er 7 afleveringen in blijven. Merel vormt daar absoluut geen speciale uitzondering op.

Niemand beweert dat ze een uitzondering is  ;)
En niemand beweert dat ze de beste mol allertijden is  ;)

Maar van deze 4 overgebleven mensen vind ik haar wel de leukste mol  ::joehoe::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #724 Gepost op: 22-02-2019, 16:41:29 »
Ik vind het inmiddels overduidelijk dat zij het is. Je kunt dat zij telkens op sleutelposities staat, dat zij toevallig een vrijstelling in de allereerste joker die gepakt werd uit dat bakje vindt (vlak voor die spectaculaire executie.. heel 'toevallig'), dat zij de envelop met 2 rode schermen pakt, dat zij als eerst graait naar die enveloppen bij de tuktukopdracht en dat er toevallig ook nog eens fotografisch bewijs gevonden lijkt te zijn van dat zij geld verduisterd heeft bij de laseropdracht (waarbij ze snel riep dat ze als tweede wilde gaan) toch niet anders verklaren dan met dat zij de mol is. Het spat er bij haar vanaf dat ze voorkennis heeft. Bovendien kan ik voor alle overgebleven kandidaten wel een moment opnoemen waarop zij geen voorkennis leken te hebben. Voor Merel niet. Wat mij betreft houden ze de ontknoping morgen, maar helaas...  :P Ik vind het wel lastig dat we nog 2 weken moeten wachten, want nu moet ik keer op keer uitleggen waarom zij het dan is aan vrienden/kennissen die niet allemaal hierdoor overtuigd zijn, terwijl het voor mij eigenlijk al zwart op wit staat.

En hoe veel verdient Merel nou concreet?
- 250 euro bij de laseropdracht -> waarschijnlijk heeft ze dat meegenomen zodat niet alle ogen op haar gericht zouden zijn wanneer mensen zouden gaan vermoeden dat er geld verduisterd was als mensen met kleine bedragen terugkwamen.
- 250 euro bij de bootopdracht -> de enige reden dat ze hier 100 euro meer verdiende dan de mensen uit de andere bootjes was doordat zij in het bootje zat dat als laatste werd bevrijd en dus de klok bij haar bootje later stil werd gezet. Door zo snel uit de kooi te komen heeft ze de schade alsnog weten te beperken.
- 200 euro bij de tuktukopdracht -> het kan de bedoeling zijn geweest dat die 250 euro niet binnen zou komen, maar dit kan mislukt zijn doordat ze bijvoorbeeld gespot is door een kandidaat (en aangezien er 700 euro verdwenen is kan zij uiteindelijk alsnog -500 hebben verdiend hier voor de pot).
- 750 euro bij de abseilopdracht -> dit bedrag is eigenlijk verdiend door Sarah, Sinan en Merel. Toen Sinan niet meer ging en Sarah het zo goed deed (ze had zowel haar eigen als Sinans cijfer gevonden) was het ook wel moeilijk om hier alsnog onopvallend te mollen. Had ze het alsnog kunnen doen? Ja, maar ik neem het haar in ieder geval niet kwalijk dat ze dat niet deed (en je zou dit bedrag ook Sarah en Sinan kunnen aanrekenen.. aangezien Sinan de kans vergrootte dat de cijfercode werd gevonden door niet te gaan... dus dan is Niels de mol gebaseerd op FTM?  :P).

Voor de rest heeft zij volgens mij alleen nog geld verdiend door middel van groepsopdrachten. Ik vind eigenlijk alleen het bedrag bij de abseilopdracht een noemenswaardig bedrag.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 16:44:19 door Saskiaax95 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #725 Gepost op: 22-02-2019, 16:44:14 »
Niemand beweert dat ze een uitzondering is  ;)
En niemand beweert dat ze de beste mol allertijden is  ;)

Maar van deze 4 overgebleven mensen vind ik haar wel de leukste mol  ::joehoe::

Je wilde dat mensen benadrukten dat ze meer geld uit de pot hield dan er in stak, maar dat doet iedereen. Dus dan vind ik dat geen argument om te gebruiken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #726 Gepost op: 22-02-2019, 16:49:39 »
Je wilde dat mensen benadrukten dat ze meer geld uit de pot hield dan er in stak, maar dat doet iedereen. Dus dan vind ik dat geen argument om te gebruiken.

En toch gebruik ik het  ::)

Ook een beetje lastig om in discussie te gaan met iemand die het stof van de RP tunnel nog op zich heeft  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #727 Gepost op: 22-02-2019, 16:51:55 »
En toch gebruik ik het  ::)

Ook een beetje lastig om in discussie te gaan met iemand die het stof van de RP tunnel nog op zich heeft  :P

Ik weet tenminste hoe jij je morgen om 21u30 gaat voelen. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #728 Gepost op: 22-02-2019, 16:52:54 »
Ik weet tenminste hoe jij je morgen om 21u30 gaat voelen. ::rofl::
:-*

 ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #729 Gepost op: 22-02-2019, 17:03:07 »
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat we in een situatie zitten waar we over smaken zitten te twisten. Mensen die op Merel zitten lijken over het algemeen te vinden dat ze het goed deed ondanks enkele opdrachten waar ze makkelijk geld had kunnen laten liggen en mensen die het helemaal niet zien in Merel (waaronder ik) hopen gewoon dat iemand die zo'n kansen onbenut laat de Mol niet is.

Maar totdat Merel er uit is of bekend is dat ze de Mol is, gaat het hier enkel gaan over "Ik vind dat dit wel/niet kan voor een Mol"

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #730 Gepost op: 22-02-2019, 17:07:09 »
Ja, zo kun je wel eindeloos door discussieren.

Maar eh... ben ik nou de enige die verliefd is op Merel?   ::love::
Mzahk hr cd lnk !

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #731 Gepost op: 22-02-2019, 17:11:29 »
Maar eh... ben ik nou de enige die verliefd is op Merel?   ::love::

Ik ga er even van uit dat haar vriend haar ook wel leuk vindt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #732 Gepost op: 22-02-2019, 17:15:28 »
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat we in een situatie zitten waar we over smaken zitten te twisten. Mensen die op Merel zitten lijken over het algemeen te vinden dat ze het goed deed ondanks enkele opdrachten waar ze makkelijk geld had kunnen laten liggen en mensen die het helemaal niet zien in Merel (waaronder ik) hopen gewoon dat iemand die zo'n kansen onbenut laat de Mol niet is.

Maar totdat Merel er uit is of bekend is dat ze de Mol is, gaat het hier enkel gaan over "Ik vind dat dit wel/niet kan voor een Mol"

Nou ja, ik denk dat sommige mensen ook gewoon niet zien of willen zien wat ze dan wel heeft gedaan. Persoonlijk heb ik ook wekenlang geroepen dat zij het niet was en zag ik in haar ook echt geen mol omdat een grootverdiener toch geen mol kon zijn, maar nadat ik die bananenopdracht had geanalyseerd en ik me realiseerde dat mijn hoofdverdachte het niet was en Merel waarschijnlijk dan wel de mol was begon ik ook steeds meer goede acties van haar te zien die ik eerst niet zag omdat ik haar als een nepmol/fanatieke kandidaat zag (en ik gewoon niet wilde geloven dat zij het was). Het is dus inderdaad maar net hoe je ernaar kijkt. Ze is niet perfect natuurlijk maar slecht doet ze het zeker niet. Ik vind het juist slim van haar dat ze bv. 250 euro bij de laseropdracht binnenhaalt, want je wilt niet daar al door de mand vallen als mensen in de smiezen krijgen dat er misschien geld verduisterd is. Als ze te vroeg zich te duidelijk als mol gedraagt (zoals bij RP het geval zou zijn als hij de mol was geweest), had ze zich in het vervolg van het seizoen ook veel minder goed in sleutelposities kunnen wurmen denk ik en had ze veel minder de kans tot mollen gekregen. Nu heeft ze in het vervolg van het seizoen wel goed kunnen mollen vanuit die sleutelposities en dat is uiteindelijk meer waard dan een klein bedrag dat ze ooit heeft binnengehaald ergens. 

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #733 Gepost op: 22-02-2019, 17:18:27 »
...Mensen die op Merel zitten lijken over het algemeen te vinden dat ze het goed deed...
Volgens mij valt dat wel mee (m.u.v. Lo)... en als dat zo is, is het vooral een tegenreactie op posts dat ze een slechte mol zou zijn. Misschien lees ik selectief, maar ik zie vooral berichten die zeggen dat we eerst de ontknoping moeten afwachten voordat we een oordeel vellen. (Voor zover een oordeel vellen überhaupt waarde heeft.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #734 Gepost op: 22-02-2019, 17:19:47 »
Maar eh... ben ik nou de enige die verliefd is op Merel?   ::love::
Nee hoor. Jamie ook? ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #735 Gepost op: 22-02-2019, 17:21:14 »
Maar meestal is het gewoon aannemen dat er zo'n vervolgactie is geweest, dat is elk jaar zo.
Daar ben ik het toch niet helemaal met je eens. Natuurlijk zijn er elk jaar acties die we pas in aflevering 10 zien, maar in mijn ervaring is speuren op basis van aannames wat de mol mogelijk gedaan zou kunnen hebben niet heel zinvol, want dan kun je iedereen wel de meest geniale molacties toe gaan schrijven.

In mijn ervaring is de mol de meeste jaren best vindbaar op basis van wat er wél in beeld komt. Dat betekent natuurlijk niet dat de montage hier nooit vanaf gaat wijken, maar ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als je de mol gewoonweg niet meer kan vinden. En als de mol dan ook nog degene is die het meeste geld verdient, waar zoeken we dan eigenlijk nog naar?

Verder sluit ik me aan bij wat Hulpmol zegt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #736 Gepost op: 22-02-2019, 17:21:49 »
Nee hoor. Jamie ook? ;)

 ::rofl::

Dat zal hem wel fataal zijn geworden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #737 Gepost op: 22-02-2019, 17:24:16 »
Nou ja, ik denk dat sommige mensen ook gewoon niet zien of willen zien wat ze dan wel heeft gedaan.

Deze post toonde aan wat ik wilde bedoelen. Jij ziet acties (en erkent dat ze geld binnen bracht) en vind dat helemaal geen probleem. Anderen zien zoiets liever niet. Het gaat dus enkel nog om smaak, want beide kampen erkennen wel dat ze rare dingen deed, maar ook veel geld binnen bracht. Het gaat dus enkel nog om persoonlijke smaak.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #738 Gepost op: 22-02-2019, 17:29:53 »
Deze post toonde aan wat ik wilde bedoelen. Jij ziet acties (en erkent dat ze geld binnen bracht) en vind dat helemaal geen probleem. Anderen zien zoiets liever niet. Het gaat dus enkel nog om smaak, want beide kampen erkennen wel dat ze rare dingen deed, maar ook veel geld binnen bracht. Het gaat dus enkel nog om persoonlijke smaak.
Dat is ook per definitie onderdeel van het molspeuren, denk ik. Wat de mol wel en niet kan doen blijft altijd een beetje subjectief, er zijn geen objectieve maatstaven voor. Dus waar de één een bepaalde actie nog acceptabel vindt voor een mol, zal de ander dat niet vinden en die persoon afstrepen.

Maar ik denk dat we langzamerhand een beetje afdwalen van Merel, dus laten we weer ontopic gaan ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #739 Gepost op: 22-02-2019, 17:31:10 »
Inderdaad. Anno 2019 zal een Mol op een gegeven moment wel geld moeten gaan verdienen. De kandidaten doen immers ook aan FTM. Geld verdienen hoort dus tegenwoordig ook tot het takenpakket van de Mol. Anders wordt te snel (voor zowel het publiek als de kandidaten) overduidelijk wie de Mol is.

Dan kun je het spel beter veranderen in zoek de kandidaat tussen de 9 mollen. Ik persoonlijk vind het juist het leukste dat er gesaboteerd wordt en een slim spel gespeeld wordt, waarbij je denkt... he? hoe kan dat nou? Ook voor de kandidaten, dat ze dus iets gemist hebben of totaal op een verkeerd spoor gezet zijn. Heb dat nog niet echt gezien... helaas. Misschien in aflevering 10. Maar mijn punt is dat er toch wel dingen na te speuren moet zijn zoals FTM. Een puzzel is altijd op te lossen, je moet zoeken naar dat laatste stukje om het af te maken. Maar als er geen puzzelstukjes meer gegeven worden, vind ik er niks aan dus.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...