Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415721 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #760 Gepost op: 23-02-2019, 09:11:12 »
Merel deed inderdaad wel haar best bij Op Treden, maar ik denk dat ze na Sarahs goede idee ook wel doorhad dat ze hier beter haar best kon doen aangezien de opdracht toch wel ging slagen binnen 45 minuten met Sarahs tactiek (uiteindelijk deden ze er ook maar 26 minuten over..). Verder stemde Merel wel op de opdracht binnen 30 minuten doen en probeerde ze haar zin zelfs door te drammen door tegen Rik te zeggen dat de groep voor 30 minuten had gekozen, wat zeer mols is. Verder waren Niels en Sinan hier nou ook niet echt aan het mollen... beide dames hadden verreweg de beste molpositie bij deze opdracht en Merel was het meest mols.

Zie de bovenstaande quote.  :P

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #761 Gepost op: 23-02-2019, 09:12:32 »

Ook vind ik wel dat Sarah, degene die op Merel na het meest verdacht wordt hier, in ieder geval een groot deel van die 1500 euro die verdiend is bij die blokkenpuzzelopdracht aan te rekenen valt, en dat zou haar in mijn optiek een veel slechtere mol maken (Merel probeerde hier dit bedrag wel uit de pot te houden). Merel heeft nooit zo'n hoog bedrag in de pot laten komen.
Dan ben ik gelukkig niet de enige die zo over die opdracht denkt. Dat zou echt een aanfluiting zijn als mol, dat je dan eigenlijk meteen vol voor de 1500 euro in de pot gaat als er al 4 hun handen hebben opgestoken voor de ander optie.  :-X

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #762 Gepost op: 23-02-2019, 09:15:18 »
Zie de bovenstaande quote.  :P
Inderdaad, weinig speelruimte. Nu geef je nog het signaal; we hebben € 1000 laten liggen. (We zullen nooit weten wat er zou zijn gebeurd als men voor de € 2500 had gekozen.)

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #763 Gepost op: 23-02-2019, 09:16:28 »

Online Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #764 Gepost op: 23-02-2019, 14:30:18 »
Ik vind het een erg moeilijk seizoen. De overblijvende deelnemers kunnen allen nog de mol zijn. Iedereen heeft molse en onmolse dingen gedaan.

Nu heb ik net nog eens de vorige aflevering op het gemak terug gekeken, en vooral gefocust op opdracht 1 en 3. Nu Jamie en RP eruit zijn, is het makkelijker om op de overige 4 te letten. Wat ik opmerk, is dat Merel in beide opdrachten het verdachts overkomt:

Bij het ‘getouwtrek’ doet Merel volop mee met de discussie over de 300€ betreft. Ze is daar echt heel actief in het vertragen en verwarring zaaien. De andere 3 zijn hier vrij onmols. Sinan merkt terecht op dat de 2x 150€ er sneller is de 300€. (Wat uiteindelijk dan ook zo wordt gedaan). Sarah gaat hier in mee, zegt dit aan Merel en neemt al vrij snel initiatief om de 300 terug te smijten naar Merel. Niels werkt gewoon goed mee, volgt ook Sinan.

Bij ‘geldoogsten’ is RP diegene die de meeste oranje zakken wegbrengt. Sarah staat in oranje, dus heeft al geen invloed op de oranje zakken bij de start. Zij en Merel doen weinig, behalve 2 oranje zakken laten liggen. Ook Sinan doet niet veel. Niels is onmols door de 2 oranje zakken nog mee te nemen. Hij vindt ook nog eens een koker met geld samen met Sarah. Sinan vindt als eerste een koker met geld, terwijl hij alleen stond. Ook onmols dit. Merel staat alleen aan een tros ook en zegt niets te vinden. Niemand komt controleren. Goede molpositie dus.

Alhoewel ze inderdaad wel het nodige geld heeft binnengebracht, ga ik toch voor haar als mol. De opdracht waardoor ze wordt afgeschreven is de tuktuk. Daar had ze idd beter niet binne gekomen met de 250€, maar met slechts 9 seconden over kan dit erg makkelijk een misrekening van haar kant zijn. Vooral omdat de anderen haar al in het vizier hadden.

Al bij al een mooi seizoen waarin het ons wel erg moeilijk wordt gemaakt om de mol te vinden! Wie het ook is, ik ben al heel benieuwd naar de bekendmaking en het tonen van molacties. 

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #765 Gepost op: 23-02-2019, 15:08:27 »
https://twitter.com/i/status/1096863389958225920


ik ben nu toch echt om.

Ze kijkt gewoon naar het laatste bakje. Daar in de buurt staat ook de camera.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #766 Gepost op: 23-02-2019, 16:01:05 »
Ze kijkt gewoon naar het laatste bakje. Daar in de buurt staat ook de camera.

Bij de bananenopdracht was er ook zo'n moment. "Da's raar, die heeft helemaal geen lintje," zegt ze. Daar lijkt Merel te kijken naar de camera, maar zou ook naar de opgehangen bananentrossen kunnen zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #767 Gepost op: 23-02-2019, 16:04:04 »
Of ze had het over Rick McCullough die inmiddels toch wel eens een lintje verdient.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #768 Gepost op: 23-02-2019, 16:43:57 »
Merel is net zo goed verantwoordelijk als Sarah voor het binnenbringen van 1500 euro bij opstapelen. De een heeft daar niet meer 'schuld' aan dan de ander.

Dat er geld is verduisterd bij de laseropdracht en in de tuk tuks is niet bewezen. We weten niet of er überhaupt 700 euro extra te verdienen was of dat het een fout was in de montage. Bij de laseropdracht weten we niet of er echt 350 euro per persoon te verdienen viel en of er tussendoor nog crewleden liepen die het geld weer goed legden als er wat was gevallen.

Merel ziet er elke aflevering opvallend onopvallend uit. Knotje, effen shirt, weinig tot geen make-up. Zou daar een hint in kunnen zitten?

Ze is voor mij niet verdachter dan Sarah. Eigenlijk zijn ze voor mij alle vier niet verdacht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #769 Gepost op: 23-02-2019, 18:17:44 »
Ik moet toch zeggen dat ik na het lezen van een aantal van de laatste berichten van dit topic, toch ga twijfelen tussen Niels en Merel. Sinan is het niet, punt. En Sarah's acties lijken te ondoordacht voor een Mol.

Zelf zou ik het onwijs leuk vinden als het Niels is, omdat hij zich vanaf het begin heel erg op de voorgrond heeft gezet door discussies te openen. Hij heeft ook altijd een nawoord na elke opdracht. Zijn karakter komt als kandidaat over, maar de feiten binnen een opdracht niet. Dat is wat je wilt als Mol.

Merel daarentegen komt naar mijn mening erg bedachtzaam over naar de anderen. Een beetje mysterieus in verhouding tot de rest, maar in opdrachten heeft zij ogenschijnlijk het meeste geld verdient, iets waar helaas wel over te twisten valt. Maar deze opzet wil je juist als Mol niet, lijkt mij. Ik vind Merel vaak net niet goed genoeg geacteerd en na Mollen als Jan en Thomas, zou dat wel een bergje afwaarts zijn.

Maar qua verdenkingen kan het wel kloppen. Sarah zit op Merel volgens mij. Sinan zegt dat hij op Niels en Jamie zit, maar dat is denk ik ook gemonteerd. RP en Jamie hebben vaak Merel genoemd voorheen. En Niels, die heeft dan vaak geluk gehad. Maar dan zitten ze vanaf Robert zo ongeveer al goed en dat zou zo jammer zijn.




Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #770 Gepost op: 23-02-2019, 19:29:08 »
Bij de lingo-opdracht molde Merel juist, die maakte op een gegeven moment veel 5 letterwoorden en met de 5 letterwoorden kon het minste geld verdiend worden. De meest effectieve molstrategie was hier proberen om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. Wat had je dan verwacht, dat er nauwelijks iets met zo'n opdracht verdiend wordt binnen 45 minuten? Verder waren Sinan en Niels hier al helemaal niet aan het mollen.

Merel deed inderdaad wel haar best bij Op Treden, maar ik denk dat ze na Sarahs goede idee ook wel doorhad dat ze hier beter haar best kon doen aangezien de opdracht toch wel ging slagen binnen 45 minuten met Sarahs tactiek (uiteindelijk deden ze er ook maar 26 minuten over..). Verder stemde Merel wel op de opdracht binnen 30 minuten doen en probeerde ze haar zin zelfs door te drammen door tegen Rik te zeggen dat de groep voor 30 minuten had gekozen, wat zeer mols is. Verder waren Niels en Sinan hier nou ook niet echt aan het mollen... beide dames hadden verreweg de beste molpositie bij deze opdracht en Merel was het meest mols.

Bij de Lingo opdracht kan ik voor een deel met je meegaan hoor maar de auto’s wisselden snel, reden en stonden niet stil en wat al eerder aangegeven is op dit forum is dat 7 en 6 letterwoorden veel moeilijker te maken waren. Dat kost ook veel meer tijd. Persoonlijk zou ik ook denken als kandidaat ieder woord is er eentje. Beter dan minuten zoeken naar een langer woord en 50 of 100 euro verspelen. Het is net hoe je ernaar kijkt.
Bij optreden verwacht ik niet dat de mol ( die weet dat hij goed in puzzelen is),  het puzzelgedeelte gaat doen. Het was vrije keus van de dames en Merel is een slimme dame die imo niet zal denken..... och toch al mislukt dan ga ik Sarah maar extra tips geven. Dan betekent niet dat ze beiden de mol niet zijn maar wel dat ze beiden kandidaats speelden en de opdracht lieten slagen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #771 Gepost op: 23-02-2019, 19:47:17 »
Ik ben het (natuurlijk haha!) met Saskia eens dat sommige FTM lijstjes gewoon HEEL raar zijn.

Als je geld gaat toekennen aan Merel voor de Lingo-opdracht of voor het abseilen dan snap ik wel waarom ze 1e staat in die FTM lijstjes... bij Lingo valt zij alleen aan te wijzen als iemand die geld in de pot beperkt. Rijders in de auto's die het perfect doen worden geheel vrijgesteld van geld verdienen hier? Ja, nogal wiedes dan dat van de FTM niks klopt. Zij wordt 'bestraft' voor het pakken van de beste molpositie en het geld houden UIT de pot???

Bij het abseilen zijn het allen Sarah en Sinan geweest die de juiste code ingaven. Hoe kun je dan Merel het volle pond laten bepalen? Sommigen houden Sinan zelfs vrij van geld!

En de hele discussie van Optreden, ik zie Merel daar niks bijzonder goeds doen. L en R schrijft ze erop ja, alsof dat een wereld van verschil is. Zij dacht gewoon, jammer, het is al klaar, met 30 min weet ik dat ik een mol kans heb, maar 45 min gaat ZEKER gehaald worden hoezeer ik ook probeer. En dat was ook zo, het was al gepiept in 26 minuten. Het enige wat ze nog kon doen is achter Sarah aanhobbelen en het 'goed' doen. Immers een kans iemand die haar verdenkt dan uit te schakelen, wat een aflevering later WEL lukte met Robert.

Ik zie er allemaal louter molacties in. Zal ook mijn tunnelvisie zijn, vast, maar die FTM klopt echt totaal niet, hoe je het ook wendt of keert. Het feit alleen al dat er zoveel lijstjes circuleren met onderling heel kleine verschillen zegt al genoeg. En dat Sarah wekenlang 1e stond, dan door 1 opdracht (-1000, puur kansberekeninh) opeens laatste. Het zegt allemaal niks, gewoon elke opdracht goed los bestuderen is dus het devies...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #772 Gepost op: 23-02-2019, 19:49:53 »

Ik zie er allemaal louter molacties in.

Die actie bij de kooi niet vergeten. Dat was echt een van de beste ooit...

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #773 Gepost op: 23-02-2019, 19:52:51 »
Ik ben het (natuurlijk haha!) met Saskia eens dat sommige FTM lijstjes gewoon HEEL raar zijn.

Als je geld gaat toekennen aan Merel voor de Lingo-opdracht of voor het abseilen dan snap ik wel waarom ze 1e staat in die FTM lijstjes... bij Lingo valt zij alleen aan te wijzen als iemand die geld in de pot beperkt. Rijders in de auto's die het perfect doen worden geheel vrijgesteld van geld verdienen hier? Ja, nogal wiedes dan dat van de FTM niks klopt. Zij wordt 'bestraft' voor het pakken van de beste molpositie en het geld houden UIT de pot???

Bij het abseilen zijn het allen Sarah en Sinan geweest die de juiste code ingaven. Hoe kun je dan Merel het volle pond laten bepalen? Sommigen houden Sinan zelfs vrij van geld!

En de hele discussie van Optreden, ik zie Merel daar niks bijzonder goeds doen. L en R schrijft ze erop ja, alsof dat een wereld van verschil is. Zij dacht gewoon, jammer, het is al klaar, met 30 min weet ik dat ik een mol kans heb, maar 45 min gaat ZEKER gehaald worden hoezeer ik ook probeer. En dat was ook zo, het was al gepiept in 26 minuten. Het enige wat ze nog kon doen is achter Sarah aanhobbelen en het 'goed' doen. Immers een kans iemand die haar verdenkt dan uit te schakelen, wat een aflevering later WEL lukte met Robert.

Ik zie er allemaal louter molacties in. Zal ook mijn tunnelvisie zijn, vast, maar die FTM klopt echt totaal niet, hoe je het ook wendt of keert. Het feit alleen al dat er zoveel lijstjes circuleren met onderling heel kleine verschillen zegt al genoeg. En dat Sarah wekenlang 1e stond, dan door 1 opdracht (-1000, puur kansberekeninh) opeens laatste. Het zegt allemaal niks, gewoon elke opdracht goed los bestuderen is dus het devies...

Maar Merel kan toch ook een andere positie kiezen en Niels de Lingo laten doen? Dan ligt het niet aan jou als de opdracht slaagt. Hetzelfde toch met optreden. Ook vrije keus.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #774 Gepost op: 23-02-2019, 19:58:54 »
Die actie bij de kooi niet vergeten. Dat was echt een van de beste ooit...

 ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #775 Gepost op: 23-02-2019, 20:15:14 »
Wat  betreft de lingo opdracht, was het niet zo dat de S in ieder gegeven  beginwoord zat. De S bleef er altijd in  net zoals de mol....



Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #776 Gepost op: 23-02-2019, 20:16:05 »
De kooi, daar kan ik eindeloos naar kijken... die 30 seconden zijn goud waard! Waar vind je zoiets eerder? Zeker top-10 molacties aller tijden!

Maar Merel kan toch ook een andere positie kiezen en Niels de Lingo laten doen? Dan ligt het niet aan jou als de opdracht slaagt
Je wilt dat juist wel! Opdracht was mislukt maar er was geen mingeld dus natuurlijk kwam er nog wel wat in de pot, kan ze toch prachtig mee sieren? Als mol pak je de beste molpositie om te mollen, dus dat deed ze, heel simpel toch? Ze scoort het ene 50-je na het andere, ziet niet Gestart/Gestort, enz. Robert moet er aan te pas komen om er nog wat van te maken.

Dus wat jij zegt, daar gaat het helemaal niet over. Jij zegt in feite: ga ff lekker niks doen als mol dan kom je niet in de FTM lijstjes. Dus de Sinan-strategie. Is natuurlijk onzin, als mol wil je JUIST in de molpositie zitten en JUIST lekker zogenaamd geld verdienen, en bovenaan die lijstjes komen. Terwijl ze bij Lingo ik weet niet hoeveel honderden uit de pot houdt schrijven sommigen op dat ze lekker verdient voor de pot. Hoeveel beter wil je het hebben als mol?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #777 Gepost op: 23-02-2019, 20:17:31 »
Mooi gevonden, Moedermol!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #778 Gepost op: 23-02-2019, 20:21:13 »
Bij Lingo op de parkeerplaats is het niet duidelijk of 1300 euro veel of weinig is. We zien wederom te weinig van de opdracht.
Het is moeilijk om te zeggen of het een goede molactie/slechte kandidatenactie of juist een slechte molactie/goede kandidatenactie is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #779 Gepost op: 23-02-2019, 20:24:31 »
Er zit wel een S in Westrik ja, anders weet ik niet of dit het juiste topic is  ::rofl::

En Lingo, als je steeds 50 legt dan is dat automatisch al molwinst, want je kunt ook 200 leggen, en de tijd verstrijkt... dus je kunt wel zien dat er flink gemold is in de eerste helft (totdat Robert aankwam).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)