Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413538 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #800 Gepost op: 24-02-2019, 00:15:22 »
Kan iemand uit de Merel tunnel haar gekke actie verklaren bij de laatste joker opdracht? Wat heb je daar aan als je de mol bent? Ik kan het echt niet verzinnen. Het lijkt me niet de bedoeling dat een mol kandidaten actief gaat helpen aan vrijstellingen/jokers? Dat zou ik persoonlijk igg nogal flauw vinden en een beetje spelbederf.

Als ze de Mol is, is haar tactiek om de warrige kandidaat uit te hangen. Even zo'n vergissinkje maken, versterkt dat gevoel toch even. Je weet nooit wie je er nog mee liggen hebt. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #801 Gepost op: 24-02-2019, 00:16:24 »
Kan iemand uit de Merel tunnel haar gekke actie verklaren bij de laatste joker opdracht? Wat heb je daar aan als je de mol bent? Ik kan het echt niet verzinnen. Het lijkt me niet de bedoeling dat een mol kandidaten actief gaat helpen aan vrijstellingen/jokers? Dat zou ik persoonlijk iig nogal flauw vinden en een beetje spelbederf.
Het is alleen verklaarbaar vanuit haar mol zijn.
Een kandidaat maakt die fout niet. Zeker Merel niet. Denk dat ze wilde dat Niels doorging omdat hij haar minder verdenkt.
Ook super onnatuurlijke reactie achteraf  ::)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #802 Gepost op: 24-02-2019, 00:18:19 »
Dit is gewoon niet te verklaren. Niet als mol en niet als kandidaat.

Ofwel had ze als kandidaat berekend dat ze nooit meer kon winnen en dan denkt ze: mss moet ik mezelf eens verdacht maken? Dan moet je ofwel zeker zijn dat Niels de mol is ofwel heel zeker zijn dat Sarah de mol is en Sinan niet voor Sarah gaat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #803 Gepost op: 24-02-2019, 00:19:02 »
De productie heeft natuurlijk ook graag dat er niet twee, maar slechts één kandidaat op de Mol zit. Niels in het spel houden komt hen dus ook goed uit.

Die Merel, ze stond dus niet te rekenen hoe ze zelf de joker kon winnen, maar hoe ze uit moest komen om hem in de schoot van Niels te werpen! Missie geslaagd, maar wat een slecht acteerwerk zeg. Je zou denken dat Sarah als actrice dat meteen doorziet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #804 Gepost op: 24-02-2019, 00:19:07 »
Ja, de warrige kandidaat uithangen (die dus onmogelijk de Mol zou kunnen zijn) en mogelijk iemand een vrijstelling geven die jou niet verdenkt. Maar dat laatste is wel érg lullig (voor de kandidaat die afvalt ondanks dat hij jou verdenkt) en je schiet er als Mol weinig mee op behalve dat je kan zeggen dat er zelfs in de finale nog iemand je niet verdacht. Dus ik vraag me af of dat tweede echt een reden is geweest.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #805 Gepost op: 24-02-2019, 00:20:57 »
Het is alleen verklaarbaar vanuit haar mol zijn.
Een kandidaat maakt die fout niet. Zeker Merel niet. Denk dat ze wilde dat Niels doorging omdat hij haar minder verdenkt.
Ook super onnatuurlijke reactie achteraf  ::)

Ik kan me perfect inbeelden dat een kandidaat die fout maakt. Zeker Merel, die heel het seizoen al vrij warrig overkomt. En dan nog eens de stress erbij van de finale. Weinig speciaals.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #806 Gepost op: 24-02-2019, 00:22:20 »
Ik kan me perfect inbeelden dat een kandidaat die fout maakt. Zeker Merel, die heel het seizoen al vrij warrig overkomt. En dan nog eens de stress erbij van de finale. Weinig speciaals.

Dan schat je haar toch verkeerd in denk  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #807 Gepost op: 24-02-2019, 00:22:28 »
Ja, de warrige kandidaat uithangen (die dus onmogelijk de Mol zou kunnen zijn) en mogelijk iemand een vrijstelling geven die jou niet verdenkt. Maar dat laatste is wel érg lullig (voor de kandidaat die afvalt ondanks dat hij jou verdenkt) en je schiet er als Mol weinig mee op behalve dat je kan zeggen dat er zelfs in de finale nog iemand je niet verdacht. Dus ik vraag me af of dat tweede echt een reden is geweest.

Tycho miste destijds ook de finale ondanks dat hij wel op Susan zat. Dat is nu juist het probleem met finalevrijstellingen: soms komen daardoor kandidaten in de finale die op basis van hun kennis van het doen en laten van de Mol die plek gewoon niet verdienen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #808 Gepost op: 24-02-2019, 00:22:43 »
Dit is gewoon niet te verklaren. Niet als mol en niet als kandidaat.

Ofwel had ze als kandidaat berekend dat ze nooit meer kon winnen en dan denkt ze: mss moet ik mezelf eens verdacht maken? Dan moet je ofwel zeker zijn dat Niels de mol is ofwel heel zeker zijn dat Sarah de mol is en Sinan niet voor Sarah gaat.

Eens. Ik vind het echt niet ondenkbaar dat ze een black-out had en per ongeluk de verkeerde koos, omdat ze zoveel aan het doorrekenen was. Iemand anders opperde al dat dit in het schaken ook wel eens voorkomt.

Ik snap ook niet waarom je jezelf als mol zo in de schijnwerpers zou zetten. Alleen maar om er voor te zorgen dat Niels, die haar misschien niet verdenkt (maar volgens meerdere Merel tunnelaars op dit forum verdenkt iedereen Merel), door te laten gaan. Ik geloof daar persoonlijk niet in.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #809 Gepost op: 24-02-2019, 00:23:20 »
Ik kan me perfect inbeelden dat een kandidaat die fout maakt. Zeker Merel, die heel het seizoen al vrij warrig overkomt. En dan nog eens de stress erbij van de finale. Weinig speciaals.

Dan heeft Merel jou perfect om de tuin geleid!   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #810 Gepost op: 24-02-2019, 00:25:36 »
De productie heeft natuurlijk ook graag dat er niet twee, maar slechts één kandidaat op de Mol zit. Niels in het spel houden komt hen dus ook goed uit.



Dit dacht ik eerst ook, maar Niels zegt dat Sarah het 100 procent zeker niet is en dat het dus ofwel Merel ofwel Sinan is.

Sinan is er uit, dus ook Niels zal vol op Merel gaan inzetten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #811 Gepost op: 24-02-2019, 00:26:35 »
Eens. Ik vind het echt niet ondenkbaar dat ze een black-out had en per ongeluk de verkeerde koos, omdat ze zoveel aan het doorrekenen was. Iemand anders opperde al dat dit in het schaken ook wel eens voorkomt.

Ik snap ook niet waarom je jezelf als mol zo in de schijnwerpers zou zetten. Alleen maar om er voor te zorgen dat Niels, die haar misschien niet verdenkt (maar volgens meerdere Merel tunnelaars op dit forum verdenkt iedereen Merel), door te laten gaan. Ik geloof daar persoonlijk niet in.

Als ze werkelijk een black out had, hoe kan het dan dat ze vervolgens de test gewoon beter heeft gemaakt dan Sinan? Was ze zo snel hersteld van die black out en van de teleurstelling dat ze het verprutst had?

Kortom: het was een uitgekookte actie van de Mol. Menig anti-Merel-forumlid zal over twee weken moeten toegeven dat hij/zij fiks om de tuin is geleid door een gehaaide Mol!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #812 Gepost op: 24-02-2019, 00:28:32 »
Het zou wel een erg flauwe actie zijn van een mol om iemand bewust een vrijstelling te geven. Dat is een stuk erger dan Patrick die Art een joker gaf.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #813 Gepost op: 24-02-2019, 00:30:03 »
Als ze werkelijk een black out had, hoe kan het dan dat ze vervolgens de test gewoon beter heeft gemaakt dan Sinan? Was ze zo snel hersteld van die black out en van de teleurstelling dat ze het verprutst had?


Sinan zat haar en zij op Sarah. Ik snap je hier niet.

Een black-out is het ook niet, gewoon een vergissing.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #814 Gepost op: 24-02-2019, 00:31:29 »
en mogelijk iemand een vrijstelling geven die jou niet verdenkt. Maar dat laatste is wel érg lullig (voor de kandidaat die afvalt ondanks dat hij jou verdenkt)
Het zou wel een erg flauwe actie zijn van een mol om iemand bewust een vrijstelling te geven. Dat is een stuk erger dan Patrick die Art een joker gaf.

Zou best wel unfair zijn idd, ze kan zich nog wel verschuilen achter het feit dat het 50% kans was of er een vrijstelling inzat, (Rik husselde deze) hopelijk zat er geen merkje op... (arme Sinan)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #815 Gepost op: 24-02-2019, 00:32:52 »
Als ze werkelijk een black out had, hoe kan het dan dat ze vervolgens de test gewoon beter heeft gemaakt dan Sinan? Was ze zo snel hersteld van die black out en van de teleurstelling dat ze het verprutst had?

Kortom: het was een uitgekookte actie van de Mol. Menig anti-Merel-forumlid zal over twee weken moeten toegeven dat hij/zij fiks om de tuin is geleid door een gehaaide Mol!

Ik snap de link met de test niet helemaal in deze? Dat zijn toch twee totaal verschilende momenten. Ik noem het nu een black-out, maar dat is bij nader inzien niet helemaal de juiste term. Ik bedoel niet dat ze opeens letterlijk alles was vergeten. Alleen dat ze zo gefocust was op het doorrekenen en niet dat ene stokje pakken, dat ze het per ongeluk toch deed. Ik kan me persoonlijk voorstellen dat dit je overkomt, ook omdat dit een psychologisch verschijnsel is dat zich wel vaker voordoet. Heeft verder niks met de test te maken in mijn optiek.

Ik wil ook best geloven dat Merel de mol is (twijfel zelf tussen haar en Sarah), maar Merel staat ook nog steeds pontificaal bovenaan het FTM lijstje volgens mij. Dat lijkt me echt het laatste wat de mol wil en vind ik moeilijk te verklaren of goed te praten. Dus mocht ze idd de mol zijn, dan heeft ze naar mijn mening wel iets uit te leggen. Maar dat zullen we over twee weken zien.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 00:38:14 door Lorey »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #816 Gepost op: 24-02-2019, 00:42:26 »
-Wijst Merel hier een zogenaamde molshoop aan? (@28.47u. uitz. gemist).
-"Applaus voor jezelf".... en dan zeer langzaam klappen.....komt altijd wat cynisch over imo (@33.11 uitz. gemist).

*Mollen leven daar niet geloof ik maar kan wat heimwee veroorzaken bij een Mol tijdens zo'n opdracht?*


Edit; aanvullen -applaus verhaal-
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 00:58:06 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #817 Gepost op: 24-02-2019, 01:06:58 »
Die hele actie, het is allemaal weer zo heerlijk krom. Precies zoals je bij de mol verwachten kunt. Het is ook hetgeen wat mij op Merel gezet heeft, die enorme kromheid in alles, oorspronkelijk niet de molacties. Er klopt gewoon niets bij haar, ergo, ze is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #818 Gepost op: 24-02-2019, 01:26:24 »
Ja, de warrige kandidaat uithangen (die dus onmogelijk de Mol zou kunnen zijn) en mogelijk iemand een vrijstelling geven die jou niet verdenkt. Maar dat laatste is wel érg lullig (voor de kandidaat die afvalt ondanks dat hij jou verdenkt) en je schiet er als Mol weinig mee op behalve dat je kan zeggen dat er zelfs in de finale nog iemand je niet verdacht. Dus ik vraag me af of dat tweede echt een reden is geweest.

Mja, Tygo-Freek gebeurde ook maar dat was nog zonder echte inmenging door Susan voor zover ik het goed onthouden heb. Dat Merel voor de show een vrijstelling in joker moet openen en twee rode schermen moet pakken want komt de productie beter uit. Ala.

Maar zo iemand naar huis sturen (Sinan) die jou wel verdenkt ter faveure van Niels mja nee. Al past het nog zo goed in haar warrige molprofiel (Jon benutte dat ook) vind ik het toch minder. Pak dan zoals Patrick Stoof en vele anderen mollen voor Merel gedaan hebben zelf die joker met vrijstelling.

Dan laat je de kandidaten het onderling uitmaken in een test wie er in de finale staat.

Enfin, is het nog te laat om mij hier bij te voegen? ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 01:35:37 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #819 Gepost op: 24-02-2019, 01:31:54 »
Ik dacht wel dat Susan dit expres deed in het spel (4 op rij) hoor. Merel had minder aanleiding, volgens mij zaten beide heren op haar. Het was dus gewoon weer een kromme actie die haar warrigheid moet bevestigen blijkbaar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)