Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413440 keer)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #820 Gepost op: 24-02-2019, 01:39:40 »
het foutje bij het jokerspel kan wat mij betreft echt gewoon een blackout/brainfreeze zijn, zowel als kandidaat of als mol, hoeft niet altijd met voorbedachte rade te zijn
denk overigens niet dat Merel de mol is

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #821 Gepost op: 24-02-2019, 03:35:20 »
Denk niet dat Merel het is. Omdat ze opnieuw het goed doet en geld binnen brengt waar ze zou kunnen mollen in de Vizier opdracht. Ze maant Sinan aan tot wat meer haast en uiteindelijk laat ze bovendien zien dat het echt sneller kan en hoe (even aantikken, drone vliegt sneller, een keer tikken en hij zoomt mooi in). Ze krijgt toch het scherm niet omdat Sinan een tikkeltje eigenwijs is. Ze haalt opnieuw evenveel als Sarah en meer dan Niels binnen wat ze als Mol best had kunnen voorkomen denk ik. Het is hetzelfde als in veel eerdere opdrachten. Ze haalt niet alleen veel geld binnen, ze lijkt weinig uit de pot te houden of halen.

In mollen met de vrijstelling geloof ik niet al te erg. Het is vooral een gok spel en denk dat een Mol ook niet zoveel invloed wil iemand naar de finale te laten gaan.

De biecht van de executie vond ik enorm suggestief maar misleidend. Ze zegt namelijk helemaal niet dat ze op Sarah zit of die haar mol zou zijn. Ze zegt alleen maar dat Sarah zich ontpopt heeft tot vlinder. Dat kan alles betekenen, net zo goed dat ze het leuk vind om te zien dat Sarah van heel onzeker en gespannen naar meer zeker en ontspannen is gegaan.

Enfin, vind haar een leuke vrouw en denk dat ze een slimme, goede kandidaat is. Die in de stress een vergissing heeft gemaakt die je vaker ziet: zo veel overdenken dat je per ongeluk de stap neemt die je juist niet wil zetten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #822 Gepost op: 24-02-2019, 06:26:35 »
Ik denk dat de productie liever niet wilde dat Merel twee keer een joker zou openen en een vrijstelling zou vinden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #823 Gepost op: 24-02-2019, 08:46:59 »
wacht even, dan moet de productie dus tijdens het spel tegen haar gezegd hebben: "maak een fout" ?
Heel onwaarschijnlijk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #824 Gepost op: 24-02-2019, 08:49:10 »
het foutje bij het jokerspel kan wat mij betreft echt gewoon een blackout/brainfreeze zijn, zowel als kandidaat of als mol, hoeft niet altijd met voorbedachte rade te zijn
denk overigens niet dat Merel de mol is
tuurlijk kun je choken op zo'n moment, maar je zag toch duidelijk dat het heel slecht geacteerd was?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #825 Gepost op: 24-02-2019, 09:08:25 »
Op grond van Merels gedragingen in de laatste aflevering neig ik ernaar toch naar voor haar te gaan als mol. Ze lijkt niet op haar gemak als Niels haar vraagt of ze de mol is. Ze kijkt een paar de andere kant op (mag hij haar gezicht niet zien?) terwijl ze amicaal doet en een arm om zijn schouder slaat.
Het komt op mij gewoon over als een mol die het heel lastig heeft.
Daartegenover reageert Sarah op de vraag van Niels of ze de mol is heel ontspannen en zegt gewoon: ik ben het niet (ontspannen armgebaren)
Ik ga er hierbij vanuit dat Niels de mol niet is. Hij is duidelijk het spoor bijster op dit moment en daarom stelt hij iedereen de vraag.

Ik vond ook dat bij het jokerspel er slecht geacteerd uit zag. Geveinsd zag het er voor mij uit.
Misschien wilde ze Niels graag in de finale hebben om persoonlijk voorkeur
Misschien omdat hij haar niet zou verdenken
Je zou je haast gaan afvragen of het in 'opdracht' van de productie was. Maar zouden ze zover gaan?

Edit: al het binnengehaalde geld ten spijt, ik begrijp het echt niet
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 09:15:37 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #826 Gepost op: 24-02-2019, 09:37:34 »
Sinan zat haar en zij op Sarah.

Nee hoor. Dat maak jij ervan omdat het binnen jouw tunnel zo past.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #827 Gepost op: 24-02-2019, 09:46:42 »
wacht even, dan moet de productie dus tijdens het spel tegen haar gezegd hebben: "maak een fout" ?
Heel onwaarschijnlijk
Maar niet onmogelijk. Gevalletje "dat zou de mol nooit doen!"?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #828 Gepost op: 24-02-2019, 09:47:47 »
wacht even, dan moet de productie dus tijdens het spel tegen haar gezegd hebben: "maak een fout" ?
Heel onwaarschijnlijk

Natuurlijk niet tijdens het spel. Dat is allang vooraf met haar doorgesproken: "Mocht je in een positie komen dat je zelf de joker wint, maak dan een fout. Want het is niet handig als jij voor de tweede keer de vrijstelling uit de joker haalt.'
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #829 Gepost op: 24-02-2019, 10:31:12 »
Natuurlijk niet tijdens het spel. Dat is allang vooraf met haar doorgesproken: "Mocht je in een positie komen dat je zelf de joker wint, maak dan een fout. Want het is niet handig als jij voor de tweede keer de vrijstelling uit de joker haalt.'

Maar ze was helemaal niet in de positie om.de joker te winnen....
Als ze de stick rechtsboven er uit gehaald had was moest Niels de cruciale stick pakken en zou Sinan de joker winnen

Nergens voor nodig dus.....

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #830 Gepost op: 24-02-2019, 10:32:00 »
.

Ik snap ook niet waarom je jezelf als mol zo in de schijnwerpers zou zetten. Alleen maar om er voor te zorgen dat Niels, die haar misschien niet verdenkt (maar volgens meerdere Merel tunnelaars op dit forum verdenkt iedereen Merel), door te laten gaan. Ik geloof daar persoonlijk niet in.

Dit ::jaja::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #831 Gepost op: 24-02-2019, 10:34:36 »
Je hoort het over twee weken wel.  ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #832 Gepost op: 24-02-2019, 10:37:54 »
Je hoort het over twee weken wel.  ;D
Stom dat het nog zo lang duurt.  :P


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #833 Gepost op: 24-02-2019, 11:45:44 »
..... (Rik husselde deze) .....

Deed hij dat? We hebben het niet gezien dus misschien deed hij maar alsof.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #834 Gepost op: 24-02-2019, 12:08:50 »
Menig anti-Merel-forumlid zal over twee weken moeten toegeven dat hij/zij fiks om de tuin is geleid door een gehaaide Mol!

Ik denk dat ik ook een anti-Merel-forumlid ben, maar ik denk wel al een tijdje dat ze de mol is (met tegenzin). Ik ben gewoon niet zo onder de indruk van haar molacties.

Ik kan weinig aanwijzen wat echt veel geld heeft gekost. Het meest typische vind ik die vermeende geldgraaiactie in de laseropdracht. Ze heeft 250 euro gepakt om die te maskeren. Maar 6/9 kandidaten haalden de finish al niet. Van de overige 3 denk ik dat het alleen bij RP een verschil heeft gemaakt. Per saldo heeft ze die opdracht gewoon geld verdiend. Dus eigenlijk is het gewoon een mislukte molactie.

Andere mislukte molacties bij de tuk tuk opdracht en in mindere maatje de mandjesopdracht waar Sarah en Sinan wel gewoon de pot veel geld kostten. Dan nog veel opdrachten waar haar gedrag niet of nauwelijks verschil heeft gemaakt (maar dat is vaak zo bij de mol en kan ik haar niet aanrekenen.)

Maar goed, ze heeft vast nog wel een paar dingen gedaan die niet in zo duidelijk beeld waren. Ze is niet de slechtste mol ooit, maar ze is ook niet de beste mol ooit.

Niels een vrijstelling geven kost de pot niets en aangezien hij Sarah totaal niet verdenkt, zal hij haar in de finale ook verdenken. Het enige wat ze bereikt is dat ze haar warrige imago bevestigt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #835 Gepost op: 24-02-2019, 12:16:33 »
Ik kom hier even een open deur intrappen. Waarom wordt hier niet verbolgen gereageerd op het feit dat Merel indien ze de mol is, gewoon even Niels een finale-vrijstelling geeft?

Een paar afleveringen terug schreeuwde menige leden moord en brand omdat Niels een jokertje gejat had. 1 joker. Als Niels de mol zou zijn, zou dit absoluut niet door de beugel kunnen, dit is spelbederf etc...

Wat doet Merel hier dan even als mol? Gewoon een vrijstelling cadeau doen voor de finale? Zoiets vind ik echt onacceptabel. Dus ik hoop echt dat ze de mol niet is, want deze actie heeft veel meer invloed dan een jokertje stelen. Of wordt deze mening niet gedeeld? Ik snap er steeds minder van, hoe meer ik de beelden terugkijk.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #836 Gepost op: 24-02-2019, 12:18:40 »
Ik kom hier even een open deur intrappen. Waarom wordt hier niet verbolgen gereageerd op het feit dat Merel indien ze de mol is, gewoon even Niels een finale-vrijstelling geeft?

Een paar afleveringen terug schreeuwde menige leden moord en brand omdat Niels een jokertje gejat had. 1 joker. Als Niels de mol zou zijn, zou dit absoluut niet door de beugel kunnen, dit is spelbederf etc...

Wat doet Merel hier dan even als mol? Gewoon een vrijstelling cadeau doen voor de finale? Zoiets vind ik echt onacceptabel. Dus ik hoop echt dat ze de mol niet is, want deze actie heeft veel meer invloed dan een jokertje stelen. Of wordt deze mening niet gedeeld? Ik snap er steeds minder van, hoe meer ik de beelden terugkijk.

Ik vind dit ook echt een hele rare actie, maar misschien was het wel oprecht een warrige actie van haar. We weten dat niet zeker. Van Niels weten we wel zeker dat hij niet 'per ongeluk' zijn joker met die van Evelien heeft omgewisseld (waar ik overigens geen problemen mee heb, ondanks dat het niet de meest sympathieke actie is).

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #837 Gepost op: 24-02-2019, 12:22:37 »
Zoals Sinan al zei in zijn dagboek... De Mol wist dat hij, haar al vanaf aflevering 3 in het vizier had.
Doodeng voor de Mol. Abseilen moest goed gaan. Sinan houdt haar in de gaten. Na afloop van de Serenade (tijdens wordt ze ook toegezongen en ze klapt voor de muzikanten) wordt ze door Rick Paul in problemen gebracht tijdens het overleg. Ze loopt vast. Gaat de vragen herhalen en kan alleen maar vreemd lachen en slecht acteren. Sinan wist het nu zeker. Niels moet de vrijstelling krijgen. Sinan mocht niet in de finale komen. Het is haar gelukt. Niels zat op Sinan. Nu zal hij moeten kiezen. Helaas vind ik ook Merel matig in het mollen. Maar dat geldt voor alledrie. Teveel posities waarin je als Mol veel meer geld had kunnen verduisteren/niet pakken. Persoonlijk een beetje teleurstellend maar dat geldt ook voor vele opdrachten dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 12:24:08 door Blinker »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #838 Gepost op: 24-02-2019, 12:23:16 »
Zoiets vind ik echt onacceptabel. Dus ik hoop echt dat ze de mol niet is, want deze actie heeft veel meer invloed dan een jokertje stelen.
Het doel heiligt alle middelen. Ongeacht of dit het doel is van een kandidaat of de mol.

Susan Visser deed iets vergelijkbaars. (Min of meer de vrijstelling cadeau doen aan Freek Bartels.) Jon van Eerd (samen met Dennis Storm) doet een vrijstelling cadeau aan Viviënne van den Assem. Patrick Stoof besloot ooit om zelf een vrijstelling te pakken zodat Karin deze niet kon pakken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #839 Gepost op: 24-02-2019, 12:28:42 »
Zelf een vrijstelling pakken vind ik veel beter als mol. Gewoon vol in het spel gaan en win je hem, leuk. Win je hem niet, dan verdient de terechte winnaar hem, maar niets cadeau gaan geven.

Ik kan trouwens de actie van Merel maar op 2 manieren verklaren:

1. Merel is de mol en ze denkt dat Niels nog twijfelt tussen haar en Sinan. Met een beetje geluk gaat Sarah uit het spel en kiest Niels uiteindelijk voor Sinan. Dan verdenkt enkel Sinan haar in de finale.

2. Merel is niet de mol en denkt al 5 stappen verder. Ze weet dat Niels nooit op Sarah gaat inzetten en ze heeft het gevoel dat Sinan haar verdenkt. Dus gunt ze even Niels de vrijstelling om eerst Sinan er uit te spelen en dan zonder zorgen de finale van Niels te winnen.

Ik vind het beiden geen aanneembare verklaringen, maar ik kan gewoon niet geloven dat je zoiets in 'een warrig moment' doet.