Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413541 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #880 Gepost op: 25-02-2019, 12:04:15 »
Tuurlijk... maar dat was zo slecht geacteerd...

Dat is het hem nou net; het is niet geacteerd; het is echt!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #881 Gepost op: 25-02-2019, 12:14:35 »
Dat is het hem nou net; het is niet geacteerd; het is echt!
Merel als de Stine van dit seizoen, met haar "de waarheid liegen"  :P

Ik kan er echt (nog) niet bij dat die reactie spontaan zou kunnen zijn. Het zag er zo nep uit.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #882 Gepost op: 25-02-2019, 12:18:24 »
Dat is het hem nou net; het is niet geacteerd; het is echt!

Ik ga hier met je mee. Het was gewoon een vergissing. Zowel een mol als kandidaat kan die maken.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #883 Gepost op: 25-02-2019, 12:52:42 »

Ja, als ze de mol blijkt te zijn sta ik gek te kijken. Ik geloof er toch niet in.

Dit dus  ::jaja::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #884 Gepost op: 25-02-2019, 15:12:23 »
Ik vind het ook moeilijk om haar als mol te zien. Het zou kunnen dat de opzet van de opdrachten haar parten speelt, in de zin dat de grote hoeveelheid groepsopdrachten effectief mollen dit seizoen moeilijk maakt. Dan verwacht ik echter wel dat ze geld uit de pot speelt op momenten dat dat relatief onverdacht kan. Bij de volgende opdrachten heeft ze dat m.i. nagelaten:

2.2 Uit stralen
5.3 Sleutelhanger
6.2 Links/rechts

Bij 5.3 kun je nog aanvoeren dat mollen daar lastig was, omdat Sinan niet meedeed en het daardoor teveel in de gaten zou lopen als ze de boel zou saboteren. Bij 2.2 en 6.3 was het m.i. echter totaal onnodig om plusgeld te verdienen. Dat ze er tussendoor bij 6.1 (Steentje bijdragen) dan weer wat uitspeelt vind ik te mager.

Niet dat ik compleet verbaasd ben als ze toch de mol blijkt te zijn. Maar dan ben ik wel erg benieuwd naar haar molacties. Buiten (of binnen) ieders zicht stoute dingen doen maakt leuke tv, maar als het uiteindelijk geld in de pot brengt valt het buiten de taak van de mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #885 Gepost op: 25-02-2019, 16:37:43 »
Wat als Merel niet de mol is en met de jokeractie de aandacht op haar wilt richten? Slecht toneelstuk om in de schijnwerpers te komen. Dat mensen haar daarom gaan verdenken. Misschien had ze wel uitgeteld dat ze toch niet de joker zou krijgen. Dan kun je op deze manier ook een einde maken aan het spel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #886 Gepost op: 25-02-2019, 16:45:52 »
Soms lijkt iets slecht acteerwerk, maar is het gewoon echt.
Als Merel de mol is, hoop ik dat ze gewoon een fout maakte.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #887 Gepost op: 25-02-2019, 18:08:30 »
Ik begin te geloven dat Merel een kandidaat is die de tactiek van Ruben vorig jaar heeft afgekeken. Ze omarmt haar (al dan niet gespeelde) warrigheid en exploiteert dit in het spel, om zichzelf zo verdacht te maken bij de andere kandidaten.

Dit zou kunnen verklaren waarom ze van die vreemde dingen doet, zoals fout gaat staan bij de Serenade, terwijl ze eerst duidelijk aan iedereen laat merken dat ze goed staat. Waarom zou je dit doen als je de mol bent? De kans is groot dat andere kandidaten je hierop gaan aanspreken, dus moet je dit gaan verklaren en een act neerzetten tegenover de hele groep. Dat is een groot en onnodig risico, aangezien meerdere kandidaten al verkeerd stonden. Ik kan me niet voorstellen dat de mol dit risico wil nemen, al vrij vroeg in het spel ook. Zo heeft ze meerdere momenten waarbij ze zichzelf onnodig in de schijnwerpers zet:

-   Bij Op Treden geeft ze de verkeerde keuze door aan Rik, in bijzijn van de hele groep
-   In de eerste aflevering gaat ze eerst voor vrijstellingen en dan toch voor geld (dit valt op, ze wordt hier direct op aangesproken door Sarah)
-   De joker opdracht in aflevering 8 waarbij ze het verkeerde stokje pakt en de joker aan Niels geeft

De warrigheid van Merel is te vergelijken met de onhandigheid van Ruben. Eerst deed hij het nog per ongeluk, maar omdat hij vanwege zijn onhandige acties als hoofdverdachte werd gezien, besloot hij later om zijn onhandigheid te gebruiken als tactiek om dit zo te houden. Dit heeft goed voor hem uitgepakt. Merel wordt ook veel verdacht in de groep, ze wordt al vanaf aflevering 3 genoemd in de verdachtenlijstjes van kandidaten en Sarah, Sinan en Niels lijken haar alledrie als hoofdverdachte te hebben.

Dit verklaart ook waarom ze toch ook veel individueel geld in de pot brengt, op momenten dat het niet nodig is, en geen mingeld pakt op momenten dat het gemakkelijk kan. Ik meen dat Ruben vorig jaar in deze fase ook bovenaan stond in FTM en toch werd hij nog veel verdacht (door kijkers en kandidaten).

Merel lijkt me een hele slimme vrouw, die dit spelletje niet ingaat zonder een bepaald idee. Als kandidaat lijkt deze tactiek voor haar goed uit te pakken. Als ze toch de mol blijkt te zijn, snap ik niet wat het achterliggende idee is. Lijkt me niet de bedoeling dat je jezelf onnodig verdacht maakt.

Het blijft speculeren, maar ik kan veel van haar acties toch niet verklaren als ze de mol is. Ik vind de suggestieve theorieën over ''mislukte molacties'', waardoor ze per ongeluk geld inbrengt niet overtuigend. Mocht ze toch de mol zijn, dan ben ik oprecht benieuwd naar haar molacties en uitleg.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #888 Gepost op: 25-02-2019, 18:16:15 »
Over afkijken gesproken: Als Merel de mol mocht zijn, dan is ze op haar manier in ieder geval nog enigszins origineel. Sarah zou met haar dyslexie, discalculie en algehele 'naïviteit' een imitatiemilouska zijn, terwijl Niels in veel opzichten de geest van Jan zou hebben opgeroepen.
Woosie down?

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #889 Gepost op: 25-02-2019, 18:26:16 »
Over afkijken gesproken: Als Merel de mol mocht zijn, dan is ze op haar manier in ieder geval nog enigszins origineel. Sarah zou met haar dyslexie, discalculie en algehele 'naïviteit' een imitatiemilouska zijn, terwijl Niels in veel opzichten de geest van Jan zou hebben opgeroepen.

Daat zit wat in. Persoonlijk heb ik liever een goede mol (Niels of Sarah in dit geval) die actief probeert om de pot laag te houden, dan een originele mol die het meeste geld van iedereen inbrengt zonder dit weer weg te spelen op momenten dat het kan. Het idee van de mol zijn is niet om zo origineel mogelijk te zijn, maar om zo min mogelijk geld te verdienen en niet ontmaskerd te worden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #890 Gepost op: 25-02-2019, 18:29:57 »
Daat zit wat in. Persoonlijk heb ik liever een goede mol (Niels of Sarah in dit geval) die actief probeert om de pot laag te houden, dan een originele mol die het meeste geld van iedereen inbrengt zonder dit weer weg te spelen op momenten dat het kan. Het idee van de mol zijn is niet om zo origineel mogelijk te zijn, maar om zo min mogelijk geld te verdienen en niet ontmaskerd te worden.

Daar zit eveneens veel in. Niels zou ik persoonlijk zo kort na Jan en met het hele jokerdebacle diep betreuren. Beide vrouwen zouden bij de ontknoping nog kunnen verrassen met hun molacties - maar ik hou mijn hart vast.  ;)
Woosie down?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #891 Gepost op: 25-02-2019, 18:31:45 »
Het idee van de mol zijn is niet om zo origineel mogelijk te zijn, maar om zo min mogelijk geld te verdienen en niet ontmaskerd te worden.
Volgens mij is het idee van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te laten belanden. Dat heb ik een beetje tegen op het argument dat Merel teveel geld binnenbrengt. Ik geloof dat er ruim 25000 euro uit de post is gebleven, ik vind het veel interessanter om te weten hoeveel daarvan op het konto van Merel (of Sarah of Niels for that matter) komt.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #892 Gepost op: 25-02-2019, 18:37:54 »
Volgens mij is het idee van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te laten belanden. Dat heb ik een beetje tegen op het argument dat Merel teveel geld binnenbrengt. Ik geloof dat er ruim 25000 euro uit de post is gebleven, ik vind het veel interessanter om te weten hoeveel daarvan op het konto van Merel (of Sarah of Niels for that matter) komt.

Ook daar ben ik het mee eens. Ik vrees een beetje - en ik hoop vurig dat ik het mis heb - dat we weer een hoop brouhaha van de Avro (en de minder kritische kijkers) krijgen over 'een hi!sto!risch! lage pot en dus een fan!tas!ti!sche! Mol', maar dat die relatie er niet is. Dat is wel een beetje een patroon dat zich de afgelopen tien jaar aftekent namelijk... Maar ik laat me graag - liefst plezierig - verrassen.
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #893 Gepost op: 25-02-2019, 18:40:37 »
Daat zit wat in. Persoonlijk heb ik liever een goede mol (Niels of Sarah in dit geval) die actief probeert om de pot laag te houden, dan een originele mol die het meeste geld van iedereen inbrengt zonder dit weer weg te spelen op momenten dat het kan. Het idee van de mol zijn is niet om zo origineel mogelijk te zijn, maar om zo min mogelijk geld te verdienen en niet ontmaskerd te worden.


Kijk dan maar eens goed naar de huidige stand van de pot en naar hoe hoog het bedrag had kunnen zijn. Merel heeft echt heel veel geld uit de pot weten te houden. Zaterdag heb je nog kunnen zien hoe slim ze dat deed bij het spel met du voorkorven op het strand. Niet gezien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #894 Gepost op: 25-02-2019, 18:43:04 »
Ik kom hier even een open deur intrappen. Waarom wordt hier niet verbolgen gereageerd op het feit dat Merel indien ze de mol is, gewoon even Niels een finale-vrijstelling geeft?

Een paar afleveringen terug schreeuwde menige leden moord en brand omdat Niels een jokertje gejat had. 1 joker. Als Niels de mol zou zijn, zou dit absoluut niet door de beugel kunnen, dit is spelbederf etc...

Wat doet Merel hier dan even als mol? Gewoon een vrijstelling cadeau doen voor de finale? Zoiets vind ik echt onacceptabel. Dus ik hoop echt dat ze de mol niet is, want deze actie heeft veel meer invloed dan een jokertje stelen. Of wordt deze mening niet gedeeld? Ik snap er steeds minder van, hoe meer ik de beelden terugkijk.

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik Sinan heel graag in de finale had gezien (en hij daar eigenlijk het meeste recht op had omdat hij als enige kandidaat al lang op de goede mol zat)

Sinan beweerde achteraf ook dat zijn mol (Merel) hem "in de laatste ronde op desinformatie had getrakteerd."

Hij lijkt er dus echt uit te zijn gewerkt.

Ik weet niet of het Merels eigen keuze was, dus ik kan er op dit moment niks meer van vinden. Voor de rest lijkt ze vooral opdrachten van de productie uit te voeren.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #895 Gepost op: 25-02-2019, 18:47:32 »
Volgens mij is het idee van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te laten belanden. Dat heb ik een beetje tegen op het argument dat Merel teveel geld binnenbrengt. Ik geloof dat er ruim 25000 euro uit de post is gebleven, ik vind het veel interessanter om te weten hoeveel daarvan op het konto van Merel (of Sarah of Niels for that matter) komt.

Klopt, dat bedoel ik o.a. met zo min mogelijk geld verdienen. Maar Merel brengt geld in op momenten dat het niet hoeft. Bij de tuktuks bv brengt ze 250 binnen, terwijl dit -250 had kunnen zijn. Ze heeft dit helemaal op eigen houtje gedaan, zonder andere kandidaten in de buurt. Net als bij de laseropdracht, waar veel kandidaten af gingen. Merel brengt met 250 het grootste bedrag binnen. Dat is toch raar om te doen als je doel is om de pot zo laag mogelijk te houden? De pot had 500 euro lager kunnen zijn. Als mol wil je toch ook absoluut niet bovenaan het FTM lijstje te eindigen lijkt me.

Persoonlijk zou ik het gewoon leuker vinden als een mol niet bovenaan het FTM lijstje staat, hoeveel geld ze er uiteindelijk ook uit heeft gespeeld. Maar dat is een kwestie van smaak waarschijnlijk. Hoeven we ook niet over te discussiëren verder.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #896 Gepost op: 25-02-2019, 18:48:10 »

Kijk dan maar eens goed naar de huidige stand van de pot en naar hoe hoog het bedrag had kunnen zijn. Merel heeft echt heel veel geld uit de pot weten te houden. Zaterdag heb je nog kunnen zien hoe slim ze dat deed bij het spel met du voorkorven op het strand. Niet gezien?

Nee. Heb ik niet gezien. Wat heeft ze precies gedaan?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #897 Gepost op: 25-02-2019, 18:59:54 »
Ik kan er echt (nog) niet bij dat die reactie spontaan zou kunnen zijn. Het zag er zo nep uit.

Gevalletje bedenk het zo gek en het is gebeurd, probeer het zo echt mogelijk te bedenken en je liegt. Zo ook met dit. Het ziet er zo overdreven nep uit dat ik er wel in geloof dat dit Merels natuurlijke reflex is.

Ze liet het al blijken bij de twee rode schermen die ze uit haar enveloppe trok. Daarvan was ze de hele dag daarop stil en van slag. Het is zoals Kees zei: ook als mol hoef je niet spanning oid te acteren. Want de sfeer tijdens de executie maakt dat ookal weet je dat je groen krijgt het toch spannend blijft.

Dus nee dit acteert ze niet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #898 Gepost op: 25-02-2019, 19:07:14 »
dat we weer een hoop brouhaha van de Avro (en de minder kritische kijkers) krijgen over 'een hi!sto!risch! lage pot en dus een fan!tas!ti!sche! Mol', maar dat die relatie er niet is.

Dat schoot mij bij Margriet als mol dus in het verkeerde keelgat. Die op de borst klopperij lage pot staat gelijk aan geweldige mol. Nee die hebben niet automatisch een verband. Een hoop nepmollende kandidaten die de pot veel geld kosten waardoor de mol minder goed eigenhandig geld uit de pot kan houden maakt het een mindere mol imo.

Vandaar dat ik dan nu wel in dit topic mijn tentje heb opgezet. Maar toch liever een Sarah als Milouska v2.0 of Niels als Jan v2.0 zie. Want dan is Merel straks de beste mol ooit bij een pot van minder dan 10.800 euro :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #899 Gepost op: 25-02-2019, 19:11:59 »

Kijk dan maar eens goed naar de huidige stand van de pot en naar hoe hoog het bedrag had kunnen zijn. Merel heeft echt heel veel geld uit de pot weten te houden. Zaterdag heb je nog kunnen zien hoe slim ze dat deed bij het spel met du voorkorven op het strand. Niet gezien?

Dat de pot zo laag is komt vooral door de aard van de opdrachten.

-Over bruggen, grote kans dat de meerderheid voor de vrijstellingen zou gaan.
-Uitstralen, vaak gaan er meerdere kandidaten af bij dit soort opdrachten.
-Wachtkamer psychologisch spel iedereen die min geld had was kandidaat.
-Stapelgek, geen geld te verdienen er was zelfs een optie dat de hele pot leeg zou gaan.
-Steentje bijdragen, er kon geld ingezet worden dat uit de pot zou  gaan.
-Links/ rechts, bij iedereen die niet op tijd binnenkwam ging er geld uit de pot.
-Reddingslijn, geen geld te verdienen
-Roulette, 2000 uit de pot
-Ten val brengen, geen geld te verdienen