Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413641 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #900 Gepost op: 25-02-2019, 19:20:36 »
Dat de pot zo laag is komt vooral door de aard van de opdrachten.

-Over bruggen, grote kans dat de meerderheid voor de vrijstellingen zou gaan.
-Uitstralen, vaak gaan er meerdere kandidaten af bij dit soort opdrachten.
-Wachtkamer psychologisch spel iedereen die min geld had was kandidaat.
-Stapelgek, geen geld te verdienen er was zelfs een optie dat de hele pot leeg zou gaan.
-Steentje bijdragen, er kon geld ingezet worden dat uit de pot zou  gaan.
-Links/ rechts, bij iedereen die niet op tijd binnenkwam ging er geld uit de pot.
-Reddingslijn, geen geld te verdienen
-Roulette, 2000 uit de pot
-Ten val brengen, geen geld te verdienen

Dat is een correcte analyse, die we zelfs nog wat kunnen comprimeren. Er komt - in willekeurige volgorde - geen of weinig geld in de pot door:

A) Onmogelijke opdrachten
B) De introductie van mingeld bij (gedeeltelijk) mislukken
C) Nepmollende kandidaten
D) Opdrachten waarin geen geld te verdienen valt
E)  Aantrekkelijke alternatieven voor geld in de vorm van jokers en vrijstellingen
F) Daadwerkelijke molacties

« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 20:22:38 door Michmol »
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #901 Gepost op: 25-02-2019, 19:22:26 »
Ik dacht dat ik t Merel topic openklikte ...

Oh ja toch wel  ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #902 Gepost op: 25-02-2019, 19:41:29 »
Ik dacht dat ik t Merel topic openklikte ...

Oh ja toch wel  ::)

Helemaal gelijk, graag  ::ontopic::


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #903 Gepost op: 25-02-2019, 19:49:01 »
Helemaal gelijk, graag  ::ontopic::

Dit topic gaat over de vraag of Merel de mol is. Bij herhaling wordt in dit en andere topics beweerd dat Merel de mol niet kan zijn omdat zij teveel geld binnenbrengt. In het verlengde daarvan - dus of in het geval van Merel het FtM-narratief opgaat - hebben o.a. Moedermol en ik nog eens de redenen samengevat waarom die theorie niet altijd op hoeft te gaan. Dat was dus wel degelijk  ::ontopic::, ook al werd Merels naam niet om de drie woorden genoemd...  :-\\
Woosie down?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #904 Gepost op: 25-02-2019, 19:58:49 »
Waar het mij (en anderen) om gaat is dat de discussie regelmatig afdwaalt richting veel geld verdienen = slechte mol. We weten A nog helemaal niet zeker dat het Merel B het getuigd niet echt respectvol naar de kandidaat in kwestie.

Dat soort berichten worden vanaf nu weggehaald.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #905 Gepost op: 25-02-2019, 20:04:18 »
Waar het mij (en anderen) om gaat is dat de discussie regelmatig afdwaalt richting veel geld verdienen = slechte mol. We weten A nog helemaal niet zeker dat het Merel B het getuigd niet echt respectvol naar de kandidaat in kwestie.

Dat soort berichten worden vanaf nu weggehaald.

Met uitzondering van die laatste zin was dat dus precies de strekking van mijn berichten...
Woosie down?

Offline Laravds

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #906 Gepost op: 25-02-2019, 21:01:34 »
Edit: negeer dit bericht, ik had het niet gecheckt en was verkeerd  ::schaam::

Ik heb al veel gelezen dat de actie van Merel tijdens de balkonopdracht vreemd was maar een deel hiervan wordt precies niet besproken.
(Sorry als dit wel al besproken is maar ik ben het nog niet tegengekomen.)
Merel stond eerst op het juiste balkon en gaat helemaal op het einde naar het verkeerde, dat is inderdaad vreemd. Maar als je naar de beelden kijkt, komt eerst Sarah plots op het balkon van Merel, je ziet ze even praten en daarna loopt Merel naar een ander balkon, het verkeerde en Sarah blijft staan op dat balkon.

Wat ik denk dat het kan betekenen:

-Sarah is de mol: ze zag dat Merel juist stond en wou daar nog iets aan veranderen dus doet alsof zij daar moet staan. Eventueel overtuigt ze Merel dat haar balkon een verdieping hoger is.
Het rare hieraan is dat er al anderen fout staan dus dat het geen zin heeft om nog mensen fout de doen staan. Ook lijkt het me raar, als Merel een kandidaat is, dat ze overtuigt is dat ze juist staat maar dan toch naar een ander balkon gaat omdat iemand anders zegt dat ze fout staat. Je kan als kandidaat toch niet zomaar geloven wat iemand anders zegt?

-Merel is de mol: ze ging juist staan omdat dat als mol logisch is als je anderen al fout ziet staan. Sarah denkt dat Merel fout staat en dat zij daar eigenlijk moet staan. Merel spreekt Sarah niet tegen want waarom zou ze verhinderen dat er zo twee extra mensen fout staan?

De situatie waarin Merel de mol is lijkt me het meest logische (of minst vreemde). Sowieso blijft het wel iets raars. Als mol is het op dat moment niet meer nodig om fout te staan want anderen staan al fout. Het is zeker niet nodig om twee mensen actief fout te doen staan maar je kan het wel laten gebeuren als een kandidaat dat (onbewust) wel probeert. Niels stond ook fout dus we weten dat de mol bij die opdracht sowieso fout stond, Merel is hierbij de enige die eerst wel juist stond. Volgens mij was ze blijven staan als Sarah niet was gekomen maar dat kan ik natuurlijk niet weten.




 
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 21:21:44 door Laravds »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #907 Gepost op: 25-02-2019, 21:03:14 »
Merel stond eerst op het juiste balkon en gaat helemaal op het einde naar het verkeerde, dat is inderdaad vreemd. Maar als je naar de beelden kijkt, komt eerst Sarah plots op het balkon van Merel, je ziet ze even praten en daarna loopt Merel naar een ander balkon, het verkeerde en Sarah blijft staan op dat balkon.

Heb je een tijdsaanduiding daarvan. Zou het graag terug kijken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #908 Gepost op: 25-02-2019, 21:10:12 »
Nee. Heb ik niet gezien. Wat heeft ze precies gedaan?

Ze stond op de juiste positie in het veld om te zorgen dat er een heleboel bedragen niet in de voorkorf belandden. En ze mikte minstens één keer een niet gecontroleerde schijf in het vuur. Kijk het nog maar eens terug.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Laravds

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #909 Gepost op: 25-02-2019, 21:20:52 »
Heb je een tijdsaanduiding daarvan. Zou het graag terug kijken.

Ik heb net even de opdracht herbekeken en blijkbaar ben ik fout. Ik dacht echt dat ik dat zo gezien had maar ik heb me vergist, ik vond het al zo raar dat niemand anders daar iets over zei. Ik dacht dat ik eens een nuttige bijdrage had...   ::schaam:: Volgende keer eerst checken voor ik iets post!

Mijn excuses!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #910 Gepost op: 25-02-2019, 21:21:57 »
Ik heb net even de opdracht herbekeken en blijkbaar ben ik fout. Ik dacht echt dat ik dat zo gezien had maar ik heb me vergist, ik vond het al zo raar dat niemand anders daar iets over zei. Ik dacht dat ik eens een nuttige bijdrage had...   ::schaam:: Volgende keer eerst checken voor ik iets post!

Mijn excuses!

Geen probleem. Het kon zijn dat ik iets gemist had. ;)

We zitten er allemaal wel eens naast. ::ok::

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #911 Gepost op: 25-02-2019, 21:44:27 »
Ze stond op de juiste positie in het veld om te zorgen dat er een heleboel bedragen niet in de voorkorf belandden.

Zojuist teruggekeken. Waarom staat Merel op een betere positie dan Sarah of Niels, of zelfs Sinan? Elke persoon staat hier op een positie om te mollen. Zelf Sinan, die niks in het vuur gooide, had een een schijf in z'n onderbroek kunnen stoppen en de opdracht was mislukt. De mol hoeft hier niet eens iets te doen, deze opdracht was echt onmogelijk.

En ze mikte minstens één keer een niet gecontroleerde schijf in het vuur. Kijk het nog maar eens terug.

Ik denk dat je hiermee doelt op dat moment met Sarah, waarbij ze haar schijf niet laat zien? Het beeld wordt hier afgekapt op het moment dat Sarah vraagt of Merel de schijf wil laten zien, daarna zie je het vanuit een andere camera hoek. Kan dus ook zo lijken door de montage. Daarnaast gooit Merel de schijf zodanig in het vuur dat Sarah kan lezen wat erop staat, Sarah kijkt er ook nog naar. Nog belangrijker: waarom zou ze dit vol in het zicht van Sarah doen, terwijl het veel makkelijker kan zonder dat iemand het merkt? Dat zou ik juist helemaal niet slim vinden.
Sarah zegt ook nog in haar biecht dat iedereen op een gegeven moment schijven in het vuur gooide, zonder dat er iets gecheckt werd. Dus verkeerde schijven in het vuur gooien was voor iedereen mogelijk.

Tenzij je een heel specifiek moment hebt waarbij duidelijk is dat Merel een verkeerde schijf in het vuur gooit, kunnen we hier niet zoveel mee volgens mij. Ben eigenlijk van mening dat je uit deze opdracht niks kan halen qua molacties. Zoals ik al eerder zei: onmogelijke opdracht.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #912 Gepost op: 25-02-2019, 22:42:58 »
Heerlijk seizoen met al die twijvel. Merel kijkt Nilson aan, zou dit misschien zand in de ogen zijn. Nilson die denkt dat hij wint, maar zij weet wel beter.. (Wraak van de Joker) Of teken dat ze er nu wel aan toe is, om het te weten en op Nilson zit.



Voor de pol staan ze op de goed volgorde met wat Rik zegt: Een winnaar, een verliezend Finalist en een Mol.
Maar die rode jurk he van Sarah.. Rood van verliezer, Wit van de winnaar (Met het Blauw van de presentator krijg je Rood, Wit, Blauw  ::rofl::) en Zwart van de Mol.

« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 22:51:53 door Pierce_Brosnan »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #913 Gepost op: 25-02-2019, 22:50:53 »
Mooi plaatje, maar ik zie twee gespannen mensen en een iemand die er heel rustig bij  staat. Alsof de klus al geklaard is?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #914 Gepost op: 25-02-2019, 23:40:17 »
Het blijft een seizoen vol twijfel. Ik zit dan wel al vanaf mijn schot voor de boeg op Merel; er zijn toch nog zoveel rare dingen aan te wijzen. Maar ook open minded zie ik het gewoon niet bij Sarah en Niels, dus Merel moet het toch wel zijn ondanks die rare dingen. Ik denk dat ze de rol gewoon volledig heeft onderschat, al heel snel onder een vergrootglas is komen te liggen en daarom maar af en toe "te" kandidaats heeft moeten spelen om nog enige vrijheid te krijgen om te mollen. Anders zijn sommige acties niet te verklaren als mol. Misschien is dit zoeken naar een excuus om in de tunnel te blijven, maar dat is wel het gevoel dat ik steeds meer krijg.

Stel dat ze het is en Robert, Sinan en Sarah zitten al pijlsnel op jou als mol dan moet je iets. Ze verblindt Robert - die vliegt eruit. Ze bespeelt Jamie, die verdenkt haar dan ook niet. Niels gunt ze de joker, omdat ze ook in de finale nog wil kunnen mollen..

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #915 Gepost op: 26-02-2019, 00:16:27 »
Jeetje, waar is die tijd gebleven dat de ontknoping plaats vond voor de deuren van Petra of de Maya tempels? Staan ze dit jaar in een weiland met koeien.

Merel is wat mij betreft de Mol omdat ze heel secundair overkomt in verhouding tot Sarah en Niels. Ja, Sarah is actrice, maar ik weet nog wel dat Susan, Patrick, AM, Kim etc. ook steekjes lieten vallen en af en toe Mols overkwamen. Wat mij betreft komt Sarah altijd terecht over. Toen ze bijvoorbeeld tegen Niels zei dat ze niet de Mol was, dat leek niet geacteerd. Terwijl Merel de vraag direct terug speelde en over onzin ging praten, wat een duidelijke actie is van iemand die een geheim bewaart.

Ja, ik vind het raar dat Merel zoveel geld op plaatsen heeft verdiend waar ze het als Mol niet had hoeven verdienen, maar dan hoop ik maar dat ze daar een goed excuus voor geven.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #916 Gepost op: 26-02-2019, 01:20:17 »
Dat is een correcte analyse, die we zelfs nog wat kunnen comprimeren. Er komt - in willekeurige volgorde - geen of weinig geld in de pot door:

A) Onmogelijke opdrachten
B) De introductie van mingeld bij (gedeeltelijk) mislukken
C) Nepmollende kandidaten
D) Opdrachten waarin geen geld te verdienen valt
E)  Aantrekkelijke alternatieven voor geld in de vorm van jokers en vrijstellingen
F) Daadwerkelijke molacties

Als aanvulling hierop: G) Er valt uberhaupt minder te verdienen dan voorgaande jaren.

Met onbekende Nederlanders was het zelfs nog gewoonte dat er 10.000 gulden verdiend kon worden met 1(!) opdracht.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #917 Gepost op: 26-02-2019, 08:40:34 »
Ik denk dat Merel vanaf het begin door de montage als "warrig" is neergezet vanwege haar blunder bij het vrijstellingsspel. Dat mensen Merel verdenken op basis van haar vermeende warrigheid (als molstrategie) heeft denk ik dus te maken met bewuste beeldvorming door de productie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #918 Gepost op: 26-02-2019, 13:25:34 »
Het blijft een seizoen vol twijfel. Ik zit dan wel al vanaf mijn schot voor de boeg op Merel; er zijn toch nog zoveel rare dingen aan te wijzen. Maar ook open minded zie ik het gewoon niet bij Sarah en Niels, dus Merel moet het toch wel zijn ondanks die rare dingen. Ik denk dat ze de rol gewoon volledig heeft onderschat, al heel snel onder een vergrootglas is komen te liggen en daarom maar af en toe "te" kandidaats heeft moeten spelen om nog enige vrijheid te krijgen om te mollen. Anders zijn sommige acties niet te verklaren als mol. Misschien is dit zoeken naar een excuus om in de tunnel te blijven, maar dat is wel het gevoel dat ik steeds meer krijg.

Stel dat ze het is en Robert, Sinan en Sarah zitten al pijlsnel op jou als mol dan moet je iets. Ze verblindt Robert - die vliegt eruit. Ze bespeelt Jamie, die verdenkt haar dan ook niet. Niels gunt ze de joker, omdat ze ook in de finale nog wil kunnen mollen..
Ik vind dit wel een heel interessante redenering. Laat ik hem even vertalen.
Merel is de Mol. Maar ze speelt haar rol slecht, want ze doet heel veel dingen die een kandidaat zou doen.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #919 Gepost op: 26-02-2019, 15:46:33 »

Kijk dan maar eens goed naar de huidige stand van de pot en naar hoe hoog het bedrag had kunnen zijn. Merel heeft echt heel veel geld uit de pot weten te houden.
Ik begrijp ook de negativiteit niet. In elke opdracht heeft ze opzichtig zitten mollen. Noem er maar een en ik noem de molactie. Soms komt het nabij een onmogelijkheid maar dat is voor allen, zoals met de salsa. Ze probeert het althans overal.

En verder, hoe ik haar op het spoor kwam, was gewoon het slechte acteerwerk en de kromheid der dingen. Het laatste jokerspel was daar weer zo'n sprekend voorbeeld van. Ze was daar ZO'N opzichte productieassistent. Er klopt gewoon niet van. En elk jaar blijkt weer dat er randjes aan de mol zitten, dingen die gewoon niet kloppen. Dit is er duidelijk weer eentje van.

Ben ik het daar dan allemaal mee eens? Nee, ik getuig er alleen maar van. Ik was het ook niet eens dat Margriet de zwarte vrijstelling inbracht, dat is gewoon een onmolse actie, want je wilt JUIST zoveel mogelijk jokers en groene vrijstellingen het spel in om zand in de ogen te strooien. Maar de kromheid getuigt. Het 'moest' voor het spel. Ik houd er niet van, maar het is een gegeven.

Dus ja, het lijkt mij niet zo'n moeilijk seizoen, alles klopt gewoon bij Merel. Geen enkele twijfel. En ze doet het gewoon 'goed' als mol, prima molacties elke opdracht weer, 'goed' is een 8, dus het kan beter, maar je kunt niet elk jaar een mol als Jan hebben. Ze verdient alvast een dikke pluim, en wat mij betreft mag 1 van haar acties zo de top-10 aller molacties in, die van de kooi  ::ok:: :-* ::bravo:: ::jaja:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)