Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413609 keer)

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #940 Gepost op: 26-02-2019, 22:55:28 »
Ik vind dit wel een heel interessante redenering. Laat ik hem even vertalen.
Merel is de Mol. Maar ze speelt haar rol slecht, want ze doet heel veel dingen die een kandidaat zou doen.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.




Of een mol als een duck verkleed.  ::rofl:: het tenslotte bijna carnaval  ::tandpastasmiley::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #941 Gepost op: 26-02-2019, 23:39:46 »
Ik denk dat Merel heel blij was toen het afgelopen was, en dat ze het nooit weer zou doen. Ik heb nog nooit zo'n krampachtige mol gezien.

Het kan ook heel goed Sarah zijn, maar ik denk dat als Merel kandidaat was geweest, ze zich losser en spontaner had gedragen.

Dit ja.

En even over die Mollenacties. Het klinkt heel suf, maar Thomas en Jan hadden ook niet bij elke opdracht een actie uitgehaald. Sterker, ze hebben soms best onnodig geld verdiend.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #942 Gepost op: 27-02-2019, 11:38:14 »
Ik hoop op nog een dijk van een molactie in de finale, nog even helemaal losgaan :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #943 Gepost op: 27-02-2019, 11:39:31 »
Ja inderdaad Lorey, vraag gerust hoor. Maar inderdaad, het is wel eerder in dit topic al besproken zoals Hulpmol aangeeft. Die hele abseilopdracht is het grootste bewijs dat er van die FTM lijstjes niets klopt. Sommigen schreven gewoon bruut 750 toe aan Merel en 0 aan Sinan. Sinan was dus de mol. Huh???

Als je het even wel beschouwt: er gaan 2 kanjers de waterval af. Het leidt geen twijfel dat de een de ander zal controleren. Daarbij komt dat de mol dit soort opdrachten ook leuk vindt, graag doet. Viel Sinan al meteen af als mol zoals ik altijd gezegd heb.

Nou ja, en wat kan je dan nog om de opdracht te doen mislukken? Merel is de enige die dat gepoogd heeft. Op het moment supreme proberen de code te doen falen. Helaas werd zij straf gecorrigeerd door Sarah die Merel's begingetal meteen WEL riep. Dubbel bewijs alweer, Merel molt, Sarah anti-molt. Hoe kun je Merel nu aanwijzen voor 750 euro dan, zij heeft daarbij niets bijgedragen, het slot ging open door Sarah! Merel DEED tenminste wat.

Bij de tuktuk liet zij niet 1 maar 2 tuktuk's afgaan in de 2e gang. In de eerste ging het op een haar na mis. Toegegeven, ik had hier GEEN verhaal gehad als zij daar met 250 aankwam zoals Sinan en Jamie daar, ruim op tijd. Maar het was slechts 9 seconden dus op een haar na, te veel risico genomen. Hoe je het ook wendt of keert, VERDACHT is het zeker.

Bij de dorpsfoto ging ze meermaals opzichtig verkeerd maar werd gecorrigeerd door de dorpsbewoner. Die was helaas al te behulpzaam. Soms zit het ook niet mee. Maar het 2e plan zal geweest zijn verdenking van Robert af te laden, dat lukte perfect, hij moest direct naar huis... VERDACHT.

De andere opdrachten zijn denk ik al heel ruim besproken, overal de perfecte molpositie, en het meeste geld zal ze genomen hebben bij de lasers, staat buiten kijf ZEER verdacht. Op het balkon had zij net zoveel effect op het eindresultaat als Sinan. Wat doet Sinan? Niks. Wat doet Merel? Niks. Buiten de boel een beetje frustreren "iedereen moet tegelijk naar voren komen", waarna ze blijkbaar reden vond om dan ook al helemaal niks meer te doen. Toen ze zag dat het toch wel haar kant op zou gaan, opdracht mislukt, kwam er nog wat beweging. Alsof ze toch heel actief meehielp met de opdracht, beetje rennen. Maakt het allemaal alleen maar meer verdacht. Enz., wat wil je nog meer weten ;)??

En ja, het is statistisch wel een heel kleine kans dat joker met vrijstelling op het juiste vroege moment, de 2 rode schermen en het verkeerde stokje allemaal maar toeval was. Moet wel Merel als productieassistent zijn. What are the odds? Maar je leest het zowat ook van haar gezicht af, zeker bij het stokje, dat was zo slecht gespeeld. Ik snap de vlaag van verstandsverbijstering, de blunder in het schaakspel, heb ik zelf ook vaak gehad maar dat geloof ik hier toch echt niet bij. Al die kromheid, dan moet ze de mol wel zijn...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #944 Gepost op: 27-02-2019, 11:40:04 »
En even over die Mollenacties. Het klinkt heel suf, maar Thomas en Jan hadden ook niet bij elke opdracht een actie uitgehaald. Sterker, ze hebben soms best onnodig geld verdiend.
Er is geen enkele mol die in iedere opdracht een mol-actie uithaalt. Dat is gewoon ondoenlijk. En ook niet altijd mogelijk door anderen die op je neus zitten. Zoals bij het abseilen (al is dat wat Lo zei zeker een interessante optie).
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #945 Gepost op: 27-02-2019, 11:50:14 »
Bij de tuktuk liet zij niet 1 maar 2 tuktuk's afgaan in de 2e gang. In de eerste ging het op een haar na mis. Toegegeven, ik had hier GEEN verhaal gehad als zij daar met 250 aankwam zoals Sinan en Jamie daar, ruim op tijd. Maar het was slechts 9 seconden dus op een haar na, te veel risico genomen. Hoe je het ook wendt of keert, VERDACHT is het zeker.

Ik denk ook echt dat dit een typisch voorbeeld van een mislukte molactie is. De mol is de held maar net te laat is een vaak gebruikte tactiek. Waarschijnlijk heeft ze zich een bocht te vroeg gerekend ofzo en kwam ze te vroeg in het zicht van de kandidaten. Sarah en Niels hebben hier veel te “plat” gemold in mijn ogen.

Als je de posts van Lo leest lijkt het wel alsof het op haar voorhoofd geschreven staat. En dat is ook wel een beetje zo, in mijn optiek. Vind het best grappig dat er nog zo veel mensen in een andere tunnel zitten, voor mij is het 100% zeker Merel. Ik eet mijn televisie op als het niet zo is!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #946 Gepost op: 27-02-2019, 11:59:01 »
Als je de posts van Lo leest lijkt het wel alsof het op haar voorhoofd geschreven staat. En dat is ook wel een beetje zo, in mijn optiek. Vind het best grappig dat er nog zo veel mensen in een andere tunnel zitten, voor mij is het 100% zeker Merel. Ik eet mijn televisie op als het niet zo is!

Same!

Het ligt er zo dik bovenop vind ik. Snap echt niet waarom mensen nog de andere 2 mensen verdenken.
De Sarah tunnel vind ik al helemaal onbegrijpelijk, aangezien het duidelijk is dat de productie in aflevering 7 en 8 Sarah bewust verdacht wil maken door ons misleidende beelden te laten zien.
En Niels... wanneer heeft hij nou concreet de opdrachten actief verstoord? Hoe vaak stond hij op sleutelposities? Wanneer leek hij voorkennis te hebben? Zou de mol nou echt voorstellen om geen geld in te zetten wanneer daar geld mee uit de pot kan gaan? Zou de mol afdingen wanneer iemand een inzetbedrag opnoemt? Zou de mol een opengebroken joker omwisselen voor een onopengebroken joker terwijl de mol in alle seizoenen die al zijn geweest nog nooit überhaupt een joker heeft gestolen?  ???

En nu is inmiddels ook bekend dat Sinan waarschijnlijk bij de test al vol voor Merel is gegaan vanaf aflevering 3.. dus Sinan overleeft 5 executies zonder jokers/vrijstellingen door vol op de verkeerde te gaan terwijl Evi waarschijnlijk vol voor Evelien is gegaan en zij er in aflevering 2 (toen ze voor het eerst geen vrijstelling had) al uitlag?  ???

Het is duidelijk... sommige mensen willen gewoon niet accepteren dat Merel de mol is.  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #947 Gepost op: 27-02-2019, 12:08:58 »
Ja, alle omliggende omstandigheden wijzen Merel ook aan als mol. Ik vind die theorie van Jelsir ook zo'n mooie, in 100% van de gevallen wijst de mol vanaf begin af aan actief een ander aan als mol.. blijft daar niet vaag in... immers wil je verdenking laden op anderen. Merel is de enige over nu die dat deed. Zo is er ZOveel meer.

Maar ik kijk liever naar het gedrag, en vergeet bij Niels dan vooral niet dat hij DE grote ambassadeur was om 2500 de pot in te krijgen aan het begin. Hij gaat daar keihard in. Sarah ging half mee, Merel eiste een VOORLOPIGE stemming om eerst eens goed de stemming te proeven. Voorkennis. Blijkbaar schrok ze zich een hoedje want was met de productie voorbesproken dat die stemming na de volgende opdracht wel zou komen. Ze was er als enige nog niet aan toe... maar na een halve dag wist ze precies hoe de hazen zouden lopen: RP ging om, terug naar vrijstellingen. Dus gingen de handjes omhoog en voegde zij zich opeens veilig achter Meneer Ambassadeur. Spreekt toch allemaal boekdelen: Niels en Sarah onmols, Merel supermols.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #948 Gepost op: 27-02-2019, 12:22:02 »
Ondanks dat ik ook in de Merel-tunnel zit, vind ik dat gedoe van "ik snap niet hoe mensen nog Sarah/Niels kunnen verdenken" wel een beetje overdreven. Ze hebben allemaal rare dingen gedaan, en als Merel de mol blijkt te zijn is het naar mijn mening zeker niet de meest succesvolle mol (ook al vind ik het wel een leuke mol). Dus zullen we alle andere tunnelaars ook gewoon in hun waarde laten? ::ok::

Als Merel de mol blijkt te zijn denk ik dat ze het een moeilijke rol vond, vandaar dat rare overacteren soms.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #949 Gepost op: 27-02-2019, 12:31:27 »
Ondanks dat ik ook in de Merel-tunnel zit, vind ik dat gedoe van "ik snap niet hoe mensen nog Sarah/Niels kunnen verdenken" wel een beetje overdreven. Ze hebben allemaal rare dingen gedaan, en als Merel de mol blijkt te zijn is het naar mijn mening zeker niet de meest succesvolle mol (ook al vind ik het wel een leuke mol). Dus zullen we alle andere tunnelaars ook gewoon in hun waarde laten? ::ok::

Als Merel de mol blijkt te zijn denk ik dat ze het een moeilijke rol vond, vandaar dat rare overacteren soms.

Ja daar ben ik het mee eens hoor, iedereen moet in zijn waarde gelaten worden, maar ik vind dat je van andere tunnels ook wel iets mag vinden. Ik ben inmiddels ook niet meer van plan om tegen de Sarah en Niels verdenkingen in te gaan, maar dit is de Merel tunnel, dus hier kan ik best zeggen wat ik ervan vind vind ik.  :P (mocht ik iemand hiermee beledigen, sorry)

Maar ik kijk liever naar het gedrag, en vergeet bij Niels dan vooral niet dat hij DE grote ambassadeur was om 2500 de pot in te krijgen aan het begin. Hij gaat daar keihard in. Sarah ging half mee, Merel eiste een VOORLOPIGE stemming om eerst eens goed de stemming te proeven. Voorkennis. Blijkbaar schrok ze zich een hoedje want was met de productie voorbesproken dat die stemming na de volgende opdracht wel zou komen. Ze was er als enige nog niet aan toe... maar na een halve dag wist ze precies hoe de hazen zouden lopen: RP ging om, terug naar vrijstellingen. Dus gingen de handjes omhoog en voegde zij zich opeens veilig achter Meneer Ambassadeur. Spreekt toch allemaal boekdelen: Niels en Sarah onmols, Merel supermols.

Was het niet Jamie die die voorlopige stemming eiste? Ik keek de aflevering net even terug en ik zie nergens dat Merel dit deed.








Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #950 Gepost op: 27-02-2019, 12:40:52 »
Helaas werd zij straf gecorrigeerd door Sarah die Merel's begingetal meteen WEL riep. Dubbel bewijs alweer, Merel molt, Sarah anti-molt. Hoe kun je Merel nu aanwijzen voor 750 euro dan, zij

Ergens denk dat je nog een een beetje boos bent op jezelf dat je zo snel uit je oorspronkelijke Sarah tunnel bent gegaan ;-).

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #951 Gepost op: 27-02-2019, 12:42:27 »
Ja daar ben ik het mee eens hoor, iedereen moet in zijn waarde gelaten worden, maar ik vind dat je van andere tunnels ook wel iets mag vinden. Ik ben inmiddels ook niet meer van plan om tegen de Sarah en Niels verdenkingen in te gaan, maar dit is de Merel tunnel, dus hier kan ik best zeggen wat ik ervan vind vind ik.  :P (mocht ik iemand hiermee beledigen, sorry)
Natuurlijk kun je die andere tunnels onzin vinden, maar iedereen interpreteert acties anders dus ik snap wel waarom mensen Sarah/Niels verdenken. En gelukkig maar, als iedereen Merel zou verdenken wordt het niet echt een spannende finale. ::jaja::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #952 Gepost op: 27-02-2019, 12:44:14 »
Ik heb de abseil-opdracht teruggekeken en er mist gewoon cruciale informatie om te kunnen kiezen tussen Sarah of Merel. Sarah doet het natuurlijk supergoed, weet de code van zichzelf en van Sinan. Bij Merel zie je dat ze die van zichzelf goed weet.
In het gesprek achteraf vraagt Sarah eerst aan Merel welke van haar was. 5, dat zegt ze ook. Wat mist: de afstemming tussen Sarah en Merel welke koker van Sinan was. Vind het echt jammer dat dit niet uitgezonden is! Of daar nog een poging tot mollen is geweest van een van beide dames is niet zeker. 

Wat wel heel duidelijk is, is dat Sarah al tijdens het abseilen alle (achteraf dus zeer juiste) informatie ook gelijk aan Jamie vertelt, met wie ze aan het abseilen is. Wat het onwaarschijnlijk maakt dat zij nog heeft geprobeerd de verkeerde code van Sinan te gebruiken. Misschien Merel wel? Echt jammer dat dit niet is uitgezonden!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #953 Gepost op: 27-02-2019, 13:08:12 »
Natuurlijk kun je die andere tunnels onzin vinden, maar iedereen interpreteert acties anders dus ik snap wel waarom mensen Sarah/Niels verdenken. En gelukkig maar, als iedereen Merel zou verdenken wordt het niet echt een spannende finale. ::jaja::

Dat is zeker waar.  :P

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #954 Gepost op: 27-02-2019, 13:42:25 »
Ik denk dat Merel heel blij was toen het afgelopen was, en dat ze het nooit weer zou doen. Ik heb nog nooit zo'n krampachtige mol gezien.

Dit!

 en omdat ze de mol niet is, kijk naar haar ontlading na de exit van Sinan tijdens de omhelzing met Sarah en als ze even later op de stoel neerploft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #955 Gepost op: 27-02-2019, 14:59:39 »
Ik denk ook dat het soms echt hel was voor haar als mol. Ze is nieuwslezeres, en moet dan zoiets presteren. Klinkt leuk, mol zijn. Maar de realiteit... misschien had Anne Marie (die ook mega gewantrouwd werd) het ook lastig maar die lijkt een wat opgeruimder karakter te hebben. Zelfde voor Margriet.

Merel zat echt dingen wel dwars en is van nature zo sociaal, echter moest dat nu laten varen en solist zijn. Daarom ook de emotionele ontladingen, die zijn gewoon echt. En ze zou ook nooit Niels helpen bij het stelen van een joker van Evelien, dat was meer op conto te schrijven van Sarah dan op Niels. Echt ZO onmols, en ZEKER voor een braverik als Merel.

Ergens denk dat je nog een een beetje boos bent op jezelf dat je zo snel uit je oorspronkelijke Sarah tunnel bent gegaan ;-).
Haha ja zij was mijn schot-voor-de-boeg mol. Maar ze bleek het al zo gauw totaal niet te zijn dat ik zelfs mijn heil bij RP zocht de week erop. Terwijl ik van zijn gezicht al aflas dat hij het niet was. Sindsdien erg content bij Merel, eerst gewoon door alle kromheid, maar later ben ik haar echt gaan apprecieren als mol, ze doet ECHT haar best, ik heb er alle waardering voor.

Eventjes nog wat ik eerder zei, zij "verblindde" afvaller Robčrt bij die foto-opdracht, dat las ik nog bij Heinz, en maakt mijn eerdere punt (ik werd gevraagd naar haar molacties in deze opdracht) nog iets sterker.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #956 Gepost op: 27-02-2019, 15:05:58 »
Dit!

 en omdat ze de mol niet is, kijk naar haar ontlading na de exit van Sinan tijdens de omhelzing met Sarah en als ze even later op de stoel neerploft.
Huh? Wat maak je hieruit op dan?
Dat dan weer wel

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #957 Gepost op: 27-02-2019, 15:54:49 »

Bij de dorpsfoto ging ze meermaals opzichtig verkeerd maar werd gecorrigeerd door de dorpsbewoner. Die was helaas al te behulpzaam. Soms zit het ook niet mee. Maar het 2e plan zal geweest zijn verdenking van Robert af te laden, dat lukte perfect, hij moest direct naar huis... VERDACHT.


En meermaals liet ze het na om (zonder dorpsbewoner die controleerde) de foute afslag te nemen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #958 Gepost op: 27-02-2019, 17:20:42 »
Wat een vertrouwen als ik dit topic lees  ::rofl::

Ik ben al klaar om over anderhalve week veel berichten te beantwoorden hier. 100% van overtuigd terwijl jullie argumenten nooit een sluitend bewijs geven. Dus met alle respect voor diepe tunnelaars, 100% zekerheid heb je niet en gelukkig denkt 40% van dit forum ook nog eens anders.

Groetjes een Sarah-verdenker die in Merel ook nog een mol kan zien

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #959 Gepost op: 27-02-2019, 17:27:31 »
Wat een vertrouwen als ik dit topic lees  ::rofl::

Ik ben al klaar om over anderhalve week veel berichten te beantwoorden hier. 100% van overtuigd terwijl jullie argumenten nooit een sluitend bewijs geven. Dus met alle respect voor diepe tunnelaars, 100% zekerheid heb je niet en gelukkig denkt 40% van dit forum ook nog eens anders.

Groetjes een Sarah-verdenker die in Merel ook nog een mol kan zien

Dat is grappig, want ik heb hetzelfde idee over de Sarah-tunnel, die alleen maar staande blijft door haar oorbellen, handsignalen en het dubbel checken.

Ontopic even over dat abseilen, dat Sarah overigens helemaal goed heeft gedaan. Merel stond daar nadat Sarah haar codes vertelde voor de keuze om een verkeerd cijfer door te geven of een goed cijfer. Ja, sorry, maar als Mol zou ik denk ook hebben gedacht om dan maar het goede cijfer door te geven. Het is die 750 niet waard om gelijk een volle verdenking op je te krijgen.

En die Tuktuk, daar is toch nog iets gebeurd met het geld, als er 1900 verdiend kon worden.

Bij de Laser-opdracht heeft Merel 100 euro laten liggen, als je er vanuit gaat dat iedere kandidaat 350 kon vinden, wat me zeer logisch lijkt.

Dus al met al, op elk punt waar Merel geld heeft verdiend, lijken de opdrachten toch een vreemde uitkomst te hebben gehad.