Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413606 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #960 Gepost op: 27-02-2019, 17:30:14 »
Ik zit al vanaf het begin in de Sarah-tunnel en heb nog nooit op basis van de elementen die jij nu verkondigt Sarah verdacht. Dus dikke onzin dat een tunnel staande blijft door enkele nephints...


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #961 Gepost op: 27-02-2019, 17:48:41 »
Huh? Wat maak je hieruit op dan?

Uiteraard is alles subjectief maar ik heb Merel's reacties vanaf de eerste aflevering beoordeeld  als kandidaats en daar is deze er ook één van. Ze zat enorm in spanning bij de executie of ze de finale zou halen en door de exit van Sinan kwam het besef dat ze in de finale stond. Alle spanning ontlaadde zich bij de omhelzing met Sarah waarna ze zich moe/leeg  op een stoel liet vallen.

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #962 Gepost op: 27-02-2019, 18:04:31 »
Gelukkig is Wie Is De Mol dan ook een programma waarbij je nooit zekerheid hebt tot het punt dat de mol bekend wordt gemaakt op tv ;)

Alle tunnelaars hebben evenveel kans!
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #963 Gepost op: 27-02-2019, 18:32:46 »
Haha ja dat is basically het enige ::ok::

En stiekem hoop ik altijd dat ik het mis heb en mijn tunnel instort... dat is toch het ALLERmooiste. Gebeurt alleen nooit, maar goed, met een tegenhanger als Moedermol heb ik er nu weer enige hoop op.

LAAT MEREL ALSJEBLIEFT DE MOL NIET ZIJN  ::) ::hypocriet:: ::jaja:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #964 Gepost op: 27-02-2019, 20:10:20 »

En stiekem hoop ik altijd dat ik het mis heb en mijn tunnel instort... dat is toch het ALLERmooiste. Gebeurt alleen nooit

Het gebeurde je vorig seizoen  ::hypocriet::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #965 Gepost op: 27-02-2019, 20:10:59 »
Samenvatting: als Merel geld in de pot brengt is het supermols. Als Sarah geld in de pot brengt is het onmols.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #966 Gepost op: 27-02-2019, 20:33:33 »
Samenvatting: als Merel geld in de pot brengt is het supermols. Als Sarah geld in de pot brengt is het onmols.
Ja. Ik snap dit ook echt niet. Al in de eerste aflevering was het Merel die zo pissed (haar eigen woorden volgens mij) was dat de fietsopdracht een totaal fiasco was, dat ze uit pure nijd voor het geld ging. En dat speelde ze niet. Evenmin als de emotionele reactie bij de eerste test en executie. Je zag al meteen dat ze een rol als Mol nooit zou willen hebben.
Voeg daarbij dat ze bij de eerste bespreking van de vrijstellingen niet goed begreep hoe dit precies werkte (Merel tunnelaars zullen wel weer zeggen dat dit gespeeld was) en het was voor mij al 100% duidelijk dat Merel de Mol niet was. En dan vergeet ik ook nog dat ze bij de fietsopdracht expliciet aan Evelien vroeg of ze wilde kijken of er opdrachten op haar scherm stonden. En omdat ze Evelien niet vertrouwde, hield ze haar ook scherp in de gaten.
Ja en bij de Links / Rechts opdracht heeft ze - hoe kan het ook anders - €1000 uit de enveloppen gehaald en deze vervangen door slechts €300. Met dat soort redeneringen praat je een banaan nog wel recht.
Want ja, als je geld binnenhaalt dan ben je toch (een heel slechte) Mol. En als je bij het abseilen met z'n tweeen wel geld binnenhaalt, ondanks dat Sinan niet meedeed, dan is een van die twee natuurlijk ook de Mol. In het andere team gaat het perfect, want daar zit geen Mol tussen, die toevallig niet zo goed is in abseilen.
Als Merel de Mol is dan moet John de Mol haar onmiddellijk ook wegkapen bij RTL en bij SBS een rol laten spelen in een nieuwe serie.

Edit:
Het mooiste vergat ik nog. Ze kon haar lach bijna niet inhouden toen ze een MOL blokje voor haar hoofd hield, zogenaamd als hint naar de kijkers. Dat moeten we natuurlijk weer zien als, ze deed wel alsof, maar ze bedoelde het echt.
En die emotionele reactie toen ze de 2 rode schermen trok. Weer gespeeld natuurlijk. Ja hoor, keep on dreaming.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 20:46:27 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #967 Gepost op: 27-02-2019, 20:48:41 »
Haha ja dat is basically het enige ::ok::

En stiekem hoop ik altijd dat ik het mis heb en mijn tunnel instort... dat is toch het ALLERmooiste. Gebeurt alleen nooit, maar goed, met een tegenhanger als Moedermol heb ik er nu weer enige hoop op.

LAAT MEREL ALSJEBLIEFT DE MOL NIET ZIJN  ::) ::hypocriet:: ::jaja:: ::regenboog::

Je dekt je ieder jaar weer in met deze opmerking, als je op de goede mol zit heb je gelijk en als je tunnel is ingestort dan is dat het mooiste dat je kan overkomen. ;D ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #968 Gepost op: 27-02-2019, 20:54:24 »
Ja hoor, keep on dreaming.

Deze uitlating heb ik je nou vaker horen doen.. vooral toen vanuit je RP tunnel. En het komt nogal onrespectvol over. Die toon mag wat mij betreft een beetje anders.

Laat iedereen die Merel als mol ziet gewoon lekker Merel als mol zien en dat geldt ook voor de andere tunnels

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #969 Gepost op: 27-02-2019, 21:15:48 »
De twijfel zit toch bij het abseilen, omdat Merel daar haar grootste bedrag pakt. En Sarah overigens ook. Ik stap niet meer af van Merel, het zou al mijn poules verpesten, dus dit is ook erg wishful thinking. Daarom die opdracht nog maar eens gezien.

De montage is in ieder geval weer manipulatief. Op de tafel liggen de hangers met de onderkant voor de kijker naar links gewezen. In close up wijzen ze naar rechts. Of het dezelfde hangers zijn is al lastig te zeggen dus. Het uitgangspunt is wel duidelijk als Sinan niet gaat. Sarah en Merel moeten ook zijn sleutelhanger onthouden. Dat is dus drie hangers voor twee mensen.Sinan neemt de leiding in die discussie.

S: Ga jij er twee nemen of één, Merel?
M: Het makkelijkst is die van Sinan te delen.

Dan komen we door montage bij de andere groep, dus we zien niet alles van deze discussie. Het idee van Merel is in ieder geval idioot. Daardoor zouden zowel zij als Sarah elk een halve hanger moeten onthouden en elkaar de schuld kunnen geven van een fout.

Sa:  Die met twee tietjes is Sinan.

Dat is slim, makkelijk en dus onmols. Daarmee is deze hanger gemakkelijk te onderscheiden van de andere twee door alleen het onderste deel te voelen.

Sa: Dit kan je wel voelen toch?
M: Dat hoop ik, ik weet niet hoe het in de waterval is.

Dekt Merel zich hier vast in voor het geval dat? Feit is, dat Sarah wijst op een manier om de opdracht te laten slagen. Merel wijst op de fout, die eventueel gemaakt kan worden. Sarah gaat als eerste en heeft moeite, maar Jamie helpt haar. Sarah herkent de eerste koker als haar eigen. De tweede herkent ze niet. Koker drie zegt ze niet goed te kunnen voelen, maar ze wijst die toe aan Sinan. Andere kokers zien we haar niet meer voelen.

Sarah heeft dan 1 en 3. Ze deelt die info met Jamie overigens. En met Sinan. Indien correct weten drie mensen nu van 1 en 3.

M: 1 is niet van mij.

Drie herkent Sarah de koker van Sinan, maar dat zien we alleen in de biecht. Niet in het spel zelf. Koker 5 herkent Sarah haar eigen, maar ook dat zien we in de biecht en niet in  het spel. Dan moet het slot openen. Er wordt begonnen met Merel.

M: De mijne zat in 5.
Sa: Jij bent A toch?
Si: Ja, dat klopt.

Merel lijkt daar nog iets als eeeeeeh... te willen zeggen, maar Sinan is eerder.

Sa: 5-3-1 dan
Si: Ja, 5-3-1
Sa: We gaan hem openmaken, jongens.

Conclusie... Merel is hier, als ze de Mol is, volledig buitenspel gezet door Sinan en Sarah. Op het moment, dat ze haar eigen 5 zegt, is het al klaar. Het enige alternatief was iets anders dan 5 zeggen. Gewaagd, want ze weet niet wat Sarah weet en met Jamie en Sinan heeft gedeeld. De vraag is of een verkeerd getal noemen drie mogelijke verdenkingen waard is en die vraag is legitiem. Ik denk ook, dat het antwoord nee is.

Kortom, ik blijf hier in deze tunnel.

(Aan de andere kant overigens leidt Niels de discussie in. Welke willen jullie hebben? Lijkt me onmols om de keuze aan anderen te laten. Jamie vraagt Niels wanneer Niels wil abseilen. Niels kiest als een na laatste "zodat een ander eventueel mijn stokje nog over kan nemen". Daardoor gaat RP als laatste. Ook dàt lijkt me onmols. Niels nog over zijn eigen koker, wijzend op RP: "Hij zegt niet 4, 5 of 6." Dat Jamie (kandidaat) iets anders doet, doet aan de waarheid ervan niets af. Niels sluit daar de helft al uit. 2 zit al in de code. RP zegt in de biecht ook, dat de derde niet van Niels was. Of dat in het spel bekend was weet ik niet. Maar Niels vergroot de kans op het goede cijfer tot 1 op 2 en misschien zelfs 1 op 1, afhankelijk van de vraag of RP de "Niels is niet 3" meteen gedeeld heeft.)

Mijn conclusie... Juist de opdracht waar Merel het meest onmols lijkt enkel door haar positie is het daadwerkelijke gedrag van de andere finalisten nog veel onmolser.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 21:26:32 door Tarballs »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #970 Gepost op: 27-02-2019, 21:26:54 »
@Tarballs. Op de een of andere manier schiet me een Duits woord te binnen: hineininterpretieren.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #971 Gepost op: 27-02-2019, 21:30:27 »
Jawohl, das sagte ich auch. Maar dan in het Engels. Wishful thinking.

Ik ga nu af op wat we zien. En dat is, dat Sarah, Niels (en Sinan) alle beslissingen nemen die deze opdracht kunnen laten slagen. Jamie maakt een fout. Merel kan niet anders.

Op basis van wat we zien en waar moet ik anders op afgaan?

Ik vond en vind die +750 ook onvoorstelbaar, maar nu wel begrijpelijk. Met terugwerkende kracht weliswaar, maar toch...

[edit] Over hineininterpretieren gesprochen...

Zie ook de discussie daarna aan tafel.

Si: Jamie, Jamie, Jamie toch...
Si: Jij en Merel hebben het fantastisch gedaan met zijn tweeën.
M: Het mannenteam miste dus een getal.
RP: Ik had de eerste dus gemist, dat wist ik niet.
M: Rick Paul zei, dat hij uitgleed en dat hij daardoor de eerste koker miste.

En op het moment dat Sarah 1 en 3 heeft en dat ook met Sinan en Jamie deelt, is helder dat alleen Merel nog een fout kan maken. Onverstandig denk ik, zelfs voor een Mol, om die ook daadwerkelijk te maken.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 21:47:06 door Tarballs »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #972 Gepost op: 27-02-2019, 22:18:04 »
Na het vertrek van RP heb ik even Sarah verdacht als mol. Maar gedurende de afgelopen aflevering ben ik toch voorzichtig geswitcht naar Merel, dit op basis van haar gedragingen.
Ze lijkt me bv heel ongemakkelijk bij Niels vraag of ze de mol is (heb ik al eerder genoemd) waar Sarah juist heel ontspannen lijkt bij die vraag.

Zojuist kwam ik deze video tegen (van Siem, Simon van Eek) die zeker te denken geeft richting Merel als mol.
Edit: met betrekking op de laatste executie.
https://www.youtube.com/watch?v=tyWnZnS7uGU

Edit: graag jullie reactie op deze video! ::vergroot::  ::ok:: Interessant vanaf 0:50
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 07:32:59 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #973 Gepost op: 27-02-2019, 22:25:28 »
MartinJ, kan het wat minder? Je toon is op z’n zachtst gezegd nogal disrespectvol. Wind je niet zo op en blijf gewoon lekker in je eigen tunnel als je dat prettig vindt! Niemand die je tegenhoudt hoor, maar achteraf kom je wel met hangende pootjes hier aanzetten ;)  ::hypocriet::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #974 Gepost op: 27-02-2019, 22:54:12 »
Uiteraard is alles subjectief maar ik heb Merel's reacties vanaf de eerste aflevering beoordeeld  als kandidaats en daar is deze er ook één van. Ze zat enorm in spanning bij de executie of ze de finale zou halen en door de exit van Sinan kwam het besef dat ze in de finale stond. Alle spanning ontlaadde zich bij de omhelzing met Sarah waarna ze zich moe/leeg  op een stoel liet vallen.
Ik intrepeteer haar gedrag juist heel anders.
Dat dan weer wel

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #975 Gepost op: 27-02-2019, 23:37:09 »
Ik zie in dit topic ook meerdere minder respectvolle berichten van Merelverdenkers voorbijkomen.



Sarah is mede verantwoordelijk voor het slagen van de puzzel bij Optreden en dat wordt onmols genoemd. Merel is mede verantwoordelijk voor het slagen van de puzzel bij Optreden en dat wordt mols genoemd
Sarah is mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van 750 euro bij het abseilen bij Sleutelhanger en dat wordt onmols genoemd. Merel is mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van 750 euro bij het abseilen bij Sleutelhanger en dat wordt mols genoemd.

Het is wel wat krom. In plaats van recht praten wat krom is, kunnen mensen ook toegeven dat Merel - mits ze de mol is - flink wat steken heeft laten vallen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #976 Gepost op: 28-02-2019, 00:17:04 »
MartinJ, kan het wat minder? Je toon is op z’n zachtst gezegd nogal disrespectvol. Wind je niet zo op en blijf gewoon lekker in je eigen tunnel als je dat prettig vindt! Niemand die je tegenhoudt hoor, maar achteraf kom je wel met hangende pootjes hier aanzetten ;)  ::hypocriet::
Als mijn toon disrespectvol klinkt dan is dat het gevolg van de lawine aan verdachtmakingen die hier vanuit de Merel tunnel wordt uitgestrooid. Ik voel mij geroepen om hier een ander geluid tegenover te stellen, anders slaat de balans imho teveel naar één kant door.
En ik reageer niet vanuit een tunnel en heb een hekel aan dat woord. Ik vind het ook geen schande als iemand van Mol switcht. De regie zorgt er wel voor dat kandidaten wisselend verdacht worden neergezet.
Ik krijg van sommige de indruk dat je als molloot blij mag zijn als je toegelaten wordt tot een "andere tunnel". Zo in de trant van jij zat op die Mol en nu wil je op onze Mol komen zitten. Dat kan zomaar niet.
Ik blijf objectief naar de zaken kijken en zal het ook niet nalaten als ik iets kan zeggen wat tegen mijn Mol spreekt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 00:22:09 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #977 Gepost op: 28-02-2019, 00:31:57 »

Ik krijg van sommige de indruk dat je als molloot blij mag zijn als je toegelaten wordt tot een "andere tunnel". Zo in de trant van jij zat op die Mol en nu wil je op onze Mol komen zitten. Dat kan zomaar niet.
Ik blijf objectief naar de zaken kijken en zal het ook niet nalaten als ik iets kan zeggen wat tegen mijn Mol spreekt.

Nee .. je bent hier weken bezig geweest met mensen voor gek te verklaren dat ze niet op RP zaten .. vol posts vol uitroeptekens en uitlatingen zoals dream on! etc
Objectiviteit van jouw kant was ver te zoeken dus dat mensen je nu daarop aanspreken is meer dan logisch.
Laten we t een beetje gezellig houden verder hier op t forum en dan nu verder over Merel

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #978 Gepost op: 28-02-2019, 11:36:20 »
Nog niet genoemd: Merel houdt steeds haar handen voor haar mond nadat ze een fout gemaakt heeft, zoals na het stokje dat ze eruit trok. Misschien bang dat er een lach doorheen zou komen? Het is best natuurlijk om je handen voor je mond te houden omdat je erg geschrokken bent, maar ze doet het net iets te lang.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #979 Gepost op: 28-02-2019, 12:50:25 »
Doet me soms denken aan Susan Visser. Die deed dat ook vaak