Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413467 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1820 Gepost op: 8-04-2019, 11:53:05 »
Tsja, soms lukt het mollen, soms lukt het niet. Dat weet zelfs de Vlaamse mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1821 Gepost op: 8-04-2019, 12:26:27 »
Omdat Sarah die opdracht wilde laten slagen in 45 minuten? Wat een geluk voor Merel dat ze niet voor 30 minuten gingen of ze had er nog een gefaalde opdracht bij...
Het was 26 minuten... ze molde niet want dat had geen zin bij 45 minuten. Uiteraard had ze echt 30 minuten kunnen doordrukken dan had ze die 4 minuten er wel even bijgemold. Simpel zat... je gaat dus van een totaal verkeerde veronderstelling uit dat het hetzelfde was gelopen bij 30 minuten keuze.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1822 Gepost op: 8-04-2019, 14:09:07 »
Het was 26 minuten... ze molde niet want dat had geen zin bij 45 minuten. Uiteraard had ze echt 30 minuten kunnen doordrukken dan had ze die 4 minuten er wel even bijgemold. Simpel zat... je gaat dus van een totaal verkeerde veronderstelling uit dat het hetzelfde was gelopen bij 30 minuten keuze.
Precies. Sterker nog: het was - bij de keuze voor 45 minuten - zelfs beter om het binnen de 30 te laten lukken, omdat je dat dan kan gebruiken om te zeggen dat de groep meer vertrouwen in zichzelf moet hebben. Als Mol weet je wel hoe snel die opdracht kan, dus je weet ook dat je geen 20 minuten langer erover gaat doen.
Kiest de groep wel voor die 30 minuten dan is 4 minuten gemakkelijk in te halen - bijvoorbeeld door jezelf op een andere plek te zetten in het parcours.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1823 Gepost op: 8-04-2019, 19:11:34 »
Ik vond het wel mooi dat Merel bekende wat haar molactie was in de balkenopdracht. Podcast.

Dus het was inderdaad gewoon Niels die die balk gooide in het gras, wat ik altijd al zei. Merel was erop gefocused om de tijd te verkleinen tot 30 minuten, faalde, maar OK. Niels faalde ook.


Ja, lekker dan. Dat zag ik ook en daardoor dacht ik de hele tijd dat het een mislukte molactie was van Niels...  ::rofl:: Stom genoeg kwam ik daardoor juist in de verkeerde tunnel terecht.

Dat fragment met Merel die de 30 minuten er doorheen probeerde te drukken, en de reactie van Rik en de groep, was ook ontzettend grappig.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1824 Gepost op: 8-04-2019, 23:17:04 »
Je mag ze blijven verdedigen Lo. Deze opdracht was echt makkelijk doenbaar in 30 minuten. Ik vond dat het nu al langzaam ging.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1825 Gepost op: 16-04-2019, 15:56:34 »
Verdedigen? Merel heeft het nu toch zelf gezegd in de podcast? Subjectief gesproken is het nu gewoon een feit. Er hoeft nu dus niets meer verdedigd te worden maar ik ben het wel helemaal met mollom eens hier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1826 Gepost op: 16-04-2019, 17:29:55 »
Verdedigen? Merel heeft het nu toch zelf gezegd in de podcast? Subjectief gesproken is het nu gewoon een feit. Er hoeft nu dus niets meer verdedigd te worden maar ik ben het wel helemaal met mollom eens hier.

Dus als ik zeg: 'mijn molactie was dat ik voor de 45 minuten ging omdat ik dacht dat 30 minuten ook zeker ging lukken', dan is die molactie een feit? Nee, voor mij is dit totaal geen molactie dus zeker geen feit. Ik vind het nog altijd niet slim om voor 30 minute te kiezen als mol ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1827 Gepost op: 16-04-2019, 18:08:32 »
 ???

Ze ging pontificaal voor de 30, omdat ze die 30 wilde doen laten mislukken ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1828 Gepost op: 16-04-2019, 18:09:23 »
Dus als ik zeg: 'mijn molactie was dat ik voor de 45 minuten ging omdat ik dacht dat 30 minuten ook zeker ging lukken', dan is die molactie een feit? Nee, voor mij is dit totaal geen molactie dus zeker geen feit. Ik vind het nog altijd niet slim om voor 30 minute te kiezen als mol ;)
Met meewerking van de Mol is het in 26 minuten gelukt. Hadden ze voor 30 minuten gegaan, dan had Merel makkelijk minder efficiënt kunnen werken en wat verwarring met de puzzelstukken kunnen veroorzaken die vier minuten extra hadden gekost. Ik vind het zeker een mooie gewaagde actie van Merel om het zo in your face the proberen :) Dat ze daarna niet meer echt gemold heeft, begrijp ik wel.
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1829 Gepost op: 16-04-2019, 18:34:11 »
Ja, maar mijn punt blijft dat die opdracht zelfs met haar gemol in 30 minuten zou gelukt zijn. En dat is gewoon mijn mening ;)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1830 Gepost op: 16-04-2019, 19:20:24 »
Ja, maar mijn punt blijft dat die opdracht zelfs met haar gemol in 30 minuten zou gelukt zijn. En dat is gewoon mijn mening ;)
Huh, dat weet je niet? Daar is geen mening aan lijkt mij.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1831 Gepost op: 17-04-2019, 12:17:00 »
Ja, maar mijn punt blijft dat die opdracht zelfs met haar gemol in 30 minuten zou gelukt zijn. En dat is gewoon mijn mening ;)
Ik snap die conclusie niet. Bij de uitvoering heeft Merel helemaal niet gemold. Als de groep wel voor 30 minuten had gegaan, dan had ze:
- meer kunnen klungelen met buizen
- sowieso gaan bemoeien met de buizen (en Sarah alleen laten bij de blokken)
- vertraging bij het uitzoeken van de blokken
- klooien bij het markeren
- verdraaien van blokken, of anderzins de opbouw verstoren
- en ongetwijfeld nog wat meer

En dat allemaal om maar 5 minuten extra tijd te gebruiken... Of dat gelukt was? Geen idee, maar om op voorhand al te zeggen dat dat niet gelukt zou zijn, daar heb je een hele speciale glazen bol voor nodig.

m0ll0m

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1832 Gepost op: 22-04-2019, 17:46:09 »
Je kunt juist ook mollen door gewoon je best te doen, door aan te tonen dat het best in 30 minuten had gekund. Zo 'speel' je gewoon geld weg.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1833 Gepost op: 24-04-2019, 19:27:00 »
Ik sluit me aan bij vorige 3 sprekers. Dit was toch gewoon een geweldige molactie van Merel, nog steeds 30 zeggen terwijl 45 al besloten was??? Too obvious, zeker, maar eigenlijk toooooooooooooo, dus niemand merkte het op. PERFECT!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1834 Gepost op: 24-04-2019, 23:17:11 »
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas  ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1835 Gepost op: 5-05-2019, 15:43:32 »
Is meer wat voor het Belgische forumdeel, dit. Ik weet niet eens het Franse woord voor merel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1836 Gepost op: 12-05-2019, 11:10:02 »
In de Margriet van deze week staat een leuk interview van Merel, gedaan door haar moeder met wat leuke details over de mol. Zo vertelt Merel dat ze haar moeder (haar vertrouwenspersoon) bewust niet al te vaak heeft gesproken tijdens het spel. Ze vond het bij de biechten al lastig om de ene keer te reageren als mol en de andere keer als kandidaat en was bang dat ze door vaak met haar moeder te praten door de mand zou gaan vallen. Ook vertelt ze dat ze 5 jaar terug ook al was gevraagd voor WIDM, maar dat ze toen heeft geweigerd omdat ze vond dat ze nog niet genoeg krediet had opgebouwd bij RTL en haar RTL-collega's.