Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 170209 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 9-02-2019, 08:05:06 »
Serieus? We zijn al bij aflevering 6 aangekomen. Hoe kan de Mol nou de eerste 5 afleveringen niet gemold hebben?
  ::rofl::

Haha ja serieus, ik zie vrijwel geen echte molacties van Sarah. Dat meen ik.... ja een beetje bij de Lingo opdracht, maar verder? Dus daarmee bedoel ik: het kan echt zijn dat de productie er dit jaar voor heeft gekozen om de mol pas de tweede helft naar boven te laten drijven. Ik zie het gewoon niet bij Sarah vooralsnog, dat is natuurlijk mijn subjectieve mening en dat maakt het sporen bij WIDM ook zo leuk. Het opstaan bij de wachtkamer, het nummeren bij de puzzelstukken, Niels helpen bij het omruilen van de joker, dat is in mijn ogen onmols.

Nu al zin in vanavond!
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #261 Gepost op: 9-02-2019, 08:54:00 »
De molacties van Sarah, kort samengevat.

1.1: Sarah stemt eerst een beetje voor en dan tegen het geld. De mol gaat het risico bij de stemming niet nemen om voor te stemmen bij een 3-7, want een last-minute wijziging kan dan ineens wel geld opleveren.

1.2: Goed gelukt, dus valt weinig over te zeggen.

1.3: Ik heb het teruggekeken en Sarah is zelf de eerst die vraagt of ze mee kan gaan met Evi, hierna vragen pas een aantal andere kandidaten wie er meegaat met Evi, maar ze was dus eerst.

2.1: Sarah liegt mogelijk over de talen die ze spreekt. Zowel Portugees als Grieks spreekt ze een beetje, maar dat had een heel andere som opgeleverd.

2.2: Sarah gaat in de middenmoot. Dit is wat de mol volgens mij wil doen. Ze haalt geen geld binnen en het is niet uit te sluiten dat ze geld verduisterd heeft. Ze is opmerkelijk lang binnen. Aanvulling: Sarah zegt ook dat een paaltje genoeg is en daarna gestopt kan worden, terwijl op de verdere paaltjes meer geld ligt.

2.3: Sarah wordt wat buitenspel gezet door Jamie. In zijn filmpjes gaf hij nog stoer aan veel geld te betalen voor een joker. Foute inschatting van de productie.

3.1: Ze doet goed haar best, wat ook moet gebeuren om de lijnen vol te krijgen. Ze corrigeert, controleert, ze kan zich hier helemaal uitleven als ideale-kandidaat mol.

3.2: Ze stemt niet voor de joker van Niels, wat de discussie had kunnen rekken als er meer tegenstemmers waren.

3.3: Door niet te stemmen voor de 30 minuten is het molwerk gedaan. Nu kan ze vertrouwen winnen en een gevoel van onderschatting creëeren, waardoor de groep later bij de balkonnetjes niet voor de molboekjes kiezen.

4.1: Wil voor het mingeld bij min of meer gaan, maar dat is duidelijk niet mogelijk met Robert, Sinan en Jamie. Dan maar weinig geld binnenhalen, want als elke kooi snel open is, dan is dat even goed dan een paar hoge bedragen en mingeld. Ze is ook ineens opmerkelijk snel uit haar kooi.

4.2: Staat op het foute balkon. Voor interpretatie vatbaar of dit mols of niet mols is.

4.3: Ze geeft het laatste scherm fout in, terwijl heel de groep erbij staat. Inmiddels wordt ze zo vertrouwd dat het niet meer veel uitmaakt. Verder werkt ze vrij vertragend en is toch ook een van de aanstekers van het foute Maxwell's house antwoord.

5.1: Doet een poging tot vertragen door eerst naar het foute huis te lopen, maar RP neemt de foto toch gewoon mee. Vraagt ook continue de weg aan iedereen, wat vertragend werkt.

5.2: Sarah werkt ook hier weer vertragend, er had veel meer verdiend kunnen worden, maar ook nog minder als Robert niet naar boven kwam.

5.3: Hier viel niet te mollen door het afhaken van Sinan.

De enige opdracht waar ze niet buitenspel gezet is en geen molgedrag vertoond is dus het dansen.


« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 09:47:28 door Belgian Mol »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #262 Gepost op: 9-02-2019, 09:23:06 »
Mooi overzicht Belgian mol, dankjewel!

Als ze de mol blijkt dan chapeau voor de makers! Denk dat de meesten voor aanvang al het vizier op Sarah hadden gezet als schot voor de boeg mol (sociaal, actrice, vrouw dit keer ;-) Ze hebben dan mooie afleidingen erin gestopt.

Heldere punten, zet mij ook weer even op scherp. Dank  ::bravo::
Meer L

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #263 Gepost op: 9-02-2019, 09:28:16 »
Als zij het is, vind ik haar inderdaad een zeer matige mol. Ze liet zich overhalen door Jamie in de wachtkamer, waardoor er 250 euro extra in de pot kwam. Zij had een groot aandeel in het laten slagen van de Op Treden opdracht waardoor er 1500 euro in de pot kwam. Ook had die 750 euro bij de abseilopdracht echt niet verdiend hoeven te worden.. je zag dat Sarah het eng leek te vinden en niet helemaal lekker ging aan het begin. Toch deed ze hier alles goed waardoor er geld werd verdiend. Alleen Merel en Sarah gingen naar beneden, dus als ze een fout had gemaakt, was de kans groot dat er geen geld verdiend zou zijn (al helemaal omdat Merel een handje heeft van nepmollen).
1. Zou ze zijn blijven zitten en -250 uit de pot gehaald hebben zou ze meteen door de mand gevallen zijn. Zoals je zegt: het was Jamie die haar mee trok bij de 250 Euro. Het was absoluut niet haar eigen initiatief.
2. Ze heeft bij Op Treden inderdaad haar best gedaan. Echter, deze opdracht kon gewoonweg niet mislukken, dus dan is het toch perfect om te laten zien dat de opdracht makkelijk binnen de tijd van de 2500 Euro had kunnen lukken. Op die manier toon je dus aan dat er makkelijk 1000 Euro meer had kunnen worden verdiend. En bij zo'n opdracht is dat perfect voor de mol.
3. Bij het abseilen was mollen volgens mij (in het geval van Sarah) onmogelijk. Sinan ging niet naar beneden, beide dames hadden precies de hanger van Sinan in hun hoofd, en ook nog eens die van de ander, dus zou je hier echt door de mand vallen indien je stellig een verkeerd nummer zou noemen. Had Sinan abgeseilt dan had de mol veel meer kunnen doen, maar in dit geval?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #264 Gepost op: 9-02-2019, 09:56:16 »
1. Zou ze zijn blijven zitten en -250 uit de pot gehaald hebben zou ze meteen door de mand gevallen zijn. Zoals je zegt: het was Jamie die haar mee trok bij de 250 Euro. Het was absoluut niet haar eigen initiatief.



Ik bekijk net de opdracht terug en het is inderdaad vrij hopeloos met Jamie. Die staat al recht bij de eerste 250 euro, het allereerste scherm.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #265 Gepost op: 9-02-2019, 11:48:07 »
Tja, ik sluit haar ook nog niet volledig uit, maar het voornaamste waardoor ik haar dan niet meer verdenk is het knullige mollen van haar op die steiger wat erg werd uitvergroot in de uitzending en tijdens Moltalk. Ook ben ik niet van mening dat de abseilopdracht wel slagen moest omdat Sinan niet meeging (hoe minder mensen gaan, hoe groter de kans juist is dat de opdracht gaat mislukken.. Sarah had hier kunnen doen alsof ze bang was, ze had toevallig langs haar eigen koker of langs die van Sinan kunnen glijden... de kans is groot dat Merel minstens 1 koker mist, dat zagen we bij het andere groepje tenminste wel gebeuren... als ze dat had gedaan, zou dat net zo goed gezien kunnen worden als nepmolgedrag of pech). Maar goed, mocht ze zich ineens mega mols gaan gedragen zonder dat hier in de montage de nadruk op gelegd wordt, dan kan ik weer van gedachten veranderen. Er zijn wel een paar goede hints die naar haar zouden wijzen en ook bij molpunten scoort zij goed.. maar of zij het nou echt is? Het zit me wel dwars dat zij bij die laseropdracht zo lang binnen was, en dat tussen de beurt van Nikkie en die van Jamie een bordje van Jamie verplaatst is (dan zou je toch haast zeggen dat Sarah dit gedaan moet hebben, want alleen Sarah en Jamie kunnen dit hebben gedaan, en waarom zou Jamie zijn bordje hebben verplaatst zonder al het geld mee te nemen op dat paaltje terwijl we hem vervolgens wel af zien gaan terwijl hij richting dit paaltje aan het lopen is?). Dus Sarah heeft dan waarschijnlijk aan Jamie's geld gezeten? Het zou wel hilarisch zijn als blijkt dat dit hele forum zich gefocust heeft op wat Merel deed tijdens die opdracht, terwijl eigenlijk de focus op Sarah had moeten liggen.  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #266 Gepost op: 9-02-2019, 20:26:17 »
Sarah zat in afl. 1 2 en 4 niet achter de laptop bij de executie. En in afl. 3 op het dak typte ze niks. Pas in afl. 5 zit ze aan het tafeltje en maakt verdenkingen op RP bekend.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #267 Gepost op: 9-02-2019, 22:41:30 »
6.1 Laat het bijna mislopen met Sinan, had de gelegenheid om de som bij het vierkant fout te laten gaan, komt met slechte suggestie van in groep te blijven, het touw doet ze ook niet lekker

6.2 Haalt twee keer mingeld binnen

6.3 Legt ze die puzzel nu van de eerste keer goed?

Ook weer veel dubbelchecking. Zeker niet de verdachtste deze aflevering, maar wederom weer veel molgedrag.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 22:47:14 door Belgian Mol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #268 Gepost op: 9-02-2019, 23:29:26 »
'Sarah is waarschijnlijk niet de mol volgens mijn theorie', zou je beter posten. 'Sarah is niet de mol' is een interpretatie van jouw kant.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #269 Gepost op: 9-02-2019, 23:32:05 »
Sarah is niet de mol omdat..


Goed gevonden, maar iets totaal willekeurig als leeftijd is te ver gezocht. Naar een mol tot daaraan toe, maar naar een afvaller?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:51:40 door Daisy, Reden: Ter info: Citaat bericht is verwijderd ivm cross posting. »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #270 Gepost op: 9-02-2019, 23:47:24 »
Moet het nog een keer terugkijken, maar in elk geval weer de 'dubbele check' bij de eerste opdracht: nadat is besloten geen geld in te zetten bij de 'wals' vraagt Sarah dit nog eens na.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #271 Gepost op: 9-02-2019, 23:49:46 »
De enige die meer geld heeft verdiend voor de pot dan Sarah is Merel. En het verschil tussen die twee is marginaal. Ze steken er met kop en schouders bovenuit als het om het spekken van de pot gaat. Dan zouden we het over een Jan in het kwadraat hebben. Dat lijkt me toch erg sterk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #272 Gepost op: 9-02-2019, 23:51:04 »
De enige die meer geld heeft verdiend voor de pot dan Sarah is Merel. En het verschil tussen die twee is marginaal. Ze steken er met kop en schouders bovenuit als het om het spekken van de pot gaat. Dan zouden we het over een Jan in het kwadraat hebben. Dat lijkt me toch erg sterk.

En na deze aflevering ben ik er nog meer van overtuigd dat de mol een vrouw is  ::schaam::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #273 Gepost op: 10-02-2019, 02:02:44 »
Tuktuk opdracht. Sarah zit lekker rustig met de benen over elkaar de kaart te bestuderen. En de rest maar stressen. Geld uit de pot? Dat doen de kandidaten zelf wel.... Kopje koffie erbij Canvas?

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #274 Gepost op: 10-02-2019, 03:11:10 »
Het valt me wel op dat Sarah ontzettend vaak met een tas op de groepsfoto's staat. Weet iemand of dit een reden heeft?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #275 Gepost op: 10-02-2019, 03:36:56 »
T.a.v. Double checking Woman;

Tijdens 1e opdracht enorm veel zichzelf herhalen (als ze Sinan aanwijzingen geeft).
"Gaat goed hier" 2x
"Draai maar beetje bij" 2x
"Nee nee"
"Langzaam" 2x
"Goed goed"


Maar ook de regie laat op een moment een uitspraak van Sarah in een soort echo zich herhalen.

Dat is bij de zipline (meen ik) en zij zegt:"Hoop dat 'ie het doet", en vervolgens  middels een echo dus in de herhaling.

*niet mijn (wens-)Mol maar las de theorette en het viel wel op idd.*



Omnia vincit amor

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #276 Gepost op: 10-02-2019, 04:51:25 »
Sara zei vanavond in haar biecht blij te zijn dat ze weer een aflevering verder was.
Ik vond dat zo'n typische opmerking, je denkt toch niet in afleveringen als je hier aan meedoet?

Het komt zo achteraf ingesproken over, een over het hoofd gezien foutje dat men er in heeft laten zitten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #277 Gepost op: 10-02-2019, 10:19:48 »
Sara zei vanavond in haar biecht blij te zijn dat ze weer een aflevering verder was.
Ik vond dat zo'n typische opmerking, je denkt toch niet in afleveringen als je hier aan meedoet?

Het komt zo achteraf ingesproken over, een over het hoofd gezien foutje dat men er in heeft laten zitten.

Ze is niet de eerste die spreekt over 'afleveringen' dit seizoen en bovendien zegt de cynicus in mij dat alle BN'ers de laatste jaren voornamelijk in afleveringen denken. Iedere aflevering staat voor hen namelijk gelijk aan 1 uurtje prime time op een zaterdag en zo dus meer naamsbekendheid.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #278 Gepost op: 10-02-2019, 10:25:32 »
Ze is niet de eerste die spreekt over 'afleveringen' dit seizoen en bovendien zegt de cynicus in mij dat alle BN'ers de laatste jaren voornamelijk in afleveringen denken. Iedere aflevering staat voor hen namelijk gelijk aan 1 uurtje prime time op een zaterdag en zo dus meer naamsbekendheid.

+1

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #279 Gepost op: 10-02-2019, 11:13:45 »
Ze is niet de eerste die spreekt over 'afleveringen' dit seizoen en bovendien zegt de cynicus in mij dat alle BN'ers de laatste jaren voornamelijk in afleveringen denken. Iedere aflevering staat voor hen namelijk gelijk aan 1 uurtje prime time op een zaterdag en zo dus meer naamsbekendheid.

Niet zeuren, Hulpmol!