Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 168595 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2019, 22:46:31 »
Sarah kopieert Merel. Bij afl. 4 opdrachten 2 en 3. Ze speelt een schaduwmol. Ze heeft Merel op de korrel en doet haar na. Verkeerde balkons, die overduidelijk fout zijn, maar ook het intoetsen van foute antwoorden bij koffiepedia. Niels gaf Merel een verkeerd voorzetje met een tekst van zijn pak en Merel nam dit HEEL snel over want... fout. Sarah doet dit met energieballen nog effe na.

Merel wordt niet alleen op de korrel genomen, het eindspel is al begonnen
 Da's vroeg en dat wordt nog bruut.
Interessant! Ga ik morgen even terugkijken. In afl. 4 zei Sarah ook in een biecht dat ze Merel ervan verdacht te nepmollen, en dat ze daar niet meer in zou trappen. Zou die biecht ouder kunnen zijn dan ze ons willen doen geloven? Anders snap ik niet dat ze nog voor opdracht 4.2 gewisseld zou zijn van mol, want in opdracht 4.1 kon ze Merel helemaal niet goed in de gaten houden.

Vervolgens worden haar verdenkingen bij de test en executie niet getoond (behalve dat ze Robèrt helemaal niet verdenkt)  :-\\

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2019, 23:10:22 »
Bij de koffieopdracht best wel helder weer dat Sarah de mol niet is.

Bij de vraag over t duurste kopje koffie ter wereld begint Merel verwarring te zaaien en roept ze oa sarah omdat het misschien op haar staat.
(Dit antwoord staat op Merel zelf overigens  ::))

Op het moment dat Sarah Merels mouw vastpakt waar het antwoord staat probeert Merel nog even snel de naam Rick Paul te roepen voor meer verwarring.

Wat doet Sarah... die zegt : nee! Ik heb m, ik heb m! En het antwoord was goed

Waarom zou ze dat doen als ze de mol is  ::)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2019, 23:20:40 »
Misschien omdat ze toch nog een flink aantal vragen moet doen op die laptop en daarna nog een vraagje fout kan beantwoorden zodat al het geld wat er daarvoor is verdiend toch niet meetelt?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #163 Gepost op: 29-01-2019, 23:25:32 »
Nee een mol vaart altijd mee op de golven van verwarring. Vooral als die door n ander veroorzaakt worden.
Geen enkele reden hier om Merel te verbeteren als mol.

Logischer is dat Merel de mol is en Sarah haar mega doorheeft

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #164 Gepost op: 29-01-2019, 23:27:48 »
Hoeft niet perse imho maar Merel is ook mijn hoofdmol. Ik vind dat Sarah teveel goede dingen heeft gedaan in de afleveringen zover.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2019, 23:31:20 »
Hoeft niet perse imho maar Merel is ook mijn hoofdmol. Ik vind dat Sarah teveel goede dingen heeft gedaan in de afleveringen zover.

Dat ook maar mijn punt is meer dat ze ook goede dingen doet op t moment dat n ander t eigenlijk aan t verkloten is en dat dus corrigeert.

Geheel dom als mol omdat deze opdracht ook tijdsgebonden was.

Ze hadden misschien nog eeuwen gezocht naar het goede antwoord if it weren’t for Sarah  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2019, 00:12:53 »
Ik heb alle seizoenen gezien, maar kan me geen biecht herinneren waarin de Mol zegt de nep-Mol acties van een kandidaat door te hebben, zoals Sarah doet. Waarom zou je de kijker die deze nep-molacties niet zien (zijn er volgens mij toch nog wel een paar gezien de verdenkingen op de fora) op het idee brengen dat het misschien wel nep-molacties zijn. Laat ze maar lekker.
Ik zie Sarah dan ook als een slimme kandidaat die veel observeert en vaak een positieve inbreng heeft. Geen Mol wat mij betreft. Ik hoop dat ze het red tot de finale, want een finale met alleen maar mannen (Niels, yakkie bakkie), daar moet ik toch echt niet aan denken.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 00:18:03 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2019, 06:28:09 »
Ik heb alle seizoenen gezien, maar kan me geen biecht herinneren waarin de Mol zegt de nep-Mol acties van een kandidaat door te hebben, zoals Sarah doet. Waarom zou je de kijker die deze nep-molacties niet zien (zijn er volgens mij toch nog wel een paar gezien de verdenkingen op de fora) op het idee brengen dat het misschien wel nep-molacties zijn. Laat ze maar lekker.

Die biecht waarin ze over de nepmolactie praat is echt mols. Net alsof ze weet dat Merel niet de mol is. Dat blijft natuurlijk interpretatie.

Ze kan haar glimlach ook niet bedwingen als ze ziet dat Maxwell's House fout geschreven is. Nadat Merel drukt heeft ze wat een delayed reactie.

Verder enorm kandidaats, akkoord, maar kan tactiek zijn. Ze is duidelijk aan het acteren.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2019, 07:59:40 »
Bij de koffieopdracht best wel helder weer dat Sarah de mol niet is.

Bij de vraag over t duurste kopje koffie ter wereld begint Merel verwarring te zaaien en roept ze oa sarah omdat het misschien op haar staat.
(Dit antwoord staat op Merel zelf overigens  ::))

Op het moment dat Sarah Merels mouw vastpakt waar het antwoord staat probeert Merel nog even snel de naam Rick Paul te roepen voor meer verwarring.

Wat doet Sarah... die zegt : nee! Ik heb m, ik heb m! En het antwoord was goed

Waarom zou ze dat doen als ze de mol is  ::)

Je kan dat ook interpreteren als mols. Nl ze weet dat merel haar verdenkt, of dingen fout doet om te kijken of iemand daarin meegaat, zodat ze die kan verdenken als mol. Dus wat Sarah doet is juist daarin niet meegaan zodat merel haar niet verdenkt...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2019, 12:21:27 »
Je kan dat ook interpreteren als mols. Nl ze weet dat merel haar verdenkt, of dingen fout doet om te kijken of iemand daarin meegaat, zodat ze die kan verdenken als mol. Dus wat Sarah doet is juist daarin niet meegaan zodat merel haar niet verdenkt...
Prachtige theorie. Dat heeft dan goed gewerkt want, Merel zei in de laatste test te zitten op Evelien, Rick Paul, Jamie en een beetje Sinan. Eens even kijken waar ze de test hiervoor zat. Dat weten we niet want toen had ze een vrijstelling. De test daarvoor dan? Toen zat ze op Evi en Nikkie (die beide weg zijn) en Evelien. Ik zie maar één constante factor: Evelien.
Waar haal je dan vandaan dat Merel op Sarah zat?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 12:29:40 door MartinJ »

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2019, 12:36:58 »
Dat merel op Sarah zat is geheel speculatief. Maar het is bekend dat kandidaten vaak zelf gaan mollen voor het oog van hun verdachte(n) om te kijken hoe die reageren.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2019, 17:40:39 »
Bij de koffieopdracht best wel helder weer dat Sarah de mol niet is.

Bij de vraag over t duurste kopje koffie ter wereld begint Merel verwarring te zaaien en roept ze oa sarah omdat het misschien op haar staat.
(Dit antwoord staat op Merel zelf overigens  ::))

Op het moment dat Sarah Merels mouw vastpakt waar het antwoord staat probeert Merel nog even snel de naam Rick Paul te roepen voor meer verwarring.

Wat doet Sarah... die zegt : nee! Ik heb m, ik heb m! En het antwoord was goed

Waarom zou ze dat doen als ze de mol is  ::)

Omdat er 0 euro verdiend is deze opdracht? Als een mol altijd alles volgens het boekje moet doen, dan kom je bij Thomas. Gelukkig spelen sommige mollen het anders. Ik had hier ook mijn best gedaan voor sommige antwoorden, maar er dan wel voor zorgen dat iemand erna een fout antwoord intypt, zo wordt het goede antwoord teniet gedaan, wat hier een paar keer gebeurd is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #172 Gepost op: 31-01-2019, 12:32:51 »
Ik wil haar ook weer niet strepen, maar ik krijg toch meer een kandidaat gevoel bij haar vanwege de biechten. Ze zegt dingen als: 'bij dit overleg ga ik even goed opletten, want de mol zou hier eerder voor 30 minuten kiezen dan voor 45 minuten' en dingen als: 'Merel gedraagt zich als nepmol, daar trap ik dus mooi niet in'. Deze biechten komen in mijn ogen erg oprecht over en dit zijn typische biechten van een kandidaat (waarom zou je verder Merel bij de kijker minder verdacht willen maken als je de mol bent?) . Dit verkleint voor mij de kans dat zij de mol is. Als het gespeeld is.. vind ik dat knap.

Verder vind ik het opvallend dat we nauwelijks horen wie zij verdenkt in de testbiechten. We hebben haar een keer een verdachte horen noemen tot nu toe.. Evelien. Is dit ooit bij de mol gebeurd? In in ieder geval de vorige 2 seizoenen volgens mij niet. Dus dit spreekt ook tegen haar mol zijn vind ik. Vorig jaar kregen we nauwelijks te horen wie Olcay verdacht, maar toen bleek uit een shot van haar verdachtenlijstje toen er nog 6 kandidaten over waren dat zij Jan wel in haar top 3 verdachten had staan. Misschien heeft Sarah de mol wel al in het vizier dus en kan zij nog ver gaan komen?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 12:44:50 door Saskiaax95 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #173 Gepost op: 31-01-2019, 14:23:38 »
Deze biechten komen in mijn ogen erg oprecht over en dit zijn typische biechten van een kandidaat (waarom zou je verder Merel bij de kijker minder verdacht willen maken als je de mol bent?) . Dit verkleint voor mij de kans dat zij de mol is. Als het gespeeld is.. vind ik dat knap.


Ze is een actrice.


Verder vind ik het opvallend dat we nauwelijks horen wie zij verdenkt in de testbiechten. We hebben haar een keer een verdachte horen noemen tot nu toe..

Ze geeft zal aan eerst op Evi te zitten (de aflevering dat Evi afvalt) en op Evelien (de aflevering dat Evelien afvalt). Dit komt telkens na de executie of tijdens het extra beeldmateriaal in beeld.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #174 Gepost op: 31-01-2019, 15:19:35 »
Verder vind ik het opvallend dat we nauwelijks horen wie zij verdenkt in de testbiechten. We hebben haar een keer een verdachte horen noemen tot nu toe.. Evelien. Is dit ooit bij de mol gebeurd? In in ieder geval de vorige 2 seizoenen volgens mij niet. Dus dit spreekt ook tegen haar mol zijn vind ik. Vorig jaar kregen we nauwelijks te horen wie Olcay verdacht, maar toen bleek uit een shot van haar verdachtenlijstje toen er nog 6 kandidaten over waren dat zij Jan wel in haar top 3 verdachten had staan. Misschien heeft Sarah de mol wel al in het vizier dus en kan zij nog ver gaan komen?
Ik heb even mijn molboekjes erbij gehaald. In de boekjes die ik heb (2014 t/m 2018) is het nog nooit voorgekomen dat we van de Mol weinig verdenkingen zagen. Sterker nog, bij Thomas heb ik bij elke aflevering verdenkingen staan en ook zeer gedetailleerd.
Ik vermoed dat Sarah haar testen vooral slim heeft ingevuld, d.w.z. zorg ervoor dat de kans ze groot mogelijk is dat het antwoord goed is. En dat je, ongeacht wie de Mol is, minimaal een stuk of wat antwoorden goed hebt. Dit is volgens mij ook de enige manier om ervoor te zorgen dat je de eerste paar afleveringen overleeft. Dus misschien heeft ze daarom ook maar weinig namen genoemd en gezegd, ik weet het niet.
Een andere mogelijkheid is dat we uit haar verdenkingen op zouden kunnen maken wie de Mol is, maar dat kun je in het begin eigenlijk nooit. Want al spreid je over 4 kandidaten die allemaal de Mol niet blijken te zijn, dan kun je in theorie nog steeds de hoogste score hebben (vanwege de vragen die op meer kandidaten slaan).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #175 Gepost op: 31-01-2019, 15:27:24 »
Misschien dat ze een duidelijke hoofdverdachte heeft die er langer in blijft dan zij, misschien een finalist. Als we wisten wie dat was zouden we bij het vertrek van Sarah weten wie de Mol dus niet is. (Net als dat we bij de exit van Evi konden weten dat het Evelien niet was, ware het niet dat dat voor velen reden genoeg was om Evelien juist wél te blijven verdenken. :P)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #176 Gepost op: 31-01-2019, 15:31:35 »
Ik zit in totale pool crisis momenteel.
Merel is duidelijk
Als tweede heb ik Jamie maar begin ik nu ook over te twijfelen.
En mijn 3de is inmiddels al 8 x veranderd van sarah naar sinan naar rick paul naar sarah naar sinan naar sarah naar sinan naar rick paul nu weer. 😂😂😂
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #177 Gepost op: 31-01-2019, 16:31:55 »

Een andere mogelijkheid is dat we uit haar verdenkingen op zouden kunnen maken wie de Mol is, maar dat kun je in het begin eigenlijk nooit. Want al spreid je over 4 kandidaten die allemaal de Mol niet blijken te zijn, dan kun je in theorie nog steeds de hoogste score hebben (vanwege de vragen die op meer kandidaten slaan).

Een nog andere mogelijkheid is dat ze mol is en ze haar verdenkingen nog even openhouden. Het moet niet elk seizoen zo zijn dat de mol duidelijke verdachten heeft.

Ik kan me wel vinden in die kansrekeningtheorie. Sarah lijkt me wel iemand die verstandig genoeg is de eerste testen zo te spelen.

Offline kjr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #178 Gepost op: 31-01-2019, 21:11:00 »
Waarom deze "nodeloze" groene stip naast Sarah op min 1.04?; montage-edit.
Youtube:   Exclusief: Bondje tussen Sarah en Niels? | Wie is de Mol? seizoen 19


Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #179 Gepost op: 1-02-2019, 07:15:32 »
Sarah checkt bij alles dubbel.
Paar voorbeelden, ze voelt extra in het bakje met geld na de opdracht "op treden".
Na de uitleg van sinan, bij de laseropdracht, waarin hij al heeft verteld dat lasers bewegen, vraagt ze nog eens "en ze bewegen ook?"

Dit dubbelchecken zou dus heel goed kunnen slaan op het nummer "double checkin woman" de negende track op het album van Eddie and the Hot Rods, het album dat naast de groepsfoto staat afgebeeld. En dan bedoel ik die groepsfoto die helemaal in het begin de kandidaten bekend maakte.