Auteur Topic: [Presentator] Rik van de Westelaken  (gelezen 25220 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #140 Gepost op: 4-03-2019, 10:31:44 »
Rik heeft voor mij een heel dikke voldoende gehaald voor het presenteren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #141 Gepost op: 4-03-2019, 10:41:55 »
De winnaar die de winnaar vervangt.

Nee, voor het eerst een Mol die het programma later zelf gaat presenteren.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #142 Gepost op: 4-03-2019, 18:27:25 »
Ik vind Rik toch nog wat te stijf en saai op dit moment. Wat te deftig en formeel.

Ik was zelf gecharmeerd van Karel en Pieter Jan. Wat meer to-the-point en brutaler en durfden de kandidaten ook wat meer aan de tand te voelen. Vooral Karel was daar goed in (de finale in de rechtbank vond ik geweldig gedaan).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #143 Gepost op: 8-03-2019, 12:55:27 »
Ik lees net dat Rik ook seizoen 20 mag presenteren.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #144 Gepost op: 8-03-2019, 13:14:21 »
Ik lees net dat Rik ook seizoen 20 mag presenteren.

Dat is goed nieuws Jos. Hij doet het goed vind ik  ::jaja::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #145 Gepost op: 8-03-2019, 13:16:08 »
Ik was de bron aan het zoeken, die zet ik bij als ik hem heb. Flitste op twitter langs.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #146 Gepost op: 8-03-2019, 13:27:24 »
Ik was de bron aan het zoeken, die zet ik bij als ik hem heb. Flitste op twitter langs.



Is al op veel sites te lezen Jos  :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #147 Gepost op: 8-03-2019, 14:28:13 »
Maar het is nog niet officieel.

1 van de bronnen is namelijk Rik zelf, zie zegt dat ie ervan uitgaat, dat ze in dit stadium van de voorbereidingen voor komend seizoen aan hem denken. Nou ja, in vergelijkbare bewoordingen dan.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #148 Gepost op: 8-03-2019, 15:03:25 »
Maar het is nog niet officieel.

1 van de bronnen is namelijk Rik zelf, zie zegt dat ie ervan uitgaat, dat ze in dit stadium van de voorbereidingen voor komend seizoen aan hem denken. Nou ja, in vergelijkbare bewoordingen dan.

Dan wachten we het nog even af Jos, maar komt wel goed denk ik  ::tandpastasmiley::

Edit: https://www.televizier.nl/amusement/rik-van-de-westelaken-mag-blijven-bij-wie-is-de-mol
« Laatst bewerkt op: 8-03-2019, 15:05:48 door m0lmuis »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #149 Gepost op: 8-03-2019, 15:16:03 »
Dat, dus...….:)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #150 Gepost op: 8-03-2019, 15:32:04 »
Ik had niet door dat hij nog goedgekeurd moest worden. Maar fijn dat hij mag blijven  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #151 Gepost op: 8-03-2019, 15:33:50 »
Rik heeft dat goed gedaan. Sowieso vind ik de presentator minder belangrijk in dit programma, maar het was wel fijn dat die sarcastische opmerkingen na een verloren opdracht er niet meer waren.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #152 Gepost op: 8-03-2019, 15:39:04 »
Rik heeft dat goed gedaan. Sowieso vind ik de presentator minder belangrijk in dit programma, maar het was wel fijn dat die sarcastische opmerkingen na een verloren opdracht er niet meer waren.

+1  ::zwaai::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #153 Gepost op: 8-03-2019, 21:26:37 »
Rik van de Westelaken: 'Het was echt een achtbaanrit'

08 maart 2019, 14:29
aangepast 08 maart 2019, 15:47
 
Rick Moeliker
 

Amsterdam

Rik van de Westelaken (47) is blij met de positieve reacties na zijn eerste seizoen als presentator van Wie is de Mol?. ‘De kijkers zijn niet massaal weggegaan, dus volgende keer weer,’ vertelt hij lachend aan de telefoon. Hij volgde Art Rooijakkers op, die het programma de afgelopen zeven jaar presenteerde. Net als vorig jaar is de laatste aflevering live te zien vanuit het Vondelpark. Wie geen plekje heeft bemachtigd, kan terecht in één van de bioscopen waar de finale te zien is. De meerderheid kruipt echter gewoon voor de buis.

Het populaire spelprogramma begon dit jaar aan het negentiende seizoen. Het recept is even doeltreffend als simpel: de kandidaten spelen ergens buiten Nederland een spel waar geld mee te verdienen valt. Eén van de kandidaten moet het spel zien te saboteren. Na elke aflevering moeten de kandidaten een vragenlijst invullen over deze mol. Wie de meeste vragen fout heeft, gaat naar huis. In de finale zijn er nog drie kandidaten over, van wie er één de mol is. Het speculeren is al wekenlang in volle gang en het gesprek van de maandagmorgen bij menig koffieautomaat.

Weet u het zelf al? Want u wilde als presentator niet weten wie de Mol is, liet u aan het begin van het seizoen weten.
‘Ja, ik ben inmiddels wel wat wijzer geworden. Maar dat komt vooral omdat het programma inmiddels al zo ver is gevorderd, dat ik het zelf heb kunnen ontdekken. Als kijker zie je natuurlijk alleen de afleveringen, maar ik ben er steeds bij geweest. Ik vind het trouwens helemaal niet lastig om het voor me te houden, want het is gewoon heel leuk om met een klein groepje mensen een geheim te delen. Daarom kijk ik de meeste afleveringen terug met het productieteam. Wanneer ik het met vrienden of familie kijk, gaan ze toch vragen stellen die ik niet kan beantwoorden.’

Hoe is uw eerste seizoen als presentator bevallen?
‘Heel goed, het was echt een achtbaanrit. Voor mij was het ook spannend, want je kunt dit niet even oefenen. Je moet er als presentator direct staan.’

Waarom is dit zo’n succesvol programma?
‘Het heeft natuurlijk de kans gekregen om te groeien. Ik denk ook dat veel mensen van mysteries houden. Het programma werd flink populairder toen BN’ers mee gingen doen als kandidaten. Kijkers denken dat ze deze bekende Nederlanders wel een beetje kennen, maar dat valt in de praktijk dan toch tegen.’

Bracht u ook veel tijd met de deelnemers door wanneer de camera’s niet draaiden?
‘Nee, totaal niet. Als productieteam en deelnemers hadden we steeds een ander hotel. We zagen elkaar alleen op de set. Dus wanneer de kijkers onze ontmoeting zien, is dat ook de eerste keer dat wij elkaar zien. Dat is een bewuste keuze, want het is beter dat het zakelijk blijft. Anders zeg je voor je het weet iets tegen de deelnemers wat je beter niet kunt zeggen en is het ook lastiger om deelnemers weg te sturen.

Al kan dat nog steeds pijnlijk zijn, want de dubbele eliminatie van Jamie en Rick Paul was niet leuk en voor de hele groep een domper. De executie van Evelien was eveneens pijnlijk en op dat moment merk je dat de aard van het spel grimmiger wordt.’



Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #154 Gepost op: 8-03-2019, 21:26:55 »
Welk moment is u tot nu toe het meest bijgebleven dit seizoen?
‘Heel veel momenten! Maar waar ik bijvoorbeeld van genoten heb is de serenade-opdracht. Toen stonden we echt te schuddebuiken van het lachen. De deelnemers moesten hierbij het goede balkon vinden. Wij zagen steeds andere deuren open gaan, want het was best lastig maar wel ontzettend grappig.’

In 2015 was u de winnaar, nu bent u de presentator. Wat is het verschil?
‘Het is heel anders. Als deelnemer sta je voortdurend onder stress, want je kunt steeds naar huis worden gestuurd. Presenteren is ook best intensief, maar niet te vergelijken met kandidaat zijn.

Het is voor mij als presentator vaak ook een verrassing wat deelnemers gaan doen, terwijl je als kandidaten natuurlijk overlegt.’

Helemaal ongevaarlijk is deelname niet, in 2015 brak Janine Abbring zelfs haar rug. Zijn de opdrachten altijd wel veilig genoeg?
‘De veiligheid van de kandidaten is onze eerste prioriteit. Alle kandidaten worden daarom vooraf medisch en psychologisch getest. Ook is er altijd een arts aanwezig op de set. Het is natuurlijk wel zo dat de ene opdracht fysiek gezien intensiever als de andere is, maar niemand wordt gedwongen alle opdrachten uit te voeren. Zo kozen sommige kandidaten er bijvoorbeeld voor om niet van de zipline te gaan. De ergste problemen die we in Colombia hebben meegemaakt waren muggen en luizen, dus dat valt wel mee. Zelf heb ik mijn knie geschaafd, maar ook dit is al genezen.’

U bent jarenlang vooral in de journalistiek werkzaam geweest, al is dat de laatste jaren wel wat verandert. Past amusement goed bij u?
‘Ik ben vooral blij dat ik bij AVROTROS journalistiek en presenteren kan combineren. Dat past goed bij me, om zowel met EenVandaag als Wie is de Mol bezig te zijn. Op dit moment zijn er geen andere entertainment-programma’s die ik liever zou doen. Wie is de Mol vond ik vanaf het begin een mooi programma.’

De makers van Wie is de Mol gaan de hele wereld over. Kan het misschien niet iets dichterbij, gezien de schadelijke gevolgen van vliegen voor het milieu?
‘Het lijkt mij praktisch onmogelijk dit programma in Nederland op te nemen, iedereen weet dan waar we mee bezig zijn. Je kunt ook zeggen dat omdat wij naar Colombia gaan en de beelden laten zien, andere mensen er niet meer heen hoeven. Overigens denken we binnen de tv-wereld wel na over het compenseren van de CO2 door het vliegen.’

Bron: Nederlands Dagblad.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #155 Gepost op: 8-03-2019, 23:50:36 »

‘Je kunt ook zeggen dat omdat wij naar Colombia gaan en de beelden laten zien, andere mensen er niet meer heen hoeven. Overigens denken we binnen de tv-wereld wel na over het compenseren van de CO2 door het vliegen.’
Geweldige quote. ::rofl::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #156 Gepost op: 9-03-2019, 16:30:00 »
De spanning stijgt! VondelCS is compleet overgenomen door @wieisdemol.avrotros ! Topteam


Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #157 Gepost op: 9-03-2019, 22:52:59 »
Al met al vind ik Rick een degelijk goede vervanger voor Art. In ieder geval de meest gepaste keuze geweest voor het programma. Ik kan bevatten dat het contrast met de ijskoude houding van Art af en toe wel groot was, maar ik voel wel veel sympathie voor Rik, vooral toen hij Evi een knuffel gaf toen ze vertrok. En tja, uiteindelijk tekenen de kandidaten het seizoen en is de presentator enkel de rode draad door de jaren heen.

Alleen mag Rick alsjeblieft de manier waarop hij "Wie is de Mol?'' uitspreekt aanpassen? Ik heb me er in de laatste aflevering wel lichtelijk aan geërgerd dat hij de vraag zo duidelijk anders stelt dan de voorgaande presentatoren.

Maar verder leuk gedaan Rick.  ::hug::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #158 Gepost op: 9-03-2019, 23:24:38 »
Hij deed de live-uitzending uitstekend. ::ok::

En ik herhaal mezelf maar als Rik volgend jaar in de reguliere afleveringen iets meer "buiten de lijntjes gaat kleuren" en bijvoorbeeld iets spontaner af en toe kan zijn (moet ook maar mogen van de regisseur) dan wordt ie vast alleen maar beter. 8)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #159 Gepost op: 9-03-2019, 23:30:49 »
Ik heb de rustige, vrij neutrale, zacht sprekende Rik als zeer prettig ervaren. Hij zal alleen maar groeien volgend seizoen. Hulde en buiging.