Auteur Topic: [Presentator] Rik van de Westelaken  (gelezen 25214 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #100 Gepost op: 21-02-2019, 23:29:52 »
Onze presentator Rik zegt, nu ik een aantal afleveringen heb terug gekeken heel vaak het woord dilemma's oftewel tweestrijd.
Twee... Dubbel... Rode draad dit jaar?

Ps. Rik doet het prima

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #101 Gepost op: 22-02-2019, 07:39:10 »
Rik weet niet wie de Mol is. Daarnaast duikt een 2-theorie ongeveer tweejaarlijks op. Gewoon omdat getallen (net als kleuren) nou eenmaal vaak voorkomen als je er op let.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #102 Gepost op: 22-02-2019, 08:23:22 »
Rik weet niet wie de Mol is. Daarnaast duikt een 2-theorie ongeveer tweejaarlijks op. Gewoon omdat getallen (net als kleuren) nou eenmaal vaak voorkomen als je er op let.

Klopt. Maar ik denk dat Rik de teksten niet zelf maakt.

Maar het woord dilemma, tweestrijd, 2 katten, 2 honden, 2 mensen, 2 trams in beeld ect ect ect....
Sarah die bij de opdracht met waslijnen binnen komt in een huis.
Een kinderverjaardag. Toevallig is er een kind 2 jaar geworden.
Heel veel opdrachten met 2 keuzes voor de kandidaten.

Heel erg opvallend dit seizoen.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #103 Gepost op: 22-02-2019, 09:35:19 »
Klopt. Maar ik denk dat Rik de teksten niet zelf maakt.

Jawel hoor. Dit schrijft hij ook in het officiële molboekje. Dat presentator zijn tijdens de opnames vooral inhoudt: teksten schrijven en uit je hoofd leren.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #104 Gepost op: 22-02-2019, 09:53:32 »
Jawel hoor. Dit schrijft hij ook in het officiële molboekje. Dat presentator zijn tijdens de opnames vooral inhoudt: teksten schrijven en uit je hoofd leren.

Zal de regisseur hem niet steekwoorden toevoegen om deze in zijn teksten te verwerken?
Of dat ze het samen schrijven?
Het is nl zijn eerste jaar als presentator.

Denk dat hij wel moet worden ingewerkt.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #105 Gepost op: 22-02-2019, 10:28:11 »
Rik is een vakman, geen debutant.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #106 Gepost op: 22-02-2019, 11:03:42 »
Klopt. Maar ik denk dat Rik de teksten niet zelf maakt.

Maar het woord dilemma, tweestrijd, 2 katten, 2 honden, 2 mensen, 2 trams in beeld ect ect ect....
Sarah die bij de opdracht met waslijnen binnen komt in een huis.
Een kinderverjaardag. Toevallig is er een kind 2 jaar geworden.
Heel veel opdrachten met 2 keuzes voor de kandidaten.

Heel erg opvallend dit seizoen.

In een eerder seizoen is ook heel vaak 2 voorgekomen. Dat was ook niks. Een tweetal is gewoon een veelvoorkomend gegeven.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #107 Gepost op: 22-02-2019, 11:35:18 »
Rik is een vakman, geen debutant.
Precies dit! Wat denk je dat een journalist (wat hij van oorsprong is) doet als dagelijks werk? Dat is teksten voorbereiden en schrijven, voordat hij uberhaupt gaat presenteren.

Ik vind het echt onbehoorlijk hoe hier af en toe over Rik gesproken wordt. Een beetje meer respect mag wel!

Het is wat, ben je noch de mol, nog een kandidaat wordt je nog op de millimeter beoordeeld.  ::ohno::

Zo, moest ik even kwijt  ::joehoe::

Edit: sorry over het algemeen zijn mensen hier positief
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 11:40:44 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #108 Gepost op: 22-02-2019, 11:48:32 »
Rik was weer verdacht deze aflevering. Hij leek de kandidaten te manipuleren in zijn keuze van de enveloppes.
Onze presentator Rik zegt, nu ik een aantal afleveringen heb terug gekeken heel vaak het woord dilemma's oftewel tweestrijd.
Twee... Dubbel... Rode draad dit jaar?

De Double checking woman.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #109 Gepost op: 22-02-2019, 13:38:16 »
Precies dit! Wat denk je dat een journalist (wat hij van oorsprong is) doet als dagelijks werk? Dat is teksten voorbereiden en schrijven, voordat hij uberhaupt gaat presenteren.

Ik vind het echt onbehoorlijk hoe hier af en toe over Rik gesproken wordt. Een beetje meer respect mag wel!


Helemaal mee eens. Ik heb Rik een paar jaar terug live aan het werk gezien (bij het 5-mei-concert). Hij is zeker een vakman, heel geconcentreerd waardoor hij moeilijke teksten in een take kan opnemen.

Zoals ik al eerder schreef, ben ik blij dat Rik in de laatste aflevering wat minder Art en wat meer zichzelf is. Heel fijn om te zien! Ik hoop dat Rik het programma nog lang mag en wil presenteren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #110 Gepost op: 22-02-2019, 13:51:38 »
Ik vind het echt onbehoorlijk hoe hier af en toe over Rik gesproken wordt. Een beetje meer respect mag wel!

Volgens mij is hier sprake van een misverstand want ik zie niemand onbehoorlijk over Rik praten. Blinker zei dat Rik het prima deed en verdedigde alleen zijn mogelijke hint die ie in de tekstjes van Rik ontdekt had.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #111 Gepost op: 22-02-2019, 19:27:36 »
Rik doet het prima. Angela, Karel, Pieter-Jan & Art deden het allen ook goed. Ieder op zijn/haar eigen manier.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #112 Gepost op: 22-02-2019, 19:47:00 »
Ik moet zeggen dat ik meer van Arts presentatiestijl en zijn sarcasme/vinnigheid af en toe hield, als Rik dat 'probeert' komt het bij mij minder natuurlijk over dan bij Art. Dat gezegd hebbende is het tegelijkertijd zo dat ik Art nog niet (echt) gemist hebt.

Ik zat trouwens laatst wat oude borden terug te lezen en vond het erg grappig om te lezen dat men hier nog voor het begin van het seizoen in Mexico bijster weinig vertrouwen had in de presentatiekunsten van Pieter Jan (voornamelijk op grond van dat rare eenmalige programma Die is de Mol!). Is uiteindelijk ook meer dan goed gekomen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 19:48:52 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #113 Gepost op: 22-02-2019, 20:05:45 »
Ik zat trouwens laatst wat oude borden terug te lezen en vond het erg grappig om te lezen dat men hier nog voor het begin van het seizoen in Mexico bijster weinig vertrouwen had in de presentatiekunsten van Pieter Jan (voornamelijk op grond van dat rare eenmalige programma Die is de Mol!). Is uiteindelijk ook meer dan goed gekomen.

Ik had destijds heel weinig vertrouwen in Pieter Jan vòòrdat Die is de Mol! begon. Die serie was zo klungelig opgezet, Pieter Jan heeft er toch nog het beste van proberen te maken. Door Die is de Mol! begon ik juist wel vertrouwen te krijgen in Pieter Jan.

Terug naar nu: Rik doet het heel goed. In het begin was hij nog een beetje zacht, meer op de achtergrond, maar ik zie hem gedurende seizoen steeds meer groeien naar zijn eigen stijl. Het komt goed  ::ok::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2019, 08:14:32 »
Volgens mij is hier sprake van een misverstand want ik zie niemand onbehoorlijk over Rik praten. Blinker zei dat Rik het prima deed en verdedigde alleen zijn mogelijke hint die ie in de tekstjes van Rik ontdekt had.
Sorry, mijn reactie was te heftig.
Misschien heb ik bepaalde dingen ook anders opgevat dan ze bedoeld waren

ik viel vooral over deze woorden:
Knip
Of dat ze het samen schrijven?
Het is nl zijn eerste jaar als presentator.

Denk dat hij wel moet worden ingewerkt.
Zoals dit op mij overkomt doet het afbreuk aan Riks vakmanschap.
Er zal heus overleg zijn over wat Rik gaat zeggen. Maar dat hij zijn eigen teksten niet zou schrijven? Of daarbij geholpen moet worden (zo kwam het bij mij over) ::ohno:: Dat vind ik grof gesteld.

En hij heeft jarenlange ervaring als presentator, doet dat nu voor het eerst bij WIDM, ja dat wel.

Laat ik me dan aansluiten bij deze reactie:
Rik is een vakman, geen debutant.




Dat dan weer wel

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2019, 12:31:09 »
Rik lijkt naarmate WIDM vordert steeds beter de juiste toon aan te slaan. De eerste paar afleveringen kwam het af en toe nog wat staccato over, maar daar zie ik nu weinig meer van. Hij heeft een sympathieke, warme uitstraling. Ik vond Art een prima presentator, maar Rik heeft het volgens mij snel opgepakt in zijn eerste seizoen. Chapeau!
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2019, 13:16:21 »
Voor mij voelt het nu al alsof hij het al jaren doet. En dat is eigenlijk een groot compliment!
Ik hoop dat hij het jaren zal blijven doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2019, 13:20:49 »
Ik vind die warme uitstraling vooral heel prettig. Het is een leuk spel, gespeeld door 10 volwassenen, die hebben geen belerende toon nodig. Het mysterieus zijn (van Art) was leuk en maakt het spannend maar ik vind Rik veel prettiger overkomen

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2019, 16:27:38 »
De eerste afleveringen vond ik dat hij Art iets teveel nadeed, maar hij vindt naarmate het seizoen vordert steeds meer zijn eigen stijl.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2019, 17:05:20 »
De eerste afleveringen vond ik dat hij Art iets teveel nadeed, maar hij vindt naarmate het seizoen vordert steeds meer zijn eigen stijl.


Zeer juist. Heel anders dan Art, die zijn slechte arteerwerk pas na jaren en jaren had 'geperfectioneerd' tot een voor mij moeilijk te verteren kunstje. Wie en wat er achter dat masker schuilging, kun je navragen bij RTL en ex-mol Dennis.

Maar ook zonder vergelijken doet Rik (toch een beetje met hangende pootjes teruggekomen bij de NPO) het uitstekend. Van mij mag hij nog jaren door.  ::jaja::
Woosie down?