Auteur Topic: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019  (gelezen 156612 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #140 Gepost op: 16-03-2019, 23:02:34 »
Dat Merel expres die joker met vrijstelling pakte is een mooie scoop Joost! Dat werd dus niet in het vragenvuur verteld maar heb je bij de meet en greet gehoord. Goed gedaan. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #141 Gepost op: 17-03-2019, 01:55:00 »
Eindelijk thuis.

Vanwege een aanrijding bij Geldrop ging de trein niet verder dan Eindhoven. Met een omweg over Venlo ben ik toch nog thuisgekomen. Wel met 4x een overstap, maar het is gelukt.

Het lijkt wel of Jelsir op een andere fandag terecht is gekomen, want zoals hij het beschrijft, heb ik de dag helemaal niet ervaren. De Meet en Greet vond ik een chaos, de rijen liepen dwars door elkaar heen, zodat niemand wist in welke rij hij of zij stond. Dat moet de volgende editie echt beter, want eerder in het andere gebouw verliep het ook niet vlekkeloos. Ik zag zelfs iemand die ik bij de Meet en Greet van 1 uur ook al de trap op zag gaan, en bij die van 16.00 uur weer aanwezig was. Bij eerdere fandagen heb ik hem soortgelijke dingen uit zien halen. Maar wie weet, had ie wel van iemand een kaartje voor die tweede ronde gekregen.

De kinderveiling: er was een jongen die een joker had gekocht. Na de veiling voor volwassenen kwam een vrouw naar me toe, die me enthousiast mee had zien bieden, en ze vroeg me of ik die joker misschien wilde kopen, maar ik moest eerst een prijs noemen. Hij wilde hem eigenlijk niet kwijt, maar voor een goede prijs mocht ik hem hebben. Ik hoorde later pas dat hij er 11 euro voor had betaald, overigens. Maar die mevrouw wilde er een veelvoud voor hebben. Ik noemde wat bedragen: 20, 25, misschien 30 euro? Mevrouw was het daar niet mee eens, ik begreep dat ze er dus minimaal 80 euro voor wilde hebben.

Nou, dat lijkt me dus niet de bedoeling, dat joch werd nota bene gematst door Ron, die de veiling heel leuk aanpakte. En dan willen mensen de net verworven veiling-items nog op de fandag zelf verpatsen. Het joch keek heel blij toen ik niet op het handeltje in ging. Had ik natuurlijk weer, ik vond het gewoon niet netjes wat die vrouw deed.

Verder ben ik blij met mijn item, een van de koffie-overalls, die van Evelien. Ik had mijn zinnen al gezet op een van die overalls, maar ik wist dus niet dat die in de veiling zouden komen. Ik ben benieuwd wie de andere heeft gekocht.

Ik vond het een geslaagde dag. Als Heinz (wat ik niet hoop) een fandag over zou slaan, kom ik volgende keer op gelijke hoogte, qua aantal.

Het etentje met een klein groepje na de fandag is inmiddels een jarenlange traditie. De Chinees in Amersfoort zal nu de hoop wel hebben opgegeven dat we daar nog eens komen eten. We hebben nu een veel leuker adresje (ik zeg niet waar, want straks komen alle molloten daar eten, en daar is echt geen plek voor.....

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #142 Gepost op: 17-03-2019, 09:55:13 »
Het lijkt wel of Jelsir op een andere fandag terecht is gekomen, want zoals hij het beschrijft, heb ik de dag helemaal niet ervaren.

Jou beschrijving bevat anders ook geen positieve punten behalve het eten met de groep forummers? ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #143 Gepost op: 17-03-2019, 11:35:47 »
Wat plaatjes:















 ;D

Offline Veer83

  • Forumlid
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #144 Gepost op: 17-03-2019, 11:46:09 »
Gisteren was de vandaag gezellig alleen inderdaad een minpunt voor de meet en Greet regulier op het plein. Dit was niet goed georganiseerd en heb meer ellebogen gezien dan de kandidaten van de mol. Alleen Nikki en door Olaf toch me hoesje door Niels gesigneerd gekregen  Verder vond ik het vragen uurtje erg grappig .  Ik heb nieuwe mensen ontmoet en ik vond het toch ondanks de chaos van de meet en Greet geslaagd.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #145 Gepost op: 17-03-2019, 12:04:42 »
Ook nog wat foto's:


Grand entrance voor de mol


Het vragenvuur


Er wordt flink geboden op de jengatoren, en o wat kijken de kandidaten verbaasd


Rick-Paul veilt zijn petje


Heinz en Joost2 spelen een potje Jenga


Pac aan de draaitafel


Die foto moest ik sowieso maken.

Alles bij elkaar was het weer een mooie fandag! Natuurlijk druk en massaal, niet meer zoals de goeie ouwe tijden in de Observant, maar het was goed georganiseerd en erg gezellig. Ook pleit ik voor een jaarlijks terugkerende expositiehoek voor Vriendlief  ;) die ook prima dienst doet als Realitynet-ontmoetingsplek. Tot volgend jaar!
Tell me what your telescope says

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #146 Gepost op: 17-03-2019, 12:09:19 »
Gister was de jaarlijkse "Wie is de mol fan"-dag. Voor mij was het 'pas' de derde waar ik bij was.

Ik was al vroeg in Hilversum. Ongeveer een half uur voor de poorten van Studio 21 opengingen stond ik binnen in de gang naar de studio. Mensen die niet veel later kwamen hadden pech. De gang was inmiddels vol, zodat zij buiten in de regen moesten wachten, totdat om 11.00 uur de fandag daadwerkelijk begon. Overigens bleken er ook VIP-kaarten te zijn geweest (?). Mensen met zo'n kaart mochten als eerste naar binnen.

Van vorig jaar wist ik nog dat het molgeld bij de fanshop waarschijnlijk al snel uitverkocht zou zijn. Daarom was ik blij dat ik om 11.05 uur al bijna aan de beurt was. Helaas bleek net degene voor mij - zul je altijd zien! - het laatste rolletje uit de vissenkom te hebben gekocht. Dit was jammer voor mij, zeker omdat ik ook iemand had gezien die twee broodtrommels met geldbundeltjes liet vullen. Zo gaat het wel snel... Tip voor volgend jaar: Hooguit één of twee geldbundels per persoon. Meer mensen kunnen dan molgeld als souvenir kopen.

Hierna verder rondgelopen door de kleine en de grote zaal. In de kleine zaal was het erg druk. Er stond een lange rij met Meet&Greet'ers. Zo'n kaart had ik dit jaar niet. Dus verder naar de grote zaal. Hier waren meerdere experiencen. Je kon het Torenspel spelen. Ik had zelf al snel een 'joker' bij elkaar gespeeld met dit Jenga-spel. Helaas liet ik niet veel later de toren omvallen, zodat ik alsnog verloor... Verder was er een expositie van Vriendlief. Altijd leuk om originele tekeningen te zien! Ook kon je 'De Test" spelen en een foto van 'De Executie' laten maken, waar je zelf ook opstaat. Dit zijn de leuke extra's van zo'n dag!



Natuurlijk waren persconferentie en de veiling voor kinderen én die voor mensen met wat meer geld er ook. Hierover meer in het volgende bericht. Als afsluiting, na afloop van de veiling, kon je naar het 'Meet&Greet'-plein om nog een handtekening te scoren van Rik, de Mol of een van de kandidaten. Hier was het gigantisch druk. Toch is het nog gelukt om de handtekening van Sarah en die van Rik te verkrijgen.

Al met al was het een leuke dag.

EdAnt
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 12:12:34 door EdAnt »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #147 Gepost op: 17-03-2019, 12:15:58 »
@Jelsir, ik noemde die twee dingen omdat het met die meet & greet om de een of andere manier nooit overzichtelijk lijkt te kunnen. Dat met die joker, dat heeft eigenlijk niet echt iets met de fandag te maken.

Ik heb me namelijk prima geamuseerd hoor. Maar ik kan me je teleurstelling in zekere zin wel voorstellen, omdat niet iedereen het leuk vindt dat de jeugd deel uitmaakt van de groep waar het programma zich op richt. Tenminste, ik probeer me iets van je teleurstelling voor te stellen. De mensen die jou kennen, weten over het algemeen wel dat je weliswaar kritisch bent, maar dat je ook positief kunt zijn.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #148 Gepost op: 17-03-2019, 12:20:44 »
Ook was er de veiling voor kinderen (Kinderveiling). De afgelopen jaren werd dit nog door Klaas van Kruistum gedaan. Dit keer door Ron Boszhard.

Hij leek het principe van een veiling nog niet helemaal te begrijpen, want gaf steeds de spullen voor 9 euro weg aan het eerste de beste kind van de voorste rij dat zijn/haar hand opstak. Dit terwijl er nog een hoop handen in de lucht waren. Echt bieden was er dus niet bij. Bij Klaas was er een maximumbedrag van ongeveer 30 euro. Nu niet (en ik zag inmiddels al wat spullen op Marktplaats staan). Maar goed, nu mocht Ron wel tot het laatst blijven!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #149 Gepost op: 17-03-2019, 12:24:30 »
Leuke foto's, mensen! En die van EdAnt zijn ook nog eens erg mooi!
...maar soms even niet :)

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #150 Gepost op: 17-03-2019, 12:25:03 »
Hierna volgde het vragenvuur. Hier was ook een platte Robbert bij! Een paar foto's.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 13:54:57 door EdAnt »

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #151 Gepost op: 17-03-2019, 12:33:49 »
Een van de hoogtepunten van de fandag is de veiling. Dit keer waren de topstukken een molboekje van + dag bij Robèrt (500 euro) en de Jokertoren (350 euro?). Op de foto's zie je als eerste de veiling van de Jokertoren. Let op de reacties van de kandidaten als het bod inmiddels de 300 euro is gepasseerd!
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 13:56:04 door EdAnt »

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #152 Gepost op: 17-03-2019, 12:36:10 »
Nog wat veiling-foto's. Dit waren de laatste foto's.

Bij het Item van Evelien zet ik toch wat twijfels. Ze vertelde dat ze haar molboekje ging veilen, maar vervolgens zei ze dat ze afgelopen week in de winkel eenzelfde boekje (als haar molboekje) vond en die nu op de veiling zet. Wel had ze er nog wat ingeschreven...

EdAnt
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 13:50:34 door EdAnt »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #153 Gepost op: 17-03-2019, 12:42:50 »
Mooi fotoverslag Edant ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #154 Gepost op: 17-03-2019, 12:44:01 »
Hele mooie foto's!

Offline Jeroen75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #155 Gepost op: 17-03-2019, 12:52:59 »
Leuk fotoverslag EdAnt. Mijn foto's (via mijn telefoon) bij de veiling zijn een stuk minder (ook omdat er allerlei andere mensen opstaan dan alleen de kandidaten). Ik heb o.a. het shirt van Jamie gewonnen en had op dat moment geen tijd om het te fotograferen. Mag ik deze gebruiken om bij het shirt te zetten?

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #156 Gepost op: 17-03-2019, 12:58:02 »
Leuk fotoverslag EdAnt. Mijn foto's (via mijn telefoon) bij de veiling zijn een stuk minder (ook omdat er allerlei andere mensen opstaan dan alleen de kandidaten). Ik heb o.a. het shirt van Jamie gewonnen en had op dat moment geen tijd om het te fotograferen. Mag ik deze gebruiken om bij het shirt te zetten?

Hallo Jeroen75,

Natuurlijk mag je die foto gebruiken. Ik heb er ook nog wel een foto van waarop ook Rik en Niels staan, tijdens het bieden.

Groeten,
EdAnt

Offline IlonaJessy

  • Forumlid
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #157 Gepost op: 17-03-2019, 13:00:56 »
EdAnt wat een mooie kwaliteit foto's! Ik heb echt slechte kwaliteit foto's want ik stond achteraan. Toevallig nog foto tijdens de veiling van de 400 geldschijf? Ik heb gelukkig wel zelf foto gemaakt maar ook slecht.

Ik vond de fandag wel weer leuke ervaring alleen meet & greet plein was een drama!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #158 Gepost op: 17-03-2019, 13:10:43 »
•   Aan Merel heb ik gevraagd of er een Molactie was die niet in beeld is gekomen. Ze heeft tijdens Steentje bijdragen gemold bij de zoek-de-verschillenopdracht. Ze heeft aan de achterkant iets veranderd, maar in alle hectiek heb ik niet goed begrepen of ze iets heeft weggehaald of juist toegevoegd.
•   Sarah heeft bevestigd dat ze steeds Merel bij de tests heeft meegenomen, maar pas bij aflevering 7 is ze volle bak voor Merel gegaan (zoals ze in het dagboek van de winnaar al meldde).
•   Evelien heeft er bewust voor gekozen om niet een van haar drie jokers open te breken. Ze had het idee dat ze er sterker voorstond door de eerste keer twee jokers in te zetten.
•   Rik zou naar eigen zeggen, net als ik, graag willen weten of de gevulde jokers volgend jaar al dan niet terugkeren. De voortzetting ervan blijft vooralsnog onduidelijk.
•   De nieuwe kandidatengroep is inmiddels samengesteld, al leert de ervaring dat er altijd wel een kandidaat op het laatst afvalt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol fandag 2019 op 16 maart 2019
« Reactie #159 Gepost op: 17-03-2019, 13:13:26 »
Bedankt voor de mooie fotoreportage Edant ::bravo::.
En ook bedankt voor alle andere verslagen natuurlijk ::ok::
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 13:15:48 door Lonneke*L »