Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen  (gelezen 17933 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2019, 22:03:00 »
Vlag uithangen

Wel heel obvious  ::) .. te..?
Ja.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2019, 22:04:38 »
Dit zijn echt de leukste opdrachten, heerlijk om te zien hoe alle mensen meehielpen.:)

En ik krijg altijd juist jeuk bij deze opdrachten.

Merel was idd verdacht, maar Rick Paul ook. Hij wilde de was doen, terwijl hij claimt dat anderen 'm op deze plek zette. Perfect, hier heb je maximaal invloed op het aantal lijnen. Als de mol beneden stond, neem ik aan dat hij/zij te horen krijgt wat ze bovenaan bedacht hadden.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2019, 22:11:06 »
De kandidaten krijgen elk 1 spaans woord en allemaal samen zouden ze zich dan kunnen redden. RP is degene die meteen wilde opsplitsen in kleinere groepjes, waardoor hij bereikt dat er per klein groepje minder te communiceren is. Opzet?  ::vergroot::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2019, 22:40:56 »
9 waslijnen vol gekregen.
jamie en Evelien mochten inschatten
5 of minder
6 of meer

Ze hadden gezegd 5 of minder
Merel haar blik...

Daar zou je inderdaad iets van geniepige tevredenheid in kunnen lezen. Of bedoel je dat niet? ;D

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2019, 22:44:01 »
De mol kan 'de vlag uithangen'; geen geld in de put en missie geslaagd!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2019, 22:51:09 »
Gewoon een feel good opdracht, waarin de rol van Evelien en Jamie niet zo groot is al velen ervan maken. Zij maken een inschatting en staan eigenlijk verder buitenspel. Ik zou als mol daar niet proberen te komen.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2019, 23:03:19 »
Het enige wat mij opviel was dat Rik zelf twee kandidaten meenam.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2019, 23:12:28 »
Het enige wat mij opviel was dat Rik zelf twee kandidaten meenam.

Dat was logisch, aangezien beiden Spaans spreken
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2019, 23:27:41 »
Citaat
Gewoon een feel good opdracht, waarin de rol van Evelien en Jamie niet zo groot is al velen ervan maken. Zij maken een inschatting en staan eigenlijk verder buitenspel. Ik zou als mol daar niet proberen te komen.

Jamie corrigeert foute combinaties. In de wetenschap (àls hij de Mol zou zijn) dat er laag is ingezet, zou hij dat niet moeten doen. Bij nader inzien... Een kandidaat zou ook kunnen aangeven dat het langzamer moet. Weinig aan af te lezen dus en inderdaad... Boven kun je weinig doen. De hardste werkers beneden lijken het meest verdacht.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2019, 23:58:59 »
Het verzamelen zal het probleem niet zijn. Maar het terugbrengen van die spullen bij de juiste eigenaar: gaat nog een hele kluif worden....
::rofl:: ::rofl::

Als mol in de beslisserspositie lijkt me niet heel ideaal, sta je de rest van de opdracht buitenspel. Ik ga er net als meeste van jullie vanuit dat mol beneden staan en dat Mol z'n best moest doen zodat er geen geld zou worden verdiend.
Eigenlijk deed iedereen wel goed z'n best.
Alleen Nikkie heb ik niet zoveel zien doen, de rest was druk aan het verzamelen of kleuren op waslijn aan het corrigeren.
Degene die verkeerd aan het ophangen was, was of niet aan het opletten of aan het nep mollen. Wat achteraf gezien nergens op slaat, maar dat kan een nepmol op dat moment niet weten.
tja wie deed er nu het meest z'n best?


Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #30 Gepost op: 20-01-2019, 01:01:57 »
Ik heb volgens mij ook een echte vlag zien hangen aan de waslijn. Vlag uithangen wordt dan heel letterlijk. Zal nog terugkijken of te zien is wie die vlag ophangt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #31 Gepost op: 20-01-2019, 01:36:48 »
En eventueel wederom Bruin?;

Een tertiaire kleur ontstaat door alle drie de primaire kleuren uit het subtractieve kleursysteem − cyaan, geel en magenta − te mengen. Kleuren van de vlag.

*Iets minder cyaan en je hebt al Bruin...*
Omnia vincit amor

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #32 Gepost op: 20-01-2019, 01:59:50 »
Jamie roept in minuut 12 naar beneden dat RP een fout heeft gemaakt in het ophangen van de was, meteen daarna roept hij dat ze niet met zijn drieeën bij die waslijn moeten blijven staan maar "ga door, ga door" wordt er geroepen.
Ze hebben 1 waslijn vol in 5 minuten, gezien de inzet van jamie en evelien.. minder dan 5 waslijnen vol = geld... maakt dit bij mij heeeel verdacht

Edit. Deze conclusie was eerder al gemaakt, excuses  ::jaja::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2019, 02:48:02 »
Volgens mij hadden Jamie en Evelien deze opdracht veel beter aan kunnen pakken als ze genoeg afleveringen van WIDM hebben gezien. Je kunt aan je klompen wel aanvoelen dat wanneer kandidaten moeten gokken of een opdracht al dan niet slaagt, de mol wel wordt ingelicht. Hier kun je gebruik van maken.
De overige kandidaten weten niet over het gokelement. Voor hun is de opdracht om zoveel mogelijk was op te hangen. Zij zullen hun best doen. Bij een keuze dat de opdracht niet slaagt, zal de mol juist zijn best doen om de opdracht wel te laten slagen. Hij valt dan minder op tussen de andere kandidaten. Mochten Jamie en Evelien voor het welslagen hebben gekozen, dan zal de mol eerder gaan mollen.
Jamie en Evelien hadden een prima uitzicht over het spelverloop. Met de keuze voor meer dan vijf waslijnen vol, hadden ze prima kunnen observeren en de mol misschien aan het werk kunnen zien.

Maar ja, kom er op dat moment maar eens op als je zelf midden in het spel zit.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #34 Gepost op: 20-01-2019, 02:59:30 »
Als Merel de mol is deed ze er toch zogenaamd alles aan om niet tot 6 lijnen te komen? Vooral Jamie maakte er zaak van dat zij steeds afwezig was, en zo werd ze ook in beeld gebracht, een beetje sluipend en geniepig. Het ziet eruit als een molactie maar is het tegenovergestelde. Als mol moet ze er juist alles aan doen om te slagen. Erg krom allemaal bij Merel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2019, 09:38:57 »
Er is gezorgd voor veel rood geel en blauw in de huizen, die mensen vrijgevig meegeven, geeft leuk beeld van bewoners, dus alle lijnen gaan vol.
Mol weet dat er kleding is aangeleverd, maar geeft verkeerde schatting: geen geld.

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2019, 10:15:42 »
Ik kreeg de indruk dat de volgorde waarin de "was" hing niet eens uitmaakte, zolang het maar rood, geel of blauw was. Aan het eind van de opdracht zag je namelijk een shot vanuit een drone om te laten zien hoe kleurrijk het er wel niet uitzag.
Dan zie je duidelijk boven in beeld dat het niet in de goeie volgorde hangt.

Van boven naar beneden: blauw-geel-rood-blauw-geel-blauw-rood, om vervolgens de hoek om te gaan en verder te gaan met rood-blauw-geel.

Kortom, eerst heb je al blauw-geel-blauw, wat niet klopt, daarna ook nog eens rood-rood. Is er niemand van de productie (of kandidaten) die dat gezien heeft?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2019, 10:49:31 »
Ik kreeg de indruk dat de volgorde waarin de "was" hing niet eens uitmaakte, zolang het maar rood, geel of blauw was.

Zou kunnen. Rik zegt letterlijk: "Probeer zoveel mogelijk van deze waslijnen te vullen met gele, blauwe en rode kledingstukken." (Maar hij wijst dan wel naar 6 kledingstukken die in de goede volgorde van de vlag hangen. En eerder: "Jullie gaan Colombiaanse vlaggen uithangen.")

Het verzamelen zal het probleem niet zijn. Maar het terugbrengen van die spullen bij de juiste eigenaar: gaat nog een hele kluif worden....

Dat dacht ik ook meteen. En als het aan Merel lag hadden ze ook nog eens alles moeten wassen. Rick Paul: "Niet op de grond, dat is zielig." Merel: "Nee doe maar, we wassen het wel." ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 10:55:22 door Heinz »

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2019, 11:47:05 »
Zou kunnen. Rik zegt letterlijk: "Probeer zoveel mogelijk van deze waslijnen te vullen met gele, blauwe en rode kledingstukken." (Maar hij wijst dan wel naar 6 kledingstukken die in de goede volgorde van de vlag hangen. En eerder: "Jullie gaan Colombiaanse vlaggen uithangen.")

Juist. Dat is wat wij te horen krijgen.

Waarschijnlijk is het dus niet goed begrepen door de kandidaten, of... (en dit is natuurlijk pure speculatie) als alle lijnen waar de volgorde niet goed was, waren afgekeurd, hadden ze minder dan 6 lijnen goed. Dus geld voor de pot. ::vergroot::


Maar misschien zoek ik er te veel achter, en gaat het inderdaad gewoon om de kleuren rood, geel en blauw.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2019, 11:49:25 »
Leuke opdracht   ::ok::

Zou me niets verbazen als Merel ergens thuis koffie heeft lopen drinken. Waar was zij?!  ???
Frankje Lapi