Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen  (gelezen 17932 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2019, 12:07:42 »
Weet ik niet. Maar we moeten ook niet doorslaan in dat "de productie" van alles regisseert. Althans denk ik. Misschien ben ik te naïef daarin. ;)

Ik snap je houding op dat vlak, maar ik zou nu toch ook denken dat ze zeker moesten zijn dat er 9 waslijnen vol gehangen konden worden en dat ze daarom voor de zekerheid wat extra kledingstukken bij iedereen gedropt hebben.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2019, 12:11:18 »
Ik zou het ook opvallend vinden als de productie dat gedaan heeft, dan zou je ook moeten zien dat mensen meteen begrepen wat er aan de hand was en het klaar moeten hebben gelegd. Maar aan de andere kant: anders zou ik verwachten dat ze veel meer blauw en rood zouden vinden dan geel, en nu zagen we daar geen opmerkingen over. (Andere mode in Colombia? :P)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2019, 12:22:53 »
Ik zou het ook opvallend vinden als de productie dat gedaan heeft, dan zou je ook moeten zien dat mensen meteen begrepen wat er aan de hand was en het klaar moeten hebben gelegd. Maar aan de andere kant: anders zou ik verwachten dat ze veel meer blauw en rood zouden vinden dan geel, en nu zagen we daar geen opmerkingen over. (Andere mode in Colombia? :P)

Het thuisshirt van de nationale voetbalploeg is natuurlijk wel geel en zo zal je er altijd wel een paar vinden neem ik aan. ;D
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 14:15:31 door Hulpmol »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2019, 13:41:57 »
Blauw komt veel voor, geel is het truitje van de nationale voetbalploeg, tot daartoe oké. Maar wie heeft er rode kleren?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2019, 18:28:01 »
Daar zou je inderdaad iets van geniepige tevredenheid in kunnen lezen. Of bedoel je dat niet? ;D
nee, ik zou hem toen (was live aan het typen) als "wow zo stom zijn jullie toch niet" beschreven hebben.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2019, 18:29:15 »
Blauw komt veel voor, geel is het truitje van de nationale voetbalploeg, tot daartoe oké. Maar wie heeft er rode kleren?
een blouse en een trui :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2019, 19:45:59 »
Als de kledingstukken straks op de MFD geveild worden, weten we genoeg.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2019, 19:49:31 »
Niels en Merel zijn veel in het donker. Daar voelt de mol zich op zijn/haar best.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2019, 20:22:06 »
Ik zou het ook opvallend vinden als de productie dat gedaan heeft, dan zou je ook moeten zien dat mensen meteen begrepen wat er aan de hand was en het klaar moeten hebben gelegd. Maar aan de andere kant: anders zou ik verwachten dat ze veel meer blauw en rood zouden vinden dan geel, en nu zagen we daar geen opmerkingen over. (Andere mode in Colombia? :P)

Wat zou jij doen als er een vreemde vogel aan de deur kwam die alleen maar 'ola' kan zeggen? Normaal gesproken wil je daar niets mee te maken hebben en dan doe je meteen de deur dicht.
Natuurlijk zijn de bewoners ingelicht, dat het een spel is, dat de deelnemers geen Spaans spreken, dat ze wel mee moeten werken maar niet te makkelijk moeten doen enz. enz. En dat de productie voor genoeg kleding heeft gezorgd lijkt me ook niet gek, die 9 lijnen was wel heel veel was hoor.
Dat is een interventie van de productie waar ik geen probleem me heb. Het spel be-invloeden alleen om de mol te helpen vind ik niet kunnen maar dit was ten behoeve van iedereen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2019, 21:08:56 »
Wat zou jij doen als er een vreemde vogel aan de deur kwam die alleen maar 'ola' kan zeggen? Normaal gesproken wil je daar niets mee te maken hebben en dan doe je meteen de deur dicht.
Ik denk dat je je kan vergissen in de gastvrijheid van mensen aan de andere kant van de wereld ;)
Of de bevolking is ingelicht, dat zal me inderdaad een worst wezen. Maar een echte aanwijzing vóór vind ik ook niet.
...óf niet!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2019, 12:18:11 »
Iemand een lijstje van de Spaanse woorden die iedereen kreeg?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2019, 12:42:04 »
Waarom kregen Jamie en Evelien Spaanse woorden? Ten eerste spreken zij al Spaans, en hebben dus geen woorden nodig. Ten tweede gaan zij niet met de mensen praten.

Zou hier iets in zitten, een hint?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2019, 13:19:47 »
Vond Jamie in elk geval heel verdacht deze opdracht. Vlak voor hij en Evelien uit de groep worden gehaald, horen we hem in een kort biechtje zeggen: "Dit was mijn moment om te shinen."

Hij lijkt daarmee te doelen op het feit dat hij Spaans spreekt; hij had daarmee van waarde kunnen zijn voor de opdracht. Maar het zou ook kunnen slaan op het saboteren van de opdracht. Waarom moedigt hij de groep zo fel aan tijdens het was ophangen, wetende dat ze niet teveel lijnen moeten volhangen? Na de opdracht horen we Evelien zeggen:

"Okee, ik ben eerlijk, dat ze het niet zouden halen. Alleen, dat was misschien ook wel een beetje ingegeven door het feit dat Jamie zei: 'Het is wel lastig en ingewikkeld.' En: 'Het is best een moeilijke opdracht', en: 'Waar moeten ze dan was vandaan halen?' Zo wordt je eerste gevoel ook wel beïnvloed."

Als dit waar is, is Jamie degene die haar gestuurd heeft richting 5 lijnen of minder. En hij kreeg van Rik de woorden 'bandera Colombiana' - Colombiaanse vlag. Kan Jamie die vlag nu uithangen na het mislukken van de opdracht?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2019, 17:01:44 »
wat mij opvalt is dat alleen in het woord van Sarah "amarillo" het woord mol voorkomt. sorry als dit al is opgemerkt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2019, 17:26:57 »
Waarom kregen Jamie en Evelien Spaanse woorden? Ten eerste spreken zij al Spaans, en hebben dus geen woorden nodig. Ten tweede gaan zij niet met de mensen praten.

Zou hier iets in zitten, een hint?
Nou is Google translate niet zo betrouwbaar maar ...

prestar = betalen? (De mol betaalt de schade?)
devolver = terugkeer? (De mol keert altijd terug, gaat nooit naar huis.)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2019, 17:46:36 »
Nou is Google translate niet zo betrouwbaar maar ...

prestar = betalen? (De mol betaalt de schade?)
devolver = terugkeer? (De mol keert altijd terug, gaat nooit naar huis.)

Niet meteen de eerste de beste vertaling geloven. Krijg gewoon de gegeven vertalingen als zijnde juist.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2019, 18:16:38 »
Wat weten wij nu, of denken wij te weten?
De bevolking is waarschijnlijk ingelicht. Kan bijna niet anders want je geeft toch zomaar niet een stapeltje wasgoed, of gordijnen, mee aan vreemden die de taal niet spreken.
Er zijn mogelijk wat stukken blauwe, gele en rode stof uitgedeeld, de kleuren waren bijna allemaal van exact dezelfde kleur. (een beetje hulp van de crew hoeft geen probleem te zijn, toch?)
De opdracht die wij te horen kregen was waarschijnlijk niet volledig.
Rik heeft het over de Colombiaanse vlag maar zegt niet (althans wij horen dat niet) dat de kleuren in de volgorde van deze vlag opgehangen moeten worden.
Rik heeft het over wasgoed met gele, blauwe en rode kleuren. Er hangen 2 voorbeelden met kleuren in de juiste volgorde van de vlag, maar er wordt niet uitdrukkelijk aandacht aan geschonken.
De kandidaten krijgen allen een Spaans woord om te onthouden. Blip heeft hierboven die woorden op een rijtje gezet.
Is er een aanwijzing te vinden in die woorden, al dan niet in combinatie met (de naam van) diegene die dat woord krijgt?
Evelien zegt tegen Jamie dat er rekening gehouden moet worden met het trappenlopen. M.a.w. dat kost tijd. Jamie zegt (geloof ik) is er wel wasgoed genoeg?)
Wat is de beste positie van de MOL? Als de MOl beneden bezig is wordt hij/zij op de vingers gekeken. Een kleur verkeerd ophangen wordt gezien van bovenaf. De enige mogelijkheid is om uit het beeld te blijven en tijd te rekken. Dat wordt ook gedaan door bv Sarah en Robert.
Beneden wordt over het algemeen hard gewerkt om de lijnen vol te krijgen wat lukt.
Later word vastgesteld dat er toch een paar kleuren niet goed hangen. Maakt dan niets meer uit tenzij Evelien en Jamie goed geraden hadden? Was de opdracht dan afgekeurd geworden? Dat is niet gezegd voor zover wij te horen hebben gekregen.
Als er inderdaad fouten gemaakt zijn, dan was de taak van Evelien en Jamie geweest er op te wijzen en zorgen dat dat in orde werd gemaakt.
Wij hebben hen een paar maal horen roepen dat er fouten waren en ook waar dan maar kennelijk niet vaak genoeg.
Is één van beiden de MOL is, zou dat logisch zijn. Maar wel heel lastig uitvoerbaar.
Als de MOL één van beiden blijkt te zijn zou die geweten hebben dat er veel "wasgoed" was. En dus aandringen op 5 of minder lijnen. Want met veel wasgoed was de kans groot dat er 6 of meer lijnen vol zouden komen te hangen.
Mee eens?







Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2019, 18:32:17 »
En hij kreeg van Rik de woorden 'bandera Colombiana' - Colombiaanse vlag. Kan Jamie die vlag nu uithangen na het mislukken van de opdracht?
En in 'Bandera Colombiana' zit 'de mol'.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 18:40:57 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2019, 18:36:13 »
We hoeven echt niet te zoeken waar de letters mol in voorkomt.

Dat Jamie het woord colombiaanse vlag krijgt in combi met de opdrachtnaam is mooi genoeg

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2019, 19:44:17 »
Citaat
prestar = betalen? (De mol betaalt de schade?)
devolver = terugkeer? (De mol keert altijd terug, gaat nooit naar huis.)

Ik spreek een beetje Spaans. Prestar is lenen, betalen zou je altijd pagar gebruiken. Devolver kende ik niet. Wel volver, wat terugkomen betekent. Er lijkt mij hier niets onregelmatigs aan de hand.

Mij is niet helder of het de kleuren van de vlag moesten zijn of dat ze ook in de goede volgorde moesten hangen. Dat maakt nogal een verschil.