Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195525 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #260 Gepost op: 19-02-2019, 19:52:18 »
Dan vormt de tekst 'Wie is de mol' zich in de leader.


Dat zou pas een ontgoocheling zijn.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #261 Gepost op: 19-02-2019, 22:13:47 »
Het kan zo zijn dat de zin wordt: Mol 19 is nou.
M is van de opdracht min of meer.
O is van de opdracht over bruggen.
L is van de opdracht links/rechts.
19 weet ik nog niet zeker maar past er in.
I is van de opdracht in zicht.
S is van de opdracht sleutelhanger.
N is van de aflevering niet gered omdat de executie in de aflevering niet gered zat
O weet ik nog niet zeker maar past er in.
U is van uitgerekend omdat de joker in de aflevering uitgerekend zat.

En als dit klopt wijst de zin naar Sarah want naar de zin mol 19 is nou komt Sarah in de leader!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #262 Gepost op: 19-02-2019, 22:18:57 »
Mol 19 is nou? Dat is een rare zin, daar geloof ik niet in.
Laten we jabberen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #263 Gepost op: 19-02-2019, 22:35:00 »
Dat zou pas een ontgoocheling zijn.

Ik denk dat de productie wel heel blij is dat we hier al heel lang mee lopen te stoeien en als na afloop blijkt dat het heelmaal niets was. Ik denk alleen wel dat we iets met de puzzels in het meer moeten kunnen doen. Dat zou wel naar de mol wijzen, al weet ik nog niet helemaal hoe. Of beter gezegd: Helemaal niet hoe.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #264 Gepost op: 20-02-2019, 01:43:32 »
Bottendaal is naar mijn weten geen volkswijk en daar woont hij al zijn hele leven.

Helder, hij noemde het in een interview een volkswijk vandaar.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #265 Gepost op: 20-02-2019, 11:50:52 »
Ik begrijp niet echt waarom die leader-hint serieus wordt genomen. De lichtstraal-executie had geen naam. Dat jokers openmaken had ook geen naam. Dus dan valt dit toch in het water of mis ik iets?
De leader verandert elke week en elke week komen er meer beelden van die puzzel in het water bij. Daar moet gewoon wel een of andere hint in zitten.
Als de letters niet kloppen (die overigens ook niet snap), zal er wel een hint in die opdracht zelf zitten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #266 Gepost op: 21-02-2019, 07:32:48 »
Geen naam kun je dan zien als spatie. Misschien komen er in aflevering 8 en 9 nog wel een N en een O of R bij voor "nummer" en dan in aflevering 10 het nummer waarmee de mol op de groepsfoto staat?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #267 Gepost op: 21-02-2019, 07:46:34 »
Geen naam kun je dan zien als spatie. Misschien komen er in aflevering 8 en 9 nog wel een N en een O of R bij voor "nummer" en dan in aflevering 10 het nummer waarmee de mol op de groepsfoto staat?

Ik snap je niet? Hoe kun je met een N, een O en een R het woord nummer maken? Mol nummer is bestaat ook uit 11 letters, terwijl we maar 10 posities hebben. Er is niet veel plek voor een cijfer nog daar achter. Kun je dus wat meer uitleg geven over dit idee?

Ik blijf er zelf bij dat er gewoon wie is de mol komt te staan. We missen alleen nog de i van wie en beide letters van het woord de. De rest hebben we al.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #268 Gepost op: 21-02-2019, 12:39:08 »
Ik heb nog even goed nagedacht over deze hint en andere hints. Mijn conclusie is dat de makers dit jaar goed werk hebben verricht om voor alle 3 de vermeende finalisten een heel duidelijke hint te monteren.
Sinan: De overbekende tijdcode 2:22 waar hij in beeld komt, waar hij zelf met de jenga blokjes het woord MOL heeft gemaakt en code 222. Ook het balkon nummer waar hij eindigt komt overeen met de tijdcode waar MOL in beeld is.

Sarah: De muurschildering met de afbeelding van een album van Eddy and the Hotrods, waar track nummer 9 "Double Checking Woman" heet. Sarah staat op de schildering van de groep 9de van links. Het getal 9 komt vaak voor. O.a. in de opdracht "zoek de 9 verschillen". Normaal zijn dit er 10. Ook waren er 9 bakjes in Roulette opdracht. Sarah zegt vaak dingen dubbel in controleert heel veel.

Merel: Het onderwerp van dit draadje. We zien "MOL IS" ontstaan. De vervangende fragmenten bevatten vaak een grote L die over water wordt gesleept. Hier zou je dus Meer-L van kunnen maken.

De makers kunnen van alle 3 de hints wel nagaan dat wij als molloten die wel gaan vinden.
Mijn conclusie, we weten dus nog niets en dat is maar goed ook. Behalve dan dat Niels zaterdag naar huis gaat. En dat is ook beter zo.

Het tijdperk dat ze alleen maar duidelijke hints naar de Mol monteren is na het MOLCFKLAAS debacle hopelijk voorbij.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 15:00:20 door MartinJ »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #269 Gepost op: 21-02-2019, 14:13:52 »
Knip
De makers kunnen van alle 3 de hints wel nagaan dat wij als molloten die wel gaan vinden.
Mijn conclusie, we weten dus nog niets en dat is maar goed ook. Behalve dan dat Niels zaterdag naar huis gaat. En dat is ook beter zo.

Hoe weten "we" dat Niels zaterdag naar huis gaat? Ik heb blijkbaar iets gemist, ik heb ook minder gelezen deze week. Ben sowieso het spoor bijster.
Dat dan weer wel

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #270 Gepost op: 21-02-2019, 15:02:33 »
Hoe weten "we" dat Niels zaterdag naar huis gaat? Ik heb blijkbaar iets gemist, ik heb ook minder gelezen deze week. Ben sowieso het spoor bijster.
Nee hoor, je hebt niets gemist. Dat weten we natuurlijk niet. Hier ben ik bij wijze van voorbeeld vanuit gegaan. Had ik er natuurlijk bij moeten vertellen, sorry hiervoor.
Sterker nog. Het zou me ook niet verbazen als alle 3 de hints bewust erin zijn gezet op kandidaten die toch niet de Mol blijken te zijn en is het Niels! Waar het mij om gaat is dat we uit geen van de 3 hints gaan kunnen opmaken wie de Mol is!
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 15:04:56 door MartinJ »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #271 Gepost op: 21-02-2019, 15:33:05 »
Het vinden van hints naar verschillende kandidaten heeft natuurlijk gewoon met onze creativiteit te maken en met het feit dat we overal iets in willen zien. En natuurlijk niets met de productie die naar iedereen "overduidelijke" hints gaat geven die molloten na weken speuren aan elkaar plakken.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #272 Gepost op: 23-02-2019, 05:38:44 »
Ik snap je niet? Hoe kun je met een N, een O en een R het woord nummer maken? Mol nummer is bestaat ook uit 11 letters, terwijl we maar 10 posities hebben. Er is niet veel plek voor een cijfer nog daar achter. Kun je dus wat meer uitleg geven over dit idee?

Ik bedoel nr of no, als afkorting voor het woord nummer.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #273 Gepost op: 23-02-2019, 08:35:57 »
Ik heb nog even goed nagedacht over deze hint en andere hints. Mijn conclusie is dat de makers dit jaar goed werk hebben verricht om voor alle 3 de vermeende finalisten een heel duidelijke hint te monteren.
Sinan: De overbekende tijdcode 2:22 waar hij in beeld komt, waar hij zelf met de jenga blokjes het woord MOL heeft gemaakt en code 222. Ook het balkon nummer waar hij eindigt komt overeen met de tijdcode waar MOL in beeld is.

Sarah: De muurschildering met de afbeelding van een album van Eddy and the Hotrods, waar track nummer 9 "Double Checking Woman" heet. Sarah staat op de schildering van de groep 9de van links. Het getal 9 komt vaak voor. O.a. in de opdracht "zoek de 9 verschillen". Normaal zijn dit er 10. Ook waren er 9 bakjes in Roulette opdracht. Sarah zegt vaak dingen dubbel in controleert heel veel.

Merel: Het onderwerp van dit draadje. We zien "MOL IS" ontstaan. De vervangende fragmenten bevatten vaak een grote L die over water wordt gesleept. Hier zou je dus Meer-L van kunnen maken.

De makers kunnen van alle 3 de hints wel nagaan dat wij als molloten die wel gaan vinden.
Mijn conclusie, we weten dus nog niets en dat is maar goed ook. Behalve dan dat Niels zaterdag naar huis gaat. En dat is ook beter zo.

Het tijdperk dat ze alleen maar duidelijke hints naar de Mol monteren is na het MOLCFKLAAS debacle hopelijk voorbij.

Kun je iets meer over die van Sinan vertellen? Die is helemaal langs me heen gegaan. Als ik tussen deze hints moet kiezen, zou ik Sarah boven Merel zetten. Die van Sinan moet ook ergens in het rijtje. En is er zo'n soort hint richting Niels? Die ontbreekt in je lijst.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #274 Gepost op: 23-02-2019, 08:39:50 »
Ik bedoel nr of no, als afkorting voor het woord nummer.

Hoe passen de letters W en E in je verhaal?

Tot nu toe hebben we M O L _ _ I S E _ W. Ik zie niet echt iets wat je hiervan kunt maken als je N en O of R toevoegt aan de rij waaruit zal blijken dat er een nummer uit moet komen. Namen van kandidaten passen ook niet in dit plaatje. Enige wat ik zie dat past blijft toch echt 'wie is de mol'.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #275 Gepost op: 23-02-2019, 08:52:07 »
Het is denk ik mol 19 is nou.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #276 Gepost op: 23-02-2019, 09:08:32 »
Hoe passen de letters W en E in je verhaal?

Tot nu toe hebben we M O L _ _ I S E _ W. Ik zie niet echt iets wat je hiervan kunt maken als je N en O of R toevoegt aan de rij waaruit zal blijken dat er een nummer uit moet komen. Namen van kandidaten passen ook niet in dit plaatje. Enige wat ik zie dat past blijft toch echt 'wie is de mol'.


Of Mol Westrik - die past nog prima

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #277 Gepost op: 23-02-2019, 09:14:39 »

Of Mol Westrik - die past nog prima

Klopt. Ik had mijn reactie geplaatst en wist daarna eigenlijk meteen dat dit door iemand geplaatst zou worden. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er nog zo'n duidelijke hint in de leader gestopt gaat worden. Betekend trouwens niet dat Merel de mol niet kan zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #278 Gepost op: 23-02-2019, 09:24:59 »
Vanavond weten we het. Naar alle waarschijnlijkheid krijgen we de S en de C. Letters naar Merel zou ik ook nog kunnen. Een N of L lijkt me uitgesloten.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #279 Gepost op: 23-02-2019, 09:41:04 »
Vanavond weten we het. Naar alle waarschijnlijkheid krijgen we de S en de C. Letters naar Merel zou ik ook nog kunnen. Een N of L lijkt me uitgesloten.

Wat wil je bereiken met een S en een C? WCSE is mol? Ergens moet er ook nog een tiende letter bij komen... Met een S en een C kom ik in ieder geval niet uit op iets zinvols. Ik ben daarom wel benieuwd wat jij wil bereiken met de S en de C.

De ontbrekende letters zijn een T, R en K of een D, E en I. Andere opties zie ik niet. In het eerste geval komt er Mol Westrik te staan. Dat vind ik zelf het meest onwaarschijnlijk, omdat ik geen directe hint verwacht richting 1 kandidaat. Ik hoop namelijk dat ze geleerd hebben van dergelijke hints in het verleden. Daarom ga ik zelf voor de tweede optie. Dan komt er dus 'Wie is de mol' te staan.

Vanavond zien we de motoropdracht, dus we krijgen er in ieder geval 1 letter bij. Deze letter zal alles bepalend zijn.