Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195838 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #780 Gepost op: 9-03-2019, 14:51:44 »
'En die 4 miljoen kijkers zijn niet allemaal puzzelaars'... Toch jammer dat ze dan een puzzel in de leader gebruiken nu  ;D Maar we gaan er vanavond allemaal achterkomen wat alles wel of niet te betekenen heeft!

Het verschil tussen een legpuzzel maken met 10 stukjes en het moeten gebruiken van morse code lijkt me evident genoeg. ;)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #781 Gepost op: 9-03-2019, 15:17:17 »
Ik ben iets op het spoor maar kom er niet helemaal uit (ik plaats wat foto's) ik ben door gaan puzzelen op het gebruik van morse en heb alle opdracht titels op een rij gezet en wanneer er 1 woord is, is het een streep en wanneer het 2 woorden zijn een punt. Ik kom dan uit op:
S 9tiend mol en mis dus een E... en nu dacht ik wat als de puzzel op het meer een grote E vormt dan is dat de missende letter... 😃 schiet er maar op!
Ik vind hem heel mooi gevonden, maar wel erg ingewikkeld in elkaar zitten om uit te leggen aan het grote publiek. Wel bewondering ik je harde werk zo zeer vlak voor de finale.
Even heel flauw opgemerkt: je idee dat de puzzel een E zou kunnen vormen zou ook sluitend kunnen zijn voor de theorie van MOLVISIE.

Dat dan weer wel

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #782 Gepost op: 9-03-2019, 16:36:15 »
Ik vind hem heel mooi gevonden, maar wel erg ingewikkeld in elkaar zitten om uit te leggen aan het grote publiek. Wel bewondering ik je harde werk zo zeer vlak voor de finale.
Even heel flauw opgemerkt: je idee dat de puzzel een E zou kunnen vormen zou ook sluitend kunnen zijn voor de theorie van MOLVISIE.

Dank je wel Jannes, kwam omdat Rick de regisseur aangaf dat er echt nog wel te puzzelen viel. Elders op het forum heb ik ook aangegeven dat de puzzel op het meer een E kan vormen zodat de missende E van molvisiE kan worden geplaatst, maar past dus ook in mijn idee. Bijgevoegd een overzicht, wellicht ziet het er dan wat minder ingewikkeld uit...?  ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #783 Gepost op: 9-03-2019, 17:00:44 »
dE mol iS net 9.
Nee, ik zit wel goed in de Niels-tunnel.

(Je kan wel tegen een plaagstootje hè, DetectiveMols. Ik vind het leuk gevonden, hoor. Thumbs up voor je poging.)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #784 Gepost op: 9-03-2019, 17:01:09 »
Vooralsnog vind ik dat de punten en opdrachten willekeurig verdeeld worden..

Waarom niet 3 punten bij rond je om de kerk omdat er 3 spaties zijn.

Daarnaast vind ik dat als je opdrachten gaat onder verdelen dit dan ook per aflevering doet. Nu heb je bijvoorbeeld 2 opdrachten van aflevering 2 bij elkaar en dan weer 1 opdracht van aflevering 2 en 1 van 3? Waarom?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #785 Gepost op: 9-03-2019, 17:12:03 »
Dank je wel Jannes, kwam omdat Rick de regisseur aangaf dat er echt nog wel te puzzelen viel. Elders op het forum heb ik ook aangegeven dat de puzzel op het meer een E kan vormen zodat de missende E van molvisiE kan worden geplaatst, maar past dus ook in mijn idee. Bijgevoegd een overzicht, wellicht ziet het er dan wat minder ingewikkeld uit...?  ;)
Het ingewikkelde eraan is wat mij betreft de morse code die erin zit. We zullen het vanavond allemaal zien. Ik denk ook vanuit mijn Merel tunnel 

Bovendien ben ik van mening dat de reactie van Rick voor mij niet bevestigd dat Rick hier zegt dat de hint in de leader niet gevonden is. Ik heb hier in dit topic al een reactie over geplaatst gisteren.

Dat dan weer wel

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #786 Gepost op: 9-03-2019, 17:17:33 »
Vooralsnog vind ik dat de punten en opdrachten willekeurig verdeeld worden..

Waarom niet 3 punten bij rond je om de kerk omdat er 3 spaties zijn.

Daarnaast vind ik dat als je opdrachten gaat onder verdelen dit dan ook per aflevering doet. Nu heb je bijvoorbeeld 2 opdrachten van aflevering 2 bij elkaar en dan weer 1 opdracht van aflevering 2 en 1 van 3? Waarom?

Heb ik wel geprobeerd dus reeksen van drie en laatste 2 titels maar dan kwamen er geen letters uit die je kunt combineren tot iets.... Zou inderdaad geweldig zijn als we iets zouden kunnen vinden die de willekeurigheid aangeeft maar in mijn eentje lukt me dat niet meer (om een reeks van getallen te vinden die aangeeft waarom je eerst drie titels dan 2 titels etc moet combineren. En voor alle duidelijkheid, ik ben begonnen met de laatste titels na links/rechts (geeft olm = mol) en toen ben ik eerst gaan zoeken naar letters die kunnen slaan op Niels, toen Merel en toen bij sarah klopte het.....

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #787 Gepost op: 9-03-2019, 17:32:29 »
Er wordt juist heel veel gebruik gemaakt van morse bij het oplossen van puzzels, zoals bij geocaching en escape rooms, misschien is het juist mooi dat het nog nooit (?) in widm is gebruikt.
Kees' enkel enkel dubbel dubbel dansje was een hint in morse.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #788 Gepost op: 9-03-2019, 17:40:45 »
Respect voor het morse puzzelwerk.
Dit seizoen kan geen enkele mol mij overtuigen... dus een neutrale bedenking..
Wat als Sinan nog in de finale zat?
Dé hint moet toch de enige en ware mol aanwijzen... S als 19e mol schiet hierin toch te kort?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #789 Gepost op: 9-03-2019, 17:41:37 »
Hoewel ik niet in deze hint geloof, snap ik ook niet zo goed waarom morsecode te ingewikkeld zou zijn. We hebben het toch niet over één of andere obscure code die niemand kent? Ik zou zelf ook de letters niet uit m'n hoofd weten, maar dat kun je opzoeken. En ze hebben het vaker gebruikt inderdaad.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #790 Gepost op: 9-03-2019, 17:41:55 »
Kees' enkel enkel dubbel dubbel dansje was een hint in morse.
En dat doen ze dus geen tweede keer.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #791 Gepost op: 9-03-2019, 17:46:55 »
En dat doen ze dus geen tweede keer.
Ze hebben wel vaker dezelfde soort hint meerdere keren gebruikt.
Veel vissers in beeld vanwege Susan Visser en het seizoen erna veel bloemen in beeld vanwege Margriet.
Inge die alle biechten begon met 'Toen', Jon die meerde keren een anagram maakte van 'Van Eerd de mol', Kim die meerdere keren woorden achter elkaar zei met de beginletters K.I.M., Patrick die meerdere keren woorden achter elkaar gebruikte die begonnen met To en Po.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #792 Gepost op: 9-03-2019, 17:49:20 »
Respect voor het morse puzzelwerk.
Dit seizoen kan geen enkele mol mij overtuigen... dus een neutrale bedenking..
Wat als Sinan nog in de finale zat?
Dé hint moet toch de enige en ware mol aanwijzen... S als 19e mol schiet hierin toch te kort?

Deze puzzel viel echt alleen "op te lossen" met alle opdracht titels, en dan slaat de S dus gewoon op Sarah  :)

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #793 Gepost op: 9-03-2019, 17:50:08 »
Ze hebben wel vaker dezelfde soort hint meerdere keren gebruikt.
Veel vissers in beeld vanwege Susan Visser en het seizoen erna veel bloemen in beeld vanwege Margriet.
Inge die alle biechten begon met 'Toen', Jon die meerde keren een anagram maakte van 'Van Eerd de mol', Kim die meerdere keren woorden achter elkaar zei met de beginletters K.I.M., Patrick die meerdere keren woorden achter elkaar gebruikte die begonnen met To en Po.

 ::ok::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #794 Gepost op: 9-03-2019, 17:53:15 »
Hoewel ik niet in deze hint geloof, snap ik ook niet zo goed waarom morsecode te ingewikkeld zou zijn. We hebben het toch niet over één of andere obscure code die niemand kent? Ik zou zelf ook de letters niet uit m'n hoofd weten, maar dat kun je opzoeken. En ze hebben het vaker gebruikt inderdaad.

Helemaal mee eens  ::ok::

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #795 Gepost op: 9-03-2019, 17:53:42 »
Het ingewikkelde eraan is wat mij betreft de morse code die erin zit. We zullen het vanavond allemaal zien. Ik denk ook vanuit mijn Merel tunnel 

Bovendien ben ik van mening dat de reactie van Rick voor mij niet bevestigd dat Rick hier zegt dat de hint in de leader niet gevonden is. Ik heb hier in dit topic al een reactie over geplaatst gisteren.

Ah dat heb ik gemist, ik was te druk met puzzelen   ;D  We gaan het allemaal zien vanavond, may the best Mole win. Als deze hint niks is dan so be it, ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt met puzzelen  ::ok::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #796 Gepost op: 9-03-2019, 17:56:34 »
ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt met puzzelen  ::ok::

Goed bezig ook!  ::ok::

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #797 Gepost op: 9-03-2019, 17:58:50 »
Dank je wel Chocomol, geniet van de uitzending vanavond  ::ok::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #798 Gepost op: 9-03-2019, 18:00:10 »
Deze puzzel viel echt alleen "op te lossen" met alle opdracht titels, en dan slaat de S dus gewoon op Sarah  :)

Dank je wel. Extra punt voor Sarah de Mol.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #799 Gepost op: 9-03-2019, 18:00:54 »
Dank je wel Chocomol, geniet van de uitzending vanavond  ::ok::

Dank je, jij en iedereen hier ook! Ben erg benieuwd!  :)