Poll

Hoe zwaar moet het wegen? Geef punten door het aantal kliks

Follow the Money - In de pot
45 (5.5%)
Follow the Money - In de pot
33 (4%)
Follow the Money - In de pot
30 (3.6%)
Follow the Money - Uit de pot
50 (6.1%)
Follow the Money - Uit de pot
41 (5%)
Follow the Money - Uit de pot
29 (3.5%)
Molpunten
41 (5%)
Molpunten
29 (3.5%)
Molpunten
18 (2.2%)
De ideale Molactie (Molprofiel)
40 (4.9%)
De ideale Molactie (Molprofiel)
25 (3%)
De ideale Molactie (Molprofiel)
7 (0.9%)
Beste Molpositie
53 (6.4%)
Beste Molpositie
48 (5.8%)
Beste Molpositie
25 (3%)
Voorkennis
51 (6.2%)
Voorkennis
38 (4.6%)
Voorkennis
25 (3%)
Hints
34 (4.1%)
Hints
9 (1.1%)
Hints
4 (0.5%)
WieisdeMol.com-Poll - Wie is de Mol?
26 (3.2%)
WieisdeMol.com-Poll - Wie is de Mol?
14 (1.7%)
WieisdeMol.com-Poll - Wie is de Mol?
9 (1.1%)
WieisdeMol.com-Poll - Wie is de Mol NIET?
26 (3.2%)
WieisdeMol.com-Poll - Wie is de Mol NIET?
11 (1.3%)
WieisdeMol.com-Poll - Wie is de Mol NIET?
7 (0.9%)
Andere sterke aanwijzingen
35 (4.3%)
Andere sterke aanwijzingen
14 (1.7%)
Andere sterke aanwijzingen
5 (0.6%)

Totaal aantal stemmen: 67

Auteur Topic: [Theorie] Alles Combineren  (gelezen 13242 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
[Theorie] Alles Combineren
« Gepost op: 26-01-2019, 14:38:05 »
Wat is een seizoen met een meesterbakker nou zonder taart? :D

Daarom heb ik besloten om G-Roots beroemde 'Alles Combineren'-theorie nieuw leven in te blazen! :) Het is idee is simpel: er zijn allerlei manieren waarop je de Mol zou kunnen vinden. Follow the Money, de beste positie voor de Mol, voorkennis, hints, etc... De Mol zal bij alle theorieën hoog in het rijtje komen, maar niet per se als hoogste. Waarom zouden we niet gewoon alles combineren? Dan komt de Mol vanzelf bovendrijven.

De uitkomst is de befaamde taartgrafieken met de kandidaat met de grootste kans om de Mol te zijn op de eerste plek. Zie hier, de uitslag van Alles Combineren 2019 tot nu toe:


Opvallend:
  • Evelien staat op kop, ondanks een correctie vanuit het vermoeden dat Evi op haar heeft gestemd. Dit heeft er vooral mee te maken dat ze bijna geld heeft opgebracht maar wel vaak op sleutelposities.
  • Merel staat op plek 2, ondanks dat ze één van de grootste verdieners van de groep is. Vooral de massale stemmen voor haar in de poll (en de weinige bij wie-is-de-mol-niet) en de vele gevonden hints duwen haar omhoog.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Ik zal misschien nog wat aan de formule gaan draaien (de Molpunten meenemen in de berekening zou bijvoorbeeld nog een mooie toevoeging zijn ::jaja::), maar het idee staat. Hopelijk vinden jullie het ook tof ::joehoe::
...óf niet!

Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2019, 14:40:51 »
Ja, top! ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2019, 14:50:49 »
Wat is een seizoen met een meesterbakker nou zonder taart? :D

...

De uitkomst is de befaamde taartgrafieken met de kandidaat met de grootste kans om de Mol te zijn op de eerste plek.

Nou, als dát geen aanwijzingen zijn naar Robèrt als mol...  ;D

Tof overzicht!  ::ok:: Qua aanwijzingen lijkt het aardig dicht bij elkaar te liggen. Ik ben benieuwd wat aflevering 4 gaat doen. Evelien en Merel worden vrij verdacht in beeld gebracht, maar of een van hen echt de mol is? Daar twijfel ik aan.

Het kan nog alle kanten op.  ::tandpastasmiley::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2019, 14:56:16 »
Nice! ::bravo::
Ben wel benieuwd welke zaken je allemaal meeneemt in deze taart (en hoe je ze dan verwerkt tot deze aantallen)?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2019, 15:12:07 »
Dat is het geheim van de meester(bakker) Gupp!

Leuk Pac!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2019, 15:36:30 »
Mooie theorie! Als je de molpunten erbij nemen gaat ook Sarah wat stijgen. De top drie van jou taart is alvast de logische top drie met de informatie die we hebben.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2019, 15:52:46 »
Mooi gedaan! Grappig dat uit mijn analyse (ik heb een heel word document met per kandidaat alle belangrijke molse/onmolse dingen, geld in pot, verdenkingen, aanwijzingen, acties, gedragingen etc) dezelfde 3 namen naar voren komen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2019, 17:16:26 »
Nice! ::bravo::
Ben wel benieuwd welke zaken je allemaal meeneemt in deze taart (en hoe je ze dan verwerkt tot deze aantallen)?
Ik kan wel een klein inkijkje geven :) Deze taart heeft zo'n 7 ingrediënten (sommige overlappen een beetje): Follow the Money (wel + niet in de pot), Molpositie, voorkennis, hints en de uitslagen van de polls hier op het forum (wel + niet). Die hebben elk hun eigen weegfactor die aan het eindpercentage meehelpt. Daarnaast heb ik dus 'sterke afstreepredenen', die ik van de eindscore aftrek.

Het belangrijkste wat ik nog zou willen toevoegen is inderdaad Molacties en Kandidatenacties. Die zijn nu gerepresenteerd door Follow the Money, maar dat gaat nog niet echt in detail. Er mag wat meer 'gedrag' in de Dit is het meeste werk en hoop ik daarom volgende week toe te kunnen voegen. @Theovv zou je jouw lijstje (on)molse acties misschien met me willen delen?
En zoals ik eerder zei, als ik een percentage van de Molpunten zou kunnen gebruiken maakt dat het ook weer stukje accurater. Maar dat is een vraag voor Erik Leppen :)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 17:18:28 door Pac »
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2019, 18:55:08 »
GAAF Pac!! Dankjewel! Een steuntje in de rug voor mij.
Heb vanaf schot voor de boeg Evelien als MOl, Sinan als verliezer en Merel als winnaar. Ik had mij voorgenomen dit 4 afl. vol te houden en richting afl. 5 te kijken of ik veranderingen aan wil brengen. Nijg nu om RP wat meer mee te nemen vanwege de hint (wel of niet hint) van het MOL logo op zijn hand en de muurschildering en ook vanwege jouw taartpunt.
Ga je volgen bij het afbakken van deze taart!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2019, 18:56:47 »
Vergane glorie herrijst! :D

Met uitzondering van Sarah kan ik me heel goed in de uitslag vinden. Jamie, Robèrt, Niels en Nikkie zijn het gewoon niet. Als het mijn cijferij zou zijn, zou ik die misschien nog wel een kleiner stukje durven geven (d.w.z. ik zou de verschillen waarschijnlijk groter maken). Maar het is pas aflevering 3, dus op zich is het logisch dat het nog redelijk in elkaars buurt ligt allemaal.

Neem je trouwens ook de verdenkingen van de Avrotros Wie is de Mol-app mee? Met een negatieve weegfactor? :P ::gordijn::

Ik ga nog eens nadenken over hoe je van molpunten naar percentages kan omrekenen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2019, 19:54:36 »
Neem je trouwens ook de verdenkingen van de Avrotros Wie is de Mol-app mee? Met een negatieve weegfactor?

Als ik daar eens kijk naar de verdenkingen. Evelien, Merel, Niels, Rick Paul in de voorhoede (15% ±1). Jamie, Sarah, Sinan in de middenmoot (10%). En Nikkie, Robert in de achterhoede (5%). Nou, dat lijkt mij toch allemaal niet zo uit de toon vallen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 19:58:39 door Avogadro »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2019, 20:08:22 »
Te gek Pac  ::ok::
Ik ga de taart goed in de gaten houden. Ter bevestiging -of niet- van mijn molkeus  ::tandpastasmiley::


Wat is een seizoen met een meesterbakker nou zonder taart? :D
[...]
Dit heeft er vooral mee te maken dat ze bijna geld heeft opgebracht maar wel vaak op sleutelposities.

Je bedoelt " bijna geen geld" misschien moet je dan nog even veranderen...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2019, 20:20:42 »
Yeah fantastisch Pac!!!! Dank voor deze revival  ::bravo::
Meer L

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2019, 21:35:47 »
Tot zover de theorie ;D
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2019, 21:40:05 »
hihihihih
de taart smaakt goed
g-root zat ook vaak nog niet goed in aflevering 3 ;)
hou vol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #15 Gepost op: 27-01-2019, 00:13:08 »
hihihihih
de taart smaakt goed
g-root zat ook vaak nog niet goed in aflevering 3 ;)
hou vol
Ik weet het, ik ga zeker door :D
Een schrale troost: nu met de Molpunten erbij gerekend (dank Erik ::bravo::) zou het verschil tussen Evelien en Merel een stuk kleiner zijn geweest. Maar goed, ik zal binnenkort aan de slag gaan met alle nieuwe informatie van aflevering 4 :D
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #16 Gepost op: 27-01-2019, 14:37:46 »
Goed bezig Pac! Heel leuk  ::bravo:: .

Wat mooi om te zien dat de taarten terug zijn.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #17 Gepost op: 2-02-2019, 19:58:42 »
Ta-daa! ::tandpastasmiley::

Merel blijft het verdachtst, gevolgd door Rick Paul en Sinan. Een paar opmerkelijkheden:
  • Ik heb een factor 'Molprofiel' toegevoegd met per opdracht wat in mijn ogen de beste molactie zou zijn. Sarah staat hier bovenaan, maar ondanks dat eindigt ze laag op de eindranking.
  • Ik gebruik andere factoren/afwegingen dan G-Root. Ik keek zijn oude taarten terug en daar waren veel duidelijkere verschillen tussen de kandidaten. Bij mij liggen de percentages vrij dicht bij elkaar nog.
  • Merel staat zowel (bijna) bovenaan in het geld-in-de-pot- als het geld-uit-de-pot-overzicht. Opvallend! Voor haar heb ik bovendien wat extra punten toegevoegd vanwege rare dingen rondom lasers/vrijstellingen/verdenkingen.

De factor 'hints' is de moeilijkste aangezien ik me eigenlijk had voorgenomen me daar niet meer bezig te houden dit seizoen :-[ Is er iemand die een groot hints overzicht bij zou willen houden?
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #18 Gepost op: 2-02-2019, 20:01:52 »
::bravo::

dus als we tradities in ere houden, vliegt vandaag Merel weg. ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #19 Gepost op: 2-02-2019, 20:07:44 »
::bravo::

dus als we tradities in ere houden, vliegt vandaag Merel weg. ::zwaai::

Een mol hoeft nooit naar huis.  ::)