Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 56193 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #280 Gepost op: 15-02-2019, 08:15:34 »
Dat moet ik later nog eens terug kijken dan. Ik las hier ergens dat Sarah ze van de eerste keer goed had.

Dat had ik geschreven. Op de beelden was het niet heel duidelijk of er uiteindelijk gewisseld werd bij Jamie, maar door een foto die Sarah op haar Instagram had gezet (en ik later ook hier heb geplaatst), werd duidelijk dat de laatste twee omgekeerd hingen.

Offline missmoll

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #281 Gepost op: 15-02-2019, 11:41:17 »
Of is het zo dat Sinan de afvaller wordt? Reddingslijn: om 00.46.10 zie je eerst een rood bordje en dan de bus met deelnemers naar de opdracht. Je hoort Sinan die zegt: we zaten in het busje met mijn groepje(Sinan, Sarah en Jamie) en dan had je het andere groepje..
Rood bordje-stem Sinan

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #282 Gepost op: 15-02-2019, 20:43:25 »
Denken jullie dat men, bij het aansjorren en vastmaken, gaat staan nadenken over hoe je het beste de volgorde kunt onthouden? Zou het niet gewoon zo zijn dat men meer staat te denken van oh hemel waar ben ik aan begonnen en maken ze mij wel goed vast? En dan ga je met een rotvaart naar beneden. Tegen de tijd dat je denkt dat het wel meevalt ga je pas nadenken over de schermen en de kleuren.
Vind het sowieso erg knap dat het goed gekomen is!

Dit dus. Ik denk dat ik vooral bezig zou zijn met de vragen die jij hierboven stelt en pas ergens tegen het eind aan die schermen denken....
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #283 Gepost op: 16-02-2019, 00:12:36 »
Of ze hebben dit allemaal als hobby of het is gewoon erg knap wat ze gedaan hebben. Snap trouwens best dat Sinan dit niet heeft aangedurfd, Met 130 kilo aan zo'n draad gaan hangen, moet er net aan denken. Misschien was het ook wel niet toegestaan met dat gewicht

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #284 Gepost op: 16-02-2019, 10:24:02 »
Aangeven dat er een spoiler is en dat bericht quoten is een spoiler op zich zou ik zo zeggen. ::ohno::

Om die reden kan ik er dus niet op ingaan Edit in dit topic, maar ik heb er wel een antwoord op  :-\\
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #285 Gepost op: 16-02-2019, 10:30:22 »
Oké, maar dan nog moet een hint voor iedereen in een paar regels simpel uit te leggen zijn. En dat is in mijn ogen geen enkele van de hier aangevoerde hints.

Ik vind de uitkomst van EEN MAN niet moeilijk uit te leggen hoor. Alleen ik ben niet goed in mooie schema's daarvan maken
Dat dan weer wel

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #286 Gepost op: 16-02-2019, 11:35:34 »
Zouden wij er achter kunnen komen of er een maximum aan gewicht wordt gehandhaafd bij het zippen? Als Sinan dat maximum overschrijdt kan men hem niet kwalijk nemen dat hij het niet heeft gedaan.
Dan zou zijn weigering in een ander licht komen te staan.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #287 Gepost op: 16-02-2019, 11:44:06 »
Zouden wij er achter kunnen komen of er een maximum aan gewicht wordt gehandhaafd bij het zippen? Als Sinan dat maximum overschrijdt kan men hem niet kwalijk nemen dat hij het niet heeft gedaan.
Dan zou zijn weigering in een ander licht komen te staan.
Bij deze is dat 100kg:

http://www.medellincitytours.com/zip-lines/

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #288 Gepost op: 16-02-2019, 11:56:47 »
Bij deze is dat 100kg:

http://www.medellincitytours.com/zip-lines/

Dan weet de regie vooraf al dat sinan een aantal opdrachten niet kan meedoen omdat hij te zwaar is voor dit soort opdrachten. Lijkt mij niet handig om hem dan als mol te selecteren, hij is voor mij kandidaat.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #289 Gepost op: 16-02-2019, 12:05:44 »
Dankjewel voor het uitzoeken!
Daarmee is waarschijnlijk eveneens verklaard waarom Sinan niet bij de waterval naar beneden ging?
Er is dan alleen maar in beeld gebracht dat hij niet wilde, maar niet dat hij niet mocht. En dat is heel wat anders!!
Blijft de vraag waarom Sinan is geselecteerd.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #290 Gepost op: 16-02-2019, 12:46:56 »
Ik schat Robert ook 100kg plus in

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #291 Gepost op: 17-02-2019, 00:59:27 »
Benieuwd wat in deze opdracht nou de hint was als er een hint was

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #292 Gepost op: 17-02-2019, 01:07:52 »
Benieuwd wat in deze opdracht nou de hint was als er een hint was

"Een man" kan nog altijd. ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #293 Gepost op: 17-02-2019, 11:10:23 »
Dankjewel voor het uitzoeken!
Daarmee is waarschijnlijk eveneens verklaard waarom Sinan niet bij de waterval naar beneden ging?
Er is dan alleen maar in beeld gebracht dat hij niet wilde, maar niet dat hij niet mocht. En dat is heel wat anders!!
Blijft de vraag waarom Sinan is geselecteerd.

Mja, maar dit soort opdrachten zit er toch elk jaar wel in? Dan weten we dus in aflevering 1 van een seizoen al meteen dat de wat corpulentere kandidaat niet de mol is. Ik ben het ermee eens dat het niet handig is als een mol niet mee kan doen vanwege zijn of haar gewicht, maar iemand daarom helemaal uitsluiten gaat me wat te ver. Helemaal als we het op dit forum ineens wél prima lijken te vinden dat de mol een sloot geld binnenharkt (Merel).
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #294 Gepost op: 17-02-2019, 11:25:36 »
Helemaal als we het op dit forum ineens wél prima lijken te vinden dat de mol een sloot geld binnenharkt (Merel).

Dit gaat wel heel erg een eigen leven leiden. "Een sloot geld binnenharken" is zwaar overdreven.

Bij de lasers pakt ze het meeste geld (250) maar er zijn aanwijzingen dat ze mogelijk geld heeft verduisterd. Bij links/rechts komt ze één keer net op tijd binnen met het meeste geld (250) maar haalt daar ook weer 50 af door de tweede keer niet op tijd te komen. (En ook hier zou het kunnen dat er geld verduisterd is gezien het maximaal te verdienen bedrag al lijkt me dat vreemd.) Verder pakt ze nergens individueel geld, laat staan veel geld.

Wel doet ze het in de aflevering "verblindend" samen met afvaller Robčrt (aanwijzing in de titel hiernaar?) heel goed in een opdracht waarin iedereen het goed deed en die na vele mislukkelingen misschien wel mocht/moest slagen en zou ze niet effectief hebben kunnen saboteren bij het abseilen. Maar dat lijkt niemand gedaan te hebben.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #295 Gepost op: 17-02-2019, 11:32:12 »
Wel doet ze het in de aflevering "verblindend" samen met afvaller Robčrt (aanwijzing in de titel hiernaar?) heel goed in een opdracht waarin iedereen het goed deed en die na vele mislukkelingen misschien wel mocht/moest slagen en zou ze niet effectief hebben kunnen saboteren bij het abseilen. Maar dat lijkt niemand gedaan te hebben.
En precies daarna moest Robčrt naar huis, verblind door het goede gedrag van Merel.

Edit: Oeps, ik zie dat dit al in je bericht staat. Nog een beetje van slag van gisteren.  ::rofl::

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #296 Gepost op: 28-02-2019, 10:44:21 »
Die morse code bleef me bezig houden.  In de opdracht werd ook de lijn zo expliciet omgekeerd gefilmd, van achter naar voren. Dus daar nog eens ingedoken.
De goede volgorde, beginnend met twee keer rood, daar is rood een punt en groen een streep. Daar kan " een man" worden gemaakt.
In de andere volgorde, van achter naar voor, is de rood een streep en de groen een punt.
Dan krijg je: - .. - .. - . --
Na enig gepuzzel kan ik daarvan maken: telt w
Dan wordt de zin: een man telt, w
Omdat de Mol altijd genoemd wordt als een "hij" kan het kloppen.
Dan zou het kunnen wijzen naar Westrik.
Ik vind hem wel leuk!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #297 Gepost op: 9-03-2019, 22:39:10 »
Wie had nu het rode scherm moeten krijgen? Gewoon niets over gehoord in de uitzending... Jammer

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #298 Gepost op: 10-03-2019, 01:03:25 »
Ik was dit eigenlijk al een beetje vergeten  ::rofl::

Maar dat wil ik eigenlijk ook wel weten! Lijkt mij super interessant
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris