Auteur Topic: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien  (gelezen 15778 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2019, 00:30:30 »
Zal wel bijgeloof zijn. Een gelukspoppetje in haar hand of iets dergelijks.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2019, 01:13:09 »
Een zwakke aflevering dit keer. De opdrachten waren vast leuk en spannend om te doen maar om er naar te kijken vond ik het erg teleurstellen. De dronebeelden vond ik dit keer ook too much. Nou ja, hopen dan maar op een knetterspannende en mysterieuze finale met topopdrachten.


Eens. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er volgend seizoen iemand terugkomt bij de crew waardoor ik denk dat de opdrachten weer een pak beter zullen uitpakken. Opdracht 1 kon je als kijker letterlijk NIETS uithalen, ik heb 12 minuten naar schreeuwende en rennende kandidaten gekeken maar had geen idee van welke kant de bedragen kwamen en dit was ook niet uit de shots/montage te halen. Opdracht 2 was leuk bedacht maar slecht uitgevoerd. Snapte de rol van de motorrijders ook amper. Opdracht 3 is spannend gemaakt door de muziek, zo tenenkrommend saai. Tot Merel die een aparte zet doet.

Laten we hopen op betere opdrachten volgende week, al ziet die dj opdracht er saai/nietszeggend uit. Iemand de opdracht gezien uit de leader met die bootstukken?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2019, 02:49:49 »
Vond het vreemd dat bij de vuuropdracht twee woorden van Rik in echo gezet zijn. Het zal niks zijn denk ik, maar de woorden 'finale' en 'door vuur' krijgen een echo mee. Beetje vreemd.

De executie biechten waren eigenlijk heel nietszeggend.

Vond het wel een leuke aflevering, al kan je uit twee opdrachten erg weinig halen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2019, 09:30:51 »
En ja hoor, Sarah heeft WEER haar hand in de zak tijdens de executie! Dit valt nu toch wel erg op.
Daar zit zand in. Dat strooit ze bij de anderen in de ogen. Alleen bij Merel lukt dat niet. Die vliegt te hoog.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2019, 09:43:20 »
Pocket sand!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2019, 13:08:04 »
De eerste opdracht, de vuurproef, was mooi, maar helaas is het redelijk samengevat in de montage waardoor je er moeilijk kan volgen wat er allemaal gebeurd. Wel een kandidaat om terug te kijken.
Opdracht 2, in het vizier,  is vast heel spectaculair op papier, maar kwam op beeld niet goed uit de verf. Ik vond het ook vrij onduidelijk wat nou de regels waren en zit in het kamp dat denk dat de kandidaten het niet goed begrepen hadden.
De laatste opdracht vond ik niks. Met twee personen kan je het geluk nog naar je toetrekken, met vier man is het een geluksspel... met een héél waardevolle prijs. Al is het mogelijk, dan is de tijd de beperkt en druk te hoog voor de kandidaten om te bevatten wat ze strategisch kunnen doen in het spel. Ik heb toch liever opdrachten waar strategie, sociaal vernuft of behendigheid een rol spelen (Jenga had ik bijvoorbeeld niet zo 'n moeite mee).

Wat betreft opdrachten één van de mindere afleveringen van het seizoen. Wel mooie locaties en een spannende executie, dus dat maakt het weer een beetje goed.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2019, 14:17:47 »
Titel misschien een verwijzing dat vogels een R maakte boven zand.

Sarah of Merel. Vogels = Merel

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2019, 17:04:29 »
Met zand strooien...

Niels vraagt iedereen of hij/zij de mol is. Doet de mol dit om kandidaats over te komen en zand in de ogen te strooien?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #48 Gepost op: 24-02-2019, 17:25:02 »
Qua beelden zeker een van de mooiere afleveringen. Opdracht 1 was gewoon een mooie opdracht, die best wel wat langer in beeld had gemogen, dan had je er denk ik meer uit kunnen halen. Opdracht 2 was zeker interessant, alleen snapte ik ook niet helemaal de rol van de jagers; waarom mochten zij bijv. ook geld wegpakken? Opdracht 3 had door de kandidaten toch slimmer gespeeld kunnen worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2019, 21:26:15 »
Titel misschien een verwijzing dat vogels een R maakte boven zand.

Sarah of Merel. Vogels = Merel

..of Niels, rare vogel

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2019, 22:35:14 »
..of Niels, rare vogel

Of de vogels die in die bos prikkeldraad op z'n kop nestelen  :-X
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #51 Gepost op: 25-02-2019, 14:17:38 »
Tijdens de fakkelopdracht op het strand horen we Sarah op 08:31 als voice-over zeggen: "Ik heb denk ik nog nooit zoiets moois gezien. Er waren, ik denk wel, 1000 fakkels op het strand."

Exact hetzelfde fragment werd in aflevering 3 gebruikt, toen Sarah gebiologeerd om zich heen keek op het dak van het gebouw waar ze de test moest maken. Op 53:12 zegt ze: "Ik heb denk ik nog nooit zoiets moois gezien." Precies dezelfde intonatie als in aflevering 8.

Vreemd dat ze een uitspraak die ze pas veel later deed in een eerdere aflevering hebben geplakt. Dat maakt aannemelijk dat hetzelfde gebeurt bij het monteren van de testbiechten, hetgeen hier al langer vermoed wordt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #52 Gepost op: 25-02-2019, 16:59:10 »
Opdracht 1 vond ik prachtig. Ik hou erg van water en vuuropdrachten.

Opdracht 2 vond ik oké, al dacht ook ik dat de motorrijders kandidaten mochten aftikken (totdat ze dat niet bleken te doen).

Opdracht 3 vond ik niets. Niet alleen hou ik niet van een rechtstreeks ticket naar de finale (dan komen ook mensen door die niet op de mol zitten en het eigenlijk niet verdiend hebben), maar bovendien valt er niets te verdienen voor de pot. De mol heeft bij zo’n opdracht ook niets te doen (al begreep ik niet waarom “mijn mol” Merel ingreep).
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #53 Gepost op: 25-02-2019, 20:26:33 »
Zijn er nog meer mensen die iets zagen in de vorm van het strand. Dat werd uiteindelijk een donker vlak in de vorm van gezicht. Een profiel van de zijkant. Sarah s gezicht zie je tijdens de 3e opdracht geposeerd van de zijkant en dat profiel is het zelfde. Ze houdt haar gezicht onnodig lang met verbaasde open mond stil, alsof het meer is dan allen dat.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 20:28:06 door foxhunter »

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #54 Gepost op: 26-02-2019, 01:00:06 »
De volgorde van de beelden lijkt lang niet altijd te kloppen. Zo is de biecht van Niels helemaal aan het begin van de aflevering waarin hij zegt dat hij Merel en Sinan verdenkt, opgenomen na de derde opdracht, nadat ie dus de vrijstelling al heeft gewonnen.
Hij heeft dezelfde kleren aan en hetzelfde bezwete hoofd.

Hij zegt ook iets van "Hoe kom je erachter wie van Merel of Sinan de mol is". Dat ie dan al een vrijstelling heeft maakt die uitspraak een stuk logischer, hij kan immers niet toetsen of ie goed zit.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #55 Gepost op: 26-02-2019, 01:47:34 »
Waarom moeilijk doen met leaderhints als het ook makkelijk kan?

Aan het eind van aflevering 8 komen de finalisten bij elkaar en staan voor Rick.
Rick zegt: “Hier staan jullie voor mij. De winnaar, de verliezend finalist en de mol” en kijkt daarbij een voor een de kandidaten aan.
Ik denk dat Rick de winnaar aankijkt wanneer hij ‘de winnaar’ zegt, de verliezer aankijkt wanneer hij ‘verliezend finalist’ zegt. En de mol aankijkt wanneer hij ‘de mol’ zegt.

Rick draait zijn hoofd naar links tussen ‘de winnaar’  en ‘de verliezend finalist’ en dat zou betekenen dat op de foto, de winnaar RECHTS van de verliezend finalist moet staan.

Er wordt niet in beeld gebracht naar wie Rick kijkt als hij ‘de mol’ zegt.
En juist daarom vind ik deze montage verdacht en denk ik hier op een goed spoor te zitten   ::jaja::

Wanneer Rick ‘de mol’ zegt, dan kijkt Merel meteen daarna Niels aan. En waarom zou ze dat doen? Omdat Rick op dat moment Niels aankijkt!

En als Niels de mol is en deze theorie klopt, dan is Merel de winnaar en Sarah de verliezend finalist.
( want de winnaar moet dan rechts van de verliezer staan op de foto, zie uitleg hierboven )

De uitslag is dan:
NIELS is de mol
MEREL is de winnaar
SARAH is de verliezend finalist


Terugkijken: Laatste 10 seconden van aflevering 8!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #56 Gepost op: 26-02-2019, 11:11:04 »
Dat is niet moeilijk doen, dat is ervaring hebben. Elk jaar opnieuw zagen we in het voorstukje van aflevering 9 al dat Art de kandidaten aansprak met "Mol, winnaar, verliezer" en dan zie je in aflevering 9 dat het plots op een andere manier gedaan is (lees: een tweede take) en dan blijkt uiteindelijk geen van de volgordes te kloppen.

Ze gaan het echt niet weggeven... (toch niet op deze manier)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #57 Gepost op: 26-02-2019, 12:02:26 »
Tijdens de fakkelopdracht op het strand horen we Sarah op 08:31 als voice-over zeggen: "Ik heb denk ik nog nooit zoiets moois gezien. Er waren, ik denk wel, 1000 fakkels op het strand."

Exact hetzelfde fragment werd in aflevering 3 gebruikt, toen Sarah gebiologeerd om zich heen keek op het dak van het gebouw waar ze de test moest maken. Op 53:12 zegt ze: "Ik heb denk ik nog nooit zoiets moois gezien." Precies dezelfde intonatie als in aflevering 8.

Vreemd dat ze een uitspraak die ze pas veel later deed in een eerdere aflevering hebben geplakt. Dat maakt aannemelijk dat hetzelfde gebeurt bij het monteren van de testbiechten, hetgeen hier al langer vermoed wordt.

Wat Sarah zegt in afl3. en afl. 8 is wel bijna hetzelfde maar niet exact hetzelfde. Als je terugluistert (ondertitels uitzetten, want die kunnen beïnvloeden wat je hoort) dan begint Sarah de zinnen als volgt:

Aflevering 3 [53:12] test op gebouw: "Nou ja ik heb, denk ik, nog nooit zo'n" <kleine pauze> "ja zoiets moois gezien"

Aflevering 8 [8:31] fakkels: "Nou ja ik heb, denk ik, nog nooit, ja, zoiets moois gezien"
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 16:16:55 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #58 Gepost op: 26-02-2019, 17:43:05 »
Wat Sarah zegt in afl3. en afl. 8 is wel bijna hetzelfde maar niet exact hetzelfde. Als je terugluistert (ondertitels uitzetten, want die kunnen beïnvloeden wat je hoort) dan begint Sarah de zinnen als volgt:


Aflevering 3 [53:12] test op gebouw: "Nou ja ik heb, denk ik, nog nooit zo'n" <kleine pauze> "ja zoiets moois gezien"

Aflevering 8 [8:31] fakkels: "Nou ja ik heb, denk ik, nog nooit, ja, zoiets moois gezien"


Dit noem je montage.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #59 Gepost op: 26-02-2019, 22:12:52 »
Opdracht 2 zou zoveel mooier in beeld gebracht kunnen worden:

- De motorrijders met een camera op de helm, dan zie je hoe de kandidaten voor ze wegrennen.
- Beelden vanaf een (2e) drone, kunnen ook mooi actieplaatjes opleveren.
- Bodycams bij de deelnemers (zowel achter als voor), dan zie je de motorrijders op je af komen als kijker.

Nu leek het wel een familie-uitje, met een mobiel vastgelegd. Met als dieptepunt een knorrige, authistische Sinan die als een klein kind achterin de auto met z'n tablet speelt.
Beetje oneerbiedig, maar het camerawerk leek echt nergens op bij deze opdracht.


Bij opdracht 1 was het wel weer sfeervol gefilmd. Het kan dus wel!

Bij opdracht 3 leek het wel weer een soort televisie-spelletje (lingo of zo), zo'n saai spel en zo saai in beeld gebracht. Hier kun je natuurlijk ook niet zoveel mee als cameraman.
Waarom niet vier vakjes onderin, met de namen van de kandidaten. In wiens vakje hij valt krijgt de joker. Of een vijfde vakje met vraagteken erbij. Dat maakt het al een stuk strategischer. Of een paar rode pinnen erbij, als je die trekt gaat er 500 euro uit de pot. Het hoeft niet moeilijk te zijn om er wat gelaagdheid in te brengen.....
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 22:17:21 door Derrudi »
Mzahk hr cd lnk !