Auteur Topic: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?  (gelezen 4296 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Gepost op: 25-02-2019, 19:18:31 »
Wat als de pot na de finale een negatief bedrag bevat? De winnaar pakt bijvoorbeeld € - 15.000 Zouden de programmamakers dit laten gebeuren?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 19:23:57 door Daisy, Reden: Topictitel verduidelijkt »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wat als ...?
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2019, 19:21:38 »
Wat als de pot na de finale een negatief bedrag bevat? De winnaar pakt bijvoorbeeld € - 15.000 Zouden de programmamakers dit laten gebeuren?

Ja, dan wordt de winnend finalist achtervolgd door deurwaarders en dwangbevelen.  ::rofl::
Woosie down?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wat als ...?
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2019, 19:22:35 »
Lijkt me wel leuk: de winnaar van WIDM 2019 met AvroTros als schuldeiser. ::rofl::

EDIT: Michmol had hetzelfde idee.  ;D
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat als ...?
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2019, 19:23:50 »
Dan gaan de prijskaartjes van de Molfandag een stuk omhoog om de Avrotros te kunnen afbetalen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wat als ...?
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2019, 19:24:36 »
Dan gaan de prijskaartjes van de Molfandag een stuk omhoog om de Avrotros te kunnen afbetalen.
Als je geen lid bent van de Avro mag je daar toch niet naar toe.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2019, 19:26:50 »
Dan komt er een makkelijke opdracht om de pot mee te vullen tot hij op €5000 zit ofzo.

Zelfs al is er een Mol in het spel de productie wil hier geen lege pot in aflevering 10. Kijk ook naar die verdubbelopdracht in seizoen 17. Gewoon ineens heel die pot x2 in de laatste aflevering.
Dus ze zullen er wel wat op vinden dan.

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2019, 19:30:21 »
Stel het onmogelijke gebeurt, dan denk ik dat de eindstand gewoon €0 zou zijn en dat de winnaar niets krijgt en ook niets verschuldigd is  ::rofl::
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat als ...?
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2019, 19:32:34 »
Dan gaan de prijskaartjes van de Molfandag een stuk omhoog om de Avrotros te kunnen afbetalen.

Juist niet, want een minbedrag levert de programmamakers juist geld op omdat de kandidaat moet betalen in plaats van dat hij ontvangt. Gratis bier bij de molfandag en de finale.
Ik zie het al gebeuren, de twee finalisten die niet de mol zijn doen er alles aan om zo veel mogelijk fout in te vullen en er zo lang mogelijk over te doen zodat ze niet hoeven te betalen.

Ik vind trouwens dat als het zou gebeuren dat dan de mol het geld moet krijgen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wat als ...?
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2019, 19:39:38 »
Ik vind trouwens dat als het zou gebeuren dat dan de mol het geld moet krijgen.
Het minbedrag omzetten in een plusbedrag en dat aan de mol geven? Ja, leuk! Maar, de mol zal het dan wel delen met de finalisten.
Lijkt me wel leuk
Mij ook. Ik hoop dat de pot na de eerste opdracht al zo laag is dat de kandidaten de rest van de reis moeten kamperen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 19:42:00 door molE13 »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2019, 20:08:45 »
Je zou er inderdaad best een leuk concept van kunnen maken voor een volgend seizoen. De mol krijgt de pot indien deze in de min eindigt. Meer opdrachten waar geld uit gaat als de opdracht mislukt. En dan zou je nog 5000 euro kunnen verdienen per kandidaat die de mol ontmaskerd en -2000 voor elke kandidaat die het fout heeft.

Maar zoals het nu gaat lijkt het me niet dat de pot negatief kan eindigen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2019, 20:11:53 »
Je zou er inderdaad best een leuk concept van kunnen maken voor een volgend seizoen. De mol krijgt de pot indien deze in de min eindigt. Meer opdrachten waar geld uit gaat als de opdracht mislukt. En dan zou je nog 5000 euro kunnen verdienen per kandidaat die de mol ontmaskerd en -2000 voor elke kandidaat die het fout heeft.

Maar zoals het nu gaat lijkt het me niet dat de pot negatief kan eindigen.

Als ik het goed heb krijgt de mol nu al betaald voor zijn dan wel haar arbeid. Maar een extraatje is natuurlijk nooit weg...
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2019, 20:46:22 »
Je zou er inderdaad best een leuk concept van kunnen maken voor een volgend seizoen. Meer opdrachten waar geld uit gaat als de opdracht mislukt. En dan zou je nog 5000 euro kunnen verdienen per kandidaat die de mol ontmaskerd en -2000 voor elke kandidaat die het fout heeft.
250 per kandidaat die de mol ontmaskert. -5000 voor elke kandidaat die het fout heeft. Dat lijkt me beter!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2019, 13:12:11 »
Hoe wil je dan ooit een positieve pot hebben. Die verhoudingen kloppen toch niet  ::rofl::

Wat Brtdm klinkt wel eens leuk

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2019, 13:23:21 »
Als we het toch over verdiensten hebben:
- valt de winst eigenlijk onder de kansspelbelasting, of is het box 1 - werk & woning
- en krijgen de andere kandidaten niets dan een 'all in vakantie'

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2019, 13:41:50 »
Als we het toch over verdiensten hebben:
- valt de winst eigenlijk onder de kansspelbelasting, of is het box 1 - werk & woning
- en krijgen de andere kandidaten niets dan een 'all in vakantie'
:)
Goede vraag.
Kansspelbelasting is pas van toepassing bij een prijs boven de 449 euro. Dat klopt hier wel.

Maar dan zegt de belastingdienst ook: Gaat het om een prijs in een spel met een beperkte groep vrienden of collega’s? Dan hoeft u geen kansspelbelasting te betalen. Voorbeelden van zo’n spel zijn een WK-pool of een tourspel op het werk.

Als je een beetje handig bent, dan leg je het zo uit

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2019, 14:08:08 »
Wie is de mol? wordt u aangeboden door ... de Belastingdienst. Leuker kunnen wij het niet maken.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2019, 19:30:25 »
Zou inderdaad leuk zijn als concept dat wanneer de mol niet ontmaskerd wordt door de kandidaten in de finale, dat de mol dan geld zou winnen..

Niet de pot, maar het geld dat de mol persoonlijk uit de pot heeft weten te houden! Dan gaan we tenminste een mol zien die er echt persoonlijk voor wil zorgen dat de pot zo laag mogelijk blijft 😆

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #17 Gepost op: 27-02-2019, 08:37:15 »

Niet de pot, maar het geld dat de mol persoonlijk uit de pot heeft weten te houden! Dan gaan we tenminste een mol zien die er echt persoonlijk voor wil zorgen dat de pot zo laag mogelijk blijft 😆

Ik heb eens aan een molreis meegedaan. De mol kreeg daar wat er niet in de pot zit gedeeld door het percentage kandidaten dat hem verdacht.

Dus een motivatie om te saboteren en onverdacht te blijven :)
klaar voor de strijd

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #18 Gepost op: 27-02-2019, 19:46:01 »
Sarah moet dit jaar gewoon al het geld weggooien, ze is nog steeds de penningmeester.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Wat als de pot op een negatief bedrag eindigt?
« Reactie #19 Gepost op: 27-02-2019, 22:21:20 »
Ik heb eens aan een molreis meegedaan. De mol kreeg daar wat er niet in de pot zit gedeeld door het percentage kandidaten dat hem verdacht.

Dus een motivatie om te saboteren en onverdacht te blijven :)
Wat mij betreft passen ze dit ook toe bij Wie is de Mol  ::jaja::  ::joehoe::