Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien  (gelezen 102728 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #80 Gepost op: 3-03-2019, 14:14:38 »
Ik vond Sarah deze opdracht eerlijk gezegd wel heel aandoenlijk en grappig en om te lachen. Zoals zij uit haar plaat gaat tijdens haar 'schuldige pleziertje (guilty pleasure)'.   ;) Lijkt me een superleuk mens waar je veel lol mee kunt hebben.

Of draaide ze hier door? haha

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #81 Gepost op: 3-03-2019, 14:16:29 »
Ja, ze draaide wel degelijk door. Van opluchting denk ik.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #82 Gepost op: 3-03-2019, 14:18:33 »
Ja, ze draaide wel degelijk door. Van opluchting denk ik.

Toch blijf ik de hint die ik Moltalk werd genoemd ook goed vinden: Merel blijft echt keer op keer doordraaien met haar rietje in de cocktail. Niet 1 keer, maar keer op keer!  :)

[edit] En een plaat die op 33 toeren hoort op 45 toeren afspelen is ook doordraaien (zij het een wel te gemakkelijke hint dan lijkt me)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 14:24:53 door chocomol »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #83 Gepost op: 3-03-2019, 23:17:24 »
Was deze al gepost?


SYNCHROON => CHROONNYS  => Sarah CHRONIS


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #84 Gepost op: 3-03-2019, 23:20:08 »
Was deze al gepost?


SYNCHROON => CHROONNYS  => Sarah CHRONIS

Sinds het begin van dit seizoen wordt "tijd" (chronos in Grieks) gelinkt aan Sarah.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #85 Gepost op: 3-03-2019, 23:20:50 »
Ik vond vooral de manier waarop ze synchroon uitsprak opvallend. Echt de nadruk op dat woord leggen

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #86 Gepost op: 3-03-2019, 23:53:27 »
Sinds het begin van dit seizoen wordt "tijd" (chronos in Grieks) gelinkt aan Sarah.

Dat klopt, die hint met Chronos leidt denk ik ook naar Sarah.(Chronos lijkt op Chronis)

In deze hint gaat het om de uitspraak van ; Chroonnys'.
Als je dit uitspreekt dan klinkt dat exact als de achternaam van Sarah.

Twee verschillende hints die beiden naar Sarah leiden.
 ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #87 Gepost op: 3-03-2019, 23:58:40 »
Dat klopt, die hint met Chronos leidt denk ik ook naar Sarah.(Chronos lijkt op Chronis)

In deze hint gaat het om de uitspraak van ; Chroonnys'.
Als je dit uitspreekt dan klinkt dat exact als de achternaam van Sarah.

Twee verschillende hints die beiden naar Sarah leiden.
 ;D

Synchroon is natuurlijk ook een afgeleid woord van "chronos". Je kan dat zien als een nieuw soort hint, maar voor mij blijft het in hetzelfde bakje met woorden die wijzen op "tijd".

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2019, 01:36:38 »
Bij die laatste plaat met Merel telt Niels ook eerst zelf tot vier. En daarna bij Merel tot vijf. Ik heb sterk het idee dat Niels als Mol in deze opdracht Sarah en Merel wat geld gunt.

Dat vond ik wel interessant in Moltalk. Daar zei Patrick dat de Mol er en de laatste opdrachten niet zo'n zin meer in heeft en de kandidaten vaak geld gegund wordt. Met zo'n lage pot (al konden ze überhaupt minder verdienen) en slechts 600 euro voor de opdracht, valt dit wel in de categorie 'niet mollen maar lol maken' denk ik.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2019, 06:53:04 »
Dat vond ik wel interessant in Moltalk. Daar zei Patrick dat de Mol er en de laatste opdrachten niet zo'n zin meer in heeft en de kandidaten vaak geld gegund wordt.

Maar was dit wel de laatste opdracht? Of waren er in aflevering 9 maar 2 opdrachten, omdat 1 testvraag in de finaletest is ingevuld op een derde opdracht? Namelijk een puzzelopdracht in het meer, waarmee het geld kan worden verdubbeld en die de uitslag van de winnaar, gezien twee mensen op dezelfde mol zitten, kan veranderen? Dat zou de twist kunnen zijn waar Rick (regisseur) over sprak?

Of zou toch Niels de mol zijn, zat niemand op hem en is er daarom toch nog een derde opdracht, omdat er toch nog een winnaar moet zijn? (vind dit zelf onaannemelijk gezien Rick (regisseur) eerder in de podcast aangaf dat het nooit gebeurt dat niemand op de mol zit, en ik zelf Merel te sterk verdenk, maar je weet maar nooit. Dat zou ook verklaren waarom Niels steeds wordt neergezet als jokerkoning als afleiding?)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 06:56:03 door chocomol »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #90 Gepost op: 4-03-2019, 07:20:33 »
Maar was dit wel de laatste opdracht? Of waren er in aflevering 9 maar 2 opdrachten, omdat 1 testvraag in de finaletest is ingevuld op een derde opdracht? Namelijk een puzzelopdracht in het meer, waarmee het geld kan worden verdubbeld en die de uitslag van de winnaar, gezien twee mensen op dezelfde mol zitten, kan veranderen? Dat zou de twist kunnen zijn waar Rick (regisseur) over sprak?

Of zou toch Niels de mol zijn, zat niemand op hem en is er daarom toch nog een derde opdracht, omdat er toch nog een winnaar moet zijn? (vind dit zelf onaannemelijk gezien Rick (regisseur) eerder in de podcast aangaf dat het nooit gebeurt dat niemand op de mol zit, en ik zelf Merel te sterk verdenk, maar je weet maar nooit. Dat zou ook verklaren waarom Niels steeds wordt neergezet als jokerkoning als afleiding?)
Ook wanneer Niels de mol zou zijn en niemand op hem zit heeft één van de twee kandidaten de test als beste gemaakt. Daar heb je geen extra opdracht voor nodig.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #91 Gepost op: 4-03-2019, 07:27:44 »
Ook wanneer Niels de mol zou zijn en niemand op hem zit heeft één van de twee kandidaten de test als beste gemaakt. Daar heb je geen extra opdracht voor nodig.

Dat snap ik, maar dat zou maar weinig leuke en bevredigende televisie zijn als eigenlijk niemand de test goed had gemaakt. Rick (regisseur) gaf in een eerdere podcast al aan dat dat het laatste is wat ze willen en ook nog nooit is gebeurd, is dat er niemand op de mol zit. Dus als zoiets in een hoge uitzondering wel zou gebeuren geloof ik wel dat ze er alles aan zouden doen om dat te voorkomen en als dat niet gelukt is ervoor zorgen dat er toch nog een 'terechte' winnaar gaat zijn met een extra spel, in plaats van kijken naar die 2 vragen die per ongeluk toch nog per ongeluk op de mol waren ingevuld of zelfs de snelste tijd te rekenen. Want dat voelt maar weinig als een echte winnaar dan, gezien ze beiden superfout zaten.

Evengoed geloof ik toch niet in dit scenario, omdat ik er al lang zeker van ben dat Merel de mol is.  :)

[edit]  Niels heeft geen 'Shure' koptelefoon, maar de vrouwen wel?

Ik geloof niet dat het iets is hoor, maar deel 'm maar gewoon, misschien kan iemand anders er nog iets mee. Het viel me op dat beide vrouwen bij de opdracht een koptelefoon van 'Shure' hadden, maar dat leek op de koptelefoon van Niels op de hoofdband afgeplakt te zijn met gaffertape. Het lijkt me niet echt iets betekenen, maar misschien dat iemand anders er iets in ziet?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 14:53:43 door chocomol »

Offline BunnyB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #92 Gepost op: 4-03-2019, 18:43:38 »
Dan is het MOL M

Kan ook betekenen dat de MOL een Man is, toch?

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2019, 19:54:36 »
De voorgestelde methode van Sarah om na het intro te stoppen lijkt tot twee keer toe te werken. Misschien toch niet de mol?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2019, 02:32:40 »
Dat snap ik, maar dat zou maar weinig leuke en bevredigende televisie zijn als eigenlijk niemand de test goed had gemaakt. Rick (regisseur) gaf in een eerdere podcast al aan dat dat het laatste is wat ze willen en ook nog nooit is gebeurd, is dat er niemand op de mol zit.

Dat vind ik wel een raar dingetje. Want het is toch juist spectaculair als de mol zo goed is, dat hij heeft gemolt en toch niet is ontdekt? Persoonlijk zit ik daar al op te wachten sinds ik het kijk eigenlijk, lijkt me geweldig. Zou bovendien meteen tunnelvisie illustreren die Merel en Sarah dan op elkaar hebben.

Eens mag de eerste keer zijn van mij.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2019, 08:41:55 »
Dat vind ik wel een raar dingetje. Want het is toch juist spectaculair als de mol zo goed is, dat hij heeft gemolt en toch niet is ontdekt? Persoonlijk zit ik daar al op te wachten sinds ik het kijk eigenlijk, lijkt me geweldig. Zou bovendien meteen tunnelvisie illustreren die Merel en Sarah dan op elkaar hebben.

Eens mag de eerste keer zijn van mij.

Dat lijkt mij inderdaad ook juist geweldig!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2019, 22:37:30 »
Deze ene opdracht en ik kan al zeggen dat Niels de Mol is. Maar dat kon ik ook al vanaf het begin.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2019, 22:47:34 »
Wat al gemeld is dat Shakira een anagram is van ik Sarah.

Wat ik opvallend vind is dat het nr door Sarah synchroon gezet wordt. Dat in het nr telkens twee keer achter elkaar shakira, shakira gezongen wordt en dat het nummer tijdens en na de opdracht gedraaid wordt. Dus 2x te doorgedraaid.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #98 Gepost op: 6-03-2019, 13:37:51 »
Nou, de Twist waar Rick (regisseur) het over had hebben we nu ook gevonden

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #99 Gepost op: 7-03-2019, 18:02:24 »
Deze ene opdracht en ik kan al zeggen dat Niels de Mol is. Maar dat kon ik ook al vanaf het begin.

Zat jij vorig jaar niet in een heel hare Rubentunnel?