Auteur Topic: Wie is de Mol? 2020  (gelezen 689141 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #260 Gepost op: 2-06-2019, 10:59:53 »
Operazangeres Maria Fiselier postte voor het laatst iets op Instagram op 17 mei. Daarvoor doet zij dit zeer regelmatig (9 mei - 6 mei - 5 mei), frequent poster dus. Even haar agenda op haar site bekeken, op 18 mei had ze nog een concert in Gent (België). Volgende optreden is op 28 juni in Berlijn. Dus precies de WIDM opname dus niks. Maria Fiselier zat vorig jaar ook nog in Beste Zangers.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #261 Gepost op: 2-06-2019, 11:13:30 »
Dit klinkt wel echt als een buitenland toon  ::vergroot::
Klopt. Carmen Verheul zit dus niet in Drenthe zoals gesuggereerd wordt ::vergroot::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #262 Gepost op: 2-06-2019, 11:48:18 »
Dit klinkt wel echt als een buitenland toon  ::vergroot::

Ik heb deze Wikipedia-pagina gevonden. De toon lijkt zowaar op die van Ierland, Verenigd Koninkrijk en... Nieuw-Zeeland! ::oink::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #263 Gepost op: 2-06-2019, 12:28:50 »
Ik heb deze Wikipedia-pagina gevonden. De toon lijkt zowaar op die van Ierland, Verenigd Koninkrijk en... Nieuw-Zeeland! ::oink::
Kan bijna niet anders ::bravo::

Of het is één grote  grap opgezet door Jan-Willem en Jeroen ;D
« Laatst bewerkt op: 2-06-2019, 12:32:31 door Pac »
...óf niet!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #264 Gepost op: 2-06-2019, 13:08:10 »
Leonie, staat op mijn wenslijstje, leuk! :D

Is Marjolijn Touw ook al gecheckt? Die staat in mijn lijstje nog steeds op nummer 1 ::jaja::
En Thijs Boontjes of Thomas van Luyn?

Edit: ik heb hen even gecheckt, Marjolijn en Thomas tweeten gewoon door, Thijs een enkele retweet, dus hij zou misschien dit seizoen kandidaat kunnen zijn? :)
« Laatst bewerkt op: 2-06-2019, 13:14:46 door putyourHANSup! »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #265 Gepost op: 2-06-2019, 20:27:23 »
Kan bijna niet anders ::bravo::

Of het is één grote  grap opgezet door Jan-Willem en Jeroen ;D

Ik zou zeggen Carmen op het verdachtenlijstje voor 2020! Misschien dachten ze nadat wij haar vorig jaar verdachten "das een leuke kandidaat!"

En ik zou op het landenverdachtelijstje Nieuw-Zeeland nu toch echt met stip op nummer 1 zetten! En dan Ierland ook ergens hoog maar verwacht ik niet, hahaha.

Dus... even de balans opmaken

Grote kans dat deze mensen deelnemen:
Carmen Verheul
Jaike Belfor
Leonie ter Braak
Lucas van de Meerendonk

Twijfel:
Dione de Graaff
Maria Fiselier
Nathan Rutjes
Nienke de la Rive Box
Tina de Bruin
Willem Voogd

Locatie:
Lijkt Nieuw-Zeeland (of Ierland of VK) te worden.

---

Ik heb Marije definitief geschrapt: zat in laatste #BOOS en plaatste vandaag iets in haar Instagram Story wat sowieso vandaag moest zijn gezien het weer.

Ook Toprak is weg. Zij is de enige die frequent post op Instagram. We weten waar ze op dit moment is en zij is de enige die op dit moment nog doorpost (samen met Marije). En als Toprak er wél in zit ligt ze er heel vroeg uit en houdt ze zich duidelijk niet aan de social media regels.

Ik heb inmiddels een extra instagramaccount aangemaakt waarop ik het like gedrag van de eventuele kandidaten, Rick en Rik bij kan houden (wat WIDM allemaal wel niet met je doet  ::rofl::). Rik liket vaak dingen rond de klok van 2:00 / 3:00 's nachts. Tina is heel actief in het liken. Wat mij betreft te actief; en zij heeft op 18 mei nog gepost. Durf haar nog niet definitief van de lijst te halen, maar de kans lijkt niet zo groot dat ze mee doet. Ook Jaike Belfor gaan volgen is heel gevaarlijk. Valt dit wel binnen de social media regels? Veel andere mogelijke kandidaten volgen elkaar niet.

Ook Willem Voogd en Maria Fiselier liken maar minder frequent dan Tina. Zouden ook nog vroege afvallers kunnen zijn want ik denk dat er op dit moment aan de andere kant van de wereld al wel 5 of 6 mensen afgevallen kunnen zijn.

Ook Nathan Rutjes en Lucas van de Meerendonk liken, maar heel af en toe een keer.

Leonie en Jaike vertonen geen activiteit. Geen enkele like oid in de afgelopen 4 dagen (dat is hoever ik terug kan kijken). Carmen en Dione zitten niet op instagram.
« Laatst bewerkt op: 3-06-2019, 10:57:08 door -Sven »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #266 Gepost op: 2-06-2019, 21:22:27 »
De makers kunnen denk ik via twitter een filter inbouwen, waardoor het niet opvalt dat iemand wel of niet afwezig is.

Eigenlijk is het heel simpel: kandidaten elkaar niet laten volgen. Zet er een buffer tussen, zet er personen tussen die het contact tussen de kandidaten onderling kan onderhouden. Je kan kandidaat A hebben en kandidaat B. (ik bedoel dus ''vermoedelijke'' kandidaat).

Als die twee rechtstreeks contact met elkaar hebben, en hun namen worden al genoemd in het ''circuit'', dan loopt dat eerder in de gaten dan dat je er iemand tussen zet. Het lijkt me dan onmogelijk om een combinatie te maken, want ''we'' weten niet wie ''buffer'' is.

Voor zover ik het kan beredeneren, schakel je twitter vervolgens voor een groot deel uit als methode om kandidaten voortijdig te ontdekken.



Mmmm, en de molloten zijn vervolgens hun beste bron kwijt...….

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #267 Gepost op: 2-06-2019, 22:01:22 »
Ik denk zeker wel dat Tina mee doet. Ik volg haar en Anne-Marie Jung al jaren (ze zijn beste vriendinnen) en ze verschijnen minstens 1x per week in elkaars Instagram stories, instagram livestreams (wat Tina de laatste tijd echt heel vaak deed) en ze plaatsen vaak foto's samen waaronder ze een heeeeel verhaal schrijven. Ik heb Tina al weken niet bij Anne-Marie gezien (ook niet in de stories) en andersom dus ook niet. Tina moet wel weg zijn, kan niet anders.
Frankje Lapi

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #268 Gepost op: 2-06-2019, 22:53:46 »
Vergeet we Nienke de la RiveBox ook niet? ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #269 Gepost op: 2-06-2019, 22:57:23 »
Oh ja Nienke kan ook nog wel op de misschien lijst. Likete de afgelopen 4 dagen 2 keer iets. Staat in haar bio dat ze in Oezbekistan is. Kunnen we natuurlijk heel gemakkelijk bevestigen of ontkrachten als blijkt dat ze in een 3 op reis aflevering binnenkort (na de zomer denk ik?) in Oezbekistan zit of juist niet.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #270 Gepost op: 2-06-2019, 23:22:08 »
Zometeen in Shownieuws hebben ze het over Wie is de Mol 2020.
When life knocks you down, fight back!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #271 Gepost op: 2-06-2019, 23:34:46 »
Wel grappig om te zien dat Tunnelvisie Dione de Graaff noemt, op basis van het gesprek bij Tijd voor Max.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #272 Gepost op: 2-06-2019, 23:41:10 »
Wel grappig om te zien dat Tunnelvisie Dione de Graaff noemt, op basis van het gesprek bij Tijd voor Max.

Niet vergeten Jos dat ik bij Tunnelvisie zit en jou bellend heb verteld dat het Tijd voor Max was...........  ;)


Btw, liken is anders als posten. We weten inmiddels dat de kandidaten gewoon telefoon gebruiken dus en even door een feed gaan en wat foto’s liken.
Als iemand als Tina, met wat frank al zegt, haar actieve houding op social media zo weinig post en nu al sinds 12 mei zelf niets gepost heeft (op 1 foto na maar dat is een oude kinderfoto) vind ik dat zij écht op de lijst moet. Zeker als je kijkt hoe goed zij in het profiel past.
« Laatst bewerkt op: 2-06-2019, 23:43:42 door Rämon »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #273 Gepost op: 3-06-2019, 00:36:06 »
Voor wie Ron nog op de lijst heeft als ex-kandidaat: vandaag was hij bij de reünie van Te Land Ter Zee en in de Lucht


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #274 Gepost op: 3-06-2019, 06:47:01 »
Voor wie Ron nog op de lijst heeft als ex-kandidaat: vandaag was hij bij de reünie van Te Land Ter Zee en in de Lucht


Aggut, alweer als eerste afgevallen?  :P
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #275 Gepost op: 3-06-2019, 11:39:47 »
Btw, liken is anders als posten. We weten inmiddels dat de kandidaten gewoon telefoon gebruiken dus en even door een feed gaan en wat foto’s liken.
Als iemand als Tina, met wat frank al zegt, haar actieve houding op social media zo weinig post en nu al sinds 12 mei zelf niets gepost heeft (op 1 foto na maar dat is een oude kinderfoto) vind ik dat zij écht op de lijst moet. Zeker als je kijkt hoe goed zij in het profiel past.

Ja ergens ben ik het hier wel mee eens ::rofl:: Iets liken gaat natuurlijk veel sneller en gemakkelijker en is veel minder opvallend dan iets posten (omdat dat dus verraadt of je er nog in zit). Wat je aan het like-gedrag ziet is dat al onze mogelijke kandidaten alleen maar liken, niet posten. Iedereen behalve Toprak waarvan duidelijk is dat zij niet mee is. Op onze misschienlijst staan al te veel vrouwen dus Toprak is wel de eerste daarvan die ik zou durven schrappen. Daarnaast zijn Leonie en Jaike de enige twee van onze verdachten die in de afgelopen dagen NOOIT liketen. Dat klopt ook niet met alle andere mogelijke kandidaten, maar misschien zitten zij er wel langer in dan de andere mogelijke kandidaten, of zijn ze gewoon niet zo met Social Media bezig.

Tina vind ik ook zeker een naam voor WIDM en als dat over Anne-Marie zo is (ik volg Anne-Marie niet en Tina pas sinds dat bekend is dat ze eventueel aan WIDM meedoet) dan mag zij wat mij betreft zeker op de lijst. Maar dan nog wel onder twijfel, omdat zij dus de enige is van de mogelijke kandidaten die nog heeft gepost.

Aan de andere kant... dit was op 18 mei. Dat is ook precies de datum waarvan ik Maria Fiselier het voordeel van de twijfel heb gegeven. Zij gaf op 18 mei haar laatste concert. Wat mij misschien nog het meest tegenzit wat betreft Tina... waarom is zij Jaike Belfor gaan volgen in de opnameperiode?? Is dat niet super verdacht? Is dat niet tegen de regels? Zeker gezien de andere kandidaten elkaar óf al volgden óf elkaar nog steeds niet volgen? Waarom is Tina de enige die Jaike PRECIES tijdens deze periode gaat volgen?

Even Twitter research gedaan... Op 27 mei waren er Hendrik Groen II opnames (en 6 juni nog steeds). Begin mei begonnen deze opnames. En aangezien Tina vorig seizoen in alle 12 de afleveringen zat, is het aannemelijk dat zij gewoon weer bezig is met een seizoen van die serie opnemen, inplaats van dat zij midden tijdens de opnames van een serie waarin zij een grote rol heeft 'even weggaat'. Lijkt me niet heel logisch. Tina zat zeer waarschijnlijk gewoon in opnames van Hendrik Groen II.

Voor mij een reden om Tina weg te strepen. Maar ze heeft haar plussen en minnen. Ik hoop stiekem wel dat ze erin zit want zij is leuk! En er is natuurlijk geen súper sterk bewijs.

Wat mij betreft de volgorde van vrouwen op kans dat ze meedoen is deze: (vanaf de drie strepen denk ik dat de kans klein is, voor de drie strepen vind ik erg mogelijk)
Leonie - Jaike - Carmen - Dione ||| Nienke - Maria - Tina.

Dan nog de mannen. Daar kan ik super slecht hoogte van krijgen. Ik denk nog wel dat we een vijftiger erbij krijgen uit de mannenhoek. Dat ligt volledig in de lijn met de laatste jaren: Jochem, Ron, Robèrt. Maar wie zou ik zo echt even niet één twee drie weten.

Willem Voogd is nog steeds stil (bijna een maand niet gepost nu). Maar dat is hij wel vaker. Liken doet hij wel regelmatig. Lucas van de Meerendonk blijft ook stil en niet bij het Jeugdjournaal te zien, maar liket ook veel. Nathan Rutjes liket ook af en toe. Nathan is anders in het gedrag dan de rest omdat hij ook reacties plaatst, maar dat is bij de Instagramberichten van zijn zoontje. Hij is daarin de enige. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat Lucas meedoet. Nathan en Willem blijven twijfelgevallen, maar voor nu geef ik ze het voordeel van de twijfel.

Dan zouden we zitten met deze groep tot nu toe:
Dione de Graaff - sportjournaliste - 49
Carmen Verheul - radiojournaallezeres - 46
Jaike Belfor - actrice - 41
Leonie ter Braak - presentatrice - 38
Lucas van de Meerendonk - nieuwslezer - 33
Nathan Rutjes - exvoetballer - 35
Willem Voogd - acteur - 30

Ja ik zou dan nog zoeken naar een jonge vrouw (eventueel twintiger? - zou Maria kunnen zijn met haar 31), een jonge man (ook twintiger?) en een oudere man (vijftiger). Qua type beroep nog op zoek naar misschien een muzikant, presentator of YouTuber.

(en dan eventueel nog voor de volledigheid)
Tina de Bruin - actrice / caberatière - 43
Nienke de la Rive Box - presentatrice - 33
Maria Fiselier - operazangeres - 31
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #276 Gepost op: 3-06-2019, 16:02:35 »
Ik heb een aantal Youtubers bekeken, maar de meeste zijn gewoon actief op zowel Youtube als op social media.

Een uitzondering is Nanne Meijer. Het zou een mogelijke kandidaat kunnen zijn, maar zijn laatste video op Youtube is van februari en zijn laatste post op Instagram is ook wat te ruim voor de opnames (1 april).

Toch denk ik dat het wel een naam is die ze mogelijk zouden kiezen. Zo heeft hij Nielson nog geïnterviewd over o.a. widm in februari. Ook heeft hij ongeveer evenveel abonnees als Yvonne Coldeweijer.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #277 Gepost op: 3-06-2019, 16:42:40 »
Ook heeft hij ongeveer evenveel abonnees als Yvonne Coldeweijer.

Yvonne was al bekend voordat ze ging youtuben: zo speelde ze hoofdrollen in musicals (zo uit mijn hoofd o.a. Wicked), was ze jarenlang het gezicht van RTL's Keet en heeft ze verschillende presentatieklussen gedaan (o.a. CampingLife).

Nanne is verder nog niet zo bekend (maar dat zegt bij WIDM niets, want ze hebben wel vaker relatief onbekende BN-ers laten meedoen).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #278 Gepost op: 3-06-2019, 18:27:37 »
Niet vergeten Jos dat ik bij Tunnelvisie zit en jou bellend heb verteld dat het Tijd voor Max was...........  ;)



dat is dus wat ik bedoel. Jij hebt Tijd voor Max genoemd, waar ik in de veronderstelling was dat het ging om het Sportjournaal. Jou helemaal tot wanhoop drijvend. Ik dacht echt dat ze dat stukje uit het Sportjournaal hadden geknipt, omdat het naar mijn mening al te duidelijk was.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #279 Gepost op: 3-06-2019, 20:36:16 »
Is het heel gek als ik zeg dat Nathan Rutjes niet aan WIDM maar aan ER mee doet?
Daar kunnen ze altijd wat positiviteit gebruiken...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::