Auteur Topic: Wie is de Mol? 2020  (gelezen 688712 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #580 Gepost op: 3-11-2019, 13:50:54 »
Dat zou wel leuk zijn.  ::jaja:: Een Australië - Nieuw Zeeland combi ofzo?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #581 Gepost op: 3-11-2019, 14:20:58 »
Ik hoop dan toch gewoon op Nieuw Zeeland, Australië zijn ze al tweemaal geweest
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #582 Gepost op: 3-11-2019, 15:34:50 »
De verwachtingen voor seizoen 20 zijn weer hooggespannen. Ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Het kan dan alleen nog maar tegenvallen met een heleboel negatieve feedback aan het eind van het seizoen.

Tien jaar geleden hadden we ook een jubileum: het tiende seizoen. Wow, wat hadden ze toen uitgepakt. Als ik me niet vergis, een korte gastoptreden van George, een spectaculaire openingsopdracht met boten, helikopters en torens waarvan niemand tot op heden ten dage nog steeds niet snapt wat daar de bedoeling van was. En natuurlijk het iconische dineropdracht met Angela en Karel. Voor de rest was het een standaard seizoen met een, naar mijn mening, een zwakke mol.

Met dit in mijn achterhoofd zijn mijn verwachtingen voor dit jaar dus niet erg hoog. Tuurlijk, ze zullen vast wel even stil staan bij het twintigjarige jubileum. Voor de rest verwacht ik een standaard seizoen zoals we die de afgelopen jaren hebben gezien. Voor mij kan dit seizoen straks alleen nog maar meevallen.

 ;)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #583 Gepost op: 3-11-2019, 15:40:59 »
Voor mij persoonlijk hoop ik altijd dat het nieuwe seizoen het beste seizoen tot nu toe wordt, of het nou de 20ste is of de 19de ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #584 Gepost op: 3-11-2019, 15:55:22 »
Seizoen 10 is nog wel steeds (voor de meeste molloten) de beste locatie ever! En ook die cameo's vielen volgens mij goed in de smaak bij iedereen. Dat de mol tegenviel (ja, mij ook), daar kan de productie toch weinig aan doen? Dat ligt deels aan de mol, maar ook deels aan hoe de groep het spel speelde. Alles wat de productie kon doen om er een mooi seizoen van te maken hebben ze mijns inziens wel gedaan bij dit jubileumseizoen.

Je waarschuwing om geen torenhoge verwachtingen te hebben lijkt me wel een slimme. Dan kan het inderdaad alleen maar meevallen!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #585 Gepost op: 3-11-2019, 15:56:28 »
Ik had eigenlijk gehoopt op een soort speciale extra serie voorafgaand aan seizoen 20, bestaande uit iets van ongeveer 5 afleveringen, waarin de kandidaten uit oude seizoenen herenigd worden en terug gaan blikken. Maar die droom zal ik zeer waarschijnlijk moeten laten varen...  :(

En Tina de Bruin doet mee dus het wordt sowieso leuk  ;D
Frankje Lapi

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #586 Gepost op: 3-11-2019, 18:09:22 »
Ik had eigenlijk gehoopt op een soort speciale extra serie voorafgaand aan seizoen 20, bestaande uit iets van ongeveer 5 afleveringen, waarin de kandidaten uit oude seizoenen herenigd worden en terug gaan blikken. Maar die droom zal ik zeer waarschijnlijk moeten laten varen...  :(

Dit was zo leuk geweest! Ze zullen vast weer Moltalk the Kick-off doen, maar ze kunnen ipv. dat een speciale uitzending maken met de 19 voorgaande mollen o.i.d. om echt terug te kijken. Of een soort reis door de molgeschiedenis beginnende bij seizoen 1 en eindigend bij seizoen 19 / een vooruitblik naar seizoen 20, met memorabele momenten / ideeën. Of een soort behind the scenes achtig iets met Rick McCullough... en JP en Anton ;D Zal er vast niet in zitten helaas maar wel leuk om over na te denken.

En Tina de Bruin doet mee dus het wordt sowieso leuk  ;D

Ja, denk dat we als definitieve lijst zo vlak van te voren wel mogen stellen als (bijna) zekerheidjes:
- Carmen Verheul
- Jaike Belfor
- Leonie ter Braak
- Liliana de Vries
- Nathan Rutjes
- Tina de Bruin

Maar goed eigenlijk is niemand zeker, want weet je nog toen we 100% zeker waren van de deelname van Stijn van Vliet...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #587 Gepost op: 3-11-2019, 18:15:29 »
Ja, denk dat we als definitieve lijst zo vlak van te voren wel mogen stellen als (bijna) zekerheidjes:
- Carmen Verheul
- Jaike Belfor
- Leonie ter Braak
- Liliana de Vries
- Nathan Rutjes
- Tina de Bruin

Ik geloof ook nog steeds dat de locatie ergens in Azië moet liggen. Vind nog steeds dat Nepal een hele grote kans maakt aangezien die éné spoiler die toen geplaatst is.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #588 Gepost op: 3-11-2019, 18:28:45 »
Van Carmen zou ik ook nog niet zo zeker zijn. Vorig jaar waren we ook heel zeker en toen bleek ze ook 'gewoon' met vakantie geweest te zijn. De opname periode ligt vrijwel gelijk met vorig jaar, en eind/mei + begin/juni is een perfecte vakantie periode voor mensen die niet aan schoolvakanties vastzitten (ik ben dan ook vaak weg). Dus ze zou best gewoon weer op vakantie geweest kunnen zijn.

Zou het wel heel leuk vinden hoor als ze meedoet. ::jaja::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #589 Gepost op: 3-11-2019, 18:50:38 »
Van Carmen zou ik ook nog niet zo zeker zijn. Vorig jaar waren we ook heel zeker en toen bleek ze ook 'gewoon' met vakantie geweest te zijn. De opname periode ligt vrijwel gelijk met vorig jaar, en eind/mei + begin/juni is een perfecte vakantie periode voor mensen die niet aan schoolvakanties vastzitten (ik ben dan ook vaak weg). Dus ze zou best gewoon weer op vakantie geweest kunnen zijn.

Zou het wel heel leuk vinden hoor als ze meedoet. ::jaja::
Denk het ook niet. De aanwijzingen zijn niet sterker dan vorig jaar. Ook idd normaal dat Carmen tijdens haar vakantie in het buitenland is (beltoon).

Dat haar collega's haar zo verdacht maken vind ik veel te obvious. En dat ze er dit jaar zelf aan lijkt mee te doen al helemaal.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #590 Gepost op: 3-11-2019, 19:08:46 »
Mmm het verdachte is toch juist dat ze een buitenlandse beltoon heeft maar zegt dat ze in Drenthe op vakantie was?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #591 Gepost op: 3-11-2019, 20:39:26 »
Van Carmen zou ik ook nog niet zo zeker zijn. Vorig jaar waren we ook heel zeker en toen bleek ze ook 'gewoon' met vakantie geweest te zijn. De opname periode ligt vrijwel gelijk met vorig jaar, en eind/mei + begin/juni is een perfecte vakantie periode voor mensen die niet aan schoolvakanties vastzitten (ik ben dan ook vaak weg). Dus ze zou best gewoon weer op vakantie geweest kunnen zijn.

Zou het wel heel leuk vinden hoor als ze meedoet. ::jaja::

Het enige wat ik wel heel verdacht vind is dat als die 5 vrouwen mee zouden doen ze allemaal wel vrij "oud" zijn (behalve Liliane dan). Hierdoor dacht ik als een iemand niet mee zou doen dat het iemand van de oudere vrouwen boven de 40 is.

Carmen Verheul 46 jaar, nieuwslezer
Tina de Bruin 43 jaar, actrice/cabaretière
Jaike Belfor 41 jaar, actrice
Leonie ter Braak 38 jaar, televisiepresentatrice/actrice/model
Liliane de Vries 31 jaar, model/actrice
« Laatst bewerkt op: 3-11-2019, 20:43:16 door Sanmol »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #592 Gepost op: 3-11-2019, 21:56:41 »
Citaat van: Sanmol
Carmen Verheul 46 jaar, nieuwslezer
Tina de Bruin 43 jaar, actrice/cabaretière
Jaike Belfor 41 jaar, actrice
Leonie ter Braak 38 jaar, televisiepresentatrice/actrice/model
Liliane de Vries 31 jaar, model/actrice

En toch klopt dit lijstje niet helemaal. Ik mis echt nog die ene "jonge hond" zoals Nikki vorig jaar en bv. ook Sigrid ten Napel en Bella Hay. Maar ja wie dan?

Ik denk overigens ook niet dat Carmen mee doet... ligt er te dik bovenop...

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #593 Gepost op: 3-11-2019, 22:19:22 »
Hoeven natuurlijk geen jonge hond te hebben bij de vrouwen per sé dit jaar. Dat dat afgelopen jaren zo was is toeval, maar misschien zit de jonge twintiger dit jaar wel bij de mannen.

Ik ben benieuwd. Ik zet in ieder geval nog vol in op Carmen maar ik zie dat ik zo ongeveer de enige ben ::rofl:: ::rofl::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #594 Gepost op: 4-11-2019, 00:23:48 »
Dit was zo leuk geweest! Ze zullen vast weer Moltalk the Kick-off doen, maar ze kunnen ipv. dat een speciale uitzending maken met de 19 voorgaande mollen o.i.d. om echt terug te kijken. Of een soort reis door de molgeschiedenis beginnende bij seizoen 1 en eindigend bij seizoen 19 / een vooruitblik naar seizoen 20, met memorabele momenten / ideeën. Of een soort behind the scenes achtig iets met Rick McCullough... en JP en Anton ;D Zal er vast niet in zitten helaas maar wel leuk om over na te denken.

Ja, denk dat we als definitieve lijst zo vlak van te voren wel mogen stellen als (bijna) zekerheidjes:
- Carmen Verheul
- Jaike Belfor
- Leonie ter Braak
- Liliana de Vries
- Nathan Rutjes
- Tina de Bruin

Maar goed eigenlijk is niemand zeker, want weet je nog toen we 100% zeker waren van de deelname van Stijn van Vliet...

Ik blijf het zeggen en het gaat me vast niet in dank worden afgenomen maar Carmen Verheul.. die naam komt nu sinds 2 jaar opduiken omdat ze samenwerkt met mensen van de radio.

Laat ik voorop stellen dat alles kan hoor, maar Carmen is geen bekende naam.
Ze is geen vj, ze is ook geen side kick. Ze komt enkel 2 minuten per dag op de radio om het nieuws/weer te vermelden.
Ik vind haar echt verre van bekend genoeg om in het rijtje Wie is de mol deelnemers te komen. Haar collega's die mee hebben gedaan waren echt allemaal vj's van de radio die dagelijks een eigen programma hebben en vaak ook wel te zien/horen zijn in andere programma's.

En ze gaat elk jaar in mei een paar weken op vakantie, het is ook niet alsof ze opeens op een ander moment random op vakantie gaat.
Nogmaals, alles kan en we hebben eerder namen gezien van mensen die tamelijk onbekend zijn relatief maar dit is gewoon iemand die ook niet een specifiek beroep/talent heeft in waarin ze echt opvalt. Ze is te horen op de radio als nieuwsvrouw en dat doet ze helemaal prima, dont get me wrong. Maar waarom zou zij in Wie is de Mol zitten.

Ik ben trouwens ook steeds minder zeker van Liliana, ze zit echt amper op instagram en nu heeft ze ook gewoon meerdere maanden waarin ze niks plaatst of amper.
Ik vind haar dan wél weer heel erg passen in het kandidaat profiel van WIDM maar een hele verdachte stilte is het ook weer niet.

Namen van wie ik wel echt vrij zeker ben zijn eigenlijk alleen.

Dione de Graaff (in dat geval zit Leonie er niet in)
Leonie Ter Braak (in dat geval zit Dione er niet in)
Tina de Bruin
Nathan Rutjes  :-X

van Jaike & Lukas ben ik ook verre van zeker. Passen beide prima in het kandidaten profiel maar Lukas scheen in Mexico op vakantie te zijn en Jaike post niet genoeg om haar stilte op instagram verdacht te vinden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #595 Gepost op: 4-11-2019, 12:12:27 »
Laat ik voorop stellen dat alles kan hoor, maar Carmen is geen bekende naam.
Dat blijft dan toch een persoonlijke ervaring. Van de 6 namen die genoemd worden als (bijna) zekere deelnemers, was zij samen met Leonie ter Braak en Nathan Rutjes de bekende naam ertussen. Bij de andere 3 heb ik echt moeten googelen, en dan nog zeiden de namen me erg weinig. Je hoeft echt geen vj of zo te zijn om mee te mogen doen. Denk maar aan Elly Lust. Die was ook alleen maar bekend van Opsporing Verzocht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #596 Gepost op: 4-11-2019, 12:14:47 »
Ik ken over het algemeen maar 2 a 3 van de deelnemers omdat ik amper radio luister, geen bloggers / vloggers of wat dan ook volg / bekijk.

Laatste jaren is televisie kijken ook stukken minder geworden dus tja, meeste bnn'ers zoals genoemd zijn voor mij vaak redelijk onbekend :D

En als ik het zo lees na bekendmaking op social media zijn de meeste onbekend bij een groot publiek

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #597 Gepost op: 4-11-2019, 13:16:50 »
Dat blijft dan toch een persoonlijke ervaring. Van de 6 namen die genoemd worden als (bijna) zekere deelnemers, was zij samen met Leonie ter Braak en Nathan Rutjes de bekende naam ertussen. Bij de andere 3 heb ik echt moeten googelen, en dan nog zeiden de namen me erg weinig. Je hoeft echt geen vj of zo te zijn om mee te mogen doen. Denk maar aan Elly Lust. Die was ook alleen maar bekend van Opsporing Verzocht...

Maar kende je Carmen omdat ze hier na een grapje van een paar jaar terug elk jaar genoemd word of heb je haar toevallig een keer het nieuws horen vertellen op de radio.

Natuurlijk is bekendheid relatief maar Tina de Bruijn is qua naam bij het grote publiek sowieso het bekendst tot nu toe.
Ellie Lust was in mijn ogen ook echt een uitzondering van iemand die echt geen prominente rol had in een programma/show maar toch meedeed. Vond ik ook een bijzondere keus toen. Ik vind Carmen persoonlijk niet in die categorie vallen, maar goed.

Laten we maar afwachten.

What about Miljuschka? Áls zij meedoet is zij by far de bekendste op basis van profiel/volgers op social media.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2019, 13:18:35 door Rämon »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #598 Gepost op: 4-11-2019, 16:55:20 »
Maar kende je Carmen omdat ze hier na een grapje van een paar jaar terug elk jaar genoemd word of heb je haar toevallig een keer het nieuws horen vertellen op de radio.
Ik heb haar tientallen keren (zo niet honderden keren) het nieuws horen lezen. Dus ja, ik kende haar (qua naam, natuurlijk niet qua uiterlijk) gewoon al... Ik kende haar dus al ruim voor dat 'grapje'. En wat bekendheid aan gaat: ik denk dat iedereen die Studio Sport voetbal kijkt Nathan Rutjes wel kent... Dat is een echte cult-figuur.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #599 Gepost op: 4-11-2019, 23:18:46 »
Ik ging even leeftijden checken van de mensen waarvan ik potentieel (in sommige gevallen zeker) denk te weten dat ze meedoen.

1. Tina de Bruin (43)
2. Leonie ter Braak (39)
3. Miljuschka Witzenhausen (34)
4. Teun Kuilboer (37)
5. Nathan Rutjes (35)
6. Liliana de Vries (31)
7. Lucas van den Meerendonk (34)
8. Toprak Yalciner (32)
9. Jaike Belfor (41)
10. Dione de Graaf (50)


Laat ik voorop stellen dat ik denk dat Jaike, Toprak en Dione niet meedoen.
Wat ik dan tot nu toe overhoud zijn 6 dertigers en 1 veertiger.
Hier komen ook nog wat mannen bij, wie weet zit er een jonge hond bij of juist een wat oudere man. dit zou de lijst wat evenwichtiger maken.

Nog iets anders (ik weet dat de redactie meeleest zo af en toe)

Grote kans dat de finale dit jaar weer in het vondelpark is.
Aangezien hier zoveel negatieve reacties op zijn vanuit het forum (de echte molloten) snap ik niet zo goed dat de programmamakers van de finale niet een soort mix maken.

Iets voor de molloten van het eerste uur EN iets voor het grote publiek.

Wat willen de molloten? Wij (ik spreek waarschijnlijk voor het grootste deel van deze site, maar als dat niet zo is corrigeer mij gerust) willen een finale met genoeg molacties, liefst gefilmd op een rustige locaties en niet live. Zo heb je alle tijd om genoeg molacties erin te verwerken en er een leuke waardige finale aflevering van te maken.

Wat willen de, vooral jonge, fans die elk jaar massaal naar het vondelcs komen?
Een groot evenement waar ze de bn'ers live zien en naar de finale van Wie is de Mol kunnen kijken.

Oplossing: Maak een evenement waarbij de finale op 2 enorme schermen word uitgezonden voor alle fans met na afloop alle 10 de deelnemers die op het balkon zwaaien en wat foto's maken met fans. Zo kun je de finale alsnog goed laten zien, zijn er meer molacties (vind vast iedereen fijn) en heb je toch het evenement waarbij de mensen en deelnemers samen gecombineerd worden.
deze opzet lijkt misschien wat op de fandag, maar persoonlijk vind ik dit anders omdat er op de fandag alles al bekend is. Hier is het spanningseffect dus niet of amper aanwezig en op zo'n groot event 'savonds in het vondelpark wel.

Eens/Oneens?


« Laatst bewerkt op: 4-11-2019, 23:27:19 door Rämon »